سنگ مرمریت, مرمریت مشکی

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف ‌آباد، از جمله زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی است. این سنگ با داشتن رنگ مشکی براق با خطوط ریز سفید، دارای ظاهری چشم‌گیر و جذاب است و به همین سبب در ساختمان‌سازی و برای دکوراسیون‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها بسیار مناسب خواهد بود. در این مقاله که ما با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد برای شما عزیزان آماده  کرده‌ایم، علاوه بر معرفی، ویژگی‌ها و کاربرد این سنگ زیبا، به نکاتی که باید در هنگام خرید این سنگ به آن‌ها توجه کنید نیز اشاره خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از سنگ به چه زمانی برمی‌گردد؟

از زمان پیدایش انسان خردمند، می‌توان گفت که بشر شروع به تفکر و تحلیل مسائل مختلف کرد. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که انسان باید برای بقا انجام می‌داد، ساختن خانه و سرپناهی مستحکم بود. به همین علت با کمک نیروی اندیشه، انسان‌های خردمند شروع به استفاده از مواد طبیعی همچون سنگ‌ها کردند تا به کمک آن بتوانند میزان مقاومت خانۀ خود را افزایش دهند.

این کار با محدودیت‌هایی نیز همراه بود چرا که  انسان‌های اولیه، امکان استفاده از سنگ‌های بسیار بزرگ و یا استخراج از معادن، که امروزه انجام می‌گیرد را، نداشتند. با گذشت زمان و گسترش تفکر، تکنولوژی پیشرفت کرد و موجبات طراحی و اختراع تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته را فراهم کرد. با کمک این ابزارهاست که امروزه ما می‌توانیم سنگ‌ها را از منابع خود استخراج کرده و در ابعاد و شکل‌ها دلخواه فراوری نماییم.

انواع سنگ

می‌دانید که به علت وجود شرایط مختلف در جای جای کرۀ زمین، سنگ‌ها نیز انواع متفاوتی دارند. سنگ‌ها را به طور کلی به سه دستۀ آذرین، رسوبی و دگرگون تقسیم می‌کنند. هر یک از این سنگ‌ها با توجه به شرایط و نوع تشکیل خود دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مختلفی هستند که آن‌ها را برای انجام فعالیت یا کاربرد خاصی مناسب می‌سازند.

سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف‌آباد در کدام دستۀ سنگ‌ها قرار می‌گیرد؟

همان‌طور که در عنوان این سنگ نیز مشاهده می‌کنید، این سنگ نوعی سنگ مرمریت است. سنگ‌های مرمریت زیرمجموعه‌ای از سنگ‌های دگرگون محسوب می‌شوند. سنگ مرمریت از دگرگونی سنگ‌های آهکی که نوعی سنگ رسوبی هستند، به وجود می‌آید. میزان دگرگون شدگی و کانی‌های موجود در سنگ اولیه، ویژگی‌های نهایی را در سنگ مرمریت تعیین می‌کند. برای مثال وجود کانی‌های مختلف در رنگ و طرح نهایی سنگ تاثیرگذارند. کانی کربن و آهن موجب ایجاد رنگ تیره و سیاه، کانی لیمونیت موجب ایجاد رنگ زرد و حتی ویژگی‌های فیزیکی نیز متاثر از نوع و میزان کانی‌ها هستند. مثلا هرچه میزان کانی کوارتز در سنگ مرمریت بالاتر رود، سنگ سخت‌تر خواهد بود.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد بسیاری از ویژگی‌های مشابه با سایر سنگ‌های مرمریت را دارا می‌باشد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • قابلیت ساب‌پذیری بالا
  • جذب آب ناچیز
  • دارای تراکم مناسب
  • مقاوم در برابر دمای بالا
  • مقاوم در برابر فشار و شرایط فیزیکی
  • مقاوم در برابر خط و خش و تنش

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد بدون اشاره به موارد استفاده و کاربرد آن، راهنمایی ناقص خواهد بود. با توجه به ویژگی‌های بیان شده برای این سنگ، کاربرد آن بسیار گسترده خواهد شد. همچنین یکی دیگر از عواملی که بر کاربرد این سنگ اثرگذار است، رنگ مشکی و شیک این سنگ است. امروزه استفاده و توجه به رنگ مشکی در سنگ‌های ساختمانی بسیار رونق یافته است. به طوری که افراد و حتی طراحان ساختمانی عقیده دارند که استفاده از سنگ مشکی رنگ به ساختمان جلوه‌ای مدرن و لوکس می‌بخشد.

  • استفاده به عنوان پوشش کف در فضای خارجی
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در پوشش دیوار و کف فضای داخلی ساختمان‌ها
  • مناسب جهت پوش کانتر و جزیره در آشپزخانه‌ها
  • مناسب برای پوشش راه‌پله‌ها و زیرپله
  • استفاده برای پوشش بین کابینتی
  • مناسب برای پوشش حمام و سرویس بهداشتی
  • مناسب برای ساخت نرده سنگی
  • مناسب برای پوش دیوار پشت تلویزیون
  • استفاده در قاب و حاشیۀ آسانسور و شومینه
  • استفاده برای دکوراسیون داخی و وسایل دکوراتیو

چرا سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد محبوب است؟

محبوبیت این سنگ به دو عامل کلی مرتبط است. یکی ابعاد سنگ و دیگری رنگ آن. با توجه به مطالبی که پیش‌تر بیان شد، می‌دانید که رنگ مشکی در سنگ‌ها امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. عامل دیگر جذابیت سنگ ابعاد آن است که سنگ مورد بحث ما در این مقاله ابعاد اسلب دارد.

اسلب در لغت به معنای برگه می‌باشد. ابعاد اسلب هر سنگ با توجه به نوع و ابعاد کوپ خام استخراج شدۀ آن از مبدا متفاوت خواهد بود. این ابعاد توسط ادارۀ جهانی استاندارد و یا قوانین هر کشور برای صادرات سنگ تعیین شده‌اند. همچنین یک سنگ برای تبدیل شدن به قالب و استاندارد اسلب، نیاز دارد تا مراحل متفاوتی را متحمل شود. این مراحل نیاز به مواد اولیه و تجهیزات پیشرفته دارد تا محصول نهایی به استانداردهای لازم و کیفیت مورد نظر برسد.

به طور معمول نوع سنگ اسلب تعیین می‌شود که به سه صورت قابلیت انجام دارد. سنگ اسلب صیقلی، سنگ اسلب چرمی و سنگ اسلب هوند. در هر کدام باید با استفاده از ابزارها و مواد مخصوص سنگ را به صورت معین فراوری کرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

با توجه به این که این مقاله راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد می‌باشد، باید به قیمت خرید این سنگ و عوامل موثر بر آن اشاره شود. قیمت خرید این سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر کدام می‌تواند تاثیر زیادی در آن داشته باشد.

  • میزان ساب‌پذیری سنگ
  • ابعاد نهایی سنگ
  • صاف و بدون گره بودن سنگ
  • تجهیزات و مواد مورد نیاز برای فراوری سنگ نهایی
  • میزان افراد موثر وکارشناس برای صحیح اجرا شدن مراحل فراوری
  • هزینه‌های استخراج و آماده‌سازی
  • هزینه‌های باربری و ارسال سنگ

نکات نهایی برای داشتن یک خرید رضایت‌بخش

فراموش نکنید که برای داشتن خرید رضایت‌بخش باید در مرحلۀ اول میزان هزینه و بودجۀ را مشخص کنید و سپس با مراجعه به یک مرکز خرید معتبر، انتخاب محصول و در نهایت خرید خود را انجام دهید. انتخاب و شناسایی مرکز خرید به ویژه برای محصولات گران‌قیمت همچون سنگ‌های اسلب، می‌تواند در رضایت شما و همچنین کیفیت مکان ساخته شده با استفاده از سنگ انتخابی تاثیرگذار باشد. اعتبار مرکز خرید به کیفیت محصولاتی است که با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می‌دارد. پس در انتخاب فروشگاه سنگ، از قبل تحقیق کرده و بهترین را انتخاب نمایید.

با آرزوی خریدی رضایت‌بخش برای شما

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.