پودر سنگ, پودر سنگ جوشقان

راهنمای خرید پودر سنگ جوشقان

راهنمای خرید پودر سنگ جوشقان

پودر سنگ جوشقان در کشور ما بسیار معروف است. این پودر سنگ، با داشتن ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فرد خود کارایی‌های بسیاری دارد. از بهترین نوع پودر سنگ و بسیار با کیفیت است. پودر سنگ جوشقان از نظر ویژگی‌ها بسیار به پودر سنگ مرمر شباهت دارد، که این موضوع آن را برای بسیاری از فعالیت‌های ساختمان‌سازی و صنایع دیگر مناسب می‌کند.در این مقاله با عنوان راهنمای خرید پودر سنگ جوشقان، قصد داریم تا به توضیح تفصیلی ویژگی‌ها و کاربردهای خاص و علت محبوبیت و معروف بودن این پودر سنگ بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

علت استفاده از پودر سنگ جوشقان در ساختمان‌سازی و سایر صنایع، قیمت مناسب آن در مقایسه با سیمان و آهک است. این پودر سنگ علاوه بر دارا بودن خواص مورد نیاز در هر فعالیت و ایجاد مقاومت کافی در محل مورد استفاده، در هزینه‌های تمام‌شده نیز به‌صرفه است.

علاوه بر آن، رنگ سفید و درخشان این پودر سنگ، آن را جایگزین مناسبی برای استفاده از گچ در مناطق با رطوبت بالا کرده است. همان‌طور که می‌دانید یکی از معایب گچ در ساختمان‌سازی، این است که این ماده در برابر رطوبت و آب مقاومتی نداشته و تخریب می‌شود، بنابراین برای استفاده در مناطق مرطوب و یا مکان‌هایی که ممکن است با آب برخورد داشته باشند، نمی‌توان از گچ استفاده کرد. پودر سنگ جوشقان جایگزین مناسبی برای استفاده از گچ است.

استفاده از پودر سنگ در ساختمان‌سازی و صنایع دیگر رایج است. با توجه به ویژگی‌های متنوع سنگ‌ها با یکدیگر، بدیهی است که پودر سنگ آن‌ها نیز از نظر ویژگی و کاربرد نهایی متفاوت باشند. برای مثال پودر سنگ گرانیت، پودر سنگ دولومیت، پودر سنگ آهک و غیره تولید می‌شوند که  هر کدام رنگ و دانه‌بندی متفاوت و درنهایت کاربرد مختلفی خواهند داشت. همچنین عامل دیگر تعیین نهایی پودرر سنگ مورد استفاده را می‌توان قیمت آن دانست. اما بسته به اسفادۀ پودر سنگ، برخی استحکام کار و برای برخی رنگ یا ویژگی دیگری اهمیت دارد که باید مناسب‌ترین پودر سنگ با توجه به کاربرد و ویژگی خاص هر نوع مشخص شود.

بهتر است در ابتدا ویژگی‌های این پودر سنگ را بیان کرده و سپس موارد کاربری آن را معرفی کنیم.

ویژگی‌های پودر سنگ جوشقان

ویژگی‌های پودر سنگ جوشقان
  • رنگ بسیار درخشان و سفید
  • دارای دانه‌بندی ریز، نرم و یک‌دست
  • بدون آهک و سایر ناخالصی‌ها
  • قیمت مناسب
  • استحکام و دوام بالا
  • عدم تغییر رنگ در شرایط محیطی متفاوت
  • مقاوم در برابر آب
  • قابلیت ترکیب خوب با مواد و مصالح دیگر

رنگ سفید و درخشان پودر سنگ جوشقان برای استفاده در نمای خارجی ساختمان‌ها بسیار مناسب است. همچنین در برابر شرایط جوی و محیطی نیز مقاومت خوبی دارد، تخریب نشده و یا تغییر رنگ نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید: ویژگی ها و مشخصات انواع پودر سنگ


با ویژگی‌های متنوعی که ذکر شد، استفاده از این پودر سنگ علاوه بر ساختمان‌سازی در بسیاری از مشاغل دیگر و برای ساخت مواد مختلفی نیز رایج است.

با افزودن پودر سنگ جوشقان در حین تشکیل بتن، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه می‌توان استحکام بالاتری به آن بخشید و همچنین از ترک خوردن آن جلوگیری می‌شود، به علاوه با ترکیب پودر سنگ با سیمان سفید در تهیۀ دوغاب برای درزگیری میان سرامیک‌ها و کاشی‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد پودر سنگ

صنایع مختلفی که در آن‌ها از پودر سنگ جوشقان استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

  • تولید سنگ‌های نانو
  • سنگفرش و نمای ساختمان
  • مجسمه‌سازی
  • صنعت کاغذسازی
  • حفاری
  • صنایع تولید ظروف چینی
  • تولید سرامیک و کاشی
  • تـولید شیشه و لعاب
  • تولید PVC
  • صنایع آرایشی و بهداشتی

بیشتر بخوانید: 10 کاربرد پودر سنگ جوشقان


راهنمای خرید پودر سنگ جوشقان علاوه بر مزایا، باید شامل اطلاعاتی از نحوۀ کاربرد این پودر سنگ در موارد مختلف باشد. برای مثال علت محبوبیت این پودر سنگ برای استفاده در قسمت نمای ساختمان را می‌توان علاوه بر استحکام و مقاومت مطلوب، ترکیب بی‌نظیر این پودر سنگ با سایر مصالح دانست. همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان شد، دانه‌بندی این پودر سنگ بسیار نرم و یکنواخت است که در ترکیب با سایر مصالح، ملاتی بدون ترک و شکستگی را به دست می‌دهد. استفاده از این پودر سنگ حتی به‌تنهایی نیز برای درزگیری سرامیک‌ها و کاشی‌ها نیز امکان‌پذیر است. در برخی موارد در هنگام انجام قیروگونی نیز با افزودن پودر سنگ جوشقان به آن، می‌توان چسبندگی آن را افزایش داد. داشتن چسبندگی بالاتر قیروگونی منجر به آب‌بندی و به‌دست آوردن عایقی بهتر می‌شود.

در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید پودر سنگ جوشقان در دسترس شماست، به بیان نکاتی ایمنی در ارتباط با این پودر سنگ می‌پردازیم. فراموش نکنید که پیش از انجام هر کار از رعایت موارد ایمنی لازم اطمینان حاصل نمایید.

موارد ایمنی هنگام کار با پودر سنگ جوشقان

موارد ایمنی هنگام کار با پودر سنگ جوشقان
  • برای کار با پودر سنگ از لباس مخصوص کار استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ورود غبار حاصل از پودر سنگ به دهان بینی خود، از ماسک مناسبی استفاده کنید.
  • در صورتی‌که در فضای سربسته هستید، از تهویۀ مناسب مکان مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام فعالیت با پودر سنگ، از عینک ایمن استفاده نمایید تا از ورود ذرات سنگ به چشم خود خودداری کنید.
  • در زمان افزایش غبار حاصل از سنگ، به‌ویژه در مکان‌های سرپوشیده، سعی کنید محل را ترک کنید و یا میزان غبار را کاهش دهید.

قیمت پودر سنگ جوشقان

راهنمای خرید پودر سنگ جوشقان به‌طور قطع باید راهنمای جامعی باشد که در حوزۀ قیمت نیز بتواند اطلاعات مناسبی را به مخاطبین انتقال دهد. یکی از مواردی که همیشه در بحث خرید و استفاده از مواد و مصالح در صنایع مطرح می‌شود، موضوع خرید و قیمت هر مورد است. پیش از شروع به انجام هر کار لازم است تا صاحب کار برآوردی از هزینه‌هایی که پیش رو دارد، با احتساب هزینه‌های احتمالی و پیش‌بینی نشده و تناسب آن با میزان بودجه‌ای که در اختیار دارد، داشته باشد.

این کار اغلب با استفاده از تعدادی کارشناس برای جلوگیری از ضررهای احتمالی انجام می‌گیرد. فراموش نکنید که استفاده از کارشناس در تمامی زمینه‌ها شاید در ابتدا هزینۀ بیشتری داشته باشد اما از سایر هزینه‌ها و ضررهای احتمالی ناشی از عدم استفاده از تخصص لازم در آینده، جلوگیری خواهد کرد.

سنگ جوشقان دارای درجه‌بندی کیفی بوده که پودر تولید شده از هر یک، قیمت متفاوتی را خواهد داشت. علاوه بر کیفیت سنگ اولیه، میزان مخارج تولید و استفاده از دستگاه‌های لازم برای تولید پودر سنگ، در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهند بود. برای تهیۀ پودر سنگ جوشقان اصل، بهتر است از مراکز معتبر و صاحب‌نام خرید نمایید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.