سنگ چینی (کریستال)

سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه، یکی از زیباترین سنگ‌های کریستال در جهان به شمار می‌رود. سنگ کریستال یا چینی، از انواع سنگ‌های طبیعی محسوب می‌شود که در کشور ایران نیز دارای معادن متعددی است. از جمله این معادن، می‌توان به معدن سنگ کریستال شهر قروه در استان کردستان اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را در خصوص این سنگ ویژه و زیبا، در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

سنگ کریستال چه نوع سنگی است؟

سنگ کریستال که با نام سنگ چینی نیز شناخته می‌شود، بر اثر دگرگون شدن سنگ‌های آهکی، تحت فشار و درجه حرارت بالا تشکیل می‌شود. این سنگ، در واقع از خانواده سنگ‌های مرمریت محسوب شده و در خارج از ایران نیز با نام وایت ماربل شناخته می‌شود. اصلی‌ترین کانی تشکیل دهنده این سنگ، کلسیت است که موجب خالص بودن و سفیدی یک‌دست آن می‌شود. وجود کانی‌های دیگری مانند لیمونیت و… باعث می‌شود تا رنگ سنگ به سمت زردی، خاکستری و… برود.

منظور از سنگ اسلب چیست؟

اسلب که در لغت به معنای ورق، برگه و قطعه آمده، نوعی فرآوری سنگ‌های ساختمانی است. این نوع از برش که در مقابل فرآوری به سبک تایل و طولی قرار می‌گیرد، در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان معماران و طراحان داخلی یافته است. اسلب به وسیله دستگاه‌هایی مانند اره و وایرکات انجام می‌گیرد و ابعاد آن بزرگ و خیلی بزرگ است. برش به سبک اسلب، بر روی بسیاری از سنگ‌ها از جمله سنگ کریستال قابل اجراست. در این روش، پس از برش سنگ وارد مرحله رگه گیری، ساب و صیقل و اپوکسی کاری می‌شود. از مزایای روش اسلب به غیر از زیبای چشم‌گیر آن می‌توان به افزایش استحکام و طول عمر سنگ اشاره کرد.

انواع سنگ اسلب کریستال

همان‌طور که قبلا بیان شد، سنگ کریستال یا چینی، معادن متعددی در قسمت‌های مختلف کشور ایران و همچنین دیگر نقاط دنیا دارد. این تفاوت در مکان استخراج سنگ، باعث ایجاد تفاوت‌های سطحی یا عمیق، در ظاهر و کیفیت آن نیز می‌شود. از این رو سنگ‌های کریستال را می‌توان هم از نظر مکان و هم از نقطه نظر ویژگی‌های ظاهری تقسیم‌بندی کرد. به عنوان مثال، سنگ کریستال قروه، سنگ کریستال سیرجان، سنگ کریستال الیگودرز و… در یک دسته‌بندی و سنگ کریستال سفید الیگودرز، سنگ اسلب خاکستری سیرجان و سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه در دسته‌بندی دیگری قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)


ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

ویژگی‌های ظاهری

۱)رنگ سفید تقریبا یک‌دست

۲)وجود رگه‌های عسلی یا طلایی رنگ بر روی سنگ

۳)درخشندگی بالا

ویژگی‌های غیرظاهری

۱)مقاومت بالا در برابر تغییرات هوایی

سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه، در مقابل شرایط جوی مقاومت بالایی دارد. بر این اساس، استفاده از این نوع سنگ در فضاهای داخلی و خارجی، هر دو، امکان‌پذیر است.

۲) جذب آب ناچیز

این سنگ، به دلیل تخلخل پایین جذب آب بسیار ناچیزی دارد.

۳)مقاومت خمشی و کششی بالا

سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه، در مقابل کشیدگی و خم شدگی بسیار مقاوم است و از همین رو می‌تواند به شکل‌های متفاوتی در آید.

۴)قابلیت انعکاس نور

سطح صاف و درخشنده، رنگ روشن و ابعاد بزرگ این سنگ، باعث می‌شود تا پرتوهای نور از روی این سنگ به خوبی منعکس شوند.

۵)مقاومت سایشی بالا

این ویژگی باعث می‌شود تا سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه، در برابر برف و باران و… به راحتی دچار تغییر نشود.

از معایب این سنگ، می‌توان به عدم چسبندگی ملات در مقایسه با دیگر سنگ‌های ساختمانی اشاره کرد.

کاربرد سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

کاربرد سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه، موارد استفاده متعددی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

کف‌پوش ساختمان‌های مسکونی و تجاری

زیبایی و در عین حال استحکام بالای این نوع سنگ کریستال، کاربرد آن را به عنوان کف‌پوش مکان‌هایی مانند سالن پذیرایی منزل، لابی هتل‌ها، تالارها و سالن‌های همایش لوکس و… توجیه می‌نماید.

استفاده در سرویس‌های بهداشتی

جذب آب بسیار کم و همچنین مقاومت در برابر مواد شوینده، باعث می‌شود تا ازین سنگ در حمام و دستشویی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نمای فضاهای داخلی و خارجی

همان‌طور که بیان شد، سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه، در برابر شرایط آب و هوایی و سایش بسیار مقاوم است. همین ویژگی به علاوه زیبایی چشم‌نواز آن باعث می‌شود تا برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان از این سنگ استفاده شود.

سنگ پله

این سنگ کریستال، بسیار مقاوم و مستحکم است و می‌تواند برای استفاده به عنوان سنگ پله به ویژه در فضاهای لوکس و مدرن مناسب باشد.

صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه

استفاده از سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه، به دلیل زمینه روشن و زیبا و مقاومت ضربه‌ای و سایشی بالای آن کاملا مناسب خواهد بود.


بیشتر بخوانید: معرفی انواع سنگ کابینت آشپزخانه جدید ۲۰۲۳


ساختن مجسمه و تزئینات

طرح و رنگ درخشان و بی‌نظیر این سنگ در کنار مقاومت کششی و خمشی بالای آن، باعث شده است تا در ساخت تزئینات و مجسمه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

قیمت سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه

در حالت کلی، قیمت اين نوع سنگ به موارد متعددی مانند ابعاد و ضخامت سنگ، بوک مچ یا فورمچ بودن آن، سورت و کیفیت فرآوری سنگ وابسته است. با این حال، با توجه به ظاهر منحصربه‌فرد این سنگ و همچنین کیفیت بالای آن، سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه، در مقایسه با اکثر سنگ‌های چینی داخلی قیمت نسبتا بالایی دارد. البته باید در نظر داشت که قیمت آن در مقابل انواع مشابه خارجی، مناسب است.

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ کریستال یا چینی، یکی از پرطرفدارترين انواع سنگ‌های طبیعی ساختمانی است. این سنگ، در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران معادن متعددی دارد. یکی از نمونه‌های زیبا و در عین حال با کیفیت سنگ کریستال، سنگ اسلب کریستال سفید طلایی قروه است. ظاهر منحصربه‌فرد و مواردی مانند مقاومت بالای آن در برابر تغییرات آب و هوایی، سایش و ضربه، جذب پایین آب و قابلیت کششی و خم شدگی این سنگ، باعث محبوبیت بالای آن شده است.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.