چینی الیگودرز

خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز

خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز

یکی از زیباترین و خاص‌ترین سنگ‌های ساختمانی را می‌توان سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز دانست. این سنگ با دارا بودن نقش و نگارهای روشن در سطح تیره و مشکی سنگ، جلوه‌ای زیبا و چشم‌نواز به مکان مورد استفاده می‌بخشد. ما در این مقاله با عنوان خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز به معرفی این سنگ زیبا و پرطرفدار و همچنین بررسی ویژگی‌های و کاربردهای آن، می‌پردازیم. پس در ادامۀ این مقاله ما را همراهی کنید.

نقش سنگ در ساختمان‌سازی

سنگ‌ها از جمله موادی هستند که طبیعت در اختیار انسان قرار داده است. انسان خردمند، از سال‌های دور برای افزایش مقاومت و استحکام سرپناه خود شروع به استفاده از مواد طبیعی مستحکم همچون سنگ‌ها نمود. البته برای استفاده از سنگ‌های بزرگ که تجهیزات و امکانات امروزی را در دسترس نداشتند، دچار مشکل می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از سنگ‌ها با توجه به ظهور ماشین‌آلات و تجهیزات جدید، بسیار آسان‌تر از قبل گشت.


بیشتر بخوانید: مرکز فروش اسلب سنگ چینی مشکی الیگودرز


می‌توان گفت که امروزه استفاده از سنگ‌ها تنها به علت افزایش مقاومت در سازه و ساختمان‌ها نیست. بلکه به این علت که سنگ‌ها دارای نقش و نگارهای زیبا و طرح و رنگ خاص بودند، گاهی تنها برای زیباسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین امکان استخراج و استحصال سنگ‌های موجود در معادن نیز امروزه وجود دارد.

سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز چه سنگی است؟

سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز چه سنگی است؟

همان‌طور که از نام این سنگ مشخص است، سنگ مشکی الیگودرز از دستۀ سنگ‌های کریستال که خود زیرمجموعه‌ای از سنگ‌های مرمریت است، قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با این سنگ لازم است دسته‌بندی انواع سنگ‌های موجود در طبیعت را بیان کنیم.

انواع سنگ

به طور کلی سنگ‌ها را می‌توان در سه دستۀ کلی جای داد. سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگون.

سنگ مرمریت از دسته سنگ‌های دگرگون محسوب می‌شود. این سنگ از دگرگونی سنگ‌های رسوبی آهکی تحت فشار و دمای در اعماق زمین تشکیل می‌شود. نوع نهایی سنگ را، میزان دگرگون شدگی سنگ و کانی‌ها تشکیل‌دهنده به علاوۀ درصد هر کدام تعیین می‌کند. سنگ‌های کریستال که نام دیگر آن‌ها سنگ چینی می‌باشد، به دستۀ خاصی از سنگ‌های مرمریت گفته می‌شود. این سنگ‌ها دارای بلورهای درشت در هنگام تشکیل هستند. به طور معمول بلورهای سنگ کریستال از سنگ مرمریت بزرگ‌تر است. اصلی‌ترین کانی سنگ‌های کریستال، کلسیت نام دارد.


بیشتر بخوانید: مرجع خرید اسلب سنگ چینی مشکی الیگودرز


علاوه بر کلسیت وجود سایر کانی‌ها در ساختار این سنگ موجب ایجاد رنگ و طرح‌های گوناگون و همچنین ویژگی‌های متفاوت می‌شود.

هماتیت، لیمونیت، کوارتز، پیریت و دیگر کانی‌ها می‌توانند در ساختار یک سنگ کریستال موجود باشند. از آن‌جایی که رنگ سنگ کریستال الیگودرز مشکی با طرح‌ها و خطوط سفید و روشن می‌باشد، این رنگ مشکی به علت حضور کانی آهن و کربن در ساختار سنگ است.

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز

با توجه به توضیحاتی که در خصوص سنگ‌های کریستال داده شد، این سنگ نیز دارای ویژگی‌هایی مشابه با سایر سنگ‌های کریستال می‌باشد. در حالت کلی می‌توان گفت که یکی از بارزترین ویژگی‌های سنگ‌های کریستال، درشت بودن بلورهای آن‌هاست که میزان جذب آب و رطوبت را در آن‌ها به شدت کاهش می‌دهد.

به همین علت استفاده از آن‌ها در مناطق و مکان‌های با تماس زیاد با آب و رطوبت بسیار رایج است.

  • ساب‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر فشار و تنش
  • مقاوم در برابر خط و خش و آسیب‌های فیزیکی
  • جذب آب ناچیز
  • قابلیت استفاده در قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • دارای رنگ و طرح زیبا و چشم‌گیر

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز

با توجه به ویژگی‌های برشمرده شده در بالا برای این سنگ زیبا، موارد استفاده و کاربرد آن دامنۀ وسیعی پیدا می‌کند. علاوه بر آن در زمان حاضر میزان علاقۀ مشتریان، معماران و طراحان دکوراسیون داخلی به سنگ‌های مشکی رنگ بسیار افزایش یافته است. سنگ‌های مشکی در محیط مورد استفاده فضایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کنند به همین سبب خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز و استفاده از آن در پروژه‌های ساختمانی روند افزایشی داشته است. در زیر موارد کاربرد این سنگ زیبا را بیان می‌کنیم.

  • استفاده در پوشش فضای خارجی
  • استفاده در نای خارجی ساختمان
  • استفاده برای پوشش کف و دیوار در فضای داخلی ساختمان
  • مناسب جهت استفاده در دیوار پشت تلویزیون، فضای بین کابینتی آشپزخانه و موارد تزیینی و دکوراسیون داخلی
  • مناسب جهت پوشش راه‌پله و زیرپله
  • مناسب برای ساخت نرده و ستون
  • مناسب برای پوشش کف و دیوار سرویس بهداشتی و حمام
  • مناسب جهت پوشش کانتر و جزیره آشپزخانه
  • امکان استفاده به‌صورت قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • استفاده در دیواره و حاشیۀ آسانسور و شومینه
  • مناسب برای پوشش لابی در هتل‌ها، پاساژها و ساختمان‌های مسکونی و اداری-تجاری

چرا خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز بیشتر رواج دارد؟

پاسخ این سوال در ابعاد اسلب این سنگ می‌باشد. اسلب در لغت به معنای برگه است. ابعاد اسلب هر سنگ بستگی به نوع و جنس سنگ و همچنین ابعاد کوپ خام استخراج شده از معدن دارد. به طور کلی با در نظر گرفتن ویژگی‌های هر سنگ، ابعاد اسلب استاندارد توسط سازمان جهانی استاندارد و یا استاندارد داخلی هر کشور تعیین می‌شود. در ابتدا سنگ‌های اسلب تنها برای صادرات آماده می‌شدند. سنگ اسلب علاوه بر ابعاد خاص دارای ویژگی‌های ظاهری همچون سطح صاف و صیقلی و فراوری شده می‌باشد، که باید توسط مراحلی مختلف با استفاده از تجهیزات جدید و مواد خاصی به عمل آید.

از آن‌جایی که بارگیری و ارسال سنگ‌ها در ابعاد اسلب نسبت به سایر سنگ‌ها آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر بود، جهت صادرات فقط سنگ اسلب را انتخاب می‌کردند تا مشتری نیز بتواند در مقصد سنگ را به ابعاد دلخواه و مورد نظر خود برش داده و استفاده نماید.

پس از مدتی معماران ساختمانی در برخی از پروژه‌های داخلی نیز شروع به استفاده از سنگ‌های اسلب کردند که این کار موجب ایجاد ظاهر لوکس و چشم‌گیر در ساختمان می‌شد. به همین علت در پروژه‌های لوکس و ساختمان‌های بزرگ و مدرن از سنگ اسلب استفاده می‌شود.

قیمت خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز

قیمت خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز

می‌دانید که یکی از عوامل مهم در خرید هر نوع محصولی، قیمت خرید آن می‌باشد. در اینجا نیز اهمیت قیمت خرید سنگ اسلب کریستال مشکی الیگودرز را بیان خواهیم کرد. با توجه به تمامی مواردی که پیش‌تر در این مقاله بیان شد، و این که سنگ اسلب نیازمند تجهیزات و مراحل فراوری متنوعی می‌باشد، قیمت خرید این سنگ در مقایسه با ابعاد دیگر بیشتر خواهد بود. همچنین موارد دیگری می‌توانند بر قیمت یک سنگ تاثیرگذار باشند. مواردی همچون:

  • میزان صاف و بدون گره بودن سنگ
  • ابعاد کوپ خام
  • تجهیزات و نیروی کاری مورد نیاز برای استخراج و فراوری آن
  • ابعاد محصول و فراوری‌های مورد نیاز برای عمل آوری محصول نهایی
  • هزینه‌های انتقال، بارگیری، بسته‌بندی و ارسال

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: