سنگ کوبیک

خرید سنگ کوبیک در اصفهان

خرید-سنگ-کوبیک-در-اصفهان.jpg

سنگ کوبیک نوعی سنگ معدنی و به شکل مکعب است که معمولاً به شکل آجر بریده می شود. بسیاری بر این باورند که این تکنیک قرن‌ها پیش توسط رومیانی که از سنگ هایی با شکل خاص برای سنگ‌فرش جاده‌ها استفاده می‌کردند، سرچشمه گرفته است و بعدها استفاده از آن در سراسر رواج یافت. کوبیک بسته به نوع سنگ مورد استفاده، از نظر اندازه، رنگ و بافت متفاوت است و می‌توان آن را از انواع جنس سنگ همچون گرانیت، تراورتن و مرمریت تولید کرد که با توجه به کاربرد و سلیقه مصرف کنندگان و طراحان قابل تغییر است. برای خرید سنگ کوبیک در اصفهان، ما طیف گسترده ای از این سنگ ها را در رنگ ها و اندازه های متنوعی به شما ارائه می دهیم تا بتوانید فضای ایده آل خود را طراحی کنید.


بیشتر بخوانید: مرکز خرید سنگ گرانیت سفید نطنز


خرید سنگ کوبیک در اصفهان

سنگ کوبیک غالبا در فضای باز، در کف و دیواره ها استفاده می شود و چه بخواهید به حیاط قدیمی‌تان حس روستایی و سنتی بدهید و یا فضای جذابی را به محیط خود اضافه کنید، نمی‌توانید تاثیر سنگ‌فرش‌ها و چیدمان فضای بازتان را نادیده بگیرید. سنگ کوبیک فاقد سطوح فرآوری شده است؛ به این معنی که در حالت کلی، هیچ یک از سطوح سنگ به وسیله دستگاه ساب، جلادهی داده نمی‌شود و به علاوه، هیچ ماده شیمیایی از جمله بتونه و رزین به آن اضافه نمی‌گردد. به نوعی می توان گفت که کوبیک شبیه ترین و نزدیک ترین نوع سنگ به سنگ های طبیعی که از معادن استخراج شده، است. یکی از تقسیم بندی های کوبیک، نوع برش آن است که به صورت کلی در 3 نوع کوبیک منظم، کوبیک نامنظم و کوبیک شش وجهی برش زده و به بازار عرضه می شود.

سنگ های کوبیک معمولاً برای ایجاد نمایی خیره کننده در حیاط ها، باغ ها و اطراف چمن ها استفاده می شوند و می توان از آن ها برای تکمیل فضای سبز استفاده کرد. از طرف دیگر، برای ظاهری مدرن‌تر و امروزی‌تر، چرا از مجموعه‌های سنگی با رنگ‌های مختلف استفاده نکنید که با رنگ‌های باغ و محیط شما هماهنگ باشند و یک جلوه خیره‌کننده در باغ شما ایجاد کنند. آیا می خواهید در مورد این که چگونه می توانید از سنگفرش در پروژه های فضای باز خود استفاده کنید بیش تر بدانید؟ اکنون برای خرید سنگ کوبیک در اصفهان با تیم ما تماس بگیرید یا از انواع سنگ های کوبیک ما به صورت آنلاین بازدید کنید.


بیشتر بخوانید: بزرگترین مرکز تولید انواع سنگ کوبیک


خرید بهترین سنگ کوبیک

بهترین و معروف ترین سنگ کوبیک در کشور متعلق به معادن اصفهان، مشهد و تبریز است که قیمت هریک با توجه به ابعاد، نوع برش، جنس سنگ و البته هزینه حمل و نقل آن ها از معادن تا کارخانه معین می گردد. شما می توانید برای خرید سنگ کوبیک در اصفهان از بهترین جنس ها و با تنوع بالای طرح، رنگ و اندازه، با تیم ما تماس بگیرید.

مزایای سنگ کوبیک

در ادامه به بررسی تعدادی از مزایای استفاده از سنگ کوبیک در معماری می پردازیم:

  • سنگ کوبیک بسیار مقاوم و مستحکم است؛ از همین رو به عنوان سنگفرش محیط های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این سنگ در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.
  • سنگ کوبیک در برابر ضربه و صدمات مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد و به سادگی شکسته نمی‌شود.
  • دارای تنوع گسترده ای در زمینه طرح و رنگ است؛ از همین رو می‌توان طرح های زیبا و متنوعی از کنار هم گذاشتن آن ها ایجاد کرد.
  • این سنگ‌ها قابل اجرا بر روی هر سطحی با هر ابعادی هستند.

بیشتر بخوانید: خرید مستقیم انواع سنگ کوبیک از کارخانه


  • سطح کوبیک صاف و صیقلی و به همین جهت، در صورتی که به عنوان سنگفرش استفاده شود، در هنگام بارندگی و ماه های سرد سال، لیز نخواهد بود.
  • در مقابل مواد شیمیایی، باران‌های اسیدی و شرایط نامناسب محیطی دوام بسیار خوبی دارد.
  • در صورت تمایل به جابه جایی، میتوان سنگ کوبیک را از سطح کار شده جدا کرد و در مکانی دیگر مورد استفاده قرار داد؛ همین علت باعث شده است که این سنگ مقرون به صرفه باشد.
  • اجرای آن ساده است و می توان در مدت زمان کوتاهی، بدون نیاز به تجهیزات و امکانات فراوانی، یک سطح وسیع را با سنگ کوبیک کار کرد.
  • در صورت بروز خرابی یا صدمه به قسمتی از سنگ های کار شده، به راحتی قابل تعویض و تعمیر است.
  • سنگ کوبیک دارای طول عمر زیادی است و می‌توان از آن برای سالیان طولانی استفاده کرد.  
  • اجرای آن به شکل خشکه چینی است.
  • به نسبت سنگ های ساختمانی دیگر، قیمت سنگ کوبیک مخصوصا به عنوان پوششی برای کف، بسیار مناسب و مقرن به صرفه است.

شما می توانید برای خرید سنگ کوبیک در اصفهان از بهترین جنس ها و با تنوع بالای طرح، رنگ و اندازه و بهترین قیمت ها، با تیم ما تماس بگیرید.

انواع سنگ کوبیک از نظر جنس

انواع سنگ کوبیک از نظر جنس

کوبیک گرانیت

همان گونه که مشخص است این سنگ از گرانیت ساخته شده و به دلیل مقاومت و سختی زیاد آن برای مکان‌هایی که تردد در آن ها بسیار زیاد است، شامل پیاده روها و جاده های عبور خودروهای سبک و سنگین مناسب است. علاوه بر این، استفاده از سنگ کوبیک گرانیت در نواحی سردسیر به دلیل دمای بسیار پایین در ماه های سرد سال، انتخاب بسیار مناسبی است. دلیل آن این است که ساختار سنگ گرانیت به قدری فشرده است که امکان جذب آب کمی دارد و از همین رو احتمال فروپاشی به دلیل انبساط آب های نفوذ کرده در سنگ بعد از یخ زدگی وجود نخواهد داشت و دلیل دوم چگالی بالا و یکنواخت بودن ساختار گرانیت است که در برابر افت دما بسیار مقاوم است.

کوبیک تراورتن

همان طور که از اسم آن پیداست، این سنگ از تراورتن ساخته شده و اصولا برای مناطق گرمسیری که آفتابی شدید و مدت زمان طولانی تابش را دارند، مناسب است. سنگ تراورتن شامل خلل و فرج بسیاری است که این ویژگی به علت حبس هوا درون حفره های سنگ، موجب ایجاد یک عایق حرارتی شده که به نسبت سنگ گرانیت حرارت کم تری در مواجهه با نور خورشید درون خود نگه می‌دارد. به نوعی، در مقایسه با سنگ گرانیت، مکانی که دارای پوشش سنگ تراورتن است به میزان قابل توجهی خنک تر است؛ علاوه بر این، به دلیل ساختار متخلخل تراورتن، این سنگ کوبیک سبک تر نیز است.

  • کوبیک مرمریت

این سنگ کوبیک که از جنس مرمریت ساخته شده است در سه نوع منظم، نامنظم و شش وجهی برش زده و تولید می‌شود. همچنین مرمریت از نظر ساختار همانند سنگ تراورتن است، با این تفاوت که پس از تشکیل در مجاورت حرارات زیاد حاصل از فعالیت های طبیعی زمین قرار گرفته است، البته این حرارت به قدری نبوده که ساختار آن همانند گرانیت به شکل مذاب درآید. به نوعی می توان گفت، سنگ مرمریت از نظر ساختاری در مراحل تولید خود، چیزی مابین فرایند ایجاد سنگ تراورتن و گرانیت را تجربه کرده است.

شما می توانید برای خرید سنگ کوبیک در اصفهان از بهترین جنس ها و با تنوع بالای طرح، رنگ و اندازه و بهترین قیمت ها، با تیم آرتا سنگ تماس بگیرید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.