سنگ مرمریت, مرمریت مشکی

خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی

خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی

سنگ‌ها از مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت انواع سازه چه برای افزایش استحکام و چه برای زیباسازی بیشتر محسوب می‌شوند. سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی از جمله زیباترین و پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی است که استفادۀ بسیار گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی پیدا کرده است. در این مقاله که با عنوان خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، به معرفی ویژگی‌ها و کاربردهای این سنگ زیبا خواهیم پرداخت و مواردی را که شما باید برای خرید این سنگ رعایت کنید را برمی‌شماریم. پس با ما همراه باشید.

موارد استفاده از سنگ‌ها در ساختمان‌سازی

با توجه به این که ساختمان‌سازی به شیوۀ امروزی در گذشته نبود، انسان‌های اولیه دریافتند که برای افزایش مقاومت و استحکام سرپناه یا خانۀ خو باید از مواد طبیعی مستحکم استفاده کنند. یکی از این مواد سنگ‌ها بودند که در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون در طبیعت موجود بود. به این دلیل که امکانات و تجهیزات در آن دوره وجود نداشت، انسان برای استفاده از سنگ‌های بزرگ و یا مواردی که در معادن وجود داشتند؛ دچار مشکل می‌شد.


بیشتر بخوانید: خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو


با پیشرفت علم و تکنولوژی که بسیاری از کارها را برای انسان تسهیل کرده است، ماشین‌آلات و تجهیزاتی اختراع شدند تا ما بتوانیم باکمک آن‌ها از سنگ‌های داخل معادن نیز مصالح مورد نیاز خود را برای ساختمان‌سازی ایجاد کنیم.

با ظهور موادی همچون بلوک سیمانی و میلگردها، وظیفۀ استحکام در ساختمان‌ها به این مواد منتقل شد به طوری که امروزه بیشتری استفاده از سنگ‌ها در صنعت ساخت و ساز به عنوان نمادی از زیباسازی می‌باشد.

انواع سنگ

می‌دانید که طبیعت سنگ‌های گوناگونی را در اختیار ما می‌گذارد. این تفاوت‌ها در سنگ‌های مختلف به علت شرایط تشکیل، کانی‌های سازنده و درصد متفاوت آن‌ها می‌باشد. در حالت کلی سه دسته سنگ در طبیعت وجود دارد. سنگ‌های آذرین که از سرد شدن ماگماهای آتشفشانی به دست می‌آیند، سنگ‌های رسوبی که از تجمع ذرات مختلف و تحت فشار قرار گرفتن در مدتی طولانی تشکیل می‌شوند و سنگ‌های دگرگون، که از قرار گرفتن سایر سنگ‌ها در فشار و دمای زیاد ساخته می‌شوند.

سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی در کدام دسته سنگ‌ها قرار می‌گیرد؟

سنگ‌های مرمریت به طور کلی در دستۀ سنگ‌های دگرگون قرار می‌گیرند. با این تفاسیر سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی، نوعی سنگ دگرگون است. ایجاد سنگ‌های مرمریت از دگرگون شدگی سنگ‌های رسوبی آهکی با کانی اصلی کلسیت رخ می‌دهد. اما علت تفاوت رنگ و ساختار سنگ‌های مرمریت در نوع و میزان کانی‌های تشکیل دهندۀ آن و همچنین میزان دگرگون شدگی سنگ می‌باشد. برای مثال کانی‌های کوارتز، هماتیت، لیمونیت، پیریت و … ممکن است در ساختار سنگ اولیه وجود داشته باشند که وجود و درصد هر کدام در نهایت ویژگی خاصی به سنگ مرمریت تشکیل شده، خواهد بخشید. هرچه میزان کانی کوارتز در یک سنگ مرمریت بالاتر باشد، سنگ نهایی سخت‌تر خواهد بود.

رنگ سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی

همان‌گونه که در عکس نیز مشاهده می‌کنید، این سنگ دارای رنگ زمینۀ مشکی با خطوط و نقاط نامتقارن سفید و روشن است. وجود کانی آهن و کربن در ترکیب سنگ به رنگ مشکی می‌انجامد. از آن‌جایی که رنگ مشکی در سنگ‌های اسلب امروزه بسیار مورد توجه طراحان و معماران ساختمانی قرار گرفته است، میزان محبوبیت و خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی نیز روندی رو به افزایش دارد.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی

برای انتخاب و خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی لازم است تا با ویژگی‌های این سنگ آشنا باشید.

  • دارای رنگ منحصربه‌فرد و زیبا
  • دارای قابلیت ساب بالا
  • مقاوم در برابر فشار و دمای بالا
  • مقاوم در برابر خط و خش و ضربه‌های فیزیکی
  • امکان استفاده در قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • جذب آب بسیار پایین و ناچیز

استفاده از سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی در قالب بوک‌مچ چگونه خواهد بود؟

قالب‌های بوک‌مچ یا فورمچ به حالتی از کار کردن سنگ می‌گویند، که در آن با استفاده از خطوط و طرح موجود روی سنگ به شکل یک طرح واحد با دو تکه پازلی در حالت بوک‌مچ و چهارتکه پازلی در حالت فورمچ ایجاد شود. برخی از سنگ‌هایی که در ساختار خود طرح و نقش داشته باشند را می‌توان در قالب‌های بوک‌مچ و فورمچ برای افزایش زیبایی نما به کار برد. با توجه به این که سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی دارای خطوط سفید و روشنی در زمینۀ مشکی است، قابلیت استفاده در این قالب‌ها را خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: مرجع خرید انواع سنگ اسلب مشکی


موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی

کاربرد سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی

با توجه به ویژگی‌های این سنگ، استفاده از سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی دامنۀ بسیار وسیعی دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • مناسب برای پوشش نمای خارجی ساختمان
  • مناسب برای پوشش کف فضای خارجی
  • استفاده در پوشش فضاهای پر رفت و آمد
  • استفاده برای پوشش دیوار و کف فضاهای داخلی
  • مناسب برای پوشش کانتر، جزیره و فضای بین کابینتی در آشپرخانه‌ها
  • مناسب برای پوشش سرویس‌های بهداشتی و حمام
  • مناسب برای استفاده در پوشش پله و زیرپله
  • استفاده برای ساخت نرده و سرستون‌ها
  • استفاده به عنوان دیوار تلویزیون
  • استفاده در حاشیه و دیوارۀ شومینه و آسانسور
  • امکان استفاده در قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ به علت دارا بودن طرح زیبا

در خرید سنگ اسلب مرمریت  مشکی سمفونی به چه مواردی باید توجه کرد؟

از نکات مهم در هنگام خرید انواع مصالح ساختمانی از جمله سنگ‌ها که محصولاتی گران‌قیمت هستند باید رعایت کنید، تعیین میزان بودجه و هزینۀ خود و سپس محاسبۀ متراژ مورد نظر که باید با سنگ انتخابی شما پوشیده شود. برای دریافت قیمت صحیح و منصفانه سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی توصیه می‌شود که به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. اهمیت این موضوع در این است که فروشگاه‌های معتبر به کیفیت محصولات و رضایت مشتریان خود اهمیت زیادی می‌دهند و همچنین قیمت محصولات را بیش از حد زیاد نمی‌کنند.

از دیگر نکاتی که بهتر است در خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی رعایت کنید، موارد زیر هستند:

  • صاف و بدون گره بودن سنگ
  • کیفیت فراوری و تولید سنگ اسلب
  • توجه به میزان ساب‌پذیری و درخشان بودن سنگ
  • بررسی کامل سنگ اسلب برای اطمینان از عدم وجود شکستگی و آسیب در سنگ
  • توجه به قیمت هر واحد سنگ و محاسبۀ دقیق مساحت مورد نیاز شما

توجه داشته باشید که برای خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی سمفونی، علاوه بر مواردی که پیش‌تر ذکر شد، موارد دیگری نیز در قیمت نهایی سنگ تاثیرگذار هستند. مواردی همچون نوع فراوری انجام شده در سنگ اسلب انتخابی شما، هزینه‌های بسته‌بندی، باربری و انتقال و سایر مورادی که ممکن است در قیمت سنگ موثر باشد و یا تفاوت ایجاد نماید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.