سنگ گرانیت, گرانیت سبز

موارد استفاده سنگ گرانیت سبز

سنگ گرانیت سبز

سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های پرمصرف در ساخت‌وساز و ساختمان‌سازی است. این سنگ به‌علت ویژگی‌های خاصی که دارد در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. سنگ گرانیت از جمله سنگ‌هایی است که می‌توان آن را در ابعاد اسلب نیز تهیه کرد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سنـگ گـرانیت و ویژگی‌های آن و همچنین سنگ اسلب بپردازیم. سپس ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت زاهدان را خدمت شما همراهان عزیز بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب گرانیت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)


سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گـرانیت از دسته سنگ‌های آذرین درونی است. سنگ‌های آذرین درونی از سرد شدن تدریجی ماگماهای حاصل از آتشفشان‌ها پدید می‌آیند. از آن‌جایی که این سنگ‌ها به‌تدریج خنک می‌شوند، دارای بافت دانه‌ درشت یا دانه متوسط هستند. سنگ گرانیت به «سنـگ خارا» نیز مشهور است. مقاومت و استحکام بالا از ویژگی‌های بارز سنگ‌های گرانیت است. این سنگ‌ها در مقایسه با سنگ‌های آهکی سخت‌تر بوده و همچنین بافت یکنواخت‌تری دارند. سنگ‌های گرانیت به‌علت وجود فشار و دمای بالا در هنگام تشکیل مقاومت بسیار مناسبی در برابر این موارد داشته و به‌راحتی دچار خط و خش نمی‌شوند.

به دلیل این‌که سنگ‌های گرانیت دارای مقاومت زیادی هستند، می‌توان از آن‌ها ورق‌های با ضخامت چند میلی‌متر نیز تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

رنگ‌های سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یا خارا از نوع اسیدی بوده و به علت وجود کانی‌های مختلفی همچون، کوارتز، فلدسپات، میکا، پلاژیوکلاز و غیره، طیف رنگ‌های بسیار متفاوتی از صورتی تا سیاه در آن‌ها وجود دارد.

این خصوصیات ویژه به‌همراه تنوع رنگ زیاد موجب می‌شود تا استفاده از سنگ‌های گرانیت در ساختمان‌سازی و صنایع دیگر دامنۀ وسیعی داشته باشد.

چرا از سنگ گرانیت در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود؟

چرا از سنگ گرانیت در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود؟

در ساختمان‌سازی علاوه بر افزایش استحکام و دوام ساختمان، می‌توان برای ایجاد نماهای زیبا از انواع مختلفی از سنگ‌های گرانیت استفاده کرد. علاوه بر آن مقاومت زیاد این سنگ در برابر عوامل محیطی و فیزیکی، و همچنین در محیط‌های اسیدی موجب شده است تا سنگ گـرانیت به یکی از پرمصرف‌ترین سنگ‌ها برای استفاده در دیوارپوش و کف‌پوش ساختمان‌های مسکونی و صنعتی تبدیل شود.

سنگ‌های گرانیت دارای وزن زیادی هستند به‌گونه‌ای که لازم است در هنگام استفاده در ساختمان‌سازی این مورد را در نظر گرفت تا ساختمان با مشکل اضافه‌بار مواجه نشود. همچنین می‌توان لایه‌های نازکی از سنـگ گرانیت را تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد.

انواع سنگ گرانیت سبز

سنگ گرانیت سبز به علت داشتن رنگ خاص و زیبا، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های گـرانیت برای استفاده در ساختمان‌سازی و پوشش کف و دیواره‌ها می‌باشد. طیف رنگی سبز در این نوع از سنگ‌ها می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه انواع سنگ‌های گرانیت سبز را معرفی می‌کنیم.

گرانیت سبز

رنگ این نوع گرانیت‌ها مستقیما وابسته به وجود برخی از مواد معدنی است.

گرانیت‌های سبز روشن اسپانیا در دنیا بسیار معروف است. در کشور ایران نیز گرانیت‌های سبز استان خراسان جنوبی، یزد و اصفهان بسیار رایج و پر‌کاربرد هستند.

سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند

این سنـگ یکی از انواع بسیار مهم از دسته سنگ‌های گرانیت سبز می‌باشد که به‌علت داشتن خطوط و رگه‌هایی زرد رنگ در زمینۀ سبز تیره مورد توجه معماران و سازندگان ساختمانی قرار گرفته است. ویژگی‌های سنگ‌های گرانیت در این نوع خاص از آن نیز وجود دارد. این سنگ همانند سایر انواع سنگ گـرانیت دارای مقاومت بالا در برابر شرایط فیزیکی و فشاری می‌باشد. جذب آب پایین و ساب‌پذیری مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های سبز گرانیت سبز جنگلی بیرجند می‌باشد.

سنگ گرانیت سبز کاهویی

یکی دیگر از دسته‌های سنـگ گـرانیت در طیف سبز، این مدل می‌باشد. سنگ گـرانیت سبز کاهویی دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد. به همین جهت از آن در مکان‌های شلوغ و پرتردد استفاده می‌شود. با توجه به محبوبیت و استفادۀ زیاد از این سنگ، صادرات آن به‌صورت اسلب نیز به کشورهای اروپایی بسیار رواج دارد.

سنگ گرانیت سبز دانه اناری

از دیگر سنگ‌های سبز گرانیت، سبز دانه اناری را می‌توان نام برد. این سنگ دارای رنگ زمینۀ سبز بوده و دانه‌هایی قرمز رنگ در این زمینه می‌باشد. این دانه‌های به دانۀ انار شباهت دارند، از همین رو به آن سنگ سبز دانه اناری گفته می‌شود. زیبایی این مدل آن را در میان مردم و معماران بسیار محبوب کرده است. با توجه به مقاومت بالا و جذب آب پایین برای پوشش کف و دیوار در قسمت‌های مختلف ساختمان از آن استفاده می‌شود.

سنگ گرانیت سبز آبرنگی بیرجند

این نوع از سنگ در شهر بیرجند استخراج می‌شود. طیف رنگی زرد در این سنـگ بیشتر از انواع سنگ‌های گـرانیت سبز دیگر می‌باشد به همین علت به آن آبرنگی گفته می‌شود. با توجه به این که استحکام این سنگ نسبت به انواع دیگر کمتر است، به همین جهت فراوری آن تنها به‌صورت چرمی امکان‌پذیر است.

سنگ گرانیت سبز اسپایدری بیرجند

همان‌طور که از نام این مدل سنگ مشخص است، این سنگ دارای زمینۀ سبز با خطوط زرد به صورت تار عنکبوت می‌باشد. به همین جهت به آن سبز اسپایدری گفته می‌شود. معدن استخراج این مدل نیز در شهر بیرجند می‌باشد. خطوط تار عنکبوتی به آن زیبایی خاصی می‌بخشد که برای نمای ساختمان‌ها در فضاهای داخلی و خارجی بسیار مناسب است.

سنگ گرانیت سبز سلطنتی بیرجند

از انواع سنگ سبز گرانیت این مدل است که دارای خطوط زرد و سبز در زمینۀ سبز تیره می‌باشد. این سنگ در دسته سنـگ گـرانیت سبز جنگلی قرار می‌گیرد. با توجه به زیبایی بسیار این مدل و همچنین مقاومت بالای آن، قیمت این سنگ نسبت به سایر مدل‌های مشابه زیاد است. به همین خاطر از آن بیشتر در ساختمان‌های لوکس و مدرن استفاده می‌گردد.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب شبه گرانیت سبز سلطنتی


موارد استفاده سنگ گرانیت سبز

موارد استفاده سنگ گرانیت سبز

از آن‌جایی که سنگ گرانیت سبز مقاومت بسیار بالایی در برابر درجه حرارت هوا، ضربه و فشار دارد، یکی از بهترین گزینه‌های مورد استفاده برای فضای بیرونی ساختمان است. اگرچه، در قسمت‌های داخلی نیز کاربرد فراوانی دارد. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمای بیرونی ساختمان
  • کف‌پوش فضای داخلی ساختمان
  • کف‌پوش فضای خارجی ساختمان
  • سنگ‌فرش پیاده‌روها
  • جدول‌ها
  • کف و دیواره پارکینگ
  • دیواره راه‌پله و سنگ پله

عوامل موثر بر قیمت سنگ گرانیت سبز

عوامل مختلفی می‌توانند بر میزان قیمت سنگ گرانیت سبز تاثیر‌گذار باشند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میزان ضخامت سنـگ، بدون غده یا با غده بودن، اندازه‌های سنگ و چگونگی برش و میزان ساب‌پذیری آن اشاره کرد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.