سنگ گرانیت

سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

امروزه، سنگ‌های طبیعی، محبوبيت بسیار زیادی در میان معماران و طراحان داخلی دکوراسیون پیدا کرده‌اند. از این رو، روز به روز بر میزان استفاده از این سنگ‌ها در نقاط مختلف دنیا، افزوده می‌شود. معادن سنگ‌های طبیعی، در تمام مناطق کره زمین موجود نبوده و تنها برخی از کشورها، از وجود این معادن با ارزش بهره‌مند هستند. سنگ‌های طبیعی، گونه‌های متفاوت با ویژگی‌های مخصوص به خود دارند که در موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این سنگ‌ها، گرانیت است. می‌توان گفت که سنگ گرانیت، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سنگ‌ها به حساب آمده و از نظر طرح و رنگ نیز انواع متفاوتی دارد. سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس از معادن کشور برزیل به دست می‌آید و علاوه بر مصرف داخلی، به نقاط مختلف دنیا نیز صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب گرانیت سبز و قرمز (ورده فانتاسیکو)


سنگ گرانیت چه نوع سنگی است؟

گرانیت یا خارا، نوعی از سنگ‌های آذرین با دانه‌های متوسط تا درشت است. کانی‌های تشکیل دهنده این سنگ، کوارتز، فلدسپات میکا و… بوده و رنگ سنگ نیز وابسته به همین کانی‌هاست. سنگ گرانیت، دومین سنگ با فراوانی بالا در پوسته زمین است و از طریق سرد شدن تدریجی مواد مذاب ایجاد می‌گردد.

انواع سنگ گرانیت

سنگ گرانیت، انواع بسیار متنوعی دارد که بخش قابل توجه آن، از طریق معادن داخل ایران به دست می‌آید. همان‌طور که بیان شد، معادن سنگ‌های طبیعی در نقاط مختلف دنیا پراکنده شده و تنها برخی از کشورها به آن دسترسی دارند. کشور ایران نیز از جمله مناطقی است که معادن متعددی از سنگ‌های طبیعی، در آن وجود دارند. این معادن، در شهرهای مختلف پراکنده شده و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند.

در میان سنگ‌های طبیعی داخلی، سنگ گرانیت از فراوانی نسبتا خوبی بهره‌مند است، اما با این وجود، واردات انواع خاصی از سنگ گرانیت که نمونه آن در ایران کم بوده یا وجود ندارد نیز انجام می‌گیرد. از جمله سنگ‌های گرانیت وارداتی، می‌توان به سنگ‌های استخراج شده از معادن کشور هند و برزیل اشاره کرد. در حال حاضر، گرانیت‌های موجود در کشور برزیل به بیش از ۶۰۰ نوع می‌رسد که برخی از آن‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، به‌ کشورهای مختلفی از جمله ایران، صادر می‌شوند. از میان سنگ‌های گرانیت وارداتی از کشور برزیل، می‌توان به سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس اشاره کرد.

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

ویژگی‌های ظاهری

از نظر خصوصیات ظاهری، سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، دانه‌های درشتی با ابعاد بزرگ یا بسیار بزرگی به همراه پس زمینه کرم با لکه‌هایی طوسی و مشکی دارد، که زیبایی چشم‌نواز آن باعث شده است تا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب گرانيت بلک کازمیک برزیل


ویژگی‌های غیرظاهری

۱)جذب آب بسیار پایین

این سنگ تخلخل پایینی دارد و این ویژگی، باعث می‌شود تا سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، در شرایط آب و هوایی گوناگون، مانند مناطق پر بارش مورد استفاده قرار گیرد.

۲)استحکام بالا

تراکم مولكولی مواد معدنی سخت، باعث شده است تا این سنگ، از سرسخت‌ترین سنگ‌های طبیعی محسوب شود.

۳)مقاومت سایشی بالا

هر چند که این سنگ در برابر سایش مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد اما با استفاده از پولیشرهای با کیفیت می‌توان این سنگ را ساب داد و صیقلی زیبایی از آن ایجاد نمود.

۴)مقاومت فشاری بالا

استحکام ویژه‌ای که سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس دارد  باعث می‌شود که در مقابل فشارهای سنگین نیز مقاومت بالایی از خوددنسان دهد.

۵)مقاومت در برابر خوردگی

سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، مانند سایر انواع سنگ‌های گرانیتی در مقابل خوردگی مقاومت بالایی دارد. بنابراین برای استفاده از مواد شوینده در مورد این سنگ، نگرانی نداشته باشید.

۶)مقاومت در مقابل خراش

سنگ اسلب گرانیت دلیکاتوس بسیار سخت و محکم است. به راحتی خط و خراشی بر روی آن ایجاد نشده و تنها در صورتی خراش می‌پذیرد که از دستگاه‌های مخصوص سنگ برای آن استفاده شود.

۷)وزن بالای سنگ

این ویژگی، در دسته خصوصیات منفی این نوع سنگ جای دارد، اما به هر حال نیاز است که بیان شود.

منظور از سنگ اسلب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اسلب در لغت، به معنای ورق، برگه و قطعه آمده است و منظور از اسلب در خصوص سنگ‌های طبیعی، روش فرآوری سنگ است. در واقع در این روش از طریق دستگاه‌های مخصوصی مانند اره و وایرکات، می‌توان سنگ را در ابعاد نسبتا بزرگ و بسیار دقیق و صاف برش زد. پس از ابن مرحله نیز، سنگ وارد مرحله اپوکسی‌کاری، رگه‌گیری، ساب و صیقل و… می‌شود. فرآوری سنگ با استفاده از روش اسلب، مزایای مختلفی مانند افزایش مقاومت سنگ، زیبای چند برابری، سهولت در بارگیری و حمل و نقل و کاهش پرتی و ضایعات تولیدی را به همراه خواهد داشت.

کاربرد سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

کاربرد سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس

سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس به واسطه ویژگی‌ها و مزایای متعددی که دارد، کاربردهای زیادی در موارد مختلف خواهد داشت که در ادامه، مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱)سنگ‌فرش کف هال و پذیرایی

زیبایی خیره‌کننده این سنگ در کنار مقاومت بالای آن باعث شده است تا سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، گزینه بسیار مناسبی برای سنگ فرش هال و پذیرایی به ویژه در ساختمان‌های لوکس باشد.

۲)سنگ فرش ورودی ساختمان لوکس مانند هتل‌ها، سالن‌های همایش و…

رنگ و طرح منحصربه‌فرد و چشم‌نواز این سنگ به ویژه با تولید در نوع اسلب، دلیل خوبی برای کاربرد آن در فضاهای لوکس و مجلل خواهد بود.

۳)صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه

از آن‌جایی که سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس، ظاهری لوکس دارد و در عین حال در برابر آب، فشار و خراش نیز مقاومت بسیار بالایی دارد، گزینه مناسبی برای کابینت و کانتر آشپزخانه و ایجاد یک محیط مدرن و چشم‌نواز خواهد داشت.

۴)نمای ساختمان

خصوصیات ویژه این سنگ به ویژه مقاومت بسیار بالای آن موجب شده است تا سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس برای نمای بیرونی ساختمان هم مناسب باشد.

۵)دیوارهای داخلی ساختمان

در بسیاری از موارد، دیوارهای داخلی یک ساختمان مسکونی مانند دیوارهای آشپزخانه یا بخش‌هایی از دیوار پذیرایی و لابی هتل ها را می‌توان با استفاده از سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس زیبا و چشم‌نواز کرد.

قیمت سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس و عوامل موثر بر آن

قیمت سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس و عوامل موثر بر آن

به طور کلی باید گفت، این سنگ در رده سنگ‌های گران‌قیمت دسته‌بندی می‌شود، اما رنگ خاص و زیبایی منحصربه‌فرد آن باعث محبوبیت آن شده است. عوامل مختلفی که بر میزان قیمت این سنگ تاثیرگذار می‌گذارند،  عبارتند از:

میزان ضخامت و ابعاد سنگ که هر چقدر بیشتر باشد، سنگ، گران‌تر خواهد بود.

کیفیت بالای فرآوری سنگ، تاثیر به‌سزایی بر میزان قیمت آن خواهد داشت.

از آن‌جایی که این سنگ، از نوع کالاهای وارداتی است و در حال حاضر نیز اقتصاد کشور ما نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند؛ قیمت ارز در زمان ورود این سنگ به کشور، بر قیمت فروش آن تاثیرگذار خواهد بود.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در حال حاضر، سنگ‌های طبیعی بسیار متنوعی در دنیا وجود دارد و هر روز بر تعداد طرفداران آن‌ها نیز افزوده می‌شود. از جمله سنگ‌های طبیعی که کاربرد بسیار زیادی در موارد گوناگون به ویژه صنعت ساختمان‌سازی دارد، سنگ گرانیت است. این سنگ در طرح و رنگ‌های مختلفی در ایران و کشورهای دیگر موجود بوده که یکی از نمونه‌های خاص و منحصر به‌فرد آن، سنگ اسلب گرانيت دلیکاتوس است. این سنگ رنگ پس زمینه کرم در کنار لکه‌های طوسی و مشکی،  توانسته است محبوبیت بسیار زیادی در میان معماران و طراحان داخلی در کشور ایران و نقاط مختلف دنیا کسب کند. هر چند این سنگ در مقایسه با سنگ‌های گرانیت داخلی قیمت بسیار بالاتری دارد، اما ظاهر تک و در عین حال زیبای آن باعث شده است خریداران، قیمت آن را نادیده بگیرند.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید: