سنگ مرمریت, مرمریت گلدن بلک

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک که با نام سنگ مرمریت مشکی طلایی نیز شناخته می‌شود، از زیباترین و لوکس‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر، برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، به معرفی ویژگی‌ها و موارد استفاده و کاربرد این سنگ می‌پردازیم و نکاتی که باید در هنگام خرید آن مورد توجه قرار دهید را بیان خواهیم کرد. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

چرا سنگ در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

علت استفاده از سنگ در ساختمان‌سازی در گذشته با امروز تفاوت دارد. در زمان‌های قدیم بیشتر علت استفاده از سنگ در افزایش مقاومت و استحکام سازه بود. انسان‌ها دریافتند که با استفاده از مواد طبیعی مستحکمی همچون سنگ می‌توانند بر میزان پایداری سرپناه خود بیفزایند اما آن‌ها به علت نبود امکانات و تجهیزات امروزی برای استفاده از سنگ‌های بزرگ و یا سنگ‌هایی که در معادن وجود داشتند، دچار مشکل می‌شدند.


بیشتر بخوانید: سنگ مرمریت مشکی طلایی گلدن بلک


امروزه، مواد و مصالح جدیدی همچون بتن و میلگرد برای استحکام و مقاومت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ‌ها دارای رنگ، طرح و جنس‌های متفاوتی هستند که این موارد، زیبایی خاصی را به بنا می‌بخشند. علاوه بر این که با پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده و فراوری سنگ‌ها نسبت به گذشته بسیار آسان شده است، توجه به زیبایی‌شناسی در تمامی ابعاد زندگی انسان نیز اهمیت ویژه‌ای یافته است. به همین سبب علت اصلی استفاده از سنگ را امروزه می‌توان افزایش زیبایی ساختمان‌ها دانست.

انواع سنگ

می‌دانید که در طبیعت سنگ‌های مختلفی وجود دارد. تفاوت سنگ‌ها در نوع و میزان کانی‌های تشکیل دهنده و شرایط تشکیل آن‌ها خواهد بود. دانشمندان سنگ‌ها را در سه دستۀ کلی تقسیم‌بندی کرده‌اند. سنگ‌های آذرین که از سرد شدن ماگماهای آتشفشانی در سطح زمین تشکیل می‌شوند، سنگ‌های رسوبی که از تجمع رسوبات مختلف تحت فشار و در مدت طولانی تشکیل می‌شوند و سنگ‌های دگرگون که از تحت فشار و دمای بالا قرار گرفتن سایر سنگ‌ها به دست می‌آیند.

می‌توان گفت سنگ‌های طبیعی هر کدام در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند. سنگ‌های موجود در هر دسته ویژگی‌های مشابهی با یکدیگر خواهند داشت و در برخی دیگر می‌توانند متفاوت باشند.

سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر در کدام دسته سنگ‌ها قرار دارد؟

سنگ‌های مرمریت از دسته سنگ‌های دگرگون هستند. کانی تشکیل دهندۀ اصلی سنگ‌های مرمریت کلسیت بوده که با دگرگون شدگی در درجات مختلف انواع سنگ‌های مرمریت را تولید می‌کند. وجود سایر کانی‌های دیگر و میزان درصد هر یک ویژگی‌های فیزیکی نهایی سنگ مرمریت را تشکیل خواهد داد. برای مثال وجود کانی کربن و آهن در سنگ سبب ایجاد رنگ تیره و سیاه، و وجود کانی لیمونیت موجب ایجاد رنگ زرد در سنگ می‌شود. هر کانی ویژگی خاصی را در سنگ موجب می‌شود.

رنگ سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

رنگ سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

یکی از مواردی که باید در فایل راهنمای خرید سنگ  مرمریت گلدن بلک سوپر بیان شود، رنگ این سنگ است. رنگ از فاکتورهای مهم و تعیین کننده  در خرید سنگ‌ها در کنار سایر مصالح ساختمانی خواهد بود.

همان‌طور که در عنوان این سنگ نیز مشخص است، این سنگ دارای رنگ مشکی و طلایی است که به آن ظاهری لوکس و مدرن می‌بخشد. استفاده از این سنگ با این رنگ خاص لاکچری، در مکان‌هایی همچون هتل‌ها، پاساژها، لابی‌ها و سایر ساختمان‌های بزرگ و لوکس استفاده می‌شود.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

با توجه به مطالبی که در خصوص این سنگ بیان شد، اکنون بهتر است به ویژگی‌های این سنگ بپردازیم.

  • ساب‌پذیری بالا
  • دارای رنگ بسیار جذاب و خاص
  • دارای مقاومت بالا در برابر گرما و سرما
  • دارای مقاومت در برابر خط و خش و ضربه‌های فیزیکی
  • امکان استفاده از آن در قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • دارای مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  • جذب آب ناچیز

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

کاربرد سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

در راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر بهتر است کاربردهای آن نیز با توجه به ویژگی‌های برشمرده شده برای آن، بیان شود. به همین علت برخی از کاربردهای متنوع این سنگ را نام خواهیم برد.

  • مناسب برای استفاده در نمای ساختمان‌ها
  • مناسب برای پوشش کف فضای خارجی ساختمان
  • مناسب برای پوشش دیوار و کف فضای داخلی ساختمان
  • مناسب برای استفاده در سنگ کانتر و جزیره و همچنین فضای بین کابینتی در آشپزخانه‌ها
  • استفاده در پوشش راه‌پله و زیرپله
  • مناسب برای ساخت نرده و مجسمه‌های سنگی
  • مناسب جهت  پوشش ستون و دیوارۀ شومینه‌ها
  • امکان استفاده در لابی هتل‌ها و پاساژها و سایر مکان‌های لوکس
  • امکان استفاده در قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • مناسب جهت پوشش سرویس بهداشتی و حمام
  • مناسب در ساخت لوازم تزیینی و دکوراتیو

علت محبوبیت سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر در چیست؟

به طور کلی میزان بالای محبوبیت این سنگ را می‌توان در دو علت جستجو کرد. علت اول ابعاد سنگ است که در قالب اسلب ارائه می‌شود. ابعاد اسلب برای سنگ‌های مختلف می‌تواند تفاوت داشته باشد اما تنها ابعاد، در سنگ اسلب نسبت به سایر سنگ‌ها تفاوت ندارد، بلکه نوع فراوری و مراحلی که سنگ اسلب باید برای نهایی شدن طی کند نیز متفاوت است. سنگ اسلب نیاز به گذراندن مراحلی همچون ساب، اپوکسی‌کاری، مرحلۀ UV و غیره دارد. به همین جهت ظاهر آن بسیار زیبا و چشم‌گیر است و در پروژه‌های لوکس از آن استفاده می‌گردد.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب گلدن بلک با بهترین کیفیت


علت دوم محبوبیت این سنگ را می‌توان رنگ خاص و زیبای آن دانست. امروزه توجه به رنگ مشکی در سنگ‌های ساختمانی روند افزایشی داشته است و مردم تمایل زیادی به استفاده از سنگ‌های مشکی در ساختمان‌های خود نشان می‌دهند. ترکیب رنگ مشکی با طلایی در سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک جذابیت بصری آن را افزایش می‌دهد. استفاده از این سنگ در ساختمان‌های بزرگ و مدرن رواج بسیاری یافته است.

قیمت خرید سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک سوپر، باید اطلاعات مناسبی را در خصوص قیمت خرید آن شامل شود. به همین جهت در این قسمت به عوامل موثر بر قیمت این سنگ زیبا اشاره خواهیم کرد. با توجه به توضیحات و مواردی که پیش‌تر بیان شد، می‌دانید که سنگ اسلب نیازمند فراوری‌های خاصی جهت آماده‌سازی نهایی می‌باشد. بدیهی است که ابعاد اسلب سنگ در مقایسه با سایر ابعاد قیمت بالاتری دارد. عامل دیگر رنگ خاص این سنگ است که فراوانی زیادی نیز نداشته و به همین علت دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ‌هاست. از عوامل دیگری که در تعیین قیمت خرید این سنگ موثر هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صاف و بدون گره بودن بافت سنگ
  • ابعاد کوپ خام سنگ
  • تجهیزات و نیروی لازم جهت استخراج و فراوری سنگ
  • مراحل فراوری مورد نیاز برای سنگ نهایی
  • هزینه‌های بسته‌بندی، باربری و ارسال

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.