سنگ گرانیت, گرانیت زاهدان

سنگ پله و پلاک گرانیت زاهدان

سنگ پله و پلاک گرانیت زاهدان

سنگ‌ها از مصالح پر کاربرد ساختمانی هستند، که به طور طبیعی در معادن زیرزمینی یافت شده و به صورت کوپ از این معادن استخراج می‌گردند و سپس برای انجام برش و سایر اقدامات لازم، به کارخانه‌های سنگ‌بری منتقل می‌شوند.در این مقاله اطلاعات بسیار خوبی در مورد سنگ پله و پلاک گرانیت زاهدان خواهید دانست همراه آرتا سنگ باشید.

از خصوصیات مهم سنگ‌های ساختمانی می‌توان استحکام و دوام بالا، مقاومت در برابر سایش، ضربه، رطوبت و حرارت، قابلیت برش و صیقل، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، شستشو و مواد قلیایی و اسیدی را نام برد.

سنگ‌ها در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای متفاوتی دارند، که نوع سنگ با توجه به جایگاه استفاده از آن متفاوت است. برای مثال سنگی که در کف ساختمان و پله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل آنکه در معرض ساییدگی و ضربه قرار دارد، بسیار محکم و مقاوم بوده و با سنگ‌های دکوراتیو متفاوت است.


بیشتر بخوانید: سنگ گرانیت زاهدان با بهترین کیفیت


سنگ‌های ساختمانی انواع بسیار زیادی دارند که از مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به سنگ مرمر، گرانیت، کوارتزیت، مرمریت و تراورتن اشاره کرد.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از انواع سنگ‌های آذرین درونی است که از کانی‌هایی مانند کوارتز، فلدسپات، میکا و… ساخته شده است، دانه‌های متوسط و درشتی داشته و رنگ آن با توجه به نوع کانی و مواد شیمیایی سنگ تغییر می‌کند. صورتی، مشکی، طوسی و… از رنگ‌های مختلف این نوع سنگ هستند.

میزان استفاده از سنگ‌های گرانیتی در صنعت ساختمان‌سازی بسیار زیاد بوده و همچنین استحکام و مقاومت آن‌ها نیز در مقایسه با سنگ‌های تراورتن و مرمریت نیز بالاتر است.

موارد استفاده از سنگ گرانیت

همان‌طور که بیان شد، سنگ گرانیت مقاومت و استحکام بسیار زیادی دارد و از همین جهت برای استفاده در اماکن پر رفت و آمد مانند سنگفرش خیابان‌ها، ایستگاه‌های مترو، بناهای تجاری و اداری و پله‌های ساختمان بسیار مناسب است. به علاوه استفاده از این نوع سنگ در مکان‌هایی مانند کف حیاط، پارکینگ، اوپن آشپزخانه و سنگ پله در خانه‌های مسکونی نیز بسیار رایج است.

انواع سنگ گرانیت در ایران

معادن سنگ گرانیت در ایران، در شهرهای مختلفی پراکنده شده است و از این جهت، این نوع سنگ‌ها در برخی از خصوصیات مانند طرح و رنگ با یکدیگر متفاوتند. از جمله این شهرها می‌توان به نطنز، بیرجند، مشهد، همدان، گیلان، طوس، زنجان، یزد و نهبندان و زاهدان اشاره کرد.

سنگ گرانیت زاهدان

سنگ گرانیت زاهدان

سنگ گرانیت زاهدان، زمینه‌ای با رنگ سفید داشته که بر روی آن دانه‌های ریز خاکستری و مشکی نمایان است. به این نوع سنگ، سنگ گل‌پنبه‌ای زاهدان نیز گفته می‌شود که در مقایسه با گرانیت گل‌پنبه‌ای نطنز، سطح روشن‌تر اما دانه‌های تیره ریزتری دارد که به ان در اصطلاح نمک فلفلی نیز گفته می‌شود.

 این نوع سنگ گرانیت به دلیل داشتن ویژگیهایی مانند مقاومت و استحکام بسیار بالا، جذب آب پایین در پروژه‌های زیادی و به خصوص در محیط‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ گرانیت یا گل‌پنبه‌ای زاهدان در دو رنگ مشکی و طوسی وجود دارد و بیشترین موارد کاربرد آن عبارت است از: سنگ‌فرش کف، پله ،دیواره پله و پاگرد، کابینت و روشویی و فضای داخلی و خارجی ساختمان

قیمت سنگ گرانیت زاهدان

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت سنگ گرانیت زاهدان، میزان غده‌های موجود در این سنگ است، در واقع هر چقدر تعداد این غده‌ها کمتر و سطح سنگ پاک‌تر باشد، قیمت آن بالاتر بوده و بالعکس.

همچنین معدن استخراج کننده و اندازه قطر سنگ نیز در میزان قیمت آن موثر است. هر اندازه که قطر سنگ نزدیک به 2 سانتی‌متر باشد، مرغوبیت و کیفیت آن نیز بیشتر است.

سنگ پله گرانیت

از آنجایی که راه‌پله‌ یکی از مکان‌های پر تردد در هر ساختمانی محسوب می‌شود، سنگ انتخابی آن علاوه بر داشتن سطحی صاف، درخشان و لوکس حتما باید از انواع سنگ‌هایی باشد که در برابر فشار، ضربه و سایش، مقاومت بالایی از خود نشان دهد. سنگ‌های مرمریت، مرمر و گرانیت از این دسته هستند اما از این میان با توجه به مطالبی که تا کنون شرح داده شد و ویژگی‌های سنگ‌های گرانیت و به خصوص سنگ‌های گرانیت زاهدان، این نوع سنگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در پله‌ها باشد.

ابعاد سنگ پله

سنگ‌های مورد استفاده در پله‌ها در اندازه‌ها و ابعاد گوناگون تهیه می‌شوند، که با توجه به نوع ساختمان، کاربرد پله و سلیقه افراد متفاوت است. عرض این سنگ‌ها در حالت استاندارد خود 35 سانتی‌متر است، اما در ابعاد بزرگتر و کوچکتر نیز تولید می‌گردند.

سنگ پلاک گرانیت

ممکن است با خواندن تیتر مقاله و نداشتن اطلاعات زیاد در مورد سنگ‌های ساختمانی از خود پرسیده باشید پلاک چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، انواع سنگ‌های ساختمانی به صورت کوپ استخراج شده، به کارخانه‌های سنگ‌بری منتقل و در آن‌جا به اشکال و گونه‌های مختلف برش داده می‌شوند. یکی از این اشکال، پلاک است. در واقع سنگ پلاک، یک شکل از برش و فرآوری سنگ محسوب می‌شود.

ابعاد سنگ پلاک

سنگ‌های پلاک در اندازه‌های گوناگون و با استفاده از تجهیزات پیشرفته به صورت منظم برش داده می‌شوند، سپس سطح آن را صیقل می‌دهند که صیقل خوردن سنگ به عوامل متعددی مانند تخلخل‌پذیری آن بستگی دارد. هر چقدر میزان تخلخل سنگ بیشتر باشد، درجه صیقل‌خوردگی و درخشندگی آن کاهش می‌یابد که در این موارد برای براق شدن سنگ از موادی مانند رزین اپوکسی یا ماستیک استفاده می‌شود.

به طور کلی هم باید گفت که سنگ‌های  مختلف ساختمانی در ابعاد پلاک، تایل و اسلب برش می‌خورند.

موارد استفاده از انواع سنگ پلاک

موارد استفاده از انواع سنگ پلاک

کاربرد انواع سنگ‌های پلاک با توجه به جایگاه استفاده از آن‌ها متفاوت است اما از متداول‌ترین کاربردهای این نوع سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

 نما

سطح صاف و درخشان این نوع از سنگ‌ها، جلوه بسیار زیبا و لوکسی به ظاهر ساختمان می‌بخشد و برای ایجاد نماهایی مانند نمای مدرن، کلاسیک و رومی از این نوع سنگ استفاده می‌شود.

 پله

برای پوشش بخش‌های مختلف پله از جمله سطح و دیواره آن از سنگ پلاک استفاده می‌شود.

تزئین و دکوراتیو: استفاده از سنگ پلاک برای زیباسازی دکوراسیون داخلی مانند سطح دیوار پشت تلویزیون کاربرد بالایی دارد.

کف

از آن‌جایی که سنگ‌های پلاک ویژگی‌های مانند استحکام، درخشندگی و زیبایی را با هم دارند، برای کف‌پوش ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و … از این نوع سنگ استفاده می‌شود.

با توجه به تمامی مطالب بیان شده از ابتدای مقاله تا کنون، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که سنگ پلاک و پله گرانیت زاهدان گزینه بسیار خوبی برای استفاده در صنعت ساختمان‌سازی است.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: