سنگ گرانیت, گرانیت مشکی

سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو (اسکراچ)

سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو (اسکراچ)

سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های موجود در بازار می‌باشد. استفاده از این سنگ به ویژه با فرآوری خاص آن سبب ایجاد فضایی چشم‌نواز و جذاب در مکان مورد استفاده می‌گردد.

فرآوری هایدرو یا اسکراچ نوعی فرآوری سنگ اسلب گرانیت مشکی می‌باشد که با ایجاد خط و خش‌های موازی و در یک سو، علاوه بر القای حس نرمی و بافت خطی منظم، فضای دلپذیری را برای بیننده به وجود می‌آورد. در ادامۀ این مقاله ما را همراهی کنید تا ضمن آشنایی با سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو، با ویژگی‌ها و کاربرد آن نیز آشنا شوید.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب بازالت (سنگ‌پا)


تاریخچۀ استفاده از سنگ

سنگ‌ها از دیرباز تا کنون از منایع طبیعی مهم در زمینه‌های مختلف زندگی انسان از جمله استحکام بناها و مسکن آن‌ها محسوب می‌شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید نیاز به مسکن یکی از اولین نیازهای انسان است و استحکام مسکن از موارد بسیار مهم می‌باشد. طولی نکشید که انسان‌های اولیه دریافتند که برای بقای خود نیاز به تهیۀ مسکن دارند. آن‌ها با استفاده از قدرت تفکر و منابع موجود در طبیعت، شروع به استفاده از مواد محکم کردند تا مکانی که به‌عنوان سرپناه و یا خانه دارند را استحکام ببخشند. یکی از این منابع سنگ‌ها بودند که با مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی و جوی، به گزینه‌ای ثابت برای انسان‌ها تبدیل شد

البته استفاده از سنگ مشکلاتی خاصی نیز داشت. برخی از انواع آن دارای وزن و ابعاد بسیار بزرگ بودند و همچنین برای استفاده از آن‌ها باید فرآوری‌هایی روی آن انجام می‌گرفت که این مورد با نبود ابزارها و تجهزات امروزی روندی بسیار سخت می‌شد. با گذشت زمان، گسترش تفکر و پیشرفت تکنولوژی امروزه ما به تجهیزات و امکاناتی دست یافته‌ایم که استفاده از بسیاری از منابع طبیعی آسان و یا امکان‌پذیر باشد. یکی از این کارها، استفاده از سنگ‌ها در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمان‌سازی است.

علت استفاده از سنگ در ساختمان‌سازی

در ابتدای استفاده از سنگ‌ها در فرایند ساختمان‌سازی، تنها از آن به عنوان ماده‌ای برای افزایش استحکام و مقاومت بنا و سازه استفاده می‌شد. اما با گذشت زمان و توجه به زیبایی شناسی در همۀ جنبه‌های زندگی انسان و همچنین توجه به طرح و رنگ‌های مختلف موجود در انواع سنگ موجب شد، تا علاوه بر موارد پیشین، از سنگ‌ها برای زیباسازی ساختمان‌ها نیز استفاده شود.

سنگ اسلب گرانیت مشکی

سنگ اسلب گرانیت مشکی

می‌دانید که سنگ گرانیت، یکی از انواع سنگ‌های آذرین است که حاصل سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی درون یا بیرون سطح زمین است. این سنگ‌ها در هنگام تشکیل به علت وجود دما و فشار زیاد، دارای مقاومت مناسبی جهت استفاده در ساختمان‌سازی و سایر صنایع می‌باشند.

سنگ اسلب گرانیت مشکی از جمله سنگ‌های گرانیت بسیار محبوب و پرمصرف است. رنگ مشکی این سنگ با توجه به نوع و شرایط تشکیل آن، به سبب وجود برخی از عناصر در ترکیب شیمیایی سنگ در زمان تشکیل است. از آن‌جایی که رنگ مشکی طرفداران بسیاری دارد، این سنگ نیز مورد توجه بسیاری از معماران و سازندگان ساختمان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب گرانیت مشکی نطنز


چرا سنگ اسلب گرانیت مشکی نسبت به سایر ابعاد آن محبوب‌تر است؟

در پاسخ به این سوال باید به نوع فرآوری و تهیۀ سنگ‌ها به‌صورت اسلب اشاره کرد. لغت اسلب به معنای برگه می‌باشد و ابعاد اسلب هر سنگ با توجه به اندازه‌های ارائه شده توسط استاندارد جهانی و یا کشوری تعیین می‌شود. اما در حالت کلی ابعاد اسلب سنگ گرانیت مشکی به اندازۀ کوپ سنگ استخراج شده از معدن بستگی خواهد داشت.

همچنین جهت آماده‌سازی سنگ به‌صورت اسلب لازم است با استفاده از ابزارها و تجهیزات خاص، سنگ را آماده کرده و مراحلی همچون، ساب، اپوکسی‌کاری و UV را روی محصول نهایی انجام دهند تا به استاندارد لازم برسد.

آماده کردن سنگ در ابعاد اسلب علاوه بر داشتن زیبایی ویژه و بخشیدن جلوۀ لوکس و مدرن به فضای ساختمان‌ها و سازه، به کاهش دورریز و پرتی از کوپ خام سنگ نیز منجر می‌گردد. علاوه بر آن حمل و نقل و جابه‌جایی آن‌ها به‌صورت بار نیز در ابعاد اسلب بسیار راحت‌تر است و خریدار امکان این را دارد تا سنگ را به ابعاد دلخواه خود نیز تبدیل نماید.

سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو چگونه تولید می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، تولید سنگ در ابعاد اسلب توسط فرایند و تجهیزات پیشرفته انجام می‌گیرد. اما محصول نهایی با توجه به موارد خواسته شده باید مراحلی را متحمل گردد. در این مورد مرحلۀ نهایی فرایند اسکراچ یا هایدرو می‌باشد که با استفاده از دستگاه‌های خاص، خطوطی منظم و موازی روی سطح سنگ ایجاد می‌کنند. این خطوط دارای بافت کم عمق و ریز هستند به صورتی که به سنگ ظرافت خاصی می‌بخشد.

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو

این سنگ نیز همانند سایر سنگ‌های گرانیت، دارای ویژگی‌های مشترکی با انواع مشابه خود می‌باشد.

  • مقاومت بالا در برابر دمای بالا
  • مقاومت در برابر فشار
  • مقاوم در برابر خط و خش و ضربه
  • دارای تراکم بالا
  • مقاوم در برابر جذب آب و رطوبت
  • ایجاد چسبندگی مناسب در ترکیب با سایر مصالح

کاربردهای سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو

با توجه به ویژگی‌هایی که برای این سنگ بیان کردیم، موارد کاربرد و استفاده از آن دارای دامنۀ وسیعی خواهد بود.

  • استفاده برای پوشش فضای داخلی ساختمان
  • مناسب جهت استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در پله و راه‌پله
  • استفاده در ستون‌ها
  • استفاده به‌عنوان نرده در راه‌پله‌ها
  • استفاده در حاشیه و دیوارۀ آسانسور
  • استفاده در شومینه و دیوارۀ آن
  • مناسب جهت پوشش حمام و سرویس بهداشتی
  • مناسب جهت استفاده در سنگ کانتر و جزیرۀ آشپزخانه

قیمت خرید سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو

قیمت خرید سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو

یکی از موارد کلیدی و بسیار مهم در ساختمان‌سازی، توجه به قیمت مصالح انتخابی و تناسب آن با میزان بودجه است. پیش از هر چیز شما به عنوان خریدار باید براورد درستی از میزان بودجۀ خود داشته و سپس با انتخبا سنگ مورد نظر، قیمت آن را نیز با توجه به میزان مساحت مورد نیاز جهت پوشش به‌صورت کامل، محاسبه نمایید. با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، روشن است که قیمت خرید سنگ اسلب گرانیت مشکی با فرآوری هایدرو، در مقایسه با انواع مشابه بدون فرآوری و یا در ابعادی جز اسلب، بیشتر می‌باشد. زیرا فرایند و تجهیزات مورد نیاز برای تولید این سنگ هزینۀ آن را افزایش خواهد داد. علاوه بر آن موارد دیگری نیز به تغییر قیمت این سنگ تاثیرگذار هستند. این موارد عبارتند از:

  • بدون غده و گره بودن سنگ
  • ابعاد کوپ سنگ
  • نوع فرآوری و تجهیزات مورد نیاز جهت آماده‌سازی سنگ
  • هزینه‌های ارسال و بسته‌بندی

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.