سنگ گرانیت

راهنمای خرید سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

راهنمای خرید سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

به منظور ارائه توضیحاتی در خصوص راهنمای خرید سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، لازم است در ابتدا مطالبی در خصوص اسلب و سنگ گرانیت ارائه گردد. در نهایت، با معرفی سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، می‌توان فاکتورهای اساسی برای انتخاب و خرید این نوع سنگ را شرح داد.

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت که با نام سنگ خارا نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع سنگ‌های آذرین است. این سنگ بر اثر سرد شدن تدریجی مواد مذاب تشکیل شده و دارای فراوانی زیادی در نقاط مختلف دنیاست. اصلی‌ترین کانی‌های تشکیل دهنده این سنگ، فلدسپات و کوارتز و بلورهای نسبتا درشتی بر روی سطح آن پیداست.

انواع سنگ گرانیت

همان‌طور که گفته شد، سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های طبیعی است که فراوانی زیادی دارد. این سنگ را می‌توان از نظر مکان استخراج و ظاهر و کیفیت آن دسته‌بندی کرد. به عنوان مثال، سنگ گرانیت ایرانی، برزیلی، چینی و… و یا سنگ گرانیت نطنز، خرمدره، بروجرد و…  در دسته‌بندی سنگ گرانیت از نقطه نظر مکان استخراج آن قرار می‌گیرند. همچنین در دسته‌بندی دیگری می‌توان سنگ‌های گرانیت را به سنگ گرانیت مشکی، سفید، گرانیت سبز، گل پنبه‌ای، دانه اناری و… تقسیم نمود.


بیشتر بخوانید: موارد استفاده سنگ گرانیت سبز


منظور از سنگ اسلب چیست؟

اسلب که در سال‌های اخیر رواج و محبوبیت بسیار زیادی یافته، یک نوع سبک فرآوری و برش سنگ است. در این روش، سنگ توسط اره یا وایرکات در ابعاد بزرگ و بسیار بزرگ برش میخورد. پس از آن، سنگ وارد مرحله رگه گیری و ساب و صیقل می‌شود. از مزایای فرآوری اسلب می‌توان به بارگیری آسان، افزایش استحکام و مقاومت و همچنین زیبایی چشم‌گیر آن اشاره کرد. اسلب در مقابل برش به سبک تایل، طولی و… قرار می‌گیرد و بر روی بسیاری از سنگ‌ها از جمله سنگ گرانیت مانند گرانیت دلیکاتوس، قابل اجراست.

مشخصات ظاهری سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

مشخصات ظاهری سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مورد مبحث راهنمای خرید سنگ اسلب گـرانيت دلیکاتوس، در نظر داشتن مشخصات ظاهری آن است. این نوع سنگ گرانیت، دارای پس زمینه کرم است که لکه یا بلورهای طوسی و مشکی رنگ بر روی سطح آن خودنمایی می‌کنند. به علاوه، ابعاد سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس بزرگ و خیلی بزرگ است.

معادن سنگ اسلب گرانیت دلیکاتوس

سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس از جمله سنگ‌های وارداتی است. معدن این نوع سنگ در کشور برزیل قرار دارد و به دلیل ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد و همچنین کیفیت بالای آن به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود.

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

در ادامه مبحث راهنمای خرید سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، لازم است خصوصیات این نوع سنگ رح داده شود.

مزایا

۱)استحکام و طول عمر بالا

این نوع سنگ، مانند سایر انواع سنگ‌های گرانیت، مستحکم بوده و طول عمر نسبتا بالایی دارد. در نتیجه، نگرانی‌هایی مانند ایجاد ترک، شکستگی و… در هنگام خرید سنگ اسلب گرانیت دلیکاتوس وجود نخواهد داشت.

۲)مقاومت سایشی و فشاری بالا

این سنگ در برابر فشار، مانند قرار دادن اجسام فوق سنگین بر روی آن مقاومت بسیار خوبی دارد. همچنین، به علت مقاومت سایشی بالا در برابر ریزش‌های جوی مانند برف و باران، تغییری در آن ایجاد نمی‌گردد.

۳)جذب آب بسیار کم

سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس تخلخل بسیار کمی داشته و همین امر باعث می‌شود تا میزان آب ناچیزی را جذب نماید.

۴)مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی

این ویژگی باعث میشود تا استفاده از سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس برای استفاده در فضاهای خارجی نیز مناسب باشد.

۵)ساب‌پذیری بسیار خوب

ساب‌پذیری بالا باعث می‌شود تا سطح سنگ صاف و صیقلی شود و زیبایی‌های ظاهری خود را بیشتر و بهتر نمایان سازد.

۶)ثبات رنگی بالا

این ویژگی باعث می‌شود تا، رنگ سنگ در برابر نور خورشید تغییر نکرده و حتی در مناطق کویری با تابش نور زیاد نیز مورد استفاده قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: کاربردهای سنگ گرانیت


معایب

از معایب این سنگ می‌توان به تراکم بالا و در نتیجه وزن سنگین آن و همچنین عدم چسبندگی ملات به آن اشاره کرد.

کاربرد سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

کاربرد سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

برای معرفی مواردی در راستای راهنمای خرید سنگ اسلب گـرانيت دلیکاتوس، بهتر است با کاربردهای ویژه این سنگ نیز آشنا شویم.

به طور کلی سنگ‌های گرانیت کاربردهای بسیار مختلف و متنوعی دارند. در این میان، سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همین امر نیز در افزایش محبوبیت آن تاثیر به‌سزایی داشته است. مهم‌ترین این کاربردها عبارتند از:

۱)سنگ‌فرش مکان‌های مختلف

استفاده از سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس به عنوان کف‌پوش فضاهایی مانند سالن پذیرایی منزل، لابی هتل، سالن‌های همایش و تالارهای لوکس، ورودی مجتمع‌های تجاری و… مناسب است. دلیل این امر نیز به زیبایی چشم‌نواز و همچنین مقاومت بالای این سنگ مربوط می‌شود.

۲)راه‌پله و پاگرد

استحکام و مقاومت بالای این سنگ باعث می‌شود تا برای پوشش مواردی مانند سنگ پله و پاگرد به ویژه در ساختمان‌های لوکس و مدرن گزینه بسیار مناسبی باشد.

۳)نمای داخلی و خارجی ساختمان

مقاومت این سنگ در مقابل تغییرات آب و هوایی و در عین حال ظاهر منحصربه‌فرد آن موجب می‌شود تا ازاین سنگ در نمای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

۴)مجسمه و تزئینات سنگی

استحکام بالای سنگ اسلب گرانـيت دلیکاتوس باعث می‌شود تا برای ساخت مصنوعات تزئینی نیز گزینه مناسبی باشد.

۵)تی وی روم

ظاهر زیبای این نوع سنگ در کنار کیفیت بالای آن، استفاده از آن را برای تی وی روم کاملا مناسب خواهد کرد.

دیگر فاکتورهای راهنمای خرید سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، علاوه بر موارد بیان شده، در هنگام خرید این نوع سنـگ لازم است تا سورت مورد نظر، اعتبار فروشگاه ارائه کننده سنگ و قیمت آن نیز در نظر گرفته شود.

جمع‌بندی و سخن پایانی

برای راهنمای خرید سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، لازم است موارد متعددی مد نظر قرار گیرد. مواردی از قبیل، شناخت مشخصات ظاهری و غیر ظاهری، مزایا و معایب، اعتبار فروشگاه عرضه‌کننده و… در این صورت می‌توان تا حدود زیادی اطمینان داشت که انتخاب و خرید معقولانه‌ای در انتظارمان خواهد بود.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.