گرانیت زاهدان

سنگ اسلب گرانیت زاهدان

سنگ اسلب گرانیت زاهدان

سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های پرمصرف در ساخت‌وساز و ساختمان‌سازی است. این سنگ به‌علت ویژگی‌های خاصی که دارد در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. سنگ گرانیت از جمله سنگ‌هایی است که می‌توان آن را در ابعاد اسلب نیز تهیه کرد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سنگ گرانیت و ویژگی‌های آن و همچنین سنگ اسلب بپردازیم. سپس ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت زاهدان را خدمت شما همراهان عزیز بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت از دسته سنگ‌های آذرین درونی است. سنگ‌های آذرین درونی از سرد شدن تدریجی ماگماهای حاصل از آتشفشان‌ها پدید می‌آیند. از آن‌جایی که این سنگ‌ها به‌تدریج خنک می‌شوند، دارای بافت دانه‌درشت یا دانه متوسط هستند. سنگ گرانیت به «سنگ خارا» نیز مشهور است. مقاومت و استحکام بالا از ویژگی‌های بارز سنگ‌های گرانیت است. این سنگ‌ها در مقایسه با سنگ‌های آهکی سخت‌تر بوده و همچنین بافت یکنواخت‌تری دارند. سنگ‌های گرانیت به‌علت وجود فشار و دمای بالا در هنگام تشکیل مقاومت بسیار مناسبی در برابر این موارد داشته و به‌راحتی دچار خط و خش نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید: مرکز فروش سنگ گرانیت سفید زاهدان


به دلیل این‌که سنگ‌های گرانیت دارای مقاومت زیادی هستند، می‌توان از آن‌ها ورق‌های با ضخامت چند میلی‌متر نیز تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

رنگ‌های سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یا خارا از نوع اسیدی بوده و به علت وجود کانی‌های مختلفی همچون، کوارتز، فلدسپات، میکا، پلاژیوکلاز و غیره، طیف رنگ‌های بسیار متفاوتی از صورتی تا سیاه در آن‌ها وجود دارد.

این خصوصیات ویژه به‌همراه تنوع رنگ زیاد موجب می‌شود تا استفاده از سنگ‌های گرانیت در ساختمان‌سازی و صنایع دیگر دامنۀ وسیعی داشته باشد.

چرا از سنگ گرانیت در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود؟

در ساختمان‌سازی علاوه بر افزایش استحکام و دوام ساختمان، می‌توان برای ایجاد نماهای زیبا از انواع مختلفی از سنگ‌های گرانیت استفاده کرد. علاوه بر آن مقاومت زیاد این سنگ در برابر عوامل محیطی و فیزیکی، و همچنین در محیط‌های اسیدی موجب شده است تا سنگ گرانیت به یکی از پرمصرف‌ترین سنگ‌ها برای استفاده در دیوارپوش و کف‌پوش ساختمان‌های مسکونی و صنعتی تبدیل شود.

سنگ‌های گرانیت دارای وزن زیادی هستند به‌گونه‌ای که لازم است در هنگام استفاده در ساختمان‌سازی این مورد را در نظر گرفت تا ساختمان با مشکل اضافه‌بار مواجه نشود. همچنین می‌توان لایه‌های نازکی از سنگ گرانیت را تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد.

سنگ اسلب چیست؟

سنگ‌های اسلب سنگ‌هایی هستند که در ابعاد بزرگ و مطابق با استاندارد جهانی تهیه و فراوری می‌شوند. ابعاد سنگ‌های اسلب به‌طور معمول ۲۲۰ *۱۲۰ سانتی‌متر است. اما در حالت کلی سنگ اسلب تولید شده از سنگ‌های طبیعی، با اندازۀ بلوک سنگ‌ها مرتبط است. گاهی بلوک یک سنگ طبیعی اندازه‌ای کوچک‌تر از ابعاد تعیین شده دارد. به همین علت نمی‌توان هر سنگی را با ابعاد استاندارد به‌صورت اسلب تهیه کرد.

اندازه بلوک سنگ‌های استخراج شده از معادن، قابلیت برنامه‌ریزی نداشته و به جنس سنگ برمی‌گردد. هرچه ابعاد سنگ اسلب تولید شده بیشتر باشد و همچنین شکل هندسی آن را بتوان منظم‌تر تنظیم کرد، قیمت سنگ بالاتر خواهد بود.

تعدادی از ابعاد استاندارد برای سنگ‌های اسلب از جنس متفاوت به‌صورت ۴۰ *۴۰، ۵۰ *۵۰ ، ۶۰*۶۰ و 80*80 است. هرچه سنگ در ابعاد مستطیل تهیه شود، قیمتش نیز افزایش می‌یابد.

ضخامت سنگ اسلب

ضخامت سنگ‌های اسلب از ۲، ۳ و ۴ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. به‌طور معمول ضخامت‌های ۲ و ۳ سانتی‌متر محبوبیت و درخواست بالاتری دارند.


بیشتر بخوانید: سنگ پله و پلاک گرانیت زاهدان


ضخامت سنگ اسلب، مانند ابعاد آن در قیمت‌گذاری موثر است. به این معنا که هرچه سنگ اسلب تولید شده ضخامت بیشتری داشته باشد، هزینه پرداختی برای آن نیز بالاتر خواهد بود. سنگ‌های اسلب گاه به‌صورت سه‌بعدی با ابعاد بزرگ‌تر نیز ساخته می‌شوند. از آن‌جایی که این مدل از سنگ‌ها به‌صورت سفارش تهیه می‌شوند، هزینۀ فراوری آن‌ها در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

علت قیمت بالای سنگ‌های اسلب چیست؟

علت قیمت بالای سنگ‌های اسلب چیست؟

سایر سنگ‌های اسلب با ابعاد و اشکال مشخص می‌توانند به‌صورت سفارشی تولید شوند. از آن‌جایی که تولید سنگ‌ها در ابعاد اسلب نیازمند فرایند پیچیده، پرزحمت و استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته است، قیمت آن‌ها در مقایسه با سایر انواع فراوری سنگ بیشتر خواهد بود.

در ابتدا تولید سنگ‌های اسلب تنها به منظور صادرات آن انجام می‌شد، اما با گذشت زمان طراحان و معماران، استفاده از سنگ‌های اسلب را برای انجام پروژه‌های داخلی نیز مناسب دیدند. به‌همین منظور علاوه بر صادرات، سنگ اسلب در ساختمان‌سازی‌های داخلی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که سنگ اسلب از تمامی سنگ‌ها تهیه نمی‌شود. سنگ‌هایی که برای تولید و فراوری در ابعاد اسلب تهیه می‌شوند، باید دارای نقش و نگارها زیبا بوده و همچنین قابلیت تولید در ابعاد بزرگ از آن‌ها وجود داشته باشد.

انواع سنگ‌هایی که از آن‌ها سنگ اسلب تهیه می‌شود

  • سنگ مرمریت
  • سنگ گرانیت
  • سنگ تراورتن
  • سنگ اونیکس
  • سنگ چینی یا کریستال

این سنگ‌ها تعدادی از انواع سنگ هستند که استفاده از آن‌ها به‌صورت اسلب بسیار رایج است.

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت زاهدان

ویژگی‌های سنگ اسلب گرانیت زاهدان

سنگ اسلب گرانیت زاهدان، زمینه‌ای با رنگ سفید داشته که بر روی آن دانه‌های ریز خاکستری و مشکی نمایان است. به این نوع سنگ، سنگ گل‌پنبه‌ای زاهدان نیز گفته می‌شود که در مقایسه با گرانیت گل‌پنبه‌ای نطنز، سطح روشن‌تر اما دانه‌های تیره ریزتری دارد که به آن در اصطلاح نمک فلفلی نیز گفته می‌شود.

 این نوع سنگ اسلب گرانیت به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند مقاومت و استحکام بسیار بالا، جذب آب پایین در پروژه‌های زیادی و به خصوص در محیط‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ اسلب گرانیت زاهدان یا گل‌پنبه‌ای در دو رنگ مشکی و طوسی وجود دارد و بیشترین موارد کاربرد آن عبارت است از: سنگ‌فرش کف، پله، دیواره پله و پاگرد، کابینت و روشویی و فضای داخلی و خارجی ساختمان

قیمت سنگ اسلب گرانیت زاهدان

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، سنگ اسلب در مقایسه با سایر ابعاد قیمت بالاتری دارد. هرچه ابعاد و قطر این سنگ بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت سنگ اسلب گرانیت زاهدان، میزان غده‌های موجود در این سنگ است، در واقع هر چقدر تعداد این غده‌ها کمتر و سطح سنگ پاک‌تر باشد، قیمت آن بالاتر بوده و بالعکس.

همچنین معدن استخراج کننده و اندازه قطر سنگ نیز در میزان قیمت آن موثر است. هر اندازه که قطر سنگ نزدیک به 2 سانتی‌متر باشد، مرغوبیت و کیفیت آن نیز بیشتر است.

محصول نهایی در تعیین قیمت نهایی سنگ اسلب گرانیت زاهدان تعیین کننده است. سنگ اسلب بیشتر به‌صورت ساب‌خورده و براق تولید می‌شود اما امکان تولید سنگ اسلب گرانیت زاهدان به‌صورت هوند و چرمی نیز وجود دارد. بدیهی است که قیمت سنگ به‌صورت براق و ساب‌خورده از نوع هوند و چرمی بالاتر است. زیرا فعالیت بیشتری باید روی آن انجام بگیرد تا سنگ به‌صورت ساب‌خورده فراوری شود.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: