سنگ چینی (کریستال)

سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)

سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)

سنگ از دیرباز، یکی از اصلی‌ترین اجزا در صنعت ساخت و ساز بوده است. در سال‌های اخیر نیز، پیدایش انواع سنگ‌های جدید و پیشرفت تکنولوژی در فرآوری آن‌ها، باعث افزایش چشم‌گیر استفاده از این کالا در ساختمان‌سازی شده است. با وجود فراوانی سنگ‌های طبیعی بر روی کره زمین، معادن آن‌ها پراکندگی یکسانی ندارند. در واقع همه کشورها از وجود معادن سنگ طبیعی بهره‌مند نیستند و استخراج سنگ تنها در برخی از کشورها مانند ایران، چین، هند، اسپانیا، ایتالیا، برزیل، مکزیک، نروژ انجام می‌گیرد. به علاوه، سنگ‌های استخراج شده از معادن مختلف، هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مخصوص خود را دارند. به عنوان مثال، سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)، یکی از سنگ‌های بسیار پرطرفدار در داخل و خارج از ایران است. ما قصد داریم تا در این مقاله، توضیحات مختصری را در خصوص این نوع سنگ برای شما همراهان گرامی ارائه نماییم. لطفا با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: سنگ کریستال اسپرلوس به‌صورت اسلب


سنگ کریستال چیست؟

کریستال، نام دیگر سنگ چینی است. این سنگ نوعی سنگ آهکی است که بر اثر عواملی مانند فشار و درجه حرارت، مجددا متبلور شده و در دسته سنگ‌های دگرگونی قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین کانی تشکیل دهنده سنگ کریستال کلسیت است و کانی‌های دیگری مانند کوارتز، گرافیت، هموتیت و… نیز رنگ و درجه سختی سنگ را مشخص می‌کنند.

سنگ کریستال یا چینی خالص به رنگ سفید است و رنگ‌های دیگری مانند خاکستری، صورتی، کرم، سبز و… نشان دهنده وجود کانی‌های مختلف در ارکان تشکیل دهنده آن است.

منظور از سنگ اسلب کریستال چیست؟

اسلب که در لغت به معنای برگه است، به روش فرآوری انواع سنگ اطلاق می‌گردد. در این روش، سنگ‌ها با استفاده از تکنولوژی پیشرفته به صورت قطعاتی در ابعاد بزرگ و بسیار بزرگ برش می‌خورند و بعد به وسیله رزین اپوکسی و مواد دیگر صیقل می‌خورند. اسلب معمولا در مقابل تایل قرار می‌گیرد. تایل نیز روش دیگری از فرآوری سنگ و نسبتا قدیمی‌تر است. استفاده از هر کدام از این روش‌ها به سلیقه افراد، نوع سنگ، نیاز بازار و… بستگی دارد، اما به طور معمول استفاده از فرآوری اسلب در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است.

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)

 ویژگی‌های ظاهری

این سنگ از لحاظ ظاهری، بسیار شبیه به یک تابلوی نقاشی است. زمینه سفید و رگه‌های مشکی مورب و گه‌گاه خطوط طوسی روشن یا تیره در این بین، این سنگ را به یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی در بازار لوکس آمریکا تبدیل کرده است.

ویژگی‌های غیر ظاهری

۱)مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی

سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)، در برابر گرما و سرمای شدید بسیار مقاوم بوده و به عنوان مثال در اثر سرما و یخبندان به راحتی دچار ترک و شکستگی نمی‌شود.

۲)جذب آب پایین

این ویژگی و ویژگی قبلی باعث می‌شوند تا استفاده از این نوع سنگ در فضاهای خارجی نیز امکان‌پذیر باشد.

۳)مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالا

استحکام در برابر سایش و ضربه می‌تواند کاربرد این سنگ را در مکان‌های پرتردد مانند راه‌پله‌ها، کف‌پوش ساختمان‌های تجاری و اداری و… میسر سازد.

۴)قابلیت بوک‌مچ و فورمچ

سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد) می‌تواند به دو صورت بوک‌مچ و فورمچ فرآوری شود و طرح و نقش‌های بی‌نظیری را رقم بزند.

۵)قیمت مناسب در مقایسه با انواع دیگر سنگ کریستال

قیمت مناسب در کنار زیبایی فوق‌العاده این سنگ، باعث شده است تا افراد زیادی جذب آن شوند.


بیشتر بخوانید: مرکز خرید سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر


نحوه فرآوری سنگ کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)

سنگ کریستال به صورت کوپ از معادن استخراج شده و به کارخانه‌های فرآوری منتقل می‌شوند. پس از آن نوع برش سنگ مشخص می‌گردد که مشهورترين آن در خصوص این نوع سنگ، برش به صورت اسلب است. فرآوری اسلب می‌تواند زیبایی‌های این نوع سنگ را نمایان سازد و به دلیل تراکم بالا نیز نیازی به توری و رزین نیز نخواهد داشت.

کاربرد سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)

کاربرد سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)

با توجه به ویژگی‌هایی که قبلا برای این سنگ برشمردیم، می‌توان به این نتیجه رسید که سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد) می‌تواند کاربردها و موارد استفاده متعددی داشته باشد. ما در ادامه به معرفی آن‌ها میپردازیم.

۱)کف‌پوش سالن‌های پذیرایی در ساختمان‌های مسکونی

ظاهر بسیار زیبا و چشم‌نواز این سنگ در کنار فرآوری اسلب، باعث می‌شود تا زیبایی آن دو چندان شود. به علاوه، مقاومت و استحکام بالای آن نیز استفاده از سنگ را به عنوان کف‌پوش کاملا توجیه می‌نماید.

۲)سنگ نمای داخلی و خارجی

 سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)، علاوه بر زیبایی، تخلخل پایین و مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارد. همین امر باعث می‌شود تا از این نوع سنگ برای نماهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

۳)صفحه روی کابینت و کانتر آشپزخانه

ظاهر منحصربه‌فرد در کنار مقاومت بالای فشاری و ضربه‌ای باعث شده است تا  از سنگ شاندیز مشهد برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد. در واقع در این حالت شما بدون نگرانی میتوانید وسایل ریز و درشت آشپزخانه را بر روی آن قرار دهید.

۴)سرویس بهداشتی

جذب آب ناچیز سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)، باعث شده است تا برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی کاملا مناسب باشد.

۵)مصنوعات سنگی

سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)، تقریبا در دسته سنگ‌های نازک اما با مقاومت بالا قرار می‌گیرد. بنابراین، فرآوری این سنگ و شکل و شمایل دادن به آن در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های دیگر به راحتی انجام می‌گیرد.  این ویژگی باعث می‌شود تا استفاده از آن در ساخت مصنوعات سنگی و دکوراتیو رواج پیدا کند.

قیمت سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد) و عوامل موثر بر آن

همان‌طور که بیان شد، این سنگ در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های کریستال دارای قیمت مناسبی است. این ویژگی در کنار ژانر زیبا و چشم‌نواز آن توانسته است توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی را به سمت خود جلب نماید. عواملی که می‌توانند، بر میزان قیمت این سنگ تاثیرگذار باشند عبارتند از: نوع فرآوری بوک مچ و فورمچ، نوع سورت از قبیل معمولی، ممتاز و سوپر، میزان صیقل خوردگی و…

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ اسلب کریستال سیلور استریم (شاندیز مشهد)، یکی از مشهورترين و محبوب‌ترین سنگ‌های کریستال است. این سنگ علاوه بر داخل، توانسته است در کشورهای دیگر، به ویژه بازار لوکس ساختمانی آمریکا جایگاه بسیار مناسبی پیدا کند. در صورتی که شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال زیبایی و در عین حال استحکام و مقاومت بالایی هستید، این نوع سنگ می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش اسلب گرانيت فیروزه‌ای بیرجند ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.