سنگ گرانیت

سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل

سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل

در کشور ایران، معادن فراوانی از سنگ‌های گرانیت وجود دارد. با این حال، به دلیل تفاوت در طرح و رنگ‌های این سنگ در نقاط مختلف دنیا، برخی از انواع آن به ایران نیز صادر می‌گردد. کشورهایی نظیر هند، برزیل، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک و نروژ از جمله مناطقی هستند که معادن سنگی فراوانی دارند و محصولاتشان به کشورهای دیگر صادر می‌شود. سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، یکی از سنگ‌های بسیار زیبا و پرطرفدار کشور برزیل است و به ایران نیز صادر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این سنگ، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

سنگ گرانیت، چه نوع سنگی است؟

گرانيت یا خارا، از جمله سنگ‌های آذرین است که در پوسته زمین، دارای فراوانی زیادی است. این سنگ، که از سرد شدن تدریجی مواد مذاب به دست می‌آید، ظاهری با دانه‌های نسبتا درشت رنگی دارد. رنگ این دانه‌ها، به کانی‌های تشکیل دهنده سنگ، مربوط و از رنگ‌های روشن تا تیره، متغیر است.

اسلب چیست؟

اسلب که در لغت به معنای ورق، برگه و قطعه است، در مورد سنگ به مفهوم نوع و سبک برش سنگ به کار می‌رود. سنگ اسلب، سنگی است که در قطعات بزرگ و بسیار بزرگ، با دقت فراوان توسط دستگاه‌های مخصوص برش می‌خورد. این سبک برش، در مقابل تایل که قطعات کوچک‌تری دارد، دارای محبوبيت نسبتا بالاتری است. از مزایای سنگ اسلب، می‌توان به زیبایی چشم‌نواز، حمل و نقل و بارگیری آسان، کاهش ضایعات و استحکام بيشتر آن اشاره کرد. فرآوری سنگ به صورت اسلب، در خصوص بسیاری از انواع سنگ‌ها امکان‌پذیر است، اما برخی از سنگ‌های اسلب طرفداران بیشتری در مقایسه با نمونه‌های دیگر دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ گرانیت، مرمریت و تراورتن اشاره کرد. زیبایی فرآوری به صورت اسلب، در این نوع سنگ‌ها نمایان‌تر است و می‌تواند در پروژه‌های لوکس، گزینه بسیار مناسب و منحصربه‌فردی باشد.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب وارداتی گرانیت کوپاکابانا برزیل


ویژگی‌های سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل

۱)رنگ مشکی بسیار جذاب به همراه رگه‌های سفید و طلایی

این طرح و رنگ بی‌نظیر، حالتی کهکشانی بر روی سنگ ایجاد نموده و جذابیت آن را بالا برده است.

۲)استحکام و مقاومت بالا در مقابل ضربه و فشار

به طور کلی سنگ‌های گرانیت، استحکام بسیار زیادی دارند و این ویژگی در تمام طرح و رنگ‌های آن نیز دیده می‌شود.

۳)مقاومت بالا در برابر سایش و خراش

سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، در مقابل ساییدگی و خراش بسیار مقاوم است و به سادگی دچار خراشیدگی و ساییدگی نمی‌شود.

۴)ساب پذیری بسیار بالا

قابلیت ساب خوردگی این سنگ، بسیار زیاد است. همین امر، در ایجاد درخشندگی و در نتیجه زیبایی بیشتر تاثیر فراوانی دارد.

۵)تخلخل پایین و تراکم بالا

وجود این ویژگی در سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، باعث می‌شود تا این سنگ میزان آب بسیار ناچیزی را جذب خود نماید.

۶)مقاومت بالا در برابر حرارت

با وجود مقاومت زیاد در برابر حرارت، سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، عایق خوبی برای گرما و حرارت نخواهد بود.

۷)مقاومت بسیار مناسب در برابر تغییرات آب و هوایی

این ویژگی باعث می‌شود تا سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، برای استفاده در بخش‌های خارجی ساختمان در مناطق متفاوت آب و هوایی، کارآمد باشد.

موارد استفاده سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزيل

  • نمای ساختمان

از آن‌جایی که این نوع سنگ، در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی دارد، استفاده از آن در نمای بنا، امکان‌پذیر است.

  • کف‌پوش داخلی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری

کاربرد سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، برای پوشش کف در فضاهایی مانند هال و پذیرایی، دفاتر اداری و فروشگاه‌ها محیطی بسیار لوکس و جذاب ایجاد می‌نماید.

  • پله‌های ساختمان

استحکام و مقاومت بسیار بالای سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، کاربرد این سنگ به عنوان پوشش پله‌های ساختمان را توجیه می‌کند. البته باید در نظر داشت، از آن‌جایی که این سنگ، زیبایی بسیار زیادی دارد، بیشتر در ساختمان‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • طراحی آشپزخانه

سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، در برابر حرارت بسیار مقاوم است. بنابراین، کاربرد این نوع سنگ در محیط آشپزخانه کاملا منطقی خواهد بود. بیشترین استفاده این سنگ در آشپزخانه، به عنوان سنگ روی کابینت و کانتر است. در این حالت، بدون نگرانی می‌توان وسایل داغ را بر روی سنگ قرار داد.

  • کف‌پوش و دیوار لابی هتل‌ها و سالن‌های لوکس

رنگ مشکی و کهکشانی این سنگ گرانیت خاص، در کنار درخشندگی بالای آن  بی شک نمای بسیار چشم‌نواز و لوکسی را ایجاد خواهد کرد. همین امر باعث می‌شود، استفاده از سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، در پروژه‌های ویژه و لوکس مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: مرجع خرید سنگ اسلب ماگما گلد برزیل


  • حمام و سرویس بهداشتی

همان‌طور که بیان شد، جذب آب این نوع سنگ بسیار ناچیز است. این ویژگی، باعث می‌شود تا برای استفاده در فضای داخلی حمام و دستشویی، به خصوص در مکان‌های لوکس، بسیار مناسب باشد.

  • سنگ کف و دیوار پارکینگ

ویژگی‌هایی چون استحکام بالا در مقابل فشار، خراش و ساییدگی و همچنین تغییرات آب‌ و هوایی، کاربرد این سنگ در محیط پارکینگ را ممکن می‌نماید.

قیمت سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل

قیمت سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل

همان‌طور که بیان شد، سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک، از معادن کشور برزیل استخراج می‌شود و به نقاط مختلف دنیا از جمله ایران صادر می‌گردد. بنابراین این سنگ، از جمله کالاهای وارداتی محسوب می‌شود. از آن‌جایی که، قیمت ارز در ایران پیوسته در حال تغییر و افزایش است، هزینه خرید این سنگ نیز در مقایسه با سنگ‌های داخلی، بالاتر است. با توجه به این مورد، استفاده از این سنگ خاص، در پروژه‌های ویژه و لوکس به صرفه‌تر خواهد بود‌.

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ گرانیت، یکی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی است. از این میان، برخی از انواع آن، مانند سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل، محبوبیت جهانی دارند. این سنگ، با زمینه مشکی و رگه‌های سفید و طلایی، سیاه کیهانی نام گرفته و بسیار جذاب و چشم‌گیر است. معماران و طراحان دکوراسیون داخلی، از طرفداران پر و پا قرص این سنگ به حساب آمده و در سبک دکوراسیون مدرن، از آن استفاده می‌کنند.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید: