سنگ مرمر, سنگ مرمر موجدار

سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

سنگ اسلب مرمر موجدار یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های مرمر در میان سنگ‌های ساختمانی است. استفاده از این سنگ در نماهای ساختمانی، جلوه‌ای ویژه و لوکس به مکان مورد استفاده می‌بخشد. به همین علت موضوع اصلی این مقاله در خصوص معرفی این سنگ زیبا، ویژگی‌ها و کاربردهای آن خواهد بود. پس اگر از علاقمندان به سنگ‌های ساختمانی هستید و یا به دنبال سنگی زیبا برای استفاده در ساختمان خود می‌گردید، معرفی این سنگ را از دست ندهید.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب مرمر موج‌دار نور گذر


استفاده از سنگ در ساخت و ساز به چه زمانی برمی‌گردد؟

تخمین زده می‌شود که با ظهور انسان‌های خرمند و تکامل قدرت اندیشه، انسان‌ها شروع به استفاده از مواد طبیعی برای افزایش مقاومت و استحکام خانه و سرپناه خود کردند تا با کمک آن بتوانند از شر آسیب‌ها و خطرات ناشی از عوامل محیطی همچون حملات حیوانات وحشی و شرایط جوی، جان سالم به در ببرند.

البته برای استفاده از سنگ‌های بزرگ و یا منابعی که تنها در معادن وجود داشتند، دچار مشکل می‌شدند. با پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی ابزارها و تجهیزات پیشرفته اختراع شدند تا زندگی انسان را هموارتر کرده و به آن‌ها برای دستیابی به مواد مورد نیاز خود و تبدیل و فراوری آن‌ها به محصولات امروزی، کمک کنند.

امروزه استفاده از سنگ تنها برای افزایش استحکام و مقاومت ساختمان استفادده نمی‌شود. زیرا علاوه بر این که مصالحی دیگر همچون سیمان و بتن و موارد مشابه وظیفۀ افزایش استحکام را در سازه‌ها بر عهده دارند، سنگ‌ها نیز دارای طرح و رنگ‌های زیبایی هستند که بهتر است جهت زیباسازی در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرند.

انواع سنگ‌های موجود در طبیعت

با توجه به این که شرایط آب و هوایی و ساختاری در سطح زمین بسیار متنوع است، سنگ‌های تولید شده در آن نیز دارای دامنۀ وسیعی از تنوع هستند. این تنوع به نوع کانی‌های سازنده و شرایط تشکیل سنگ‌ها مربوط است. به طور کلی سه دسته سنگ در سطح کرۀ زمین وجود دارند. سنگ‌های آذرین، که از سرد شدن ماگماها و مواد مذاب حاصل از آتشفشان‌ها تشکیل می‌شوند، سنگ‌های رسوبی که در سالیان طولانی از انباشتگی ذرات مختلف روی هم و تحت فشار تشکیل می‌شوند و در آخر سنگ‌های دگرگون که حاصل از تحت فشار و دمای زیاد قرار گرفتن سنگ‌های دیگر هستند.

سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور، از دسته سنگ‌های دگرگون است که با وجود کانی‌های مختلف به این طرح و رنگ درآمده است. علت موجدار بودن این سنگ لایه‌های مختلف از ذرات خاک و شن‌های مختلف هستند که تحت فشار و دمای زیاد به سنگ مرمر تبدیل شده‌اند. کانی‌های مختلفی ممکن است در ساختار سنگ اولیه موجود باشند که هم خود کانی و هم شرایط تشکیل در رنگ سنگ مرمر نهایی تاثیرگذار خواهند بود. به علت داشتن نمای زیبا و طرح و رنگ خاص از سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

رنگ سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

رنگ سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

سنگ اسلب مرمر موجدار دارای رنگ و طرح بسیار زیبایی می‌باشد که موجب می‌شود این سنگ علاوه بر دارا بودن طرح و رنگ خاص، به علت عبور دادن نور از خود مورد توجه طراحان دکوراسیون و معماران قرار می‌گیرد. با استفاده از لامپ‌های ال ای دی می‌توان در این سنگ جلوه‌های ویژه‌ای ایجاد کرد و به محیط نمایی چشم‌گیر و مدرن بخشید. این سنگ همان‌طور که از نام آن نیز مشخص است، دارای سطح موجدار و ترکیبی از رنگ‌های قرمز، زرد، مشکی و نارنجی است. رنگ‌های روشن‌تر در ساختار سنگ‌های مرمر قابلیت عبور نور خود را، بیشتر نشان می‌دهند.


بیشتر بخوانید: اسلب سنگ مرمر موجدار با بهترین کیفیت


ساختار سنگ اسلب مرمر موجدار

می‌دانید که سنگ مرمر با سنگ مرمریت متفاوت است. سنگ مرمر در بازارهای جهانی با عنوان سنگ اونیکس شناخته می‌شود. این سنگ از دگرگونی سنگ‌های آهکی به وجود آمده و بیشتر در دهانه چشمه‌های آب گرم و غارها در سطح زمین تشکیل می‌شود.

کانی اصلی تشکیل دهنده سنگ مرمر کلسیت است. علاوه بر کلسیت کانی‌های دیگری همچون دولومیت، پیریت، گرافیت، اکسید آهن میکاس و آراگونیت در ترکیب سنگ مرمر وجود دارند. وجود هر کدام در سنگ مرمر به آن ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاصی خواهد بخشید.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

سنگ مرمر از دسته سنگ‌های دگرگن می‌باشد به همین جهت این سنگ نیز همچون دیگر موارد مشابه خود دارای ویژگی‌های مشابه است.

  • قابلیت عبور نور
  • قابلیت ساب‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر فشار و دمای بالا
  • مقاوم در برابر خط و خش و ضربه فیزیکی
  • میزان نفوذ و جذب آب ناچیز
  • دارای مقاومت خمشی بالا
  • مقاوم در برابر تغییرات دما

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

کاربرد سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده برای این سنگ، موارد کاربرد آن بسیار متفاوت و گسترده می‌باشد.

  • استفاده در پوشش کف فضای خارجی
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در پوشش کف و دیوار فضاهای داخلی ساختمان
  • استفاده در پوشش راه‌پله و زیرپله
  • استفاده برای سنگ کانتر و جزیره در آشپزخانه
  • مناسب جهت پوشش کف در ساختمان‌ها و مکان‌هایی با تردد زیاد
  • استفاده به‌عنوان نرده
  • استفاده در ستون‌ها و ساخت مجسمه‌ها و موارد دکوراتیو
  • استفاده در دیوار پشت تلویزیون و لابی ساختمان‌ها
  • استفاده در پوشش سرویس بهداشتی و حمام
  • مناسب برای ساخت وان حمام و پوشش استخرها
  • استفاده در پیشخوان پذیرش و یا میزهای پذیرایی

قیمت خرید سنگ اسلب مرمر موجدار با قابلیت عبور نور

یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام خرید محصولات مختلف از جمله سنگ‌ها که از گران‌ترین موارد در خریدهای ساختمانی محسوب می‌شوند، توجه به میزان بودجه و هزینه و قیمت سنگ می‌باشد. با توجه به موارد، ویژگی‌ها و کاربرد این سنگ که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، لازم است بدانید که این سنگ و یا به طور کلی سنگ‌های مرمر دارای قیمت نسبتا بالایی هستند. پیش از خرید آن، بهتر است میزان بودجه و متراژ مورد استفاده از سنگ انتخابی خود را تعیین کنید و با قیمت سنگ مطابقت دهید.

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید این سنگ به آن توجه داشته باشید این است که سنگ اسلب مرمر موجدار دارای طرح و رنگ خاصی است و سنگی کمیاب محسوب می‌شود. علاوه بر آن به طور کلی سنگ‌های مرمر در مقایسه با سایر سنگ‌ها قیمت بالاتری دارند. به همین سبب در پروژه‌های بزرگ و با بودجۀ کافی از آن‌ها استفاده کنید. در صورت کافی نبودن بودجه برای پوشش قسمت بزرگی از فضا، می‌توانید به صورت جزیی و در موارد تزیینی و دکوراتیو این سنگ را به کار ببرید و از نتایج آن شگفت‌زده شوید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.