سنگ مرمریت, مرمریت پرشین سیلک

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰

سنگ‌ها، یکی از پر مصرف‌ترین مصالح، در صنعت ساخت و ساز به حساب می‌آیند. در این میان برخی از انواع سنگ‌ها مانند سنگ مرمریت، کاربرد بیشتری در مقایسه با سایر نمونه‌ها دارند. مرمریت، از جمله سنگ‌های طبیعی است که در کشور ایران، معادن فراوانی دارد. طرح و رنگ‌های این سنگ، متنوع و سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، یکی از مدل‌های پرطرفدار آن است.

سنگ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت، نوعی از سنگ‌های آهکی رسوبی است که در واقع بر اثر فشار و حرارت زیاد، در درازمدت تشکیل می‌شود. کانی‌های تشکیل دهنده این سنگ، انواع متفاوتی داشته و همین نوع کانی است که باعث تغییر در رنگ سنگ مرمریت می‌شود. به عنوان مثال، کلریت یا سیلیکات، باعث ایجاد رنگ سبز می‌شود. کربن‌ها، تشکیل‌دهنده رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی هستند. هماتیت یا کربنات منگنز، رنگ قرمز و لیمونیت، رنگ زرد و کرم را به وجود می‌آورند. در میان این رنگ‌های متنوع، رنگ سفید درخشان، در مقایسه با سایر رنگ‌ها، محبوبیت بسیار زیادی دارد. از نظر قیمت نیز، سنگ مرمریت سفید، گران‌تر از انواع دیگر است.

سنگ مرمریت پرشین سیلک در چه ابعادی تولید می‌شود؟

سنگ مرمریت پرشین سیلک در چه ابعادی تولید می‌شود؟

ابعاد سنگ مرمریت پرشین سیلک، معمولا متفاوت بوده و از کوچک‌ترین سایزها مانند ۱۰×۱۰ شروع شده و به بالاترین ابعاد مانند سایزهای اسلب می‌رسد. رایج‌ترین ابعاد این سنگ، ۴۰×۴۰، ۶۰×۶۰ و ۸۰×۸۰ و پس از آن اندازه‌های اسلب است که نوع مرسوم آن بالاتر ۱۲۰×۲۲۰ در نظر گرفته می‌شود.

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰ چه نوع سنگی است؟

همان‌طور که بیان شد، سنگ مرمریت انواع متفاوتی، با طرح و رنگ‌های گوناگونی دارد. سنگ مرمریت پرشین سیلک، یکی از نمونه‌های پرطرفدار و زیبای سنگ مرمریت است. در نام پرشین سیلک، پرشین به معنای پارسی و سیلک نیز به معنای ابریشم است. در واقع این سنگ از معادن موجود در سرزمین پارس (ایران) استخراج شده و طرح و نقش نامنظمی شبیه به ابریشم بر روی سنگ نمایان است. سنگ مرمریت پرشین سیلک ۸۰×۸۰، در دو سورت طوسی تیره و طوسی روشن وجود دارد و می‌تواند نمایی بسیار زیبا و چشم‌نواز ایجاد نماید.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سنگ مرمریت پرشین سیلک طوسی


معادن سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰

بیشترین معادن استخراج سنگ مرمریت در کشور ایران، در استان‌های یزد، فارس و اصفهان قرار دارند، اما معادن اصلی سنگ مرمریت پرشـین سیلک در شهرستان نی‌ریز فارس قرار داشته و کارخانه‌های برش سنگ، آن‌ها را در ابعاد متفاوت اسلب و غیر اسلب مانند ۶۰×۶۰ و ۸۰×۸۰، برش داده و روانه بازار می‌نمایند.

ویژگی‌های سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰

هر کدام از سنگ‌ها، ویژگی‌هایی از قبیل ویژگی‌های ظاهری و غیر ظاهری دارند، که آن‌ها را از سایر نمونه‌ها متمایز می‌نماید. سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰ نیز، دارای خصوصیات منحصربه‌فردی است، که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱)رنگ منحصربه‌فرد و ظاهر زیبا

ویژگی‌های ظاهری این سنگ، باعث شده است تا مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون قرار گیرد و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند

۲)ساب‌پذیری بالا

این نوع سنگ، قابلیت ساب خوردگی بسیار بالایی داشته و همین امر بر میزان درخشندگی و زیبایی آن می‌افزاید.

۳)سلامت و بهداشت مناسب

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعـاد ۸۰×۸۰، از نظر بهداشتی و سلامت، در درجه خوبی قرار گرفته و برای محیط‌هایی مانند بیمارستان، آزمایشگاه و به طور کلی مکان‌های بهداشتی کاملا بی‌خطر و مناسب است.

۴)ثبات رنگ در طول زمان

رنگ این سنگ، در طول زمان دچار تغییر و تحول نشده و در این زمینه ثبات بسیار بالایی دارد.

۵)مقاومت فشاری نسبتا خوب

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، استحکام و مقاومت مناسبی دارد، اما در مقایسه با سنگی مانند سنگ گرانیت با آن استحکام فوق‌العاده، مقاومت آن تقریبا ناچیز است.

۶)تغییر رنگ در اثر نور خورشید

در صورتی که، سنگ مرمریت پرشـین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، به صورت طولانی مدت در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد، دچار تغییر رنگ شده و زیبایی اولیه را از دست می‌دهد.

۷)وزن نسبتا زیاد

این نوع سنگ، وزن تقریبا بالایی دارد و با توجه به اصول ساختمان‌سازی نوین، بهتر است در نماهای بیرونی کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

۸)یکنواختی رنگ

یکنواخت بودن رنگ در سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، از مزایای این نوع سنگ تلقی شده و بر زیبایی آن می‌افزاید.

کاربرد سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰

کاربرد سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰

همان‌طور که بیان شد، سنگ‌های مرمریت، به ویژه سنگ مرمریت پرشین سیـلک ابعاد ۸۰×۸۰، جزو سنگ‌های ساختمانی پر کاربرد محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین موارد استفاده این سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱)کف‌پوش فضاهای داخلی ساختمان مانند هال و پذیرایی

استفاده از سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، در کف هال و پذیرایی منزل، طرفداران بسیار زیادی دارد. این سنگ، با طرح و رنگ بسیار زیبا و درخشندگی بالا، گزینه بسیار مناسبی برای این مکان خواهد بود. علاوه بر آن‌که، کاربرد رنگ‌های تیره‌تر در کنار این رنگ روشن نیز بر زیبایی فضا می‌افزاید.

۲)طراحی فضای آشپزخانه

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، گزینه بسیار مناسبی برای صفحه روی کابینت و کانتر آشپزخانه است. استفاده از این سنگ، نمای بسیار شیک و زیبایی به فضای آشپزخانه خواهد بخشید.

۳)لابی هتل‌ها

از آن‌جایی که سنگ مرمـریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، بسیار لوکس و چشم‌نواز است، برای استفاده در لابی هتل‌ها، بسیار مناسب است.

۴)حاشیه آسانسورها

استفاده از سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، در حاشیه آسانسورها، به ویژه در ساختمان‌های لوکس بسیار رایج است.

۵)سرویس‌های بهداشتی

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، با رنگ طوسی بسیار جذابش، گزینه بسیار زیبایی برای حمام و دستشویی خواهد بود. این مورد به ویژه در فضاهای لوکس، کاربرد بیشتری دارد.

۶)کانتر و پیشخوان در مراکز مختلف

معمولا از سنگ‌های مختلف برای کانتر و پیشخوان‌های عمومی استفاده می‌شود که یکی از انواع پرکاربرد آن، سنگ مـرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰ است.

۷)سنگ‌فرش سالن‌های زیبایی و مکان‌های بهداشتی

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، علاوه بر رنگ روشن بسیار زیبا، سلامت است. همین ویژگی، استفاده از آن را در مکان‌هایی مانند سالن‌های زیبایی، بیمارستان، آزمایشگاه و… ممکن می‌نماید.


بیشتر بخوانید:  مرکز فروش سنگ مرمریت پرشین سیلک


فرآوری سنگ مرمریت پرشین سیلک

سنگ مرمریت پرشین سیلک در ابعاد گوناگون مانند اسلب، تایل، طولی، پله و…فرآوری می‌گردد. این ابعاد معمولا با توجه به مکان مورد نظر و کاربرد آن انتخاب می‌شوند. سنگ اسلب معمولا عرض بیش از ۷۰ سانتی‌متر دارد و عرض پایین تر به عنوان تایل در نظر گرفته می‌شود.

قیمت سنگ مرمریت پرشین سیلک

به طور کلی، سنگ مرمریت پرشین سیلک نسبت به سایر سنگ‌های داخلی گران‌تر است، اما در مقایسه با نوع خارجی آن، قیمت مناسبی دارد. عوامل متعددی در میزان قیمت این سنگ موثر خواهند بود که عبارتند از:

  • ابعاد مورد فرآوری سنگ: به عنوان مثال سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰، در مقایسه با سایزهای اسلب آن قیمت مناسب‌تری دارد.
  • ضخامت سنگ
  • یک‌دست بودن رنگ و طرح

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×،۸۰، از سنگ‌های پرطرفدار در گروه سنگ‌های مرمریت به حساب می‌آید. این سنگ در عین داشتن رنگ و طرح بسیار زیبا و چشم‌نواز، ابعاد نسبتا متوسطی دارد و هزینه خرید آن نیز در مقایسه با نوع اسلب، مناسب و به‌صرفه است. این سنگ می‌تواند، فضایی بسیار لوکس و مدرن برای شما ایجاد نموده جذابیت آن در نظر اول، چشم هر بیننده‌ای را خیره نماید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.