سنگ چینی (کریستال)

سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

سنگ‌های طبیعی، از گذشته‌های دور تا کنون استفاده‌های متعددی به ویژه در صنعت ساختمان‌سازی داشته‌اند. به مرور زمان و کم کم نیز این کاربردها، گسترده‌تر شده و در سال‌های اخیر، محبوبیت بسیار زیادی در میان معماران و طراحان داخلی پیدا کرده است. یکی از این سنگ‌های پرطرفدار که کاربرد بالایی نیز دارند، سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید است.

سنگ کریستال چه نوع سنگی است؟

سنگ کریستال یا چینی نوعی از سنگ‌های دگرگونی به حساب می‌آیند. سنگ‌های دگرگونی، در دما و فشارهای طبقات پایینی تغییر ماهیت یافته و به سنگ دیگری با مشخصات فیزیکی و شیمیایی جدید تبدیل می‌شوند. این دما و فشار در ابتدا سنگ مرمریت را تشکیل داده و در مراحل بعدی با فشار و دمای بیشتر، سنگ کریستال یا چینی تشکیل می‌شوند. این سنگ‌ها معمولا به رنگ‌های روشن دیده می‌شوند اما در عین حال احتمال وجود ناخالصی‌های درون آن‌ها نیز وجود دارد. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که، سنگ کریستال یا چینی در رده‌بندی‌های تجاری و بین‌المللی جایی ندارد و در رده سنگ‌های ماربل قرار می‌گیرد.

سنگ کریستال یا چینی لایبید

این سنگ، یکی از قدیمی‌ترین و با کیفیت‌ترین سنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شود که در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. سنگ اسلب کریستال یا چینی لایبید، در ابتدا به صورت تایل فرآوری می‌شد، اما در سال‌های اخیر فرآوری این سنگ به روش اسلب افزایش چشم‌گیری یافته است.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب کریستال زمرد لایبید


سنگ کریستال یا چینی لایبید، تنوع رنگی بالایی ندارد و در رنگ‌های آبی کمرنگ، اطلسی، سفید روشن و طوسی مورد استخراج و فرآوری قرار می‌گیرد. این سنگ زیبا و منحصربه‌فرد از معادن لایبید واقع در شهرستان میمه در استان اصفهان مورد استخراج واقع می‌شود.

اسلب چیست و مزایای خاص آن کدام است؟

اسلب که درلغت به معنای ورق، برگه و قطعه آمده است، یک نوع فرآوری سنگ‌های طبیعی است که در مورد بسیاری از انواع آن‌ها نیز کاربرد دارد. در این روش فرآوری، سنگ در قطعات منظم بزرگ و بسیار بزرگ برش می‌خورد. فرآوری سنگ به صورت اسلب، باعث می‌شود تا برش به صورت بسیار دقیق انجام گیرد، زیبایی بیشتری در مقایسه با تایل و… داشته باشد و حمل و نقل و بارگیری آن نیز به راحتی انجام گیرد.

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

۱)ویژگی‌های ظاهری

  • سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید، پس‌زمینه‌ای طوسی رنگ با لکه‌های سفید و مشکی دارد. این رنگ و طرح جذاب طرفداران بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود در موارد مختلفی مورد استفاده واقع شود.
  • شفافیت زیادی داشته و منعکس کننده نور است.

شفافیت و براق بودن این سنگ باعث می‌شود تا نور را به خوبی منعکس نموده و گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای تاریک باشد.

  • بزرگ بودن قطعات سنگ به دلیل‌ فرآوری اسلب و رنگ و طرح آن موجب ایجاد فضایی چشم‌نواز و زیبا خواهد شد.

۲)ویژگی‌های غیر ظاهری

  • قابلیت بوک‌مچ و فورمچ

قابلیت بوک‌مچ و فورمچ به این معناست که برش و فرآوری سنگ به گونه‌ای انجام می‌گیرد که خطوط رگه‌های طبیعی سنگ به صورت متقارن یا در امتداد یکدیگر قرار گیرند. این ویژگی باعث می‌شود تا سنگ در ساختمان‌ها و فضاهای لوکس و مدرن کاربرد فراوانی پیدا کند.

  • تراکم و استحکام بالا

استحکام بالای این سنگ‌ها، امکان استفاده از آن را در بسیاری از موارد مانند فضاهای سرپوشیده و سرباز را فراهم می‌کند.

  • مقاومت سایشی بسیار خوب

مقاومت سایشی بالا  استفاده از سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید را در مناطق مستعد برف و باران ایجاد می‌نماید.

  • جذب آب پایین

به دلیل جذب آب پایین، کاربرد سنگ اسلب کریستال طوسی در فضاهایی مانند سرویس‌های بهداشتی که به طور مرتب با آب و رطوبت سر و کار دارند، می‌تواند مناسب باشد.

  • ساب‌پذیری بالا

این ویژگی باعث می‌شود تا سنگ زیبایی مانند سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید، شفافیت بالایی نیز پیدا کند و برای استفاده از پروژه‌های لوکس کاملا مناسب باشد.

کاربرد سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

کاربرد سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

با توجه به مواردی که تا کنون بیان شد، سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید، قابلیت استفاده در مکان‌های بسیار متفاوتی را خواهد داشت، که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱)سنگ‌فرش فضاهایی مانند هال و پذیرایی منزل مسکونی، لابی هتل‌ها، سالن‌های همایش مجلل و…

به دلیل زیبایی طرح و رنگ این سنگ، شفافیت بالای آن و هم‌چنین فرآوری اسلب، استفاده از سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید در این مکان‌ها بسیار چشم‌نواز و لوکس به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: مرکز فروش اسلب سنگ لایبید با بهترین کیفیت


۲)راه‌پله و سنگ پله ساختمان‌ها به ساختمان‌های شیک و لوکس

رنگ طوسی این سنگ در کنار لکه‌های مشکی و سفید، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای طراحی پله‌های یک ساختمان باشد.

۳)صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه

از آن‌جایی که این نوع سنگ، جذب آب بسیار پایین و استحکام بالایی دارد، کاربرد آن در آشپزخانه که خواه ناخواه با آب و رطوبت سر و کار داشته و امکان گذاشتن وسایل سنگین نیز بر روی آن وجود دارد، کاملا مناسب خواهد بود.

۴)سرویس‌های بهداشتی

سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید، با رنگ روشنی که دارد و همچنین ویژگی جذب آب پایین یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرویس‌های بهداشتی به حساب می‌آید.

قیمت سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

قیمت سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید (گری اوشن)

به طور کلی قیمت هر کالایی را عوامل متعددی تعیین می‌کنند. در این خصوص نیز، چندین عامل مختلف بر میزان قیمت این نوع سنگ تاثیرگذار خواهند بود از جمله:

۱) ساده بودن یا بوک‌مچ و فورمچ بودن آن

سنگ‌های بوک‌مچ و فورمچ قیمت بسیار بیشتری در مقایسه با انواع دیگر دارند.

۲)یکنواختی رگه‌های موجود بر روی سنگ

۳)ابعاد و ضخامت سنگ

هر چقدر ابعاد و ضخامت سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید بیشتر باشد، قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

۴)کیفیت فرآوری سنگ

به طور کلی  فرآوری به روش اسلب در مقایسه با سایر روش‌ها مانند تایل، قیمت سنگ را بالا می‌برد، اما فرآوری اسلب هم هرچقدر دقیق‌تر و با دستگاه‌های پیشرفته‌تری انجام گیرد، قیمت سنگ را بالاتر می‌برد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ اسلب کریستال طوسی لایبید، یکی از زیباترین و پرکاربردترین انواع سنگ‌های کریستال یا چینی به حساب می‌آید. این سنگ، که از معادن لایبید از توابع شهرستان میمه در استان اصفهان به دست می‌آید، زمینه طوسی رنگ به همراه لکه‌های مشکی و طوسی دارد. همین ترکیب طرح و رنگ، زیبایی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده و باعث محبوبیت این نوع سنگ ساختمانی شده است‌. در کنار این ویژگی‌های ظاهری، خصوصیات متعدد دیگری نیز مانند استحکام و دوام بالای این سنگ و ساب‌پذیری آن منجر شده است تا در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.