سنگ گرانیت, گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان

سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان

سنگ گرانیت کرم پرتقالی از دسته سنگ‌های زیبا با مقاومت زیاد است که در شهر نهبندان استخراج می‌گردد.

سنگ گرانیت

سنگ‌های گرانیت از دسته سنگ‌های آذرین درونی هستند که در دما و فشار بالا قرار گرفته و به آرامی سرد می‌شوند. ماگماهای مذاب حاصل از فوران آتش‌فشان‌ها بر روی زمین جاری شده و هر قسمت از آن با توجه به شرایط محل تشکیل با سرعت‌های متفاوت شروع به سرد شدن می‌کنند. اگر سرعت سرد و سخت شدن ماگما پایین باشد، دانه‌بندی سنگ نهایی از متوسط تا درشت خواهد بود.

سنگ‌های آذرین بیرونی سرعت سرد شدن بالاتری دارند از همین جهت دانه‌بندی آن‌ها در مقایسه با انواع سنگ آذرین درونی ریزتر است.

به علت شرایط تشکیل سنگ‌های آذرین، مانند سنگ گرانیت، مقاومت، ساب‌پذیری و استحکام آن‌ها در برابر عوامل محیطی بسیار زیاد است. این ویژگی‌ها موجب شده است تا سنگ‌های آذرین گزینۀ بسیار مناسبی برای استفاده در ساختمان‌سازی و ساخت و ساز باشد.

ویژگی‌های سنگ‌های گرانیت

سنگ‌های گرانیت دارای ویژگی‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها برای مقاصد مختلف بسیار رایج است. از جملۀ این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت بالا در برابر دمای بالا
  • مقاوم در برابر رطوبت و نور خورشید
  • ساب‌پذیری بالا و مقاوم در برابر خط و خش
  • تنوع رنگ بالا و باز بودن دست مشتری در انتخاب انواع طرح و رنگ
  • جذب رطوبت پایین
  • قابلیت چسبندگی مناسب با سایر مصالح
  • استحکام زیاد در برابر ضربات و آسیب‌های فیزیکی

با توجه به ویژگی‌های سنگ‌های گرانیت، از آن‌ها در موارد زیادی برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند.

انواع کاربرد سنگ گرانیت

  • استفاده در سنگ‌فرش فضاهای خارجی و پله‌ها
  • پوشش نمای ساختمان و دیوارهای فضای خارجی
  • استفاده برای سنگفرش فضاهای داخلی مانند، سالن‌ها و لابی ساختمان‌ها
  • استفاده برای پوشش دیوار فضاهای داخلی
  • استفاده در پوشش دیوار و کف آشپزخانه
  • استفاده در سنگ کانتر و جزیرۀ آشپزخانه
  • استفاده در سرویس بهداشتی و حمام
  • استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی برای مثال در قسمت‌هایی از شومینه یا نماسازی داخلی
  • استفاده در کارهای هنری مانند مجسمه‌سازی

علت تنوع رنگ در سنگ‌های گرانیت چیست؟

سنگ‌های گرانیت به علت دارا بودن انواع کانی‌های مختلف در ساختار خود، ویژگی‌ها و خواص متفاوتی دارند. این سنگ‌ها بر اساس میزان درصد از هر یک از مواد تشکیل‌دهنده که با محل تشکیل آن‌ها نیز ارتباط مستقیم دارد، می‌تواند طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها را شامل شود.

کوارتز، فلدسپات، میکا، آهن و … از جمله کانی‌هایی هستند که در سنگ‌های گرانیت وجود دارند. همان‌گونه که پیش‌تر نیز بیان شد، وجود و میزان هر کدام از کانی‌ها، موجب تعیین رنگ و حتی ویژگی‌های مختلفی در سنگ گرانیت می‌گردد. این تفاوت‌ها گاهی تا مرحله‌ای مهم هستند که استفاده از یک نوع سنگ گرانیت برای برخی از مکان‌ها نامناسب خواهد بود. برای مثال، استفاده از سنگ‌های گرانیت با درصد بالای آهن در مکان‌ها یا مناطقی که زیاد با رطوبت و باران سروکار دارد، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیرا آهن موجود در سنگ گرانیت، در تماس با رطوبت دچار زنگ‌زدگی می‌شود، که این موضوع در نهایت آسیب به سنگ و سازه را در پی خواهد داشت.

حالا که با سنگ گرانیت، ویژگی‌ها و انواع آن آشنا شدید، بهتر است به‌صورت اختصاصی به بررسی سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی‌های سنگ کرم پرتقالی نهبندان

ویژگی‌های سنگ کرم پرتقالی نهبندان

سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان، دارای مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط و عوامل محیطی و میزان جذب آب پایین، می‌باشد.

این ویژگی‌ها موجب شده‌اند تا این سنگ برای استفاده در سنگ‌فرش مکان‌هایی که رفت‌وآمد زیادی دارند، گزینۀ بسیار مناسبی باشد. همچنین از این سنگ به‌علت میزان جذب آب پایین، برای پوشش نمای ساختمان در مناطق پربارش، دیوارپوش و کف‌پوش برای سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه، استفاده می‌شود.

می‌دانید که هرچه میزان جذب در یک سنگ پایین‌تر باشد، طول عمر و استحکام آن سنگ بیشتر خواهد بود. در صورت جذب آب در بافت یک سنگ، با گذشت زمان، این آب موجب تخریب سازه می‌گردد.

تنوع سنگ گرانیت در نهبندان

نهبندان از جمله مناطقی است که سنگ‌های گرانیت آن دارای ویژگی‌ها و تنوع رنگ بالا هستند. سنگ گرانیت کرم پرتقالی این شهر، با داشتن رنگ زمینۀ کرم و پرتقالی به‌همراه نقاط مشکی رنگ در سطح آن، جذابیت ظاهری زیادی را به این سنگ بخشیده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، سنگ گرانیت به‌علت داشتن قیمت مقرون به‌صرفه، گزینۀ مناسبی برای استفاده در ساختمان می‌باشد.

خرید سنگ کرم پرتقالی نهبندان

خرید سنگ کرم پرتقالی نهبندان

سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان از انواع خاص این مدل سنگ است، که تنها در منطقه نهبندان استخراج و فراوری می‌شود. عوامل زیادی در تعیین قیمت یک سنگ تاثیرگذار هستند که ما در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در مرحلۀ اول کلاس و درجۀ سنگ تولیدی باید مشخص شود. عوامل متفاوتی در تعیین درجۀ سنگ‌ها موثر هستند.

عوامل موثر در تعیین درجه سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان

  • نوع سنگ
  • میزان ساب سنگ
  • نداشتن غده و گره در بافت سنگ
  • سورت سنگ و میزان بازی بودن آن
  • لب‌پر نبودن سنگ
  • گونیا بودن سنگ
  • قطر سنگ

این موارد، عوامل داخلی در تعیین قیمت سنگ کرم پرتقالی نهبندان هستند.

گاهی عوامل بیرونی هستند که این تغییر قیمت را موجب می‌شوند.


بیشتر بخوانید: فروش سنگ گرانیت نهبندان با بهترین کیفیت


برای مثال گاهی محصول نهایی تولید شده از سنگ مادر، می‌تواند دامنۀ قیمت وسیعی را پدید آورد. در ابتدا روش کوپ سنگ است که با توجه به محصول نهایی باید ابعاد مناسبی داشته باشد.

سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان از جمله سنگ‌هایی است که قابلیت تولید در ابعاد متفاوت از اسلب گرفته تا ابعاد کوچکتر را، دارا می‌باشد.

چرا سنگ اسلب قیمت بالاتری دارد؟

تولید و فراوری سنگ‌ها در ابعاد اسلب، به تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته نیاز دارد و همچنین روند آماده‌سازی پیچیده‌تر موجب می‌شود تا قیمت سنگ اسلب بسیار بالاتر از انواع دیگر باشد. در نتیجه در هنگام خرید سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان، باید علاوه بر بودجه، به محصول مورد نظر و همچنین میزان سنگ مورد نیاز برای انجام پروژه به‌طور کامل، توجه داشت.

به‌علت رنگ روشن سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان، استفاده از این سنگ در فضاهای داخلی ساختمان‌ها جلوۀ خاصی به مکان می‌بخشد. به‌علاوه استفاده از این تم رنگ در سرویس بهداشتی و حمام علاوه بر انعکاس بالاتر نور در فضا، محیط را بزرگتر نشان خواهد داد.

سنگ گرانیت کرم پرتقالی نهبندان از رایج‌ترین انواع سنگ نهبندان در بازار است.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: