سنگ مرمریت, مرمریت رز مجستیک

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی

سنگ مرمریت رز مجستیک چرمی، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین سنگ‌های مرمریت است که استفادۀ بسیاری در ساختمان‌سازی دارد. این سنگ به علت داشتن طرح و رنگ خاص و زیبا مورد استقبال مردم و معماران قرار گرفته است. در این مقاله که با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم، به توضیحات کلی و جزیی در خصوص این سنگ پرداخته‌ایم پس ما را همراهی کنید.

تاریخچۀ استفاده از سنگ

از ابتدای پیدایش بشر، نیاز به مسکن و سرپناه جهت حفاظت از خطرات مختلف حس می‌شد. به همین علت انسان‌ها شروع به استفاده از موادی کردند تا به کمک آن‌ها بتوانند خانه ساخته و به آن استحکام ببخشند. از آن‌جایی که سنگ‌ها در طبیعت وجود داشتند، انسان به استفاده از آن‌ها روی آورد.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از سنگ‌ها در ساخت و ساز خانه‌ها نیز مدرن‌تر شده و حتی جنبۀ زیباشناسی نیز پیدا کرد. می‌دانید که سنگ‌ها انواع مختلفی دارند و این انواع به علت طرح‌ رنگ و جنس‌های متفاوت آن‌هاست.

سنگ‌های مختلف با داشتن گستردگی طرح و رنگ و جنس، دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی متفاوتی هستند که موجب ایجاد تنوع در مصرف آن‌ها گشته است.

انواع مختلف سنگ

همان‌طور که بیان شد، سنگ‌ها با توجه به مکان و شرایط تشکیل خود دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. به طور کلی می‌توان سنگ‌ها را به سه دسته تقسیم کرد. سنگ‌های آذرین، سنگ‌های رسوبی و سنگ‌های دگرگون.


بیشتر بخوانید: سنگ مرمریت رز مجستیک به صورت اسلب


سنگ‌های مرمریت از دسته سنگ‌های دگرگون محسوب می‌شوند. این سنگ از دگرگون شدگی سنگ‌های آهکی که نوعی سنگ رسوبی هستند، تشکیل می‌شود. وجود کانی‌های مختلف در سنگ‌های مرمریت موجب ایجاد رنگ‌های متفاوتی در آن‌ها می‌شود.

سنگ‌های مرمریت با سنگ مرمر متفاوت هستند. این تفاوت‌ها می‌تواند در کانی‌های تشکیل‌دهنده و همچنین میزان دگرگون شدگی آن‌ها باشد. علاوه بر آن اندازۀ بلورهای هر کدام متفاوت است.

علت وجود تنوع رنگی در سنگ‌های مرمریت

سنگ‌های مرمریت شامل کانی‌هایی همچون کلسیت، دولومیت، کربنات کلسیم و کریستال هستند. همچنین وجود کانی‌های دیگر به ایجاد رنگ‌های خاص در هر سنگ می‌انجامد. برای مثال وجود کربن در سنگ مرمریت رنگ‌های تیره و مشکی را به وجود می‌آورد؛ کانی هموتیت یا کربنات منگنز موجب ایجاد رنگ قرمز در سنگ، لیمونیت رنگ زرد یا کرم و کانی سیلیکات یا کلریت در سنگ رنگ سبز را پدید می‌آورند.

سنگ‌های مرمریت به علت داشتن تنوع در طرح و رنگ دارای طیف وسیعی هستند که خود به سه دسته سنگ‌های چینی، سنگ‌های ابری و کریستال تقسیم می‌شوند.

سنگ‌های مرمریت سفید یک‌دست را سنگ چینی می‌گویند، که دارای رنگ سفید درخشان هستند و هر چه میزان شفافیت و تمیزی سنگ بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب نوعی ابعاد استاندارد از هر نوع سنگ است که این ابعاد توسط سازمان جهانی استاندارد و یا قوانین داخلی هر کشور به صورت ویژه تعیین می‌شود. اسلب در لغت به معنای برگه است. ابعاد اسلب هر سنگ به اندازۀ کوپ خام آن که از معدن استخراج می‌شود بستگی دارد.

در ابتدا تنها از ابعاد اسلب که بزرگ‌ترین ابعاد یک سنگ است، تنها برای صادرات استفاده می‌شد. علت آن، زیبایی منحصربه‌فرد سنگ و آسان‌تر بودن فرایند حمل و نقل و بارگیری آن‌ها بود. علاوه بر آن، مشتری در مقصد می‌توانست به راحتی سنگ اسلب را به ابعاد دلخواه برش داده و استفاده نماید.


بیشتر بخوانید: سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک صادراتی


با استفاده از سنگ‌های اسلب در برخی از پروژه‌های داخلی، طراحان و معماران داخلی و همچنین مشