مرمریت مشکی

مرجع خرید انواع سنگ اسلب مشکی

اسلب گلدن بلک

امروزه کاربرد  سنگ اسلب مشکی در طراحی فضای داخلی ساختمان به نسبت گذشته بسیار گسترده شده است. غالباً سنگ های مشکی به صورت اسلب در فضاهای گوناگونی همچون کابینت، لابی، پذیرایی و … مورد استفاده قرار می گیرند. عمدتا در سطح این سنگ ها رگه های روشن و سفید بسیار زیبایی مشاهده می شود که عمدتاً قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ را دارد. سنگ های مشکی که به صورت اسلب فرآوری می گردند غالبا از گروه مرمریت، کریستال (چینی) و گرانیت هستند.

سنگ های مرمریت مشکی با رنگ زمینه ی مشکی یا خاکستری تیره دارای خطوط روشن یا دانه های سفید یا طلایی در سطح آن ها موجو می باشند. از مشهور ترین و پر کاربرد ترین این سنگ ها می توان به سنگ مرمریت مشکی گلدن بلک ، سنگ مرمریت 3D بلک ، سنگ مرمریت مارشال، سنگ مرمریت مشکی نجف آباد و سنگ مرمریت لاشتر (Pietra Grey) و … اشاره نمود.

انواع سنگ اسلب مشکی :

سنگ گلدن بلک
سنگ مرمریت گلدن بلک دارای زمینه ی مشکی بوده و در سطح آن خطوط بسیار زیبای سفید و طلایی مشاهده می شود. معدن استخراج این سنگ در استان های اصفهان، مرکزی و یزد واقع می باشد.

در حال حاضر سنگ مرمریت مشکی گلدن بلک به صورت اسلب و تایل تولید می شود. با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون بصرفه است. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته، عملیات ساب و اپوکسی و UV و … روی آن انجام می شود. در صورت مرغوب بودن پالیشر ها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ گلدن بلک چشم نوازی بیشتری خواهد داشت.

آنالیز ساختاری سنگ مرمریت گلدن بلک:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت گلدن بلک۰٫۶۲۲/۵۸۰/۷۸۱۲۶۰۳
سنگ مرمریت 3D Black
ساختار متراکم و سخت سنگ مرمریت ۳D Black ، باعث ساب پذیری بیشتر این سنگ می شود. همچنین این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی داشته و استحکام بالای آن باعث افزایش کاربرد و مناسب آن می گردد. خاستگاه سنگ مرمریت ۳D Black استان یزد می باشد .

سنگ مرمریت مشکی طلایی ۳D Black به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. استفاده از این سنگ در کنار سنگ های سفید و کرم و روشن تر ترکیب بسیار زیبا و چشم نوازی خلق نموده که شکوه و گرمای ویژه ای به فضا و ساختمان می بخشد.

آنالیز ساختاری سنگ مرمریت 3D Black:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت گلدن بلک۰٫402/65۰/۷۸1300۳
سنگ مرمریت مارشال
سنگ مرمریت مارشال دارای زمینه ی مشکی و تیره می باشد که در سطح آن رگه های سفید و طلایی مشاهده می شود. خاستگاه این سنگ استان مرکزی و در حومه شهرستان خمین می باشد.

سنگ مرمریت مارشال دارای سورت های مختلفی می باشد که با نام های بلک مارشال (بلک اند وایت) و گلدن مارشال شناخته می شوند. در سورت بلک مارشال رگه های موجود در سطح سنگ اغلب سفید و روشن می باشند و میزان رگه های طلایی در آن کمتر می باشد. در سورت گلدن مارشال رگه های طلایی بیشتری در سطح سنگ مشاهده می شود.

آنالیز ساختاری سنگ اسلب مرمریت مشکی مارشال :

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت مارشال۰٫۶۲۲/۵۸۰/۷۸۱۲۶۰۳
مرمریت مشکی نجف آباد
سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین سنگ های مرمریت مشکی کشور می باشد. این سنگ که دارای شهرت جهانی نیز می باشد با نام مرمریت مشکی پارس (Black Pars Marble) شناخته می شود. استخراج این سنگ در استان اصفهان و شهرستان نجف آباد انجام می شود.

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از پر استفاده ترین سنگ های تیره و مشکی در فضای داخلی ساختمان می باشد. به دلیل زیبایی و چشم نوازی ترکیب این سنگ با سنگ های روشن در فضا های مختلف همچون دیواره های شومینه، کابینت، لابی و … ، اسلب سنگ مشکی نجف آباد کاربر بیشتری دارد. از نظر ساختاری نیز سنگ مرمریت مشکی نجف آباد مستحکم بوده و مقاومت سایشی بالا و جذب آب ناچیز آن سبب آن گردیده تا این سنگ در دسته ی سنگ های با کیفیت و لوکس قرار گیرد.

آنالیز مخصوص سنگ مرمریت مشکی نجف آباد:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت مشکی نجف آباد۰٫۸۳۲/۶۰۰/۷۸۱۲۴۵۳/۲۵
خرید سنگ لاشتر
سنگ مرمریت لاشتر از سنگ های مشهور و پر طرفدار کشور و جهان می باشد. این سنگ در بازار جهانی با نام Pietra Grey مشهور است. مرمریت لاشتر دارای زمینه ی مشکی مایل به طوسی بوده و خطوط سفید رنگ در آن موجود می باشد. از این سنگ به عنوان یکی از با کیفیت ترین سنگ های مرمریت نام برده می شود.

سنگ مرمریت لاشتر با دارا بودن ظاهر زیبا و چشم نواز به محض ورود به بازار کشور، جایگاه بسیار مناسبی از آن خود نموده است. همچنین به دلیل قیمت بسیار مناسب استقبال خوبی از این سنگ در بازار جهانی شده و سنگ مرمریت لاشتر با نام جهانی پیترا گری (Pietra Grey) سهم قابل توجهی در صادرات دارد.

آنالیز ساختاری سنگ مرمریت لاشتر:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
سنگ مرمریت لاشتر۰/۴۲۲/۷۷۰/۴۴۱۳۵۰۲/۸

گروهی دیگر از سنگ های مشکی که به صورت اسلب فرآوری و تولید می گردند سنگ های چینی یا کریستال هستند. از مشهور ترین و با کیفیت ترین سنگ های مشکی کریستال می توان به سنگ مشکی الیگودرز و سنگ مشکی پرزیدنت اشاره نمود. این نوع سنگ ها نسبت به سنگ های مرمریت دارای جذب آب بسیار کمتری بوده و همچنین تراکم و استحکام بیشتری دارند. از مهم ترین ویژگی های این نوع سنگ ها امکان تشکیل قاب های بوک مچ و فورمچ می باشد.

اسلب سنگ مشکی الیگودرز
کیفیت، زیبایی منحصر بفرد و قیمت بسیار مناسب سنگ مشکی الیگودرز نسبت به رقبای خارجی، سبب آن گردیده است تا در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ استفاده گردد. در متد های جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایز های کوچک تر متداول می باشد .

عمدتاً سنگ چینی الیگودرز در کارخانجاتی فرآوری می شود که مجهز به دستگاه های با کیفیت و به روز باشند. این سنگ هم به صورت اسلب و هم به صورت تایل تولید و عرضه می شود. اما تولید آن با روش اسلب مقرون به صرفه تر می باشد و از نظر فرآوری کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تایل دارد.

آنالیز ساختاری سنگ مشکی الیگودرز :

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
سنگ مشکی الیگودرز۰/۱۰۲/۷۴۰/۲۰۹۱۰۳
  • سنگ مشکی پرزیدنت
قیمت مرمریت مشکی
سنگ مرمریت پرزیدنت دارای زمینه ی تیره با خطوط و موج های رنگی زیادی می باشد. سنگ پرزیدنت یکی از خاص ترین و لوکس ترین سنگ های مرمریت کشور می باشد که عمدتا به صورت اسلب فرآوری و عرضه می گردد. جذب آب فوق العاده و ناچیز این سنگ سبب آن گردیده تا در بسیاری از فضاهایی که در مجاورت و تماس مستقیم با آب قرار دارند مورد استفاده قرار گیرد.

آنالیز ساختاری سنگ اسلب مشکی پرزیدنت :

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
سنگ مرمریت پرزیدنت۰/۳۸۱/۶۷۵۱/۱۱۲۲۰۰۳/۳

با استناد به آنالیز ساختاری مخصوص سنگ مرمریت پرزیدنت، آمار ها حاکی از آن است که این سنگ دارای پارامتر های بسیار مناسبی از جمله جذب آب بسیار ناچیز، مقاومت فشاری بالا، تراکم و ساب پذیری بسیار عالی و استحکام فوق العاده می باشد. چنین مشخصه هایی سبب آن گردیده تا این سنگ در بسیاری از پروژه های ساختمانی لوکس مورد استفاده قرار گیرد.

