دسته‌بندی نشده, سنگ مرمر, سنگ مرمر پرتقالی

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد

سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های کشور می‌باشد که معدن آن در شهر بجنورد واقع شده است. استخراج این سنگ از این معادن توسط نیروی ماهر و با استفاده از ابزارها و تجهیزات مدرن انجام می‌شود.

سنگ‌ها از دیرباز از جمله موادی بوده‌اند که انسان‌ها جهت افزایش استحکام و مقاومت سرپناه یا مسکن خود به کار می‌گرفتند. در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد، برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، به طور ویژه این سنگ، ویژگی‌ها و کاربردهای آن را ارائه خواهیم کرد. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

نقش سنگ در استحکام سازه

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، از گذشته‌های دور مردم جهت افزایش مقاومت خانه‌های خود در برابر شرایط محیطی و جوی، لازم دانستند تا از مواد و مصالح مستحکم همچون سنگ‌ها استفاده کنند. اما از آن‌جایی که ابزارها و تجهیزات امروزی را نداشتند گاهی در استفاده از سنگ‌ها به ویژه آن‌هایی که ابعاد بزرگتری داشتند، دچار مشکل می‌شدند و محدودیت داشتند.


بیشتر بخوانید: مرجع خرید سنگ اسلب مرمر پرتقالی


با گذشت زمان، استفاده از قدرت تفکر و پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از فعالیت‌ها تسهیل و ممکن گشت. برای مثال امروز امکان استخراج سنگ‌ها و فراوری آن‌ها به اشکال مختلف با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مختلف وجود دارد که در گذشته ممکن نبود.

همچنین توجه به زیبایی در تمامی جنبه‌های زندگی حتی در ساختمان‌سازی نیز رواج یافت.

با توجه به اینکه سنگ‌ها انواع مختلفی از طرح و رنگ و جنس دارند، و همچنین زیبایی چشم‌نوازی در آن‌ها وجود دارد، استفاده از آن‌ها در ساختمان‌سازی تنها به علت افزایش استحکام ساختمان نبود بلکه جنبه زیبایی‌بخشی نیز پیدا کرد.

سنگ مرمر پرتقالی

سنگ مرمر پرتقالی

همان‌طور که می‌دانید سنگ‌ها دارای تنوع زیادی از جهات مختلف هستند. در حالت کلی سنگ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگون.

هر سنگ با توجه به شرایط و مکان تشکیل خود ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مختلفی دارد که کاربرد آن را خاص می‌کند.

فراموش نکنید که سنگ مرمر با سنگ مرمریت متفاوت است. سنگ مرمر در بازارهای جهانی با عنوان سنگ اونیکس شناخته می‌شود. این سنگ از دگرگونی سنگ‌های آهکی به وجود آمده و بیشتر در دهانه چشمه‌های آب گرم و غارها در سطح زمین تشکیل می‌شود.

کانی اصلی تشکیل دهنده سنگ مرمر کلسیت است. علاوه بر کلسیت کانی‌های دیگری همچون دولومیت، پیریت، گرافیت، اکسید آهن میکاس و آراگونیت در ترکیب سنگ مرمر وجود دارند.

ویژگی مهم و منحصربه‌فردی که در سنگ‌های مرمر وجود دارد، امکان عبور نور از آن‌هاست. ترکیب این سنگ با نورهای هالوژن و تزیینی می‌تواند زیبایی چشم‌گیر و جذابی را در محل مورد استفاده ایجاد نماید.

سنگ مرمر از جمله سنگ‌های گران‌قیمت می‌باشد که استفاده از آن‌ها بیشتر در ساختمان‌های بزرگ و لوکس رواج دارد. به علت داشتن قیمت بالا، از این سنگ در موارد کم‌هزینه استفاده نمی‌شود.

معادن سنگ مرمر پرتقالی تعداد کمی در داخل کشور دارند و به این علت که رنگ خاص این سنگ بسیار مورد توجه و محبوب در میان معماران و مشتریان می‌باشد، قیمت سنگ مرمر پرتقالی در مقایسه با سایر سنگ‌های مشابه بالاتر است.

چرا سنگ اسلب محبوبیت بیشتری دارد؟

اسلب در لغت به معنای برگه می‌باشد و نوعی استاندارد در ابعاد سنگ محسوب می‌شود. این ابعاد توسط سازمان جهانی استاندارد یا قوانین داخلی هر کشور با توجه به مشخصات خود سنگ تعیین می‌شود.

به طور معمول سنگ‌های اسلب دارای ابعاد بزرگ هستند. در ابتدا تنها جهت آماده‌سازی سنگ برای صادرات آن را در ابعاد اسلب آماده می‌کردند. زیرا با نوع فراوری، ساب و مراحلی که باید روی سنگ اسلب انجام گیرد، زیبایی سنگ دوچندان می‌شود. و همچنین بسته‌بندی بارگیری و انتقال سنگ‌ها در این اندازه بسیار آسان‌تر خواهد بود. در مقصد نیز مشتری می‌تواند بر اساس نیاز خود سنگ اسلب را به ابعاد دل‌خواه برش بزند و استفاده کند.


بیشتر بخوانید: خرید سنگ مرمر پرتقالی با بهترین کیفیت


با توجه به زیبایی بسیار سنگ اسلب، استفاده از آن‌ها در پروژه‌های داخلی و در ساختمان‌های بزرگ و لوکس رواج پیدا کرد و مردم نیز به آن تمایل نشان دادند.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد

سنگ مرمر از دسته سنگ‌های دگرگن می‌باشد به همین جهت این سنگ نیز همچون دیگر موارد مشابه خود دارای ویژگی‌های مشابه است. سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد دارای رنگ زمینۀ پرتقالی با رگه‌های روشن‌تر و سفید استو این رگه‌ها به سنگ مرمر جلوۀ سیار خاصی بخشیده است.

  • قابلیت عبور نور
  • وجود کوپ سنگ استخراج شده در ابعاد کوچک
  • مقاوم در برابر شرایط محیطی
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • میزان نفوذ و جذب آب پایین
  • قابلیت ساب‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر ضربه و سایش
  • مقاومت خمشی بالا
  • مقاومت در برابر تغییرات دما

کاربردهای سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد

با توجه به ویژگی‌های این سنگ، موارد کاربرد آن بسیار گسترده خواهد بود.

  • استفاده در پوشش کف فضای خارجی
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در پوشش کف و دیوار فضاهای داخلی ساختمان
  • استفاده در پوشش راه‌پله و زیرپله
  • استفاده برای سنگ کانتر و جزیره در آشپزخانه
  • مناسب  جهت پوشش کف در ساختمان‌ها و مکان‌هایی با تردد زیاد
  • استفاده به‌عنوان نرده
  • امکان استفاده به‌صورت قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • استفاده در ستون‌ها و ساخت مجسمه‌ها و موارد دکوراتیو
  • استفاده در دیوار پشت تلویزیون و لابی ساختمان‌ها
  • استفاده در پوشش سرویس بهداشتی و حمام
  • مناسب برای ساخت وان حمام و پوشش استخرها
  • استفاده در پیشخوان پذیرش و یا میزهای پذیرایی

قیمت خرید سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد، باید اطلاعات مناسبی را زمینۀ قیمت این سنگ نیز شامل شود. یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام خرید محصولات مختلف از جمله سنگ‌ها از گران‌ترین موارد در خریدهای ساختمانی محسوب می‌شوند، توجه به میزان بودجه و هزینه و قیمت سنگ می‌باشد. با توجه به موارد، ویژگی‌ها و کاربرد سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، لازم است بدانید که این سنگ و یا به طور کلی سنگ‌های مرمر دارای قیت نسبتا بالایی هستند. پیش از خرید آن، بهتر است میزان بودجه و متراژ مورد استفاده از سنگ انتخابی خود را تعیین کنید و با قیمت سنگ مطابقت دهید. با توجه به این که سنگ اسلب مرمر پرتقالی بجنورد دارای زیبایی خاصی بوده و همچنین نیاز به تجهیزات و فراوری‌های پیچیده‌ای جهت آماده‌سازی دارد، باید بدانید که قیمت نهایی آن نسبت به سایر سنگ‌ها بیشتر خواهد بود.

با استفاده از نورپردازی و سنگ‌های مرمر می‌توان جلوۀ بسیار زیبایی را در مکان مورد استفاده ایجاد کرد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: