سنگ چینی (کریستال)

مرکز خرید سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

مرکز خرید سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر با طرح و رنگ خاص خود یکی از منحصربه‌فردترین و زیباترین سنگ‌های موجود می‌باشد. در این مقاله که ما با عنوان مرکز خرید سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر برای شما آماده کرده‌ایم، علاوه بر معرفی این سنگ زیبا، به نکاتی که باید برای خرید آن نیز توجه کنید، اشاره خواهیم کرد. پس در ادامۀ این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از سنگ در گذر زمان

سنگ‌ها از منابع طبیعی موجود در سطح زمین هستند که از دیرباز، انسان‌ها از آن برای مقاصد مختلف استفاده می‌کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین استفاده از سنگ‌ها چه در گذشته و چه در زمان حال، افزایش مقاومت سازه‌ها می‌باشد. با توجه به این که سنگ‌ها در شرایط و مکان‌های مختلفی تولید می‌شوند، تنوع بسیار زیادی در آن‌ها، از نظر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی وجود دارند. به همین علت کاربردهای آن‌ها نیز دامنۀ وسیعی پیدا می‌کند.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از سنگ‌ها برای ساختمان‌سازی متحول شد. به این معنا که دسترسی و آماده کردن سنگ‌ها برای استفاده بسیار آسان‌تر و یا حتی ممکن شد. زیرا در گذشته تجهیزات و دانش امروزی وجود نداشت و استخراج سنگ‌ها از معادن کاری ناممکن به نظر می‌رسید.

همچنین توجه به زیبایی و نقش و نگار موجود در برخی از سنگ‌ها، با گذشت زمان پررنگ شد. امروزه می‌توان گفت که استفاده در سنگ‌ها تنها برای افزایش استحکام و مقاومت سازه‌ها نیست و گاهی فقط به علت زیبایی طرح و رنگ آن‌ها استفاده می‌شوند.

سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر چه سنگی است؟

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا ارائه شد، می‌دانید که انواع مختلفی از سنگ‌ها در طبیعت وجود دارند. اما سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر از کدام دسته خواهد بود؟ برای دانستن پاسخ با ما همراه باشید.

در حالت کلی سنگ‌های طبیعی به سه دسته تقسیم می‌شوند. سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگون.

سنگ‌های چینی در زیرمجموعه‌ای از سنگ‌های مرمریت قرار دارند. سنگ مرمریت خود در دستۀ سنگ‌های دگرگون هستند. سنگ مرمریت از دگرگونی سنگ‌های آهکی رسوبی به دست می‌آیند. میزان دگرگون شدگی سنگ مرمریت و همچنین نوع و میزان هر کانی تشکیل دهندۀ این سنگ است که خواص نهایی و سنگ خاصی را به دست می‌دهد. با توجه به توضیحات داده شده در این خصوص، باید گفت که سنگ‌های کریستال که نام دیگر آن‌ها نیز سنگ‌های چینی می‌باشد، نوعی سنگ مرمریت با بلورهای درشت و رنگ روشن هستند. به طور کلی سنگ‌های مرمریت دارای رنگ سفید خالص را سنگ چینی می‌نامند. سنگ‌های کریستال یا چینی نسبت به سنگ‌های مرمریت دارای بلورهای درشت‌تری هستند. به همین علت در یک دسته‌بندی و زیرمجموعه‌ای از سنگ‌های مرمریت قرار می‌گیرند. کانی اصلی تشکیل دهندۀ سنگ‌های کریستال، کلسیت می‌باشد.

بهتر است این سنگ منحصربه‌فرد را از مرکز خرید سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر تهیه کنید تا از کیفیت فراوری و سنگ اطمینان حاصل کنید.

رنگ سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

رنگ سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سنگ، رنگ و طرح بسیار خاص و زیبای آن است. می‌دانید که سنگ‌ها با توجه به نوع و میزان کانی‌های سازنده دارای رنگ و طرح متفاوتی خواهند بود. علاوه بر آن شرایط تشکیل یک سنگ نیز می‌تواند در رنگ نهایی آن تاثیرگذار باشد. کانی‌های تشکیل دهندۀ سنگ‌های کریستال می‌توانند شامل کوارتز، هماتیت، لیمونیت، پیریت، گرافیت و دیگر موارد باشند. برای مثال هرچه میزان کانی کوارتز در یک سنگ کریستال بالاتر باشد، آن سنگ سختی و استحکام بالاتری خواهد داشت. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر دارای رنگ مشکی و نارنجی می‌باشد. رنگ مشکی در اثر حضور کانی کربن و رنگ نارنجی به علت وجود ترکیبی از هماتیت و لیمونیت در این سنگ است. رنگ کانی هماتیت قرمز و کانی لیمونیت زرد خواهد بود که ترکیب این دو موجب ایجاد رنگ نارنجی در سنگ می‌گردد.

علت نام‌گذاری تایگر نیز در نام این سنگ رنگ مشکی و نارنجی مانند پوست ببر در سنگ کریستال پرشین تایگر بوده است.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب تراونیکس موجدار تایگر


ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

یکی از بارزترین ویژگی‌های این سنگ که به‌طور معمول در سنگ‌های مرمر دیده می‌شود نه سنگ‌های کریستال، قابلیت عبور نور از آن است. این ویژگی موجب زیباتر شدن و قابلیت استفاده به همراه نور در این سنگ است که ظاهری خیره کننده و چشم‌نواز به محیط می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های این سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ساب‌پذیری بالا
  • مقاومت مناسب در برابر شرایط فشاری
  • میزان جذب آب بسیار پایین
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • دارای تراکم بالا
  • دارای طرح و رنگ منحصربه‌فرد و زیبا

میزان جذب آب در سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

همان‌گونه که پیش‌تر بیان شد، سنگ‌های کریستال دارای بلورهای درشت و در نتیجه بافتی با تراکم بالا هستند. این تراکم زیاد در سنگ موجب می‌شود تا جذب آب و رطوبت در آن‌ها در مقایسه با سنگ‌های دارای بلور ریز، بسیار کاهش یابد. به همین علت این سنگ‌ها برای استفاده در مکان‌هایی که در تماس زیاد با آب و رطوبت قرار دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب خواهند بود.


بیشتر بخوانید: قیمت سنگ مرمریت مشکی بلک آگاتا


موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

کاربرد سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

با توجه به ویژگی‌هایی که برای این سنگ برشمردیم، موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر دارای دامنۀ وسیعی می‌باشد که در ادامه آن‌ها را نام خواهیم برد.

  • استفاده به عنوان پوشش نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در کف فضای خارجی
  • استفاده در پوشش دیوار و کف فضای داخلی ساختمان
  • استفاده  در پوشش راه‌پله و زیرپله‌ها
  • استفاده برای ساخت نرده و ستون‌های سنگی
  • استفاده به‌عنوان دیوار پشت تلویزیون
  • استفاده در لابی هتل‌ها و ساختمان‌ها
  • امکان استفاده در دیواره و قاب آسانسور و شومینه
  • استفاده در پوشش کف و دیوار حمام و سرویس بهداشتی
  • قابلیت ایجاد قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • استفاده برای سنگ کانتر و جزیره آشپزخانه

قیمت خرید سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر

از موارد مهم در هنگام خرید سنگ‌ها، توجه به میزان هزینه و بودجه و قیمت خرید آن‌ها می‌باشد. با توجه به این که سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر دارای طرح و رنگ بسیار خاصی بوده و همچنین آماده‌سازی و فراوری آن در ابعاد اسلب نیازمند تجهیزات و مراحل پیچیده می‌باشد، قیمت خرید آن نیز بالاتر از سایر سنگ‌ها خواهد بود. برای خرید این سنگ با بهترین و مناسب‌ترین قیمت، بهتر است آن را از مرکز خرید سنگ اسلب کریستال پرشین تایگر تهیه نمایید. برای انتخاب این مراکز بهتر است به اعتبار و نمادهای استاندارد و اعتمادسازی آن‌ها توجه نمایید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: