مقالات

سنگ لایم استون سفید سمیرم

سنگ لایم استون سفید سمیرم

سنگ لایم استون سفید سمیرم، یکی از زیباترین و پرکاربردترین انواع سنگ‌های ساختمانی در شهر سمیرم است. به طور کلی، سنگ‌های طبیعی در دنیا، دارای تنوع و فراوانی بالایی هستند که سنگ لایم استون سفید سمیرم نیز، یکی از آن‌ها به حساب می‌آید.

انواع سنگ‌های طبیعی ساختمانی

همان‌طور که بیان شد، سنگ‌های طبیعی تعداد و تنوع بسیار بالایی دارند. معادن این سنگ‌ها، به طور یکسان در سرزمین‌های گوناگون موجود نبوده و در نقاط مختلف دنیا پراکنده شده‌اند. از جمله کشورهای تولید کننده سنگ‌های طبیعی ساختمانی، می‌توان به کشور ایران، برزیل، چین، هندوستان، تايوان، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد. تولیدات معادن این مناطق به اندازه‌ای است که علاوه بر تامین نیاز داخل، قادر به صادرات آن‌ها نیز هستند. از میان مهم‌ترین و رایج‌ترین سنگ‌های طبیعی ساختمانی می‌توان به سنگ تراورتن، گرانیت، مرمر، مرمریت، چینی و آهکی اشاره کرد.

انواع کاربرد سنگ آهک

مصالح ساختمانی و ساخت و ساز

شاید بتوان قدیمی‌ترین و مرسوم‌ترین مصارف سنگ آهک را در صنعت ساختمان سازی دانست. در زما‌ن‌های قدیم که سنگ‌های طبیعی، تنوع زیادی نداشتند، سنگ آهکی از جمله پر طرفدارترین این سنگ‌ها به حساب می‌آمد.  هر چند در زمان کنونی نیز، در بسیاری از موارد، همچنان  از سنگ آهک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر موارد کاربرد سنگ آهک، می‌توان به صنعت جاده‌سازی، کشاورزی، صنایع غذایی، سیمان پزی و… اشاره نمود.

سنگ لایم استون سفید سمیرم چگونه سنگی است؟

سنگ لایم استـون سفید سمیرم، در طبقه سنگ‌های آهکی قرار می‌گیرد. این سنگ، جزو سنگ‌های رسوبی کربناته و از فراون‌ترين و قدیمی‌ترین سنگ‌های موجود در کشور به حساب می‌آید. سنگ لایم استون سفید سمیرم را از جهت دیگر نیز می‌توان سنگی با ویژگی‌هایی مابین سنگ مرمریت و تراورتن در نظر گرفت، که نه کاملا شبیه تراورتن و نه شبیه سنگ تراورتن است. از همین رو، این سنگ با نام سنگ ترمینات نیز شناخته می‌شود.

ویژگی‌های سنگ لایم استون سفید سمیرم

ویژگی‌های سنگ لایم استون سفید سمیرم

به طور کلی، سنگ آهک برای تبدیل شدن به سنگ ساختمانی، باید مراحل مختلفی مانند پخت در کوره‌های با درجه حرارت بالا، فرآوری و… را از سر بگذراند. در نهایت و پس از همه این موارد، این سنگ مانند سنگ لایم استـون سفید سمیرم، برای استفاده در صنعت ساختمان‌سازی مناسب خواهد بود.

ویژگی‌های ظاهری

سنگ لایم استون سفید سمیرم، ظاهر بسیار زیبا و چشم‌گیری و رنگ سفید یک‌دستی دارد. دانه‌های ریز تشکیل دهنده این سنگ، توانسته است ظاهر نسبتا یکنواختی در این سنگ ایجاد نماید.

ویژگی‌های غیرظاهری

  • تراکم بالا

سنگ لایم استون سفید سمیرم، تراکم نسبتا بالایی دارد، اما با این حال امکان وجود ترک بر روی آن نیز امکان‌پذیر است. این امر نیز می‌تواند ناشی از فرآیند پخت سنگ و فرآوری آن باشد.

  • میزان جذب آب بالا

سنگ لایم استون سفید سمیرم، میزان آب نسبتا زیادی را به خود جذب می‌نماید. این ویژگی باعث می‌شود تا استفاده از آن در فضاهای مرطوب مانند سرویس‌های بهداشتی مناسب نباشد. علاوه بر آن‌که به دلیل این خاصیت، آب به سرعت بر روی آن لک می‌شود و در فضاهایی مانند آشپزخانه نیز کارایی نخواهد داشت.

  • وزن پایین در مقایسه با سنگ مرمریت

وزن پایبن این سنگ مزیت مناسبی برای حمل و بارگیری آن خواهد بود، اگرچه همین باعث عدم چسبندگی ملات ساختمانی به آن نیز می‌شود.

  • قیمت مناسب

سنگ لایم استـون سفید سمیرم، در مقایسه با سنگ تراورتن از جمله تراورتن عباس آباد، ابیانه و… قیمت بسیار مناسبی دارد.

  • مقاومت و کیفیت بالا

سنگ لایم استون سفید سمیرم، در زمره سنگ‌های آهکی مقاوم و با کیفیت قرار می‌گیرد. در نتیجه، استفاده از آن در کنار در نظر گرفتن قیمت آن نیز، کاملا به صرفه خواهد بود.

  • قد و پای بلند

سنگ لایم استـون سفید سمیرم، به طور معمول به سبک طولی فرآوری شده و قد و پای بلندی دارد.

کاربرد سنگ لایم استون سفید سمیرم

کاربرد سنگ لایم استون سفید سمیرم

مناسب جهت نمای ساختمان

از آن‌جایی که سنگ لایم استون سفید سمیرم، وزن نسبتا پایین و مقاومت خوبی دارد، گزینه مناسبی برای پوشش نمای داخلی و خارجی ساختمان خواهد بود.

مناسب جهت سنگ پله و نمای راه پله

از دیرباز تا کنون، از سنگ‌های آهکی به عنوان سنگ پله استفاده می‌کرده‌اند. زیبایی و مقاومت این سنگ می‌تواند، برای استفاده به عنوان سنگ پله و نمای دیواره آن کاملا کاربردی باشد.

مناسب جهت دیوار پارکینگ

دیواره پارکینگ‌ها، معمولا نیازی به سنگ‌های گران‌قیمت نداشته و در عین حال لازم است زیبایی و مقاومت خود را نیز حفظ نمایند. از این رو، سنگ لایم استـون سفید سمیرم انتخاب هوشمندانه‌ای برای آن خواهد بود.

تزئینات دکوراتیو

 سنگ لایم استون سفید سمیرم، به رنگ روشن و زیبا و در عین حال از نوع سنگ‌های آهکی با قابلیت شکل‌پذیری بالاست. از همین رو، استفاده از این سنگ در ساخت تزئینات دکوراتیو ساختمانی رواج زیادی دارد.

معادن سنگ لایم استون سفید سمیرم

سنگ لایم استون سفید سمیرم، از معادن شهرستان سمـیرم، واقع در جنوب غرب استان اصفهان مورد استخراج قرار می‌گیرد.

قیمت سنگ لایم استون سفید سمیرم

در محاسبه قیمت سنگ لایم استون سفید سمیرم، فاکتورها و عوامل متعددی تاثیرگذارند. اصلی‌ترین این عوامل، عبارتند از: نوع فرآوری، ابعاد، ضخامت و سورت بندی آن. به عنوان مثال قرار گرفتن در سورت ممتاز، ابعاد تایل و پله در مقابل ابعاد زودی استاندارد و فرآوری صیقلی در مقایسه با نوع تیشه‌ای آن، قیمت بالاتری خواهد داشت.

جمع‌بندی و سخن پایانی

به طور کلی، سنگ‌های طبیعی ساختمانی بسیار متعددی در دنیا و به ویژه کشور ایران وجود دارند. برخی از این سنگ‌ها، مانند سنگ‌های تراورتن، مرمر، گرانیت و آهکی که سنگ لایم استون سفید سمیرم نیز از آن دسته است، رواج بیشتری در مقایسه با سایر آن دارند. سنگ لایم استـون سفید سمیرم، با ظاهری سفید و یک‌دست، مقاومت و کیفیت خوب و در عین قیمت مناسب خود، توانسته است نظر بسیاری از فعالان عرصه ساخت و ساز را به سمت خود جلب نماید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.