سنگ چینی (کریستال)

راهنمای خرید سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

راهنمای خرید سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین سنگ‌های کریستال را می‌توان سنگ اسلب کریستال مولتی کالر دانست. این سنگ با دارا بودن رنگ و طرح خاص در زمینه خود، در میان مشتریان جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مقاله که ما با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب کریستال مولتی کالر برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، به معرفی این سنگ، ویژگی‌ها و کاربردهای آن می‌پردازیم و نکاتی را برای داشتن خرید بهتر یادآور می‌شویم. پس با ما همراه باشید.

قدمت استفاده سنگ

آن طور که حدس زده می‌شود، قدمت استفاده از سنگ برای ساخت خانه و مسکن جهت افزایش استحکام و مقاومت آن، به ظهور اولین انسان‌های خردمند بازمی‌گردد. انسان‌ها برای حفظ سازه و سرپناه خود و دوام آوردن در برابر خطرات و شرایط محیطی، شروع به استفاده از مواد طبیعی کردند که سنگ، یکی از آن موارد بود که طبیعت در اختیار آن‌ها قرار می‌داد. اما گاهی برای استفاده از سنگ‌های بزرگ به علت نبود امکانات و تجهیزات امروزی، دچار مشکل می‌شد.


بیشتر بخوانید: سنگ کریستال اسپرلوس به‌صورت اسلب


با گذشت زمان، پیشرفت علم و تکنولوژی، موجب به وجود آمدن دستگاه‌ها و تجهیزات شد که فراوری مواد مختلف را تسهیل می‌کرد. علاوه بر آن استخراج سنگ از معادن نیز ممکن شد. انواع سنگ سنگ‌ها با توجه به شرایط تشکیل و نوع مواد سازنده خود دارای انواع مختلفی هستند که به آن‌ها ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی مختلفی می‌بخشد. این تنوع در ویژگی‌ها موجب گستردگی در کاربرد آن‌ها می‌شود. می‌دانید که به طور کلی سنگ‌ها به سه دسته آذرین، رسوبی و دگرگون تقسیم می‌شوند. سنگ کریستال زیرمجموعه‌ای از سنگ‌های مرمریت است که در دسته سنگ‌های دگرگون قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر درخصوص سنگ‌های کریستال صحبت خواهیم کرد.

سنگ اسلب کریستال مولتی کالر چه نوع سنگی است؟

سنگ اسلب کریستال مولتی کالر چه نوع سنگی است؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد، می‌دانید که سنگ کریستال از دسته سنگ‌های مرمریت و دگرگون می‌باشد. در راهنمای خرید سنگ اسلب کریستال مولتی کالر باید اطلاعات مفیدی در زمینۀ نوع سنگ ارائه شود. به همین سبب نحوۀ تشکیل این سنگ را بیان می‌کنیم.

سنگ‌های مرمریت از دگرگونی سنگ‌های آهکی به وجود می‌آیند. میزان دگرگونی آن‌ها و مکان‌های تشکیل دهنده، تعیین کنندۀ نوع سنگ می‌باشند. به سنگ‌های مرمریت روشن و بدون ناخالصی سنگ چینی می‌گویند. نام دیگر سنگ کریستال، سنگ چینی می‌باشد. کانی اصلی سنگ‌های کریستال، کلسیت نام دارد. علاوه بر آن وجود و درصد کانی‌های مختلف به تنوع ویژگی‌ها در سنگ کریستال نهایی می‌انجامد. برای مثال کوارتز، هماتیت، لیمونیت و … در سنگ کریستال به آن رنگ و طرح خاص می‌بخشد. برای مثال هرچه میزان کانی کوارتز در سنگ بیشتر باشد، سنگ نهایی سخت‌تر خواهد بود. همچنین از دیگر تفاوت‌های سنگ کریستال با مرمریت، اندازه بلورهای آن‌هاست. به طور کلی سنگ کریستال دارای بلورهای بزرگ‌تری نسبت به سایر سنگ‌های مرمریت است.  

میزان جذب آب در سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، سنگ کریستال مولتی کالر دارای بلورهای درشت می‌باشد. این درشت بودن بلورها موجب می‌شود تا سنگ میزان جذب آب بسیار کمی داشته باشد به همین علت استفاده از آن در مناطق و مکان‌هایی که با آب و رطوبت زیاد سروکار دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

ویژگی‌های سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

این سنگ مشابه با سایر سنگ‌های کریستال، دارای ویژگی‌های مشترک می‌باشد. علاوه بر آن، قسمت‌های دارای رنگ روشن، این سنگ کریستال مولتی کالر، همانند سنگ‌های مرمر، نور را از خود عبور می‌دهند. این ویژگی به زیباسازی مکان مورد استفاده با ترکیب نور لامپ‌های رنگی در سنگ کمک بسیاری می‌کند.

  • دارای تراکم بالا
  • میزان جذب آب ناچیز
  • ساب‌پذیری بالا
  • دارای قابلیت عبور نور در قسمت‌های روشن سنگ
  • مقاوم در برابر فشار
  • مقاوم در برابر دما
  • مقاوم در برابر خط و خش و عوامل فیزیکی
  • امکان ایجاد قاب‌های بوک‌مچ در راه‌پله‌ها

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

با توجه به ویژگی‌های این سنگ، موارد استفاده و کاربرد آن بسیار گسترده است.

  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در پوشش کف فضای خارجی
  • مناسب جهت پوشش دیوار و کف فضای داخلی ساختمان
  • مناسب جهت پوشش دیوار پشت تلویزیون و فضای بین کابینتی در آشپزخانه
  • استفاده به عنوان پوشش راه‌پله و نرده‌ها
  • استفاده جهت پوشش سرویس بهداشتی و حمام
  • استفاده برای دیواره و حاشیه آسانسور و شومینه
  • استفاده در لابی هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری، پاساژها و …
  • استفاده در قاب‌های بوک‌مچ به ویژه در راه‌پله‌ها
  • استفاده برای زیباسازی دکوراسیون داخلی و وسایل دکوراتیو

رنگ سنگ اسلب کریستال مولتی کالر چیست؟

با توجه به نام این سنگ و همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، این سنگ دارای رنگ‌های متنوعی در ساختار خود است، به همین علت به آن مولتی کالر به معنای چندرنگ می‌گویند. این سنگ زیبا دارای رنگ‌های روشن و تیره یا سیاه، سفید، قهوه‌ای و زرد است. میزان و رنگ آن به علت وجود کانی‌های مختلف در ساختار سنگ مولتی کالر است. از طرفی خطوط و طرح‌های موجود در آن به‌صورت تکمیلی امکان ایجاد قاب‌های زیبای بوک‌مچ و فورمچ را به وجود می‌آورد.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب کریستال فیوژن (معدن سیرجان)


سنگ اسلب چرا محبوبیت بالاتری دارد؟

اسلب در لغت به معنی برگه است. همچنین این واژه نوعی بیان سایز و اندازه از سنگ‌هاست. سایز اسلب هر سنگ بستگی به نوع و ابعاد کوپ خام سنگ استخراج شده از معدن دارد همچنین این ابعاد برای هر سنگ از طرف سازمان جهانی استاندارد جهت آماده‌سازی سنگ‌ها برای صادرات تعیین می‌شود. البته هر کشور نیز به طور جداگانه می‌تواند ابعاد استاندار سنگ اسلب را برای خود تعیین نماید. با توجه به این که استفاده از سنگ اسلب در ساختمان‌ها ظاهری زیباتر و لوکس به آن می‌بخشد، استفاده از آن‌ها پس از صادرات در پروژه‌های داخلی نیز محبوب شد. اما از آن‌جایی که سنگ اسلب باید به استانداردهای لازم برسد، نیاز به تجهیزات و مراحل فراوری پیچیده دارد. به همین علت قیمت آن بالاتر از بقیه سنگ‌ها بوده و تنها در ساختمان‌های لوکس و بزرگ، از نظر هزینه به صرفه می‌شود.

قیمت خرید سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

قیمت خرید سنگ اسلب کریستال مولتی کالر

راهنمای خرید سنگ اسلب کریستال مولتی کالر، باید اطلاعات مناسبی در مورد قیمت خرید این سنگ را شامل شود. با توجه به این که سنگ اسلب باید مراحل مختلفی همچون، رزین اپوکسی، uv، ساب و … را بگذراند و برای تمامی مراحل نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن وجود دارد، قیمت خرید آن در مقایسه با سنگ‌های دیگر کمی بالاتر خواهد بود. بنابراین لازم است شما در ابتدا، هزینه و بودجه خود را سنجیده و با محاسبه صحیح مساحت مورد نیاز جهت پوشش از سنگ، خرید خود را انجام دهید. علاوه بر آن، موارد دیگری نیز به تفاوت قیمت در سنگ اسلب کریستال مولتی کالر منجر می‌شود. مواردی همچون:

  • صاف و بدون گره بودن سنگ
  • میزان کمیاب بودن سنگ
  • تجهیزات و نیروی مورد نیاز جهت استخراج سنگ
  • مراحل مورد نیاز جهت فراوری سنگ
  • بسته‌بندی، بارگیری و ارسال