گروه دیگر سنگ های مشکی که به صورت اسلب فرآوری می گردند گرانیت ها هستند. سنگ گرانیت (Granite) یکی از اصلی ترین سنگ های تشکیل دهنده ی سطح زمین محسوب می شود. گرانیت از دانه های معدنی متوسط و نسبتاً بزرگی تشکیل شده است که استحکام بسیار بالایی دارد .

  • سنگ گرانیت مشکی نطنز
اسلب گرانیت مشکی
سنگ گرانیت مشکـی به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد.

در کشور ما معادن گرانیت مشکی متعددی وجود داشته که می توان به معادن گرانیت مشکی نطنز ، گرانیت مشکی تویسرکان ، گرانیت مشکی طبس، گرانیت مشکی چایان و … اشاره کرد. قیمت بسیار مناسب سنگ های گرانیـت مشکی داخلی نسبت به سنگ های گرانیت خارجی علل الخصوص سنگ گرانیت برزیل سبب آن گردیده تا موارد استفاده از سنگ های داخلی افزای یافته و علاوه بر آن میزان قابل توجهی از این محصول به سراسر جهان صادر گردد.

آنالیز ساختاری گرانیت مشکی نطنز:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
گرانیت مشکی نطنز۰٫۲۱۲/۸۰۰۱۸۶۲۵

سنگ گرانیت مشـکی نطنز دارای استحکام بسیار بالایی است و جذب و نفوذ آب آن بسیار ناچیز می باشد. پارامتر های مثبت و ویژگی های مناسب گرانیت مشکی نطنز سبب آن گردیده تا از این سنگ در بسیاری از پروژه های اداری، مسکونی، صنعتی، تجاری و … استفاده گردد.به دلیل مقاومت بالای این سنگ در برابر مواد شوینده صنعتی و ناچیز بودن جذب آب آن، در بسیاری از کارخانه ها ، کارگاه ها و آشپزخانه های بزرگ صنعتی از سنگ گرانیت مشکـی استفاده می شود.

موارد استفاده از انواع سنگ اسلب مشکی :

یکی از بزرگترین ویژگی ها و مزیت های سنگ های مشکی براق و صیقلی بودن سطح سنگ می باشد. در تولید اسلب این سنگ ها در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب ،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت. ویژگی های مثبت یاد شده در کنار قیمت بسیار مناسب سنگ های داخلی سبب آن گردیده تا این سنگ ها به عنوان رقیب جدی برای سنگ های خارجی، یکی از گزینه های مناسب جهت استفاده در ساختمان های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد. از مهم ترین و عمده ترین موارد استفاده از انواع سنگ های مشکی به صورت اسلب می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • فضای داخلی ساختمان
  • سنگ فرش کف هال، پذیرایی و اتاق ها
  • دیواره های داخلی ساختمان
  • حاشیه ها و کناره ها
  • هتل ها، فروشگاه ها و مراکز تجاری لوکس
  • سنگ راه پله و زیر پله
  • پاگردها و دیواره های پله
  • لابی ورودی ساختمان
  • حاشیه ها و قاب آسانسور
  • کابینت و فضای آشپزخانه
  • حمام های لوکس و مستر
  • سرویس بهداشتی لوکس
  • پیشخوان و کانتر مراکز عمومی
  • و …
سنگ مشکی نجف آباد

در حال حاضر فرآوری سنگ های اسلب از کوپ های بزرگ و صادراتی انجام می گردد. قیمت این سنگ با توجه به نوسانات بازار دستخوش تغییراتی شده است. اما در روش فرآوری اسلب با توجه به نوع برش و کیفیت ساب قیمت ها بالا تر از روش تایل می باشد. با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون بصرفه است. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته، عملیات ساب و اپوکسی و UV و … روی آن انجام می شود. در صورت مرغوب بودن پالیشر ها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ لاشتر چشم نوازی بیشتری خواهد داشت.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

برای اطلاع دقیق از قیمت این محصول و یا خرید آن با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: