سنگ چینی (کریستال)

سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر از جمله زیباترین و پرکاربردترین سنگ‌های چینی محسوب می‌شود، که امروزه کاربردهای فراوانی در ساختمان‌سازی دارد. در این مقاله ما این سنگ زیبا و محبوب را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد و سپس ویژگی‌ها و کاربردهای آن را نام می‌بریم.

با ما همراه باشید.

پیشینه استفاده از سنگ

احتمالا پیشینه استفاده از سنگ برای ساخت و ساز خانه و یا وسایل به ظهور اولین انسان‌های خردمند برمی‌گردد. انسان‌ها دریافتند که برای در امان ماندن از آسیب‌هایی که حیوانات وحشی و یا عوامل محیطی آن‌ها را تهدید می‌کنند و بقای خود، باید خانه و سرپناه خود را مقاوم و مستحکم بسازند. به همین جهت، در طبیعت به دنبال موادی گشتند که مقاومت مناسبی داشته باشند. سنگ‌ها یکی از موادی بودند که طبیعت در اختیار انسان گذاشت.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از سنگ‌ها بسیار ساده‌تر شده و حتی استخراج آن‌ها از معادن نیز امکان‌پذیر گشته است. همچنین علت استفاده از سنگ‌ها نیز در مقایسه با گذشته تغییر کرده است. استفاده از سنگ در ساختمان‌سازی بیشتر جنبه زیبایی‌شناسی دارد. سنگ‌ها انواع متفاوتی از جنس و طرح و رنگ دارند که این موارد موجب داشتن خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مختلف می‌شود. به همین جهت کاربرد آن‌ها دامنه وسیعی یافته است.

انواع سنگ‌های موجود در طبیعت

دانشمندان به طور کلی سنگ‌های موجود در کره زمین را به سه دسته تقسیم کرده‌اند. عواملی همچون کانی‌های سازنده و شرایط تشکیل سنگ بر این دسته‌بندی موثر هستند. سنگ‌های آذرین، سنگ‌های دگرگون و سنگ‌های رسوبی این سه دسته را تشکیل می‌دهند. هر سنگ طبیعی زیرمجموعه این دسته‌ها می‌باشد.

سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر، چه سنگی است؟

سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر، چه سنگی است؟

با توجه به این‌که موضوع اصلی این مقاله در مورد سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر است، در ادامه بیشتر به معرفی این سنگ خواهیم پرداخت. سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر از دسته سنگ‌های چینی و زیرمجموعه‌های از سنگ‌های مرمریت هستند. سنگ مرمریت از جمله سنگ‌های رسوبی دگرگون شده است. سنگ‌های مرمریت از دگرگونی سنگ‌های آهکی با کانی اصلی کلسیت به دست می‌آیند. میزان دگرگون شدگی و کانی‌های تشکیل دهنده و درصد هر یک تعیین کننده ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی سنگ نهایی خواهد بود.

برای مثال کوارتز، هماتیت، لیمونیت، آهن، کربن از جمله کانی‌هایی هستند که می‌توانند در سنگ مرمریت موجود باشند. حضور هر یک، رنگ و ویژگی خاصی در سنگ ایجاد می‌کند. کانی کوارتز هر چه به مقدار بالاتری در یک سنگ وجود داشته باشد، آن سنگ سخت‌تر می‌شود.

سنگ‌های مرمریت یک‌دست و رنگ روشن را سنگ چینی می‌گویند. سنگ‌های چینی دارای قیمت بالاتری نسبت به سنگ‌های مرمریت هستند. نام دیگر آنها نیز سنگ‌های کریستال است. علت این نام‌گذاری بلورهای بزرگ‌تر دانه‌های سنگ‌های چینی می‌باشد.

رنگ سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

همان‌طور که در عنوان و تصویر این سنگ نیز پیداست، سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر دارای رنگ سفید و طلایی زیبایی است که به شکل تار عنکبوتی سطح سنگ را در بر گرفته است. به همین علت در نام‌گذاری آن از واژۀ رز اسپایدر استفاده می‌شود. این طرح و رنگ در میان سنگ‌های چینی بسیار محدود هستند به همین علت قیمت آن‌ها در مقایسه باسایر سنگ‌ها بیشتر می‌شود.

ویژگی‌های سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

ویژگی‌های سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

این سنگ دارای ویژگی‌هایی است که در بیشتر آن‌ها تشابه با سایر سنگ‌های چینی دیده می‌شود.

  • دارای رنگ زیبا و منحصربه‌فرد
  • جذب آب کم و ناچیز
  • امکان ساب‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر گرما
  • مقاوم در برابر فشار
  • مقاوم در برابر خط و خش و عوامل فیزیکی

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده برای این سنگ، موارد استفاده و کاربرد آن دامنه گسترده‌ای خواهد داشت.

  • مناسب برای پوشش کف فضای خارجی
  • مناسب برای استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • مناسب جهت پوشش کف و دیوارهای فضای داخلی
  • مناسب برای پوشش حمام و سرویس بهداشتی
  • مناسب برای استفاده در راه‌پله‌ها
  • مناسب برای ساخت نرده و مجسمه سنگی
  • مناسب برای پوشش دیوار پشت تلویزیون
  • مناسب برای سنگ کانتر، جزیره و قسمت بین کابینتی در آشپزخانه‌ها
  • مناسب برای ساخت وسایل تزیینی و دکوراتیو
  • مناسب برای پوشش دیواره و حاشیه شومینه

علت محبوبیت سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر چیست؟

دو عامل را می‌توان در بالا بودن محبوبیت این سنگ موثر دانست.اولی رنگ زیبا و لوکس این سنگ است که در هر فضایی چشم بیننده را به خود خیره می‌کند و ظاهری چشم‌نواز و مدرن به مکانی که از این سنگ در آن استفاده شده است می‌بخشد. دومین عامل نیز به علت اسلب بودن است.

سنگ‌های اسلب دارای ابعاد و روش‌های فرآوری استاندارد هستند که جلوه و شکوه خاصی به سنگ می‌بخشند. به همین علت در مقایسه با سایر ابعاد سنگ، دارای زیبایی و به تبع آن قیمت بیشتری خواهند بود.

اسلب در لغت به معنای برگه است. اولین ظهور سنگ‌ها در قالب اسلب توسط ادارۀ جهانی استاندارد و تنها برای صادرات سنگ‌ها تعیین شد. اما پس از گذشت مدتی، معماران دریافتند که با استفاده از سنگ اسلب در پروژه‌های داخلی، می‌تواند جلوه و زیبایی خاصی را به مکان مورد استفاده می‌بخشد. اما به علت بالا بودن قیمت سنگ اسلب و همچنین بزرگ بودن ابعاد آن، استفاده از آن‌ها در ساختمان‌ها و پروژه‌های بزرگ و لوکس امکان‌پذیر بود. می‌توان گفت که سنگ‌های اسلب در فضاهای کوچک نمای واقعی خود را نشان نمی‌دهند و همچنین هزینۀ آن به صرفه نخواهد بود.

قیمت خرید سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

قیمت خرید سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید محصولات، به ویژه محصولات گران‌قیمتی همچون سنگ، قیمت خرید می‌باشد. میزان هزینه و بودجه در هنگام خرید سنگ اسلب سفید طلایی رز اسپایدر و همچنین مساحت مورد نیاز برای پوشاندن سطح مورد نظر با آن، می‌تواند نقش بسیار مهمی در انتخاب سنگ‌ها موقع خرید دارد. سنگ اسلب به علت داشتن ابعاد استاندارد و گذراندن مراحل متفاوت برای فرآوری صحیح، دارای قیمتی بالاتر از سایر ابعاد می‌باشد. علاوه بر آن موارد دیگری نیز در تعیین قیمت سنگ‌ها موثر هستند. عواملی مانند:

  • صاف و بدون گره بودن سنگ
  • ابعاد نهایی سنگ
  • مراحل، مواد اولیه و تجهیزاتی که برای فرآوری سنگ باید استفاده شود
  • ابعاد کوپ خام سنگ
  • هزینه‌هایی که برای استخراج سنگ از معدن استفاده می‌شود
  • میزان نیروی کار و متخصص برای فرآوری سنگ
  • هزینه‌های باربری، بارگیری و انتقال

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.