سنگ گرانیت

سنگ اسلب گرانیت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)

سنگ اسلب گرانیت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)

سنگ‌های طبیعی در کشور ایران دارای معادن فراوانی هستند. کاربرد ویژه این ماده، در صنعت عظیم ساختمان‌سازی بوده و در موارد دیگری مانند ساخت مجسمه، سنگ قبر و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌ها، انواع متفاوتی دارند و سنگ گرانیت نیز یکی از پرمصرف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم، در رابطه با یکی از نمونه‌های سنگ گرانیت، یعنی سنگ اسلب گرانیت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

سنگ گرانیت چیست؟

گرانیت، که دارای یک ریشه فرانسوی است، به معنای خرمنی از دانه‌های درشت رنگی است. در واقع، این سنگ متشکل از دانه‌های فراوان به ابعاد متوسط و درشت است. سنگ گرانيت در گروه سنگ‌های آذرین قرار دارد و از سرد شدن تدریجی مواد مذاب به دست می‌آید. از آن‌جایی که این نوع سنگ، استحکام بسیار بالایی در میان سنگ‌های ساختمانی دارد، در صنعت ساختمان طرفداران بسیار زیادی داشته و به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معادن سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از فراوان‌ترين سنگ‌های موجود در پوسته زمین است که از معادن بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا قابل استخراج است. این سنگ‌ها، با توجه به کانی‌های تشکیل دهنده آن‌ها، طرح و رنگ‌های متفاوتی دارند و بزرگترین معادن آن‌ها نیز در کشورهای ایران، برزیل، هند، چین، ایتالیا، تایوان و… واقع شده‌اند.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب گرانیت سبز گلدن لایتنینگ (ورده کرزای)


سنگ اسلب چگونه سنگی است؟

اسلب در لغت به معنای برگه، ورقه و قطعه است. سنگ اسلب هم سنگی است که در ابعاد بزرگ برش می‌خورد و سپس، مراحل بعدی مانند اپوکسی‌کاری، رگه‌گیری و… بر روی آن انجام می‌شود. فرآوری سنگ به روش اسلب، علاوه بر ایجاد زیبایی بیشتر مزایای دیگری همچون، استحکام بیشتر، کاهش ضایعات تولید و… را به همراه خواهد داشت.

ویژگی‌های‌ سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)

ویژگی‌های‌ سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)
  • این سنگ، جزو سرسخت‌ترین و مستحکم‌ترین سنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شود. به علاوه، برش آن با سبک اسلب نیز بر میزان این استحکام می‌افزاید.
  • تراکم بالا و تخلخل پایینی داشته و درنتیجه وزن سنگینی دارد.
  • به علت تخلخل پایین، چسبندگی آن به مواد ناچیز بوده و احتمال سقوط سنگ از بنا وجود دارد.
  • ساب‌پذیری بسیار خوبی داشته و بنابراین به راحتی صیقلی و صاف می‌شود.
  • قابلیت تحمل فشار و ضربه در این سنگ‌ها، بالاست.
  • فرآوری سنگ به روش اسلب در کنار زیبایی خاص سنگ گرانیت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)، آن را به شدت چشم‌نواز و شکیل می‌نماید.
  • روش برش اسلب، بسیار با دقت انجام می‌گیرد و از همين رو، این سنگ به صورت بسیار دقیق و منظم در نظر جلوه می‌نماید.
  • ظاهر لوکس و شیک با پس زمینه سبز جنگلی و رگه‌هایی از رنگ قرمز، زرد و مشکی بر روی آن

کاربردهای سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز (ورده فانتسیکو)

با توجه به توضیحاتی که در مورد سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز و ویژگی‌های آن ارائه شد، تا حدودی می‌توان کاربردهای متفاوت آن را حدس زد.

  • به عنوان مثال، از آن‌جایی که این سنگ، مستحکم و در عین حال لوکس و زیباست، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای پوشش کف باشد.
  • سنگ‌فرش فضاهایی مانند هال و پذیرایی، لابی هتل‌ها، تالارهای مجلل و ساختمان‌های محل همایش می‌تواند با این سنگ زیبا انجام گیرد.
  • همچنين، برای پوشش پله، به ویژه پله‌های ساختمان‌های لوکس، استفاده از این سنگ کاربرد زیادی دارد. پله، مکانی بسیار پر تردد بوده و چنین سنگی با ویژگی مقاومت بالا، به راحتی می‌تواند سنگينی و فشارهای مداوم را تحمل کند.

بیشتر بخوانید: مرکز فروش سنگ گرانیت سبز آبرنگی بیرجند


  • صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه نیز از مواردی هستند، که استفاده از سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز برای آن‌ها بسیار کارآمد و در عین حال چشم‌گیر خواهد بود.
  • تخلخل کم، جذب پایین آب و هم‌چنین استحکام بالای این سنگ، می‌تواند دلیل مناسب بودن آن برای کابینت و کانتر باشد.
  • سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز، برای نمای ساختمان هم می‌تواند مورد استفاده واقع شود. در این حالت به علت چسبندگی پایین این سنگ با مواد، باید از اسکوپ استفاده کرد.

مزایا و معایب سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز (ورده فانتسیکو)

مزایا و معایب سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز (ورده فانتسیکو)

مزایا

  • طول عمر و دوام بالا

سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز، می‌تواند به صورت طولانی مدت و بدون تغییر در طرح و رنگ آن باقی بماند.

  • مقاوم در برابر حرارت

این سنگ، مقاومت فراوانی در مقابل حرارت از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل، کاربرد آن در آشپرخانه و قرار دادن وسایل داغ بر روی آن کاملا بدون مانع است.

  • مقاوم در برابر آب

تخلخل بسیار پایین و در مقابل تراکم بالای سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز، باعث می‌شود تا این سنگ جذب آب ناچیزی داشته و برای کابینت کنار سینک و هر مکانی که در معرض آب و رطوبت قرار دارد، مناسب باشد.

  • سازگار با محیط زیست

 سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز از طبیعت به دست آمده، برای فرآوری آن صرف هزینه زیادی لازم نیست، تجدیدپذیر و قابل بازیافت است. از همین رو این سنگ را ماده‌ای سازگار با محیط زیست می‌دانند.

  • مقاوم در برابر خراشیدگی و خوردگی

سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز، در مقابل خراش و ساییدگی مقاومت بسیار خوبی دارد و به راحتی دچار آسیب نمی‌شود. به علاوه استفاده از مواد شوینده گوناگون، این سنگ را دچار خوردگی نمی‌کند‌.

معایب

  • مواد پرتوزا

سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز، مانند سایر سنگ‌های گرانیت، حاوی مواد پرتوزاست. به همین دلیل، کاربرد این سنگ در فضاهای بسته می‌تواند برای سلامت ساکنین مخاطره‌آمیز باشد

  • اشعه ایکس

برخورد مواد رادیواکتیو به سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز، می‌تواند موجب آلودگی‌های خاص شود. از همین رو استفاده از این سنگ در مکان‌های پزشکی مانند بیمارستان، آزمایشگاه و… ممنوع است.

  • عایق نبودن

سنگ اسلب گرانیت سبز و قرمز، در مقابل حرارت و صدا به عنوان عایق عمل نکرده و باعث هدر رفتن انرژی ساختمان می‌شود.

  • وزن سنگین

وزن بالای این سنگ، حمل و نقل و نصب آن را دچار معضل می‌نماید.

  • تخلخل و چسبندگی کم

تخلخل پایبن سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز چسبندگی کم آن را به همراه خواهد داشت. این امر باعث می‌شود تا سنگ به مرور از سیمان جدا شده و برای پیشگیری از آن به ویژه در نما، لازم است سنگ به ساختمان پیچ شود.

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ گرانیت، یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شود. این سنگ انواع متفاوت، با ویژگی‌های ظاهری مختلفی دارد که سنگ اسلب گرانيت سبز و قرمز(ورده فانتاسیکو) یکی از آن‌هاست. این سنگ، با پس‌زمینه سبز به همراه رگه‌های مشکی، قرمز و زرد، توانسته است طرفداران زیادی را جذب خود نماید. امروزه‌، استفاده از این سنگ لوکس و جذاب در مواردی مانند کف‌پوش، کابینت و کانتر آشپزخانه، پله و… کاربرد فراوانی دارد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید: