سنگ گرانیت, گرانیت سبز

سنگ اسلب گرانیت سبز گلدن لایتنینگ (ورده کرزای)

سنگ اسلب گرانیت سبز گلدن لایتنینگ

سنگ‌ها از جمله منابع طبیعی هستند که برای موارد بسیاری در زندگی انسان به کار می‌روند. از دیرباز انسان‌ها جهت استحکام بیشتر خانه و مسکن خود از مواد مختلفی از جمله سنگ استفاده می‌کرده‌اند. با توجه به شرایط محیطی مختلف در سرتاسر کرۀ زمین، انواع مختلفی از سنگ‌ها در طبیعت به وجود آمده‌اند. این تنوع در سنگ‌ها موجب ایجاد تفاوت در ساختار و ویژگی‌های آن‌ها شده است. سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های پرکاربرد در زمینۀ ساختمان‌سازی است. در این مقاله به‌طور ویژه قصد داریم به معرفی سنگ اسلب گرانیت سبز گلدن لایتنینگ، ویژگی‌ها و کاربرد آن بپردازیم. پس با ما در ادامه همراه باشید.

معرفی سنگ گرانیت

با توجه به این که موضوع مورد بحث در این مقاله از سنگ‌های گرانیت است، لازم است تا در ابتدا بیشتر با سنگ گرانیت آشنا شوید. سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های آذرین محسوب می‌شود که از سرد شدن ماگماهای آتشفشانی در داخل و یا سطح زمین به جود می‌آید. با توجه به این که این سنگ تحت دما و فشار بسیار زیاد تولید می‌شود، مقاومت آن در موارد مختلف بالا می‌باشد. هرچه سرعت سرد شدن گدازه‌ها بالاتر باشد، سنگ حاصل دارای بلورهای ریز و در صورت کم بودن سرعت سرد شدن، سنگ گرانیت دارای بلورهای درشت خواهد بود.


بیشتر بخوانید: مرکز فروش سنگ گرانیت سبز آبرنگی بیرجند


سنگ‌های گرانیت دارای کانی‌ها و عناصری همچون کوارتز، فلدسپات، میکا، پلاژیوکلاز و موارد دیگر بوده که میزان درصد هر کدام، ویژگی‌های نهایی سنگ گرانیت را مشخص می‌کند. برای مثال هر چه میزان کانی کوارتز در سنگ گرانیت بالاتر باشد، سنگ سخت‌تر و دارای مقاومت بیشتری خواهد بود. همچنین، این کانی‌ها و سایر عناصر سازندۀ سنگ هستند که در رنگ، طرح، جنس و سایر ویژگی‌های سنگ گرانیت تاثیرگذار می‌باشند.

سنگ گرانیت سبز

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، نوع و ترکیب درصدی کانی‌ها و عناصر هر سنگ گرانیت با دیگری متفاوت است. این تفاوت‌ها به‌علت مکان و مواد موجود در آن منطقه می‌تواند بسیار خاص باشد. به طوری‌که برخی از سنگ‌ها فقط در یک منطقۀ جغرافیایی یافت می‌شوند.

سنگ گرانیت با توجه به منابع وسیع تشکیل آن، تنوع بسیار زیادی دارد. به همین علت از آن در موارد بسیاری استفاده می‌شود و محبوبیت زیادی در میان معماران و مردم دارد. سنگ گرانیت سبز با دارا بودن عناصر خاصی در ترکیب سنگ گرانیت پدید می‌آید که زیبایی و ظاهری جذاب و چشم‌نواز برای سنگ ایجاد می‌کند. علاوه بر تنوع در رنگ‌های مختلف، سنگ گرانیت سبز نیز در دستۀ خود دارای تنوع زیادی است.

برای مثال سنگ گرانیت سبز دارای دسته‌هایی با رنگ‌های سبز متفاوت می‌باشد. سنگ گرانیت سبز جنگلی چرمی، سنگ گرانیت سبز درباری ، سنگ گرانیت سبز دانه اناری چند نمونه از سنگ‌های گرانیت سبز با طیف رنگی متفاوت هستند. اما در این مقاله سنگ گرانیت سبز گلدن لایتنینگ را معرفی می‌کنیم.

سنگ گرانیت سبز گلدن لایتنینگ

سنگ گرانیت سبز گلدن لایتنینگ

این سنگ یکی از زیباترین و پرکاربردترین سنگ‌های گرانیت در صنایعی همچون ساختمان‌سازی است که موارد کاربرد بسیار متنوعی نیز دارد. با توجه به نوع طرح و رنگ این سنگ، می‌توان گفت که سنگ گرانیت سبز گلدن لایتنینگ از خاص‌ترین سنگ‌های گرانیت سبز می‌باشد و همین امر آن را در میان معماران و مشتریان بسیار محبوب کرده است.

همان‌طور که از نام این سنگ مشخص است، رنگ زمینۀ آن به رنگ سبز بوده و در آن خطوط روشنی از رنگ طلایی، سفید، قهوه‌ای و مغز پسته‌ای وجود دارد. این خطوط به گونه‌ای روی سنگ قرار می‌گیرند که به صورت رعد و برق یا صاعقه روی سنگ نقاشی شده است. به همین جهت در نام آن از واژه انگلیسی لایتنینگ به معنای رعد و برق استفاده می‌شود. همچنین این طرح موجب خاص بودن ان سنگ گشته و بر محبوبیت و قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

سنگ اسلب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اسلب واژه‌ای است که برای ابعاد استاندارد مشخص شده از سوی سازمان استاندارد جهانی و یا توسط هر کشور تعیین می‌شود. این واژه به معنای یک ورقه از سنگ بوده که در ابعاد بزرگ و با قطر بالا بسته به نوع سنگ تهیه می‌شود. فراموش نکنید که هر سنگی را نمی‌توان در ابعاد اسلب تهیه کرد و همچنین فراوری به شکل اسلب نباز به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته دارد.

از جمله سنگ‌هایی که می‌شود در ابعاد اسلب آن‌ها را فراوری کرد، می‌توان به سنگ‌های گرانیت، مرمر، تراورتن، مرمریت و سنگ‌های چینی یا کریستال اشاره کرد.

فواید فراوری سنگ‌ها به صورت اسلب چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که به چه علت سنگ‌ها را در ابعاد اسلب تهیه می‌کنند و این کار چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد، برای پاسخ به این سوال باید گفت که در ابتدا ابعاد اسلب تنها برای سنگ‌هایی مورد نیاز بود که به منظور صادرات آماده می‌شد. این نوع فراوری برای بسته‌بندی، جابجایی و قرار گرفتن در قسمت باری بسیار مناسب‌تر بودند، همچنین از آن‌جایی که سنگ در بالاترین ابعاد خود آماده می‌شد، در مقصد، مصرف کننده می‌توانست آن را با توجه به نیاز و مصرف خود به ابعاد کوچک‌تر تقسیم کند.


بیشتر بخوانید: مرکز تولید و فروش گرانیت سبز بیرجند


از آن‌جایی که سنگ‌های اسلب در مرحله نهایی مراحلی همچون ساب و اپوکسی‌کاری را می‌گذرانند، زیبایی و جذابیت خاصی به دست می‌آوردند که چشم بیننده را خیره می‌کرد. به جهت همین زیبایی و استفاده در ساختمان‌سازی در ابعاد بزرگ، موجب شد تا علاوه بر صادرات، در ساختمان‌سازی داخلی به ویژه در ساختمان‌های لوکس و بزرگ نیز از اسلب سنگ‌ها استفاده شود. همچنین میزان دورریز و از بین رفتن سنگ در این روش نسبت به ابعاد کوچک‌تر بسیار کمتر بود.

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت سبز گلدن لایتنینگ

سنگ اسلب گرانیت سبز گلدن لایتنینگ

با توجه به موارد گفته شده در مورد سنگ‌های گرانیت، این سنگ نیز از دیگر انواع خود مشتثنی نبوده و ویژگی‌هایی شبیه به سایر موارد هم گروه خود دارد.

  • مقاومت در برابر گرما و فشار
  • مقاوم در برابر ضربه و خط و خش
  • مقاوم در برابر لکه
  • جذب آب و مایعات بسیار پایین
  • مقاوم در برابر شوینده‌هاو مواد اسیدی خانگی
  • دارای تراکم بالا

کاربردهای سنگ اسلب گرانیت سبز گلدن لایتنینگ

با توجه به ویژگی‌های این سنگ، موارد کاربردی آن بسیار وسیع می‌باشد.

  • استفاده در پوشش کف فضای خارجی ساختمان
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در پوشش دیوار و کف در فضای داخلی
  • استفاده در راه‌پله‌ها و دیواره‌ها
  • استفاده در ساخت مجسمه‌های سنگی
  • استفاده به‌صورت قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • استفاده در آشپزخانه، سنگ روی کانتر و جزیره
  • مناسب جهت پوشش فضای حمام و سرویس بهداشتی
  • استفاده در ستون‌ها و نرده‌ها
  • استفاده در قاب و دیواۀ آسانسور
  • استفاده در دیواره شومینه
  • استفاده در ساخت وان

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید: