مرمریت مشکی, مرمریت مشکی ماکو

خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

همان‌طور که می‌دانید، سنگ‌ها از گذشته تا کنون نقش بسیار مهمی را در ساخت خانه‌ها و مسکن داشته‌اند. علاوه بر نقش افزایش مقاومت و استحکام، امروزه توجه به زیبایی سنگ‌ها نیز موجب رواج استفاده از آن‌ها برای زیباسازی ساختمان‌ها شده است. به همین علت خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو، که یکی از زیباترین و جذاب‌ترین سنگ‌های مشکی محسوب می‌شود، روند رو به افزایشی داشته است.

ما در این مقاله که با عنوان خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو برای شما عزیزان حاضر کرده‌ایم، به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای این سنگ پرداخته‌ایم، پس در ادامه ما را همراهی کنید.

سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

با نگاه به این سنگ متوجه خواهید شد که رنگ مشکی این سنگ ظاهری بسیار درخشان داشته که آن را خاص کرده است، علاوه بر آن خطوط نازک سفید رنگ در آن ظاهری چشم‌نواز و لوکس بخشیده است.

امروز استفاده از سنگ‌های مشکی رنگ نسبت به گذشته افزایش یافته است. بیشتر در ساختمان‌های لوکس و مدرن از سنگ‌های دارای رنگ مشکی استفاده می‌شود.

تاریخچه استفاده از سنگ

پیش‌تر اشاره شد که استفاده از سنگ‌ها قدمتی طولانی دارد. طولی نکشید که انسان دریافت برای مقاوم‌سازی مسکن خود نیاز به استفاده از مواد مستحکم دارد. یکی از این موادی که طبیعت در اختیار آن‌ها گذاشت، سنگ‌ها بودند.

استفاده از سنگ این امکان را برای بشر فراهم می‌کرد که خانه و ساختمان خود را در برابر شرایط و عوامل طبیعی مستحکم سازد. همچنین بدون داشتن ابزار و وسایل پیشرفته امروزی، استفاده و استخراج سنگ‌های بزرگ و موجود در منابع ممکن نبود.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات و ماشین‌آلاتی اختراع شد که امروزه با کمک آن‌ها و به راحتی می‌توان انواع سنگ را استخراج کرده و به ابعاد دلخواه درآورد.

در زمان حاضر می‌توان گفت که استفاده از سنگ‌ها نه فقط برای افزایش استحکام سازه، بلکه به علت زیبایی آن‌ها محبوبیت دارد. با توجه به اینکه طبیعت منابع مختلفی از سنگ‌ها را در اختیار ما قرار داده است، می‌دانید که سنگ‌ها دارای انواع متفاوتی هستند.

در حالت کلی سنگ‌های طبیعی به سه دستۀ سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگون تقسیم‌بندی می‌شوند.

سنگ مرمریت مشکی ماکو، از سنگ‌های مرمریت بوده که نوعی سنگ دگرگون محسوب می‌شوند.

تشکیل سنگ مرمریت مشکی ماکو

سنگ‌های مرمریت در حالت کلی از دگرگونی سنگ‌های آهکی به وجود می‌آید. این سنگ‌های آهکی دارای میزان دگرگونی متفاوتی خواهند بود که علاوه بر آن، نوع کانی‌های تشکیل دهنده و درصد آن‌ها نیز در تعیین نوع سنگ مرمریت نهایی تاثیرگذار خواهند بود.

سنگ مرمریت از دسته سنگ‌های نرم محسوب می‌شود و در کارخانه‌های سنگ‌بری از ارۀ نرم برای برش آن استفاده می‌گردد.


بیشتر بخوانید: قیمت سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو


به دلیل نرم بودن بافت سنگ مرمریت، مقاومت و استحکام آن در مقایسه با سنگ‌هایی همچون گرانیت پایین‌تر است.

اما در حالت کلی سنگ‌های مرمریت از مقاومت کافی برای استفاده در ساختمان‌ها برخوردار هستند. رنگ مشکی براق سنگ اسلب مرمریت ماکو، به آن ظاهری لوکس می‌بخشد که محبوبیت زیادی را در بین معماران و مشتریان جذب کرده است.

