سنگ گرانیت

سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان

سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان

سنگ‌های طبیعی، یکی از پرکاربردترین اجزای صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آیند. وجود معادن بسیار متعدد این سنگ‌ها در اقصی نقاط دنیا، باعث شده است تا کاربرد آن‌ها افزايش چشم‌گیری یافته و به علاوه سنگ‌های استخراج شده از هر معدن نیز ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را داشته باشند. یکی از انواع بسیار پر کاربرد سنگ‌های طبیعی را می‌توان، سنگ‌های گرانیت دانست. به طور کلی، سنگ گرانیت، انواع بسیار متفاوتی دارد ولی برخی از نمونه‌های آن مانند سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان، به خاطر داشنن ویژگی‌های مخصوص، شهرت جهانی پیدا می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این نوع خاص از سنگ‌های گرانیت، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: کاربردهای سنگ گرانیت


سنگ گرانیت چیست؟

اولین قدم برای آشنایی با سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان، شناخت سنگ گرانیت است. سنگ گرانیت که به نام سنگ خارا نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع سنگ‌های آذرین است که از طریق سرد شدن تدریجی مواد مذاب تشکیل می‌شود. این سنگ، به شکل بلورهای ریز و درشت است، رنگ‌های آن طیف گسترده‌ای داشته و از تیره (مانند مشکی) تا روشن (مانند سفید)، متغیر است.

محل و مواد تشکیل‌دهنده سنگ گرانیت

این سنگ یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های موجود در پوسته زمین بوده و در اکثر موارد از کوارتز و فلدسپات تشکیل شده است. رنگ صورتی و قرمز به دلیل وجود فلدسپات پتاسیم و رنگ سفید و خاکستری ناشی از کوارتز است. رنگ‌های دیگر نیز به علت وجود کانی‌های دیگر درون این سنگ، به وجود می‌آیند.

کاربرد سنگ گرانیت

از آن‌جایی که مقاومت و استحکام، از ویژگی‌های اصلی سنگ‌های گرانیت محسوب می‌شوند، این سنگ برای استفاده در مکان‌های شلوغ و پر تردد مانند سنگ‌فرش خیابان، مترو، ساختمان‌های تجاری و اداری، پله‌های ساختمان و… می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. هر چند، از این سنگ در موارد دیگری مانند مجسمه‌سازی، ساخت سنگ قبر، کانتر آشپزخانه و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ اسلب، چه نوع سنگی است؟

اسلب، که امروزه بسیاری از سنگ‌ها به این روش برش خورده و به بازار عرضه می‌گردند، نوعی برش و فرآوری سنگ محسوب می‌شود. از آن‌جایی که سنگ‌های طبیعی معمولا به صورت کوپ استخراج می‌شوند و در همان شکل و حالت قابلیت ارائه به بازار را ندارند، ابتدا در کارخانه‌های سنگبری، فرآوری می‌گردند. در حال حاضر معمول‌ترین روش‌های فرآوری سنگ، تایل و اسلب است. قطعات تایل، کوچک و برعکس آن اسلب، بزرگ و بسیار بزرگ است. از ویژگی‌های‌ سنگ اسلب، می‌توان به زیبایی و استحکام بیشتر، دقت در برش و کیفیت آن و کاهش پرتی سنگ، اشاره کرد.

سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان چه نوع سنگی است؟

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، معادن سنگ گرانیت، در نقاط مختلف کره زمین پراکنده شده‌اند. از بزرگ‌ترين تولیدکننده و صادرکنندگان سنگ گرانیت، می‌توان به ایران، چین، برزیل، ایتالیا، اسپانیا، نروژ و آفریقای جنوبی اشاره کرد. کشور بزرگ هندوستان نیز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ گرانیت است که برخی از انواع آن، مانند سنگ گرانیت اسلب پالادیوم هندوستان شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. از آن‌جایی که این سنگ، از خانواده سنگ‌های گرانیت به حساب می‌آید، زیبایی و شکل بلورهای ریز و درشت را در خود داشته و از طریق کاهش دمای تدریجی مواد مذاب تشکیل می‌شوند. این نوع سنگ ظاهری صاف و صیقلی داشته و ویژگی منعکس کردن نور از آن، باعث پرنورتر دیده شدن فضا خواهد شد. 

موارد استفاده سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان

موارد استفاده سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان
  • پروژه‌های ساختمانی لوکس
  • ترکیب زیبایی سنگ گرانیت و اسلب، باعث شده است تا ابن سنگ کاربرد بسیار زیادی در پروژه‌های لوکس داشته باشد.
  • کف و دیواره‌های داخلی و خارجی
  • صفحه روی کابینت و کانتر آشپزخانه
  • پله‌های ساختمان
  • مکان‌های شلوغ و پر تردد

مزایای سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان

۱)استحکام و مقاومت بالا

سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان، بسیار مستحکم و مقاوم بوده و به راحتی دچار آسیب نمی‌شود.

۲)ساب‌پذیری بالا

این ویژگی باعث می‌شود تا در هنگام برش، دچار ترک یا شکستگی نشود و قابلیت طراحی در شکل‌های مختلف را دارد.

۳)جذب آب پایین

ویژگی جذب آب پایین در سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان  باعث شده است تا برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان‌ها و به ویژه در منطقه‌های پر بارش، بسیار مناسب باشد.

۴)دوام و طول عمر بالا

۵)مقاوم در برابر خوردگی، سایش و خراش

۶)ظاهری ظریف و زیبا

ترکیب مقاومت و استحکام بالا به علاوه ظاهر ظریف، می‌تواند یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان باشد، که کیفیت و زیبایی را یک جا درون خود جا داده است.


بیشتر بخوانید: مرکز فروش انواع سنگ اسلب گرانیت


معایب سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان

در کنار مزایای متعددی که برای این سنگ برشمرده شد، معایبی نیز وجود دارد، که معرفی آن‌ها نیز برای افرادی که قصد خرید چنین سنگی را دارند، خالی از لطف نخواهد بود.

یکی از عیب‌های سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان، قیمت بالا و هزینه زیاد نصب آن‌ها است که شاید در مقابل مزایای بی‌نظیر آن، عیب چندان بزرگی به حساب نیاید. سرعت پایین نصب این سنگ و زمان‌بر بودن آن نیز در مقایسه با انواع سنگ‌های دیگر، از معایب ابن سنگ به حساب می‌آید. در نهایت، ویژگی تشعشع امواج رادیواکتیو که از خصوصیات منحصربه‌فرد این سنگ است، نقص دیگری است که در فضاهای دارای اشعه ایکس، گاما و میدان مغناطیسی افزایش می‌یابد، به نحوی که استفاده از این سنگ‌ها در محیط‌های بیمارستانی، آزمایشگاهی و… ممنوع است.

قیمت سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان

قیمت سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان

قیمت این نوع سنگ‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

۱)رنگ و طرح سنگ

هر اندازه، طرح و رنگ این سنگ شیک‌تر و لوکس‌تر باشد، قیمت آن نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.

۲)کیفیت و آنالیز سنگ

آنالیز سنگ اسلب گرانیت پالادیوم هندوستان، از دو نظر فیزیکی و شیمیایی صورت می‌پذیرد. هر چقدر در آنالیز، کیفیت سنگ به حد مطلوب نزدیک‌تر باشد، قیمت سنگ بالاتر خواهد بود.

۳)ابعاد و ضخامت سنگ

از آن‌جایی که بسیاری از سنگ‌های اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان، در مواردی مانند سنگ‌فرش به ویژه در مکان‌های پرترددی مانند اماکن تجاری لوکس و لابی هتل‌ها استفاده می‌شوند، نیاز به قدرت و استحکام بیشتری دارند و مسلما ضخامت بیشتر، این ویژگی را پوشش می‌دهد. به علاوه، ابعاد بزرگ اسلب نیز می‌تواند بسیار زیبا و خیره کننده باشد.

۴)سورت دقیق سنگ

این سنگ‌ها، به طور کلی در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های دیگر، یک‌دست و یکنواخت هستند، اما در عین حال لکه‌هایی نیز بر روی آن‌ها وجود دارد که سورت‌بندی دقیق می‌تواند، سنگ را فاقد لکه نشان دهد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ‌های گرانیت، که یکی از انواع متعدد سنگ‌های طبیعی ساختمانی محسوب می‌شوند، خود نیز مدل‌های گوناگون و کاربردهای مختلفی دارند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد موجود در برخی از این سنگ‌ها، باعث شده است، شهرت و محبوبیت جهانی پیدا کرده و از نقاط مختلف دنیا، خواهان داشته باشند. یکی انواع این سنگ‌ها که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، سنگ اسلب گرانيت پالادیوم هندوستان است. این سنگ علاوه بر زیبایی چشم‌نواز، ویژگی‌های متعدد دیگری نیز دارد که هر فردی را ترغیب به خرید و استفاده از آن می‌نماید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید: