سنگ تراورتن

راهنمای خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر

راهنمای خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر

سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر از جمله زیباترین و چشم‌گیرترین سنگ‌های ساختمانی است که برای پوشش فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این که رنگ خاص این سنگ آن را مناسب برای استفاده در فضاهای خاصی کرده است، ما در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم به معرفی ویژگی‌ها و کاربردهای این سنگ می‌پردازیم و سپس در ادامه به نکاتی که شما به عنوان یک خریدار باید در نظر داشته باشید، اشاره خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از سنگ در ساختمان‌سازی

شاید امروزه کمتر کسی به بررسی چرایی برخی از کارها بپردازد اما باید بدانید هر کاری که امروزه بدیهی به نظر می‌رسد، در گذشته به علت خاصی برگزیده شده است. یکی از این کارها را می‌توان استفاده از سنگ‌ها در ساختمان‌سازی دانست. احتمالا قدمت استفاده از سنگ به ظهور انسان‌های خردمند باز می‌گردد. زمانی که بشر دریافت که برای بقا نیاز دارد تا خانه و سرپناه مستحکمی داشته باشد که او را از خطرات طبیعی و حملات حیوانات وحشی در امان بدارد. به همین علت شروع به استفاده از مواد طبیعی مستحکم همچون سنگ‌ها کرد.


بیشتر بخوانید: کاربردهای سنگ تراورتن


امروزه استفاده از سنگ نه فقط به منظور افزایش استحکام ساختمان، که جهت زیباسازی آن‌ها نیز به کار می‌رود. مواد دیگری در ساختمان وظیفۀ استحکام را بر عهده دارند و از سنگ‌های مختلف برای ایجاد طرح و رنگ استفاده می‌شود.

انواع سنگ

 سنگ‌ها با توجه به مواد سازنده و شرایط تشکیل متفاوت دارای انواع بسیار گوناگونی هستند که در نهایت کاربری آن‌ها را وسعت می‌بخشد. دانشمندان سنگ‌های طبیعی را به سه دستۀ آذرین، دگرگون و رسوبی تقسیم می‌کنند. سنگ‌های آذرین که از سرد شدن ماگماها و مواد مذاب آتشفشانی تشکیل می‌شوند، سنگهای رسوبی که از تجمع و به هم فشرده شدن ذرات مختلف در مدت زمان طولانی تشکیل شده و در نهایت سنگ‌های دگرگون که حاصل تحت فشار و دما قرار گرفتن سایر سنگ‌ها هستند. این تفاوت‌ها در نوع مواد سازنده و شرایط تشکیل در نهایت به ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مختلف در سنگ‌ها می‌انجامد.

سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر چه نوع سنگی است؟

سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر چه نوع سنگی است؟

راهنمای خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر، باید اطلاعات مناسبی در زمینۀ نوع این سنگ زیبا ارائه کند. سنگ‌های تراورتن در دهانۀ چشمه‌های آب گرم و غارها تشکیل می‌شوند. این سنگ‌ها از رسوب مواد موجود در آب‌های معدنی به جا مانده و به همین علت در دسته سنگ‌های رسوبی قرار می‌گیرند. به علت نوع شرایط تشکیل سنگ تراورتن، گازهای موجود در آب‌ها در زمان تشکیل از بافت سنگ خارج شده که نتیجۀ آن خلل و فرج‌های موجود در آن‌هاست. به همین علت سنگ‌های تراورتن بیشتر به صورت متخلل هستند. هرچه میزان مواد محلول در آب چشمه کمتر باشد، رنگ سنگ تراورتن روشن‌تر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: خرید ارزان ترین سنگ تراورتن


با توجه به توضیحاتی که تا کنون ارائه شد دریافتید که سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر نوعی سنگ رسوبی است. معدن این سنگ در استان آذربایجان شرقی و در حوالی هر آذرشهر می‌باشد. این سنگ در بازارهای داخلی و خارجی طرفداران زیادی دارد.

ویژگی‌های سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر

این سنگ درست مانند سایر سنگ‌های تراورتن دارای ویژگی‌های مشترکی است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • دارای رنگ زیبا و چشم‌گیر
  • جذب آب نسبتا بالا
  • دارای ثبات رنگ
  • دارای ساب‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر فشار و دمای بالا
  • مقاوم در برابر خط و خش و ضربه فیزیکی
  • مناسب برای استفاده در آب و هواهای مختلف
  • عایق حرارتی و صوتی
  • قیمت مناسب
  • ایجاد چسبندگی بالا با سایر مصالح

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر

کاربرد سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر

با توجه به ویژگی‌های عنوان شده برای سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر، موارد استفاده و کاربرد آن دامنۀ بسیار وسیعی می‌یابد. راهنمای خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر باید اطلاعات مناسبی در مورد موارد کاربرد این سنگ را شامل شود.

  • مناسب برای پوشش کف فضاهای خارجی
  • مناسب برای پوشش نمای خارجی ساختمان‌ها
  • استفاده جهت پوشش کف و دیوار در فضاهای داخلی ساختمان
  • مناسب جهت پوش راه‌پله و زیرپله
  • مناسب برای استفاده در ساخت نرده و دیواره پله‌ها
  • استفاده در ساخت لوازم تزیینی و دکوراتیو
  • استفاده برای پوشش سنگ کانتر، جزیره و فضای بین کابینتی در آشپزخانه‌ها
  • استفاده در پوشش حمام و سرویس بهداشتی
  • استفاده در دیواره و بالای شومینه و آسانسور
  • استفاده جهت پوشش دیوار پشت تلویزیون و فضاسازی در لابی ساختمان‌ها

نکات مهم در هنگام خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر

راهنمای خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر قطعا بدون نکات لازم جهت خرید صحیح این محصول، کامل نخواهد بود. بنابراین لازم است شما عزیزان در هنگام خرید این سنگ، به موراد زیر توجه داشته باشید.


بیشتر بخوانید: بهترین سنگ تراورتن


انتخاب فروشگاه معتبر

از اولین نکات برای داشتن خرید رضایت‌بخش، انتخاب صحیح فروشگاه می‌باشد. یک فروشگاه می‌تواند در قیمت سنگ و همچنین کیفیت محصول تاثیر مستقیمی دشته باشد. برای جلوگیری از این که در دام سودجویان بیفتید و سنگ‌ها را با قیمت بسیار بالا و بدون کیفیت خریداری کنید، در انتخاب فروشگاه خود دقت فرمایید.

برآورد هزینۀ خرید سنگ

شما به عنوان خریدار سنگ، باید بدانید که قیمت هر واحد سنگ چه مقدار بوده و شما به چه میزان از آن برای پوشش ناحیۀ مورد نظر خود، نیاز دارید. پس از انتخاب فروشگاه معتبر و دریافت قیمت هر سنگ، با توجه به بودجۀ خود می‌توانید سنگ مورد نظر را خریداری نمایید.

توجه به کیفیت سنگ

فراموش نکنید که در هنگام خرید سنگ، به کیفیت آن توجه فرمایید. هرچه سنگ صاف و بدون رگه باشد، دارای درجه بالاتر و در نهایت قیمت بالاتری خواهد بود. سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر دارای دو نوع فراوری موج‌دار و بی موج است اما در نوع بی موج کیفیت و استحکام آن بالاتر می‌رود. نوع موج‌دار سنگ، در قسمت رگه‌ها دارای ضعف و کمتر بودن استحکام است، که احتمال شکست سنگ نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر آن فراوری به صورت موج‌دار سخت‌تر بوده و میزان پرتی آن را نیز افزایش می‌دهد.

تناسب رنگ سنگ با دکوراسیون فضا

با توجه به این که این سنگ دارای رنگ قرمز است، باید تناسب آن با سایر مصالح و اجزای به کار رفته در ساختمان حفظ شود تا جلوۀ سنگ نیز بیشتر شود. در صورتی که به این مورد توجه نداشته باشید، ممکن است ظاهر ساختمان شما نازیبا جلوه کند.

رنگ سنگ تراورتن قرمز آذرشهر دارای نوارهای قهوه‌ای و نارنجی و همچنین رگه‌های سفیدرنگ است. این رنگ‌ها به علت وجود ناخالصی و مواد تشکیل دهندۀ سنگ می‌تواند ظاهر شود.

استفاده صحیح از سنگ

سنگ‌های تراورتن دارای بافت متخلخلی هستند که استفاده از آن‌ها را در ساخت بنا توجیه می‌کند. این سوراخ‌ها در بافت سنگ می‌تواند نقش عایق گرما و صوتی را ایجاد کند و با پر شدن توسط مصالح دیگر نیز افزایش مقاومت خواهند داشت. در جدیدترین نوع فراوری سنگ‌های تراورتن، از رزین اپوکسی برای پر کردن خلل و فرج‌های آن استفاده می‌شود. این روش میزان جذب آب را در این سنگ‌ها بسیار کاهش داده و مناسب استفاده در مناطق پربارش نیز می‌گردند.

توجه به موارد بالا در نهایت منجر به داشتن انتخاب صحیح‌تر در هنگام خرید سنگ خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب تراورتن قرمز آذرشهر ارائه شد، به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای این سنگ پرداختیم و نکاتی که در هنگام خرید آن باید مد نظر قرار دهید را، عنوان کردیم. امید است این مقاله توانسته باشد نقشی هر چندکوچک در کمک به شما جهت خرید صحیح سنگ داشته باشد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.