سنگ مرمریت, مرمریت پرشین سیلک

سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک

سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک

سنگ مرمریت، یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی محبوب و در عین حال پر کاربرد محسوب می‌شود. به طور کلی در سال‌های اخیر، استفاده از انواع سنگ‌های طبیعی در صنعت ساختمان‌سازی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. این سنگ‌ها، انواع، طرح و رنگ‌های متعددی دارند و در امور مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع این سنگ‌ها، سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک است. ما در ادامه این مقاله قصد داریم، اطلاعاتی را در خصوص این سنگ در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰


سنگ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت، از سنگ‌های آهکی دگرگونی است که از لحاظ طرح و رنگ تنوع بسیار خوبی دارد. این سنگ، در موارد گوناگون استفاده می‌شود و کاربردهای بسیار متنوعی دارد. در ایران، تقریبا نیمی از معادن کشور، از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین آن‌ها، در برگیرنده سنگ‌های مرمریت است.

از نظر علمی، سنگ‌ مرمریت با سنگ‌ مرمر که در بسیاری از اوقات به جای هم گرفته می‌شوند، متفاوت است. سنگ‌ مرمر از سنگ‌های دگرگونی و مستحکم است، اما سنگ مرمریت، یک سنگ آهکی بوده که استحکام چندان زیادی ندارد.

محبوب‌ترین رنگ‌های سنگ مرمریت

به طور کلی سنگ مرمریت، رنگ‌های نسبتا متنوعی دارد که طیف رنگ‌های آن از روشن تا تیره متغیر است. در کشور ایران، رنگ‌های سفید و کرم محبوب‌تر از سایر رنگ‌ها هستنند. بعد از آن‌ها نیز، رنگ‌های طوسی و مشکی، طرفداران زیادی به ویژه درمیان معماران و طراحان دکوراسیون دارند. هر چند رنگی مانند مشکی، بیشتر در پروژه‌های لوکس و مدرن کاربرد دارد.

پس از این ۴ رنگ، رنگ‌های دیگری مانند قهوه‌ای، قرمز، پرطاووسی و سبز مورد مورد استقبال قرار می‌گیرند.

انواع سنگ مرمریت

دسته‌بندی سنگ‌های مرمریت، بر اساس معدنی که سنگ از آن استخراج می‌شود، صورت می‌گیرد. معروف‌ترین این سنگ‌ها در کشور ما عبارتند از:

  • مرمریت پرشین سیلک
  • مرمریت مهکام
  • مرمریت پرطاووسی
  • مرمریت صلصالی
  • مرمریت دیپلمات
  • سنگ اسلب مرمریت
  • مرمریت جوشقان

خصوصیات ظاهری سنگ مرمریت پرشین سیلک

خصوصیات ظاهری سنگ مرمریت پرشین سیلک

مرمریت پرشین سیلک که با نام سیلک امپرادو نیز شناخته می‌شود، زمینه رنگی طوسی به همراه خطوط سفید ابریشم مانند دارد. این خطوط، به صورت نامنظم و پراکنده بر روی سطح سنگ قرار گرفته و زیبایی آن را دوچندان نموده‌اند. در واقع، دلیل نام‌گذاری این سنگ به نام‌ پرشین سیلک نیز همین است. پرشین به معنای پارسی است و سیلک یعنی ابریشم. این سنگ نمونه مشابه خارجی نداشته و به کشورهایی نظیر چین، ایتالیا و کره جنوبی هم صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سنگ مرمریت پرشین سیلک طوسی


سورت‌های سنگ مرمریت پرشین سیلک

این سنگ به طور کلی دارای دو سورت طوسی روشن و طوسی تیره است.

معدن سنگ مرمریت پرشین سیلک

معادن این سنگ منحصربه‌فرد و زیبا در شهرستان نیریز استان فارس قرار گرفته است که اصلی‌ترین آن معدن سیلک بیات است.

انواع فرآوری سنگ مرمریت پرشین سیلک

فرآوری سنگ مرمریت پرشین سیلک، انواع مختلفی مانند اسلب، تایل، طولی، پله مانند سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک و… دارد. هر کدام از انواع آن، کاربردهای خاص خود را داشته و با توجه به آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی، فرآوری به صورت اسلب، متقاضیانی بیشتری در مقایسه با سایر انواع آن دارد.

سنگ‌ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک

همان‌طور که بیان شد، رنگ سنگ مرمریت پرشین سیلک، طوسی و سنگ پله یکی از انواع فرآوری‌های این نوع سنگ است. رنگ ‌طوسی این نوع سنگ، زیبایی منحصربه‌فردی ایجاد می‌نماید و از آن‌جایی که از رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود، به راحتی با سایر اجزای ساختمان قابل هماهنگ کردن است.

ویژگی‌های سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک

)استحکام و مقاومت مناسب

 سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک، در مقایسه با سنگ‌گرانيت مقاومت پایین‌تری دارد. با این‌ وجود، این سنگ نیز در دسته سنگ‌های نسبتا مقاوم قرار می‌گیرد.  بنابراین، برای استفاده در پله که مکان پر رفت و آمدی است، کاملا مناسب است.

۲)جذب آب پایین

این سنگ به علت تخلخل پایبن، آب ناچیزی را جذب می‌نماید.

۳)ساب‌پذیری بسیار خوب

سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک، قابلیت ساب‌پذیری بسیار بالایی دارد و همین امر بر درخشندگی و زیبایی آن می‌افزاید.

۴)مقاومت سایشی و خراشیدگی

این سنگ در برابر ساییدگی و خراش خوردن بسیار مقاوم است و به راحتی دچار خط و خش نمی‌شود.

۵)ثبات رنگ در طول زمان

سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک، در مدت زمان طولانی، رنگ خود را حفظ نموده و دچار تغییر رنگ نمی‌شود.

۶)یکنواخت بودن رنگ زمینه

رنگ زمینه در سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک، یکنواخت است و همین امر بر محبوبیت آن در میان معماران و طراحان می‌افزاید.

کاربرد سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک

کاربرد سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک
  • پله‌های داخلی ساختمان

با توجه به ویژگی‌های مطرح شده برای این سنگ، کاربرد آن به عنوان سنگ پله‌های فضای داخلی، چه فضای مسکونی و چه غیر مسکونی بسیار کارآمد و لوکس خواهد بود. رنگ منحصربه‌فرد و زیبای این سنگ، می‌تواند هارمونی بسیار جذابی با اجزای دیگر ایجاد نماید. هر چند، بهتر است سایر ارکان دکوراسیون داخلی نیز هماهنگ با این رنگ و طرح باشد.


بیشتر بخوانید: فروش سنگ مرمریت پرشین سیلک در اصفهان


  • پله‌های خارجی ساختمان

استفاده از سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک، در فضاهای خارجی انواع ساختمان امکان‌پذیر است. با این‌ وجود بهتر است این استفاده در فضاهای سرپوشیده که با نور خورشید در تماس نیستند، باشد. زیرا نور خورشید می‌تواند به مرور زمان منجر به تغییر رنگ این نوع سنگ شود.

قیمت سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک

 سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک، در مقایسه با برخی دیگر از انواع سنگ پله، قیمت نسبتا بالاتری دارد. با این وجود، هم‌چنان قیمت این سنگ در مقایسه با نوع خارجی آن، بسیار مناسب و به صرفه‌تر است. به اندازه‌ای که در خارج از کشور نیز، هم به خاطر قیمت و هم طرح و رنگ بی‌نظیر آن، طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این‌ حال و تمامی مطالب بیان شده، باید اذعان کرد که قیمت این سنگ به عوامل مختلفی مانند ابعاد و ضخامت سنگ و یک‌دست تر بودن رنگ آن بستگی دارد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ مرمریت، از جمله سنگ‌های بسیار محبوب در سطح داخل و خارج از ایران محسوب می‌گردد. این سنگ در کشور ایران، از لحاظ جایگاه معادن آن تقسیم‌بندی می‌شود که یکی از آن‌ها سنگ مرمریت پرشین سیلک است. فرآوری این سنگ زیبا و جذاب، انواع متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها سنگ پله است. سنگ پله مرمریت طوسی پرشین سیلک، از نمونه‌های بی‌نظیر و پرطرفدار سنگ پله به حساب می‌آید. این‌سنگ، ویژگی‌های خاصی داشته و در فضای داخلی و خارجی می‌تواند مورد استفاده واقع شود.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.