چینی الیگودرز, سنگ چینی (کریستال)

راهنمای خرید سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

راهنمای خرید سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

سنگ چینی که در سال‌های اخیر با نام کریستال نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی است. برخلاف باور برخی از افراد، سنگ چینی مختص کشور چین نیست. این نام، برگرفته از آن است که هنگام ضربه به این سنگ، صدایی شبیه به ظروف چینی از آن خارج می‌شود. در کشور ایران، معادن متعددی از سنگ‌های چینی یا کریستال وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها معادن شهر الیگودرز است. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد راهنمای خرید سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر، مطالب مختصر و مفیدی را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

سنگ اسلب چینی

سنگ چینی، که به دلیل بافت‌های کریستال مانند موجود بر روی آن، به عنوان سنگ کریستال نیز شناخته می‌شود، از دسته سنگ‌های آهکی به حساب می‌آید. این سنگ‌ها، به دلیل زیبایی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر، از محبوبیت بسیار زیادی در میان معماران و طراحان ساختمانی برخوردارند. زیبایی خیره کننده و یک‌دست بودن طرح و رنگ سنگ چینی، باعث شده است تا فرآوری اسلب آن در مقایسه با انواع دیگر فرآوری مورد توجه قرار گیرد. برش اسلب معمولا در ابعاد بزرگ و بسیار بزرگ انجام می‌گیرد و در کنار رنگ روشن سنگ یا رنگ درخشان مشکی، به راحتی می‌تواند فضای مورد استفاده را چشم‌نوازتر و در ظاهر بزرگ‌تر نمایان سازد.


بیشتر بخوانید: خرید سنگ اسلب الیگودرز با بهترین کیفیت


سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

در میان سنگ‌های اسلب چینی سفید، سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این سنگ از دل معادن شهرستان الیگودرز، واقع در استان لرستان استخراج می‌شود. به دلیل رنگ سفید تا شیری و رگه‌های بسیار کم سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر، تا کنون توانسته است توجه بسیاری از سازندگان ساختمانی را به سمت خود جذب نماید. این سنگ را از لحاظ ظاهر و کیفیت، می‌توان در رده سنگ‌های چینی سفید منطقه مشهور کارارای ایتالیا قرار داد.

سنگ اسلب چینی الیگودرز، دارای دانه‌های بلورین و درشتی است که باعث تمایز آن با سایر سنگ‌ها شده است. در میان سنگ‌های چینی، هر چقدر رنگ آن روشن‌تر و هاله‌های موجود بر روی آن کمتر باشد، سنگ خالص‌تر خواهد بود. سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز نیز با دارا بودن این ویژگی‌ها، توانسته است عنوان سوپر یا ممتاز را در میان سایر سنگ‌های هم رده، به خود اختصاص دهد.

نحوه استخراج و فرآوری سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

به طور کلی انواع سنگ‌های چینی منطقه الیگودرز، به ویژه نوع اسلب چینی سفید سوپر آن را به صورت خام یا کوپ از معادن استخراج می‌نمایند.

پس از آن، یا به همان صورت به کشورهای دیگر صادر شده و یا برای انجام عملیات فرآوری اسلب به شهرهایی مانند تهران، اصفهان و… ارسال می‌گردد. در مرحله فرآوری، سنگ در ابعاد متفاوت برش خورده، صیقل داده شده و  برای افزایش استحکام و جلای بیشتر نیز با لایه‌ای از رزین اپوکسی پوشانده می‌شود. پس از آن سنگ آماده ورود به بازار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: قیمت سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز


مزایا و معایب سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

به منظور راهنمای خرید سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر، لازم است تا با مزایا و معایب این نوع سنگ آشنایی داشته باشیم.

مزایای سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

۱)ساب‌پذیری بالا

این نوع سنگ، به راحتی صیقل خورده و درخشندگی بالایی پیدا می‌کند. فرآوری به صورت اسلب نیز باعث می‌شود تا این ویژگی دو چندان شود.

۲)تخلخل و جذب آب بسیار کم

وجود تخلخل به میزان کم بر روی هر نوع سنگی، باعث می‌شود تا آن سنگ مقدار آب بسیار ناچیزی را جذب نموده و در نتیجه به راحتی دچار فرسایش نگردد.

۳)تراکم و مقاومت فشاری بالا

سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر، به دلیل تراکم بالا، می‌تواند در مقابل فشارهای زیاد، مقاومت خوبی نشان دهد.

۴)مقاومت بالا در برابر تغییرات هوایی

این سنگ ویژه الیگودرزی، در مقابل تغییرات شدید آب و هوایی استحکام بالای از خود نشان می‌دهد. همین امر موجب شده است تا استفاده از آن در فضاهای خارجی نیز امکان‌پذیر باشد.

۵)مقاومت در برابر مواد شوینده

در حالت معمول مواد شوینده تشکیل شده از ترکیبات متفاوت شیمیایی هستند. در صورتی که سطوح مقاوم نباشند، این ترکيبات می‌توانند آن‌ها را دچار تغییر، فرسایش و… نمایند. سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز در برابر این مواد مقاومت داشته و دچار تغییر نمی‌شود.

۶)قابلیت ایجاد قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ

این سنگ می‌تواند به شکل بوک‌مچ و فورمچ مورد فرآوری قرار گیرد.

معایب سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

۱)تنوع رنگی پایین

این سنگ با وجود داشتن مزایای فراوان از جمله رنگ‌های بی‌نظیری مانند سفید و مشکی با رگه‌های بسیار کم، تنوع رنگی پایینی دارد. همین امر به دلیل قدرت انتخاب پایین خریداران می‌تواند نوعی عیب در نظر گرفته شود.

۲)چسبندگی پایین ملات به سنگ

تخلخل پایین در این سنگ باعث می‌شود تا ملات به راحتی به سنگ نچسبد.

کاربرد سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

کاربرد سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر

از موارد دیگری که برای راهنمای خرید سنگ اسلب چیـنی سفید الیگودرز سوپر، لازم است مورد اشاره قرار گیرد، کاربرد این نوع سنگ است. کاربردها و موارد استفاده متعددی را می‌توان برای این سنگ مثال زد که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آنها میپردازیم.

۱)کف‌پوش داخلی ساختمان

سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر به دلیل زیبایی و درخشندگی بسیار بالا و در عین حال مقاومت مناسب، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای پوشش کف فضای داخلی ساختمان باشد. این کاربرد، به ویژه در فضاهای وسیع مانند هال و پذیرایی بزرگ، لابی هتل‌ها و ورودی سالنهای مجلل و لوکس می‌تواند همه چشم‌ها را به سمت خود خیره نماید.

۲)نمای داخلی و خارجی ساختمان

همان‌طور که قبلا بیان شد، این نوع سنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی و فرسایش دارد. در نتیجه، علاوه بر نمای داخلی، میتواند برای نمای خارجی نیز مناسب باشد.

۳)صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه

از آن‌جایی که این سنگ علاوه بر داشتن زیبایی منحصربه‌فرد، جذب آب پایین دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای کانتر و کابینت آشپزخانه باشد.

۴)سرویس‌های بهداشتی.

در این مورد نیز، ویژگی جذب آب ناچیز، باعث می‌شود تا از این سنگ زیبا برای سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده گردد.

۵)سنگ پله

 به دلیل مقاومت بالای سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر، کاربرد آن به عنوان سنگ پله به ویژه در مکان‌های لوکس می‌تواند بسیار کارآمد و مناسب باشد.

در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب چینی سفید الیگودرز سوپر برای شما عزیزان ارائه کردیم، به معرفی این سنگ و ویژگی‌ها و کاربردهای آن پرداخته شد، تا شما بتوانید در هنگام خرید این سنگ، اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: