مقالات

راهنمای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین صفحه روی کابینت

راهنمای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین صفحه روی کابینت

در هنگام ساخت و یا بازسازی خانه‌ها، آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد. به طور معمول آشپزخانه را قلب خانه می‌دانند به همین سبب انتخاب مصالح برای ساخت و دکور آن دقت و توجه زیادی را می‌طلبد. از سمت دیگر وجود تنوع زیاد در انواع مصالح برای طراحی دکور آشپزخانه، گاهی منجر به سردرگمی می‌شود. مشتری با داشتن حق انتخاب زیاد نمی‌تواند صحیح‌ترین و بهترین انتخاب را داشته باشد. به همین علت آشنایی با مصالح کلید اصلی انتخاب صحیح خواهد بود. ما در این مقاله که با عنوان راهنمای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین صفحه روی کابینت برای شما آماده کرده‌ایم، به صورت اختصاصی به بیان اطلاعات در این زمینه می‌پردازیم.

پس اگر شما نیز برای انتخاب صفحه روی کابینت آشپزخانه‌ی خود هنوز تصمیم نگرفته‌اید و یا به اطلاعاتی در این خصوص نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین مصالح برای استفاده به عنوان صفحه روی کابینت چه هستند؟

بهترین مصالح برای استفاده به عنوان صفحه روی کابینت

حالا که با اهمیت شناخت انواع مصالح و انتخاب از میان آن‌ها آشنا شدید، لازم است به معرفی مصالحی بپردازیم که برای ساخت صفحه روی کابینت می‌توانند مناسب باشند. همان‌طور که بیان شد امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تنوع زیادی برای انواع محصولات وجود دارد. از آن‌جایی که موضوع اصلی این مقاله در خصوص ارائه‌ی اطلاعات در زمینه‌ی انتخاب بهترین صفحه روی کابینت می‌باشد، ما تنها این مورد را بررسی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی انواع سنگ کابینت آشپزخانه جدید ۲۰۲۳


انواع موادی که برای ساخت صفحه روی کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرند

در راهنمای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین صفحه روی کابینت باید به انواع موادی که برای این کار در دسترس است، اشاره شود. به طور معمول صفحه روی کابینت از مواد زیر ساخته می‌شود:

  • سنگ‌های طبیعی
  • سنگ‌های مهندسی شده
  • سنگ‌های مصنوعی
  • چوب
  • بتن
  • مشتقات چوبی
  • صفحات فشرده‌ی سرامیکی

سنگ‌های طبیعی

از جمله سنگ‌های طبیعی که برای ساخت صفحه‌ی روی کابینت مناسب هستند، می‌توان به سنگ گرانیت و مرمر اشاره کرد. سنگ گرانیت و مرمر هر دو انتخاب مناسبی برای ساخت صفحه روی کابینت هستند. مقاومت سنگ گرانیت نسبت به مرمر در برابر خط و خش و شرایط فیزیکی بیشتر است. هر دو دارای قیمت بالایی هستند اما قیمت سنگ مرمر کمی بالاتر است.

با وجود مقاومت کمتر سنگ مرمر، برخی از افراد این سنگ را با رنگ روشن و سفید خود برای استفاده صفحه روی کابینت ترجیح می‌دهند. همچنین درصد کمی جذب آب و رطوبت در این سنگ‌ها وجود دارد. اگر می‌توانید شرایط نگهداری از آن‌ها را رعایت کنید، این سنگ‌ها انتخاب مناسبی برای ساخت صفحه روی کابینت خواهند بود. سنگ گرانیت و مرمر ظاهری لوکس و کلاسیک به آشپزخانه‌ی شما خواهند بخشید.

سنگ‌های مهندسی شده

سنگ‌های مهندسی شده از جمله محصولات جدیدی هستند که یکی از بهترین و محبوب‌ترین صفحه روی کابینت محسوب می‌شوند. این سنگ‌ها مانند کوارتز یا دکتون، مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش و همچنین جذب آب دارند. می‌توان گفت بهترین نوع صفحه روی کابینت سنگ‌های مهندسی شده هستند که با رفع عیوب در سایر موارد به گزینه‌ای بسیار مناسب تبدیل شده‌اند. این سنگ‌ها دارای سختی بالا بوده و همچنین مقاومت زیادی در مقابل جذب آب و مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهند.


بیشتر بخوانید: بهترین سنگ نما برای مناطق گرمسیر را بشناسید


نگه‌داری از این سنگ‌ها بسیار راحت است. قیمت سنگ‌های مهندسی شده در مقایسه با انواع دیگر بسیار بالا است و اگر بودجه‌ی کافی ندارید بهتری است مدل‌های کم‌هزینه‌تر را انتخاب کنید.

سنگ‌های مصنوعی

سنگ‌های مصنوعی

سنگ‌های مصنوعی که با نام کورین در کشور ما شناخته می‌شوند، از دیگر مواد مناسب برای ساخت صفحه روی کابینت هستند. صفحات یکپارچه، قابلیت اجرا بدون درز با انعطاف و شکل‌پذیری بالا از ویژگی‌های کورین است. کورین در انواع رنگ‌ها قابلیت اجرا دارد و ضد آب است. همچنین قابلیت تعمیر و ترمیم از مزایای آن‌هاست. از معایب آن‌ها می‌توان به خط و خش پذیری و عدم مقاومت در برابر دما و فشار بالا اشاره کرد.

چوب

از دیگر مواد طبیعی، چوب‌ها هستند که برای ساخت صفحه روی کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرند. چوب درختانی مانند گردو، بلوط و راش برای این کار مناسب هستند. چوب نیاز به روکش مناسب دارد تا مقاومت لازم را برای اجرا در صفح روی کابینت پیدا کند؛ انتخابی بادوام و مقرون به صرفه است اما میزان جذب آب در آن بسیار زیاد است و باید از ریختن مایعات روی آن پرهیز کرد.

مشتقات چوبی

از معروف‌ترین مشتقات چوبی می‌توان به MDF اشاره کرد. MDFها برای ساخت بدنه و درهای کابینت نیز به صورت گسترده استفاده می‌شوند. امروزه انواع طرح برای روکش آ‌ن‌ها جود دارد که می‌توان در ساخت صفحه روی کابینت نیز استفاده کرد. MDF با طرح روکش سنگ، کورین، چوب و کوارتز وجود دارند که با هزینه‌ی کمتر می‌توانند در صفحه روی کابینت استفاده شوند.

بتن

بتن‌ها موادی هستند که قابلیت اجرا در طیف وسیع رنگ را دارند اما نصب آن‌ها بسیار تخصصی است و نیازمند مهارت بالا می‌باشد. بتن‌ها باید با روکشی از جنس رزین یا واکس پوشیده شوند زیرا لکه‌پذیری آن‌ها بسیار بالا بوده و اگر لکی روی آن بیفتد و خشک شود امکان پاک کردن آن وجود ندارد. قیمت اجرای بتن برای صفحه روی کابینت نیز بسیار بالاست.

صفحات فشرده سرامیکی

این صفحات با استفاده از مواد طبیعی همچون سیلیس، خاک رس و دیگر مواد معدنی ساخته می‌شوند. همچنین از رنگدانه‌های طبیعی در ساختار آن‌ها استفاده می‌شود که بسیار مقاوم هستند و در گذر زمان تغییر نمی‌کنند. این صفحات که پرسلان نام دارند دارای وزن سبک بوده، در برابر خط و خش، اشعه UV و نفوذ آب مقاوم هستند و نظافت آن‌ها بسیار ساده است.

جمع‌بندی

از آن‌جایی که عنوان این مقاله راهنمای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین صفحه روی کابینت می‌باشد، اطلاعاتی برای شما ارائه شد تا بتوانید با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر مورد و همچنین شناخت نیازهای خود، انتخاب صحیحی از میان گزینه‌های موجود داشته باشید. عواملی همچون میزان بودجه، وسعت صفحه روی کابینت و همچنین نوع نگهداری شما در این انتخاب باید رعایت شوند. در نهایت می‌توانید با مشورت یک کارشناس صحیح‌ترین مورد را برای استفاده به عنوان صفحه روی کابینت خود انتخاب نمایید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.