سنگ اسلب چیست؟

اسلب در لغت به معنای برگه بوده و نوعی ابعاد استاندارد سنگ است. ابعاد اسلب هر سنگ با توجه به نوع آن و ابعاد کوپ خام سنگ که از معدن استخراج می‌شود، تعیین می‌گردد.

ابعاد اسلب در ابتدا فقط برای سنگ‌های صادراتی، به علت زیبایی بیشتر، انتقال و بارگیری راحت‌تر و امکان ایجاد برش‌های کوچک‌تر در صورت نیاز و در مقصد، استفاده می‌شد. اما معماران ساختمانی دریافتند که با استفاده از سنگ در ابعاد اسلب، می‌توان جلوه و زیبایی خاصی را به ساختمان بخشید. به همین علت از سنگ اسلب در پروژه‌های داخلی و در ساختمان‌های بزرگ و لوکس همچون، هتل‌ها، پاساژها و سایر مکان‌های مشابه استفاده می‌شد.

فراوری سنگ‌ها به‌صورت اسلب نیازمند تجهیزات و مراحل خاصی است تا سنگ به استاندارد نهایی برسد. چند نوع فراوری در محصول نهایی اسلب وجود دارد که با توجه به درخواست مشتری هر یک از آن‌ها را می‌توان در نهایت روی سنگ اجرا کرد.

سنگ اسلب صیقلی

اولین فراوری سنگ اسلب به صورت صاف و صیقلی می‌باشد به گونه‌ای که سنگ جلوه و نمای بسیار زیبایی پیدا خواهد کرد.

سنگ اسلب چرمی

در این روش سنگ اسلب به‌صورت چرمی فراوری می‌شود که لمس آن حس چرم را به انسان منتقل می‌کند. در این روش پستی و بلندی روی سطح سنگ با لمس دست مشخص بوده و همچنین همچون حالت صیقلی نور را منعکس نمی‌کند.

سنگ اسلب هوند

در این روش فراوری سنگ به صورت مات حاضر می‌شود و نسبت به حالت صیقلی مقاومت بالاتری در برابر خط و خش داشته و همچنین ظاهر کلاسیکی به محل مورد استفاده می‌بخشد.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو مانند سایر سنگ‌های مرمریت ویژگی‌هایی دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • دارای رنگ براق و چشم‌گیر
  • جذب آب ناچیز
  • مقاوم در برابر دمای بالا و پایین
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • مقاوم در برابر فشار و ضربه فیزیکی
  • قابلیت ساب بالا

بیشتر بخوانید: سنگ مرمریت مشکی ماکو به صورت اسلب


کاربردهای سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

با توجه به ویژگی‌های مختلفی که برای سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو برشمردیم، اکنون می‌توان به کاربردهای گستردۀ این سنگ اشاره  کرد.

  • مناسب جهت استفاده در پوشش فضای خارجی
  • استفاده جهت پوشش نمای خارجی ساختمان
  • استفاده جهت پوشش دیوار و کف فضای داخلی ساختمان
  • استفاده جهت پوشش راه‌پله و زیرپله
  • استفاده در حاشیه و دیواره آسانسور
  • استفاده در فضای بین کابینتی آشپزخانه
  • مناسب برای پوشش کانتر و جزیره آشپزخانه
  • مناسب برای پوشش حمام و سرویس بهداشتی
  • استفاد در ستون‌ها و دیوار شومینه

قیمت خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

از عوامل بسیار مهم و تعیین کننده در زمان خرید، توجه به هزینه و بودجه و همچنین قیمت هر سنگ است. با توجه به ظاهر بسیار لوکس سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو، قیمت خرید این سنگ نسبتا بالا می‌باشد. علاوه بر آن موارد بسیاری بر قیمت یک سنگ تاثیرگذار هستند. فراوری اسلب نیز خود موجب بالاتر رفتن قیمت سنگ‌ها می‌گردد.

عوامل موثر بر قیمت خرید سنگ اسلب مرمریت مشکی ماکو

  • بدون گره بودن و میزان صاف و تمیز بودن آن
  • ابعاد سنگ
  • هزینه‌های فراوری و آماده سازی سنگ
  • نوع تجهیزات مورد نیاز برای فراوری محصول نهایی
  • میزان سختی استخراج و استحصال سنگ
  • هزینه‌های بسته‌بندی و ارسال

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: