سنگ کوبیک

ویژگی های سنگ کوبیک

ویژگی های سنگ کوبیک

سنگ کوبیک که به شکل معکب است، برای سنگفرش خیابان ها، گذرگاه ها، مسیرها، حیاط ها، لبه های استخر و پاسیوها استفاده می شود و یک محصول فوق‌العاده همه کاره است که می‌تواند حس قدیمی و روستایی را در فضای باز ایجاد کند، اما در صورت استفاده درست، ظاهری مدرن نیز خواهد داشت. در سال‌های اخیر سنگ کوبیک در میان صاحبان خانه‌هایی که به دنبال ایجاد جذابیت برای باغ یا سنگفرش پیاده روی خود هستند، محبوب شده است و طراحان از آن برای تکمیل فضای سبز و افزودن حس روستایی به مناطق بیرونی ساختمان استفاده می کنند. با طیف گسترده ای از رنگ ها و اندازه های مختلف سنگ کوبیک، می توانید طراحی خانه یا باغ خود را با سنگ فرش آن هماهنگ کنید.


بیشتر بخوانید: خرید سنگ کوبیک در اصفهان


ویژگی های سنگ کوبیک

 سنگ کوبیک از گرانیت و تراورتن ساخته می شود و در اندازه ها، سبک ها و رنگ های مختلف عرضه می گردد که به دو نوع سنگ مکعبی معمولی و سنگ مکعبی نامنظم تقسیم می شود. اندازه کوچک این سنگ، آن را برای ایجاد الگوهای مختلف ایده‌آل می‌کند که می‌تواند شامل دایره‌ و طرح‌های تصادفی باشد و منجر به طراحی فضایی می‌شود که برای شما و خانه تان منحصر به فرد و شخصی است. سنگ کوبیک معمولا در سایزهای استاندارد زیر تولید می شود:

  • 10*10*10
  • 10*10*5
  • 10*10*3

سنگ کوبیک را کجا استفاده کنیم؟

در گذشته سنگ کوبیک به طور گسترده، به ویژه در خیابان های شیب دار مورد استفاده قرار می گرفت؛ زیرا این سنگ برای سم اسب ها چسبندگی بهتری نسبت به سطح صاف ایجاد می کرد و اکنون به عنوان سنگفرش تزئینی در معماری مناطق مختلف دیده می شود. در ادامه برخی از کاربردهای سنگ کوبیک آورده شده است:

  • پیاده روها
  • محوطه سازی
  • در مناطق سردسیر و یخبندان
  • رمپ
  • اماکن فرهنگی و تاریخی
  • مکان های عمومی و شلوغ

مزایا سنگ کوبیک

  • ایجاد فضایی چشم نواز در محیط
  • قابل اجرا بر روی سطوح مختلف
  • مقاومت بالا
  • تنوع طرح و رنگ
  • بدون لغزش
  • عمر طولانی
  • قابل تعویض

بیشتر بخوانید: بزرگترین مرکز تولید انواع سنگ کوبیک


چرا سنگ کوبیک برای سنگفرش ایده آل است؟

چرا سنگ کوبیک برای سنگفرش ایده آل است؟

از آن جایی که این تکنیک برای اولین بار توسط رومی ها مورد استفاده قرار گرفت، مکان های سنگفرش شده با سنگ کوبیک شامل خیابان های زیادی در رم و مناطق دیگری در ایتالیا است.

سنگ کوبیک را می‌توان به عنوان لبه‌های تزئینی یا برای محوطه ورودی و پاسیو خود استفاده کرد. نکات مهم در مورد آن انعطاف پذیری و استحکام بالای است که این سنگ را برای مناطق پر تردد ایده آل می کند. در صورتی که قطعات سنگفرش به درستی چیده شوند می توانند وزنه های سنگین را تحمل کنند و همچنین بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسند. آن ها به ویژه برای استفاده در مناطق مختلف با هر شرایط آب و هوایی مناسب هستند.

سنگ طبیعی مورد استفاده در لبه های سنگفرش می تواند ظاهر ناهمواری را ایجاد کند که زیبا و چشم نواز است. تنوع در شکل، اندازه، رنگ و مواد اولیه سنگ های کوبیک به این معنی است که آن ها می توانند در بسیاری از مکان ها از جمله خانه ها و باغ ها، عالی به نظر برسند.

ایده های طراحی سنگفرش منحصر به فرد با سنگ کوبیک

در طول سالیان متمادی، از سنگ کوبیک برای سنگفرش خیابان ها در بسیاری از شهرهای سراسر دنیا استفاده می شد. با این حال، در سال های اخیر این سنگ تبدیل به یکی از مصالح محبوب برای طراحی فضای بیرونی خانه ها و باغ های شخصی نیز شده است. سنگ کوبیک یک محصول همه کاره است که گزینه های عالی برای طراحی های خاص باغ ها و مسیرها را ارائه می دهند که در این جا چند نمونه از آن ها آورده شده است:

مسیرهای پیاده‌روی

به دنبال ایجاد مسیرهای پیچ در پیچ هستید؟ این کار را می توان با استفاده از سنگ کوبیک انجام داد. شما می‌توانید سنگفرش‌های باغ و حیاط خود را در طرح های متنوع چیدمان کنید تا جلوه بیش تری در فضای بیرونی خود ایجاد کنید.


بیشتر بخوانید: خرید مستقیم انواع سنگ کوبیک از کارخانه


مسیرهای عبور ماشین

در صورتی که از شن برای مسیرهای عبور ماشین در حیاط یا باغ خود استفاده کرده اید، به کار بردن سنگ کوبیک در اطراف آن می تواند از پخش شده شن ها به اطراف جاده جلوگیری کند. از سنگ کوبیک می توان برای ایجاد یک مانع در لبه های جاده استفاده کرد. یک ردیف سنگ می تواند همان چیزی باشد که برای حفظ شن در جای خود به آن نیاز دارید. همچنین اگر از مصالح دیگری مانند سنگ نیز برای سنگفرش فضای بیرونی خود استفاده کرده اید، سنگ کوبیک می تواند یک گزینه عالی برای لبه های مسیر باشد.

طرح های پاسیو

می توان با استفاده از سنگ کوبیک، طرح های خیره کننده ای برای پاسیو ایجاد کرد. با ترکیب و تطبیق انواع سنگ ها می توانید از تضاد رنگ ها برای طراحی منحصر به فرد و چشم نواز استفاده کنید.

سنگفرش ها را می توان به صورت یک الگوی متحدالمرکز قرار داد تا یک دایره با هر اندازه ای که شما انتخاب می کنید ایجاد کرد. همچنین می‌توانید مسیرهای پر پیچ و خمی برای باغ خود ایجاد کنید که از دایره پاسیو دور می‌شوند؛ به عنوان راهی برای گسترش فضای پاسیو و ایجاد یک ویژگی کانونی خیره‌کننده در فضای بیرونی خود که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

لبه های چمن حیاط خود را با سنگ کوبیک مرتب کنید

همه عاشق یک باغ زیبا هستند، اما این اغلب به معنای زحمت بسیار زیاد است؛ زیرا کارهای باغبانی مانند کوتاه کردن لبه چمن می تواند بسیار زمان بر باشد، اما سنگ کوبیک می تواند به این مشکل کمک کند. استفاده از سنگ‌فرش در باغ خود به عنوان لبه‌ای برای چمن ها، باغی زیبا و تمیز را به شما می‌دهد که علاوه بر آن، باعث جذابیت فضا نیز می شود.

چرا در طراحی فضای خود باید از سنگ کوبیک استفاده کنید؟

چرا در طراحی فضای خود باید از سنگ کوبیک استفاده کنید؟

سنگ کوبیک یکی از اصلی ترین و سنتی ترین اشکال سنگفرش است که با کمک آن می توانید باغ خود را با ظاهری منحصر به فرد، از دیگران متمایز کنید و تا سالیان سال زیبا و باکیفیت باقی بماند.

شرکت ما طیف وسیعی از سنگ های کوبیک در اندازه‌ها، رنگ‌ها، مواد و بافت‌های مختلف را ارائه می کند. ما برای هر طرح سنگفرشی که در ذهن دارید گزینه های عالی به شما عرضه خواهیم کرد.به شما کمک می کنیم تا رویاها و آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.


بیشتر بخوانید: خرید مستقیم انواع سنگ کوبیک از کارخانه


با استفاده از سنگفرش های کوبیک، ظاهری سنتی، بی نظیر و جذابیتی طبیعی به محیط خود دهید که علاوه بر دوام و استحکام بالا، هرگز از مد نمی افتند. این همان ویژگی ای است که آن ها را برای مناطق پر تردد مانند مسیرهای باغ، پاسیو و پیاده روها بسیار عالی می کند.

شما می توانید سنگ های ما را به صورت آنلاین بررسی کنید و برای دریافت قیمت با تیم آرتا سنگ تماس بگیرید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.