سنگ مرمریت

راهنمای خرید سنگ مرمریت طرح چوب

راهنمای خرید سنگ مرمریت طرح چوب

سنگ مرمریت، از دسته سنگ‌های زیبا و بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است. وجود تنوع زیاد در طرح و رنگ‌های این سنگ موجب شده است تا طیف وسیعی از نیازهای مشتریان را بتوان با این سنگ پوشش داد. این موضوع سبب این شد تا ما در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید سنگ مرمریت طرح چوب برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، به معرفی ویژگی‌ها وکاربردهای این سنگ زیبا و همچنین نکات مهمی که در هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید، بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از سنگ در ساختمان‌سازی

یکی از مواردی که در ساختمان‌سازی اهمیت ویژه‌ای دارد، نوع و کیفیت مصالح است. سنگ‌ها از گذشته‌های دور تا کنون از مصالح مهمی برای ساختمان‌سازی بوده‌اند. از زمان ظهور انسان خردمند، افزایش استحکام سرپناه یا خانه برای بشر مطرح شد. انسان دریافت که برای افزایش مقاومت خانه خود نیاز دارد تا از مواد موجود در طبیعت استفاده کند. از بهترین منابعی که طبیعت در اختیار انسان می‌گذاشت، سنگ‌ها بودند.

تفاوت استفاده از سنگ‌ها در ساختن خانه‌ها با گذشت زمان، نوع کاربری آن‌ها است. به این معنا که در گذشته بیشتر از سنگ برای افزایش مقاومت ساختمان استفاده می‌شد. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی مواد دیگری همچون بتن و میلگرد وظیفه استحکام بنا را بر عهده گرفتند. استفاده از سنگ در زمان حاضر بیشتر جهت زیباسازی سازه‌ها می‌باشد

انواع سنگ

با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی در سرتاسر کره زمین، سنگ‌های متنوعی تولید شدند. تولید این سنگ‌ها گاهی بر اساس نوع و جنس سنگ، سالیان دراز به طول می‌انجامید. این تنوع در ساختار سنگ به آن‌ها ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی متفاوتی بخشیده است. همین تفاوت‌ها موجب دامنه وسیع کاربرد این ماده طبیعی در زندگی انسان شده است. به طور کلی دانمندان سنگ‌های طبیعی را به سه دسته سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگون تقسیم می‌کنند.

سنگ مرمریت طرح چوب

با توجه به این که این مقاله با عنوان راهنمای خرید سنگ مرمریت طرح چوب، ارائه شده است، بهتر است اطلاعات مناسبی در مورد نوع این سنگ را شامل شود. سنگ‌های مرمریت به طور کلی در دسته سنگ‌های دگرگون قرار می‌گیرند. علت تنوع در سنگ‌های مرمریت که از مناسب‌ترین سنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شوند، وجود ترکیبات خاص در ساختار آن و همچنین میزان دگرگون شدگی مختلف آن‌هاست.


بیشتر بخوانید: سنگ مرمریت طرح چوب میکا


کانی اصلی در ساختار سنگ مرمریت طرح چوب مانند سایر سنگ‌های مرمریت، کلسیت است. این سنگ با قرار گرفتن تحت شرایط فشار و دمای بالا، دگرگون شده و سنگ نهایی را به دست می‌دهد.

ترکیبات کانی در سنگ اولیه و میزان درصد آن‌ها، در تعیین ویژگی‌های ظاهری نقش کلیدی دارد. همان‌طور که از نام این سنگ نیز برمی‌آید، طرح و رنگ سنگ مرمریت طرح چوب، مشابه با چوب خواهد بود. رنگ قهوه‌ای، نارنجی و رگه‌های تیره و روشن در نهایت این سنگ را به سنگی محبوب برای زیباسازی ساختمان به صورت طبیعی تبدیل کرده است.

ویژگی‌های سنگ مرمریت طرح چوب

ویژگی‌های سنگ مرمریت طرح چوب

از ویژگی‌های این سنگ زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساب‌پذیری بسیار پایین و دارای سطح ناصاف
  • دارای جنس سند استون
  • ایجاد استهلاک بالا در هنگام برش با دستگاه
  • دارای طرح و رنگ مشابه با چوب و بسیار زیبا
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر فشار و گرما
  • مقاوم در برابر خط و خش و ضربه
  • میزان جذب آب بالا

موارد استفاده و کاربرد سنگ مرمریت طرح چوب

با توجه به ویژگی‌هایی که برای این سنگ برشمرده شد، می‌توانید حدس بزنید که موارد استفاده و کاربرد آن دامنه وسیعی خواهد داشت. راهنمای خرید سنگ مرمریت طرح چوب، باید اطلاعات کاملی از کاربرد این سنگ زیبا ارائه کند.

  • مناسب برای پوشش کف فضای خارجی
    استفاده در پوشش نمای خارجی ساختمان
  • مناسب برای پوشش کف و دیوار در فضاهای داخلی
  • استفاده به عنوان پوشش پله و زیرپله
  • استفاده در دیوار پشت تلویزیون
  • مناسب برای پوشش کانتر و سنگ جزیره آشپزخانه‌ها
  • استفاده برای پوشش دیوار و کف سرویس بهداشتی و حمام
  • استفاده برای ساخت لوازم دکوراتیو
  • مناسب جهت زیباسازی فضا و استفاده تزیینی در ستون‌ها، دیواره شومینه و آسانسور
  • مناسب جهت ساخت نرده
  • مناسب برای پوشش دیوارها در لابی ساختمان‌های لوکس همچون هتل‌ها، پاساژها و مراکز تجاری

قیمت خرید سنگ مرمریت طرح چوب

قیمت خرید سنگ مرمریت طرح چوب

از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در مقالۀ راهنمای خرید سنگ مرمریت طرح چوب عنوان شود، اطلاعات مناسبی در خصوص قیمت خرید آن است. قیمت خرید از کلیدی‌ترین بخش‌های یک خرید محسوب می‌شود که گاهی تاثیر آن می‌تواند کل فرایند خرید را دستخوش تغییر کند. سنگ مرمریت طـرح چوب دارای قیمت مناسبی برای نماسازی ساختمان‌ها است. به طور کلی قیمت مناسب سنگ‌های مرمریت از دیگر عواملی است که این سنگ‌ها را در میان مردم بسیار محبوب کرده است. قیمت این سنگ در مقایسه با استفاده از چوب نیز بسیار مناسب بوده و در هر قسمتی از ساختمان می‌توان سنگ مرمریت طرح چوب را به کار برد.

تفاوت قیمت هر سنگ مرمریت به نوع طرح  و رنگ و میزان فراوانی معادن آن بستگی دارد. البته فراموش نکنید که انتخاب یک مرکز مناسب، جهت انجام خرید سنگ بسیار مهم است. گاهی برخی از سودجویان قیمت سنگ را بسیار بالاتر از حد نرمال عنوان می‌کنند و یا با قیمت سنگ درجه یک، محصولات بی کیفیتی را برای شما ارسال خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: فروش عمده سنگ مرمریت طرح چوب آریزونا


به طور کلی قیمت سنگ مرمریت طرح چـوب، در مقایسه با سنگ‌های گران‌قیمتی همچون گرانیت و مرمر، مناسب‌تر خواهد بود. توصیه می‌شود برای آگاهی از قیمت واقعی سنگ مرمریت طرح چوب، با یک فروشگاه معتبر تماس حاصل فرمایید.

انواع فراوری سنگ مرمریت طرح چوب

سنگ‌ها را می‌توان با توجه به نیاز بازار و درخواست مشتری به شکل‌های مختلفی فراوری کرد. هر روش نیاز به روند و مراحل خاصی دارد تا در نهایت محصول به شکل نهایی و درخواستی تبدیل شود. از جمله فراوری‌هایی که می‌توان روی سنگ مرمریت طرح چوب اجرا کرد، علاوه بر سطح صاف، موارد زیر هستند.

  • شیاری
  • کات بروکن
  • اسکراچ
  • سند بلاست
  • بوش همر

نکات مهم در هنگام خرید سنگ مرمریت طرح چوب

راهنمای خرید سنگ مرمریت طرح چوب، کامل نخواهد شد مگر با ارائه نکات مهمی که شما به عنوان یک خریدار باید مد نظر قرار دهید. در ادامه این نکات را معرفی خواهیم کرد.

شناخت فروشگاه

از عوامل مهم برای داشتن یک خرید موفق، انتخاب فروشگاه معتبر است. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، فروشگاه می‌تواند در تعیین قیمت و محصول باکیفیت، بسیار موثر باشد.

تعیین میزان هزینه

پس از انتخاب صحیح فروشگاه، شما به عنوان مشتری با دریافت قیمت سنگ مرمریت طرح چـوب و میزان مساحتی که باید توسط آن پوشش داده شود، قیمت نهایی را محاسبه کنید. با مقایسه این هزینه‌ها و بودجه خود می‌توانید دریابید که از چه سنگی با چه کیفیتی می‌توانید استفاده کنید.

توجه به بافت سنگ

سنگ‌ها دارای درجه‌بندی کیفی هستند. بدیهی است که هر این درجه‌بندی و کیفیت سنگ بالاتر باشد، میزان قیمت آن بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن، استفاده از مصالح با کیفیت موجب دوام و پایداری بیشتر ساختمان شما خواهد شد. هرچه بافت سنگ صاف‌تر و بدون گره باشد، کیفیت سنگ بالاتر است.

توجه به طرح و رنگ سنگ و تناسب آن با دکوراسیون

با توجه به این که سنگ مرمریت طرح چوب مشابه چـوب است، باید برای انتخاب آن و استفاده در فضای مورد نظر، ترکیب رنگی و تناسب دکوراسیون و سایر مصالح را نیز در نظر بگیرید. استفاده اشتباه از این سنگ، می‌تواند تاثیر بسیار بدی در ظاهر ساختمانتان ایجاد کند.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش محصولات ، مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید: