سنگ تراورتن

سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان

سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان

همان‌طور که می‌دانید، سنگ‌ها یکی از پرکاربردترین انواع مصالح در صنعت ساختمان‌سازی هستند. به‌طور کلی سنگ‌ها، گونه‌های بسیار متفاوتی دارند که مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن‌ها، با یکدیگر متفاوت بوده و بنابراین کاربرد آن‌ها نیز با هم فرق دارد.یکی از انواع سنگ‌های پر‌کاربرد ساختمانی، سنگ تراورتن است. این سنگ در کشور ایران، معادن بسیار متعددی داشته و با توجه به جایگاه معدنی که، سنگ مورد استخراج قرار می‌گیرد، ویژگی‌های منحصر ‌به ‌فردی نیز دارد.در این مقاله در مورد سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان توضیحات کاملی ارائه شده است.

خصوصیات سنگ تراورتن

خصوصیات سنگ تراورتن

سنگ تراورتن، از گونه سنگ‌های رسوبی بوده و بافت آن نیز دارای خلل و فرج‌هایی است. این نوع سنگ، دارای رنگ‌های متفاوت و نواری مانند است. دلیل تنوع رنگی آن را، می‌توان وجود عناصر مختلف در زمان رسوب‌گذاری دانست. باید توجه داشت که، جنس این رگه‌های نواری‌ شکل از جنس سطح سنگ نبوده و مقاومت بسیار کمتری دارند. بنابراین هر چقدر یک سنگ، میزان رگه‌های کمتری داشته باشد، استحکام و مقاومت بالاتری نیز خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: قیمت سنگ تراورتن کرم رامشه اصفهان


مقاومت سنگ‌های تراورتن، در مقابل ضربه و فشار بسیار مناسب و در برابر سایش، کم است. ویژگی سایش‌پذیری پایین این سنگ، موجب فرآوری آسان آن شده و استحکام و تخلخل بالای آن، شرایط کاربرد سنگ تراورتن در محیط‌های اشباع و ارتفاع زیاد را ایجاد می‌نماید.

مزیت‌های سنگ تراورتن

  • این سنگ، به علت داشتن خلل و فرج فراوان بر روی آن، مانند یک نوع عایق صوتی و حرارتی عمل می‌کند.
  • سنگ تراورتن، رنگ ثابتی داشته و به راحتی تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • فرآوری و برش این نوع سنگ به آسانی انجام می‌گیرد.
  • قابلیت صیقل خوردن سنگ تراوتن و در نتیجه درخشندگی آن بسیار زیاد است.
  • نوع ساده سنگ تراورتن، در عین زیبایی و لوکس بودن، قیمت بسیار مناسبی دارد.
  • سنگ تراورتن، استحکام و دوام بسیار بالایی داشته و به همین علت، برای استفاده در مکان‌های پرتردد کاملا مناسب است.

معایب سنگ تراورتن

جذب بالای آب، یکی از مهم‌ترین عیوب سنگ‌های تراورتن به حساب آمده که البته این نقص، امروزه با پیشرفت تجهیزات و تکنولوژی تقریبا برطرف شده است. در سال‌های اخیر، استفاده از مواد پوششی مانند رزین، باعث جذب آب و هوازدگی کمتر این نوع سنگ‌ها شده است. علاوه بر آن، خلل و فرج فراوان موجود بر روی سنگ تراورتن نیز، به نوعی نقص و کاستی به حساب می‌آید که این کاستی نیز، در سال‌های اخیر، در مرحله فرآوری برطرف گردیده است.

کاربرد سنگ تراورتن

 از سنگ تراورتن با قدمتی بسیار طولانی، همچنان در صنعت ساختمان‌سازی استفاده‌های فراوانی می‌شود. این سنگ در رنگ‌های متفاوتی مانند کرم، قهوه‌ای، بژ، سفید، برنز و طوسی یافت می‌شود، که استفاده از آن می‌تواند نمایی کلاسیک و زیبا به فضا ببخشد.


بیشتر بخوانید: قیمت سنگ تراورتن کرم لوشان


از مهم‌ترین موارد کاربرد این نوع سنگ، می‌توان موارد زیر را نام برد.

کف و دیواره‌ها

همان‌طور که قبلا نیز بیان شد، سنگ تراورتن استحکام و دوام بسیار بالایی دارد و همین ویژگی، باعث می‌شود تا برای استفاده در کف ساختمان و به ویژه مکان‌های پر تردد، کاملا مناسب باشد.

رنگ‌های متفاوت این نوع سنگ نیز موجب می‌شود، تا به راحتی با دکوراسیون‌های متفاوت هماهنگ شده و در مکان‌های مختلفی مانند هتل‌ها، سالن‌های همایش، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

کف استخر

تخلخل‌پذیری بالای سنگ تراورتن، باعث می‌شود تا به راحتی از سر خوردن جلوگیری کرده و کف‌پوش بسیار مناسبی برای کف استخر باشد. به‌علاوه خصوصیت بی‌نظیر عایق حرارتی بودن نیز موجب می‌شود تا در روزهای گرم سال، کف پای شما همچنان خنک بماند.

آشپزخانه

سنگ تراورتن، به دلیل داشتن ظاهری زیبا و کلاسیک و هم‌چنین قابلیت پاک کردن و نظافت راحت آن، می‌تواند برای مکان‌هایی مانند صفحه رویی کابینت و همچنین دیوار آشپزخانه، انتخاب بسیار زیبا و چشمگیری باشد.

شومینه

همان‌طور که گفته شد، سنگ تراورتن دارای رنگ‌های گرم و متنوعی بوده و استفاده از آن نیز، می‌تواند ظاهر و نمایی سنتی و کلاسیک برقرار کند. بنابراین، کاربرد این نوع سنگ در ساخت شومینه، می‌تواند دکوراسیونی متفاوت و خیره کننده ایجاد نماید.

پله‌ها

استفاده از سنگ تراورتن، هم به دلیل قابلیت جلوگیری از لیز خوردن و هم زیبایی آن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای پله‌ها، به خصوص پله‌های با تعداد کم باشد.

راهروها و مکان‌های ورودی

استفاده از سنگ‌های تراورتن با رنگ‌های گرم و ظاهر طبیعی که دارند، می‌توانند زیبایی و جذابیت فراوانی به مسیرهای ورودی، به خصوص در مکان‌هایی مانند تالار و باغ تالارها، هتل‌ها و سالن‌های همایش ببخشند.

انواع سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در ایران، معادن متعددی در نقاط مختلف کشور داشته ،که ویژگی‌های کیفیتی و ظاهری متفاوتی نیز دارند.

از مهم‌ترین انواع این سنگ‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تراورتن کرم کمشچه اصفهان

تراورتن کرم کمشچه اصفهان

سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان، با زمینه رنگی کرم و بژ در بازار موجود است. این سنگ تراورتن، از معادن سنگ کمشچه، در اطراف شهرستان دولت آباد در استان اصفهان، مورد استخراج قرار می‌گیرد.

ظاهر سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان بسیار شبیه به تراورتن‌های طرق و حاجی آباد بوده و روش فرآوری و برش آن نیز به دو صورت موج‌دار و بی‌موج در ابعاد تایل و اسلب است.

خصوصیات سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان

  • جذب آب نسبتا پایین
  • تخلخل تقریبا زیاد
  • تراکم بسیار خوب
  • قابلیت صیقل و ساب‌پذیری بالا
  • سنگینی و وزن متوسط
  • دوام و مقاومت سایشی و فشاری بالا
  • رنگ روشن و یکنواخت در همه‌جای سطح سنگ
  • قیمت مناسب

کاربرد تراورتن کرم کمشچه اصفهان

کاربرد تراورتن کرم کمشچه اصفهان

سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان نیز، مانند سایر انواع سنگ‌های تراورتن، هم در نمای خارجی ساختمان و هم در فضاهای داخلی، مورد استفاده واقع می‌شود. به عنوان مثال، درساخت نمای دیوارهای خارجی، سنگ‌فرش‌ها و جدول‌های خارجی، این سنگ کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر آن، در محوطه‌سازی و نمای دکوراسیون‌های داخلی ساختمان نیز، از سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان، استفاده فراوانی می‌شود.

ساخت مصنوعات سنگی متفاوت نیز، یکی دیگر از کاربردهای این نوع سنگ تراورتن است.

قیمت سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان و عوامل موثر بر آن

 به طور کلی، قیمت نهایی هر نوع کالایی را عوامل متعددی تعیین می‌نمایند. سنگ تراورتن کرم کمشچه اصفهان نیز، متفاوت از این اصل کلی نیست.

از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این نوع سنگ، می‌توان به موارد متعدد زیر اشاره کرد:

  • رنگ و ظاهر سنگ
  • درجه کیفیت سنگ
  • ضخامت و ابعاد سنگ
  • میزان کیفیت برش و فرآوری سنگ
  • سورت‌بندی سنگ

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: