مقالات

معرفی انواع سنگ کابینت آشپزخانه جدید 2023

معرفی انواع سنگ کابینت آشپزخانه جدید 2023

سنگ‌ها از جمله مصالح بسیار مهم در ساختمان سازی هستند. با توجه به طیف گسترده‌ای از انواع سنگ که امروزه در اختیار انسان قرار گرفته است، کاربرد آن‌ها نیز بسیار وسیع می‌باشد. در این مقاله که با عنوان معرفی انواع سنگ کابینت آشپزخانه جدید 2023 برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، به معرفی مناسب‌ترین سنگ‌ها جهت استفاده در فضای آشپزخانه خواهیم پرداخت. پس اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که برای انتخاب سنگ کابینت آشپزخانۀ خود هنوز تصمیم نگرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامۀ این مقاله ما را همراهی کنید.

اهمیت انتخاب صحیح سنگ کابینت آشپزخانه

می‌دانید که آشپزخانه قسمت مهمی از خانه محسوب می‌شود که آن را قلب خانه می‌نامند. با توجه به این که امروزه آشپزخانه‌ها به صورت اپن و بدون دیوار جداکننده ساخته می‌شوند، اهمیت انتخاب مصالح مورد استفاده در آن نسبت به گذشته دوچندان شده است. همان‌طور که در بالا ذکر شد، سنگ‌ها از مصالح پرمصرف در ساختمان‌سازی هستند. دلایل استفاده از سنگ امروزه نسبت به گذشته تغییراتی داشته است. برای مثال در گذشته جهت افزایش استجکام سازه از سنگ‌ها استفاده می‌شده است، در حالی که امروزه با ظهور مواد مختلفی همچون بتن و تیرچه بلوک‌ها وظیفۀ استحکام ساختمان بر عهدۀ آن‌هاست و بیشتر از سنگ برای طراحی نما و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

سنگ‌ها برای استفاده در کابینت آشپزخانه به سه دستۀ کلی سنگ‌های طبیعی، سنگ‌های مصنوعی و سنگ‌های مهندسی شده تقسیم می‌شوند. هر کدام از این سه گروه ویژگی‌های خاصی دارند که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

سنگ‌های طبیعی برای کابینت آشپزخانه جدید 2023

سنگ‌های طبیعی برای کابینت آشپزخانه جدید 2023

استفاده از سنگ‌های طبیعی یکی از انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای ساخت کابینت آشپزخانه خود به کار ببرید. سنگ‌ها را به طور معمول برای ساخت سنگ روی کانتر، سنگ روی جزیره، سنگ بین کابینتی، سینک و فضاهای اطراف گاز و سماور استفاده می‌کنند. سنگ‌های طبیعی همچون گرانیت و مرمر برای این کار بسیار مناسب هستند. توجه داشته باشید که تناسب و هارمونی رنگ کابینت‌ها با سنگ انتخابی شما رعایت شود تا آشپزخانه‌ای شیک و چشم‌نواز داشته باشید. سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت و مرمر گزینه‌های مناسب و محبوبی هستند.

سنگ گرانیت دارای مقاومت بالا در برابر خط و خش و همچنین جذب آب ناچیز است. طرح‌های موجود در سنگ گرانیت باعث ایجاد نمای زیبای در سنگ کابینت آشپزخانه می‌شود.

سنگ‌های مرمر نسبت به سنگ گرانیت دارای مقاومت پایین‌تری هستند اما برخی از افراد به علت دارا بودن رنگ روشن و زیبا آن‌ها را انتخاب می‌کنند. اگر سنگ مرمر را انتخاب کردی باید بدانید که نگهداری از آن‌ها کمی سخت‌تر است و باید مراقب خط وخش و آسیب‌های فیزیکی باشید.

سنگ گرانیت و مرمر جزو انتخاب‌های گران محسوب می‌شوند. به ویژه سنگ مرمر از گرانیت نیز گران‌تر بوده و اگر بودجۀ شما کم است بهتر است از انتخاب آن‌ها صرف نظر کنید. مورد دیگر وزن زیاد این سنگ‌ها در مقایسه با سنگ‌های مصنوعی است. لازم است میزان وزن وارد شده به کابینت محاسبه شود تا موجب آسیب و شکستگی کابینت‌ها نگردد.

استفاده از سنگ‌های طبیعی اگرچه از گذشته رواج یافته است اما همچنان در صدر انتخاب‌ها قرار دارد و بسیاری از افراد با انتخاب سنگ‌های طبیعی به آشپزخانۀ خود ظاهری لوکس و کلاسیک می‌بخشند. در نتیجه هنوز می‌توان سنگ‌های طبیعی را مناسب برای لیست انواع سنگ کابینت آشپزخانۀ جدید 2023 قرار داد.

سنگ‌های مصنوعی برای کابینت آشپزخانه جدید 2023

از دیگر انواع سنگ کابینت آشپزخانه جدید 2023، می‌توان به سنگ‌های مصنوعی اشاره کرد. این سنگ‌ها با نام سنگ کورین در بازار موجود هستند، در دامنۀ رنگی گسترده‌ای قابلیت اجرا دارند. درست مانند سنگ‌های طبیعی از سنگ‌های مصنوعی نیز می‌توان در سنگ کابینت آشپزخانه استفاده کرد. تفاوت این سنگ مصنوعی با سنگ‌های طبیعی در آن است که کورین می‌تواند دقیقا مطابق با سلیقۀ شما با هر رنگی ارائه شود و به صورت ساده و بدون وجود طرح‌هایی که در سنگ‌های طبیعی وجود دارد، کار شوند.

سنگ‌های مصنوعی برای آن دسته از افرادی مناسب هستند که رنگ و طرح سنگ‌های طبیعی را نمی‌پسندند. این سنگ‌ها نسبت به سنگ طبیعی قیمت پایین‌تری دارند. کورین در برابر جذب رطوبت و باکتری بسیار مقاوم است و همچنین به سادگی دچار خط و خش نمی‌شود. از مزایای دیگر کورین می‌توان به اجرای کار بدون درز اشاره کرد. اجرای بدون درز برای سنگ‌های طبیعی امکان‌پذیر نیست. درزها از عوامل ضعف در ساخت و همچنین مکان مناسبی برای جذب رطوبت و باکتری محسوب می‌شوند. همچنین طراحی بدون درز ظاهر شکیل‌تری در مقایسه با اجرای به همراه درز دارد. وزن آن‌ها نیز پایین‌تر است و مشکلات ایجاد وزن اضافه نخواهند داشت.

سنگ‌های مهندسی شده برای سنگ کابینت آشپزخانه جدید 2023

سنگ‌های مهندسی شده برای سنگ کابینت آشپزخانه جدید 2023

از جدیدترین موارد استفاده جهت ساخت سنگ کابینت آشپزخانه، می‌توان به سنگ‌های مهندسی شده همچون کوارتز و دکتون اشاره کرد. این سنگ‌ها به صورت مهندسی شده دارای سختی بسیار بالا هستند. به این معنا که در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم هستند و همچنین میزان جذب رطوبت و در نتیجه رشد باکتری و میکروب در آن‌ها به پایین‌تر سطح خود رسیده است. قیمت آن‌ها نسبت به سایر موارد بسیار بالاتر است و اگر بودجۀ کافی ندارید بهتر است سمت این مورد نروید. سنگ‌های مهندسی شده مانند سنگ‌ههای مصنوعی قابلیت اجرا به صورت بدون درز را دارند.

کوارتز و دکتون در برابر حرارت زیاد و حتی آتش بسیار مقاوم هستند و آثاری از سوختگی بر روی آن‎ها نمایان نمی‌شود. به علاوه مواد شیمیایی روی آن‌ها جای لک باقی نمی‌گذار و به سادگی با یک شویندۀ ضعیف نیز پاک خواهند شد. البته سختی آن‌ها بسیار زیاد است و در قسمت‌هایی که نیاز به انعطاف باشد نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله که با عنوان معرفی انواع سنگ کابینت آشپزخانه جدید 2023 برای شما عزیزان ارائه شد، به ارائۀ مطالبی در خصوص جدیدترین و بهترین سنگ‌های مناسب جهت استفاده در ساخت کابینت آشپزخانه پرداختیم. بدیهی است که شما باید با در نظر گرفتن میزان بودجۀ خود و همچنین طرح و رنگ مورد نظر، به انتخاب سنگ کابینت آشپزخانه بپردازید. در صورت عدم آگاهی کافی بهتر است با یک کارشناس مشورت کنید تا بتوانید صحیح‌ترین انتخاب را داشته باشید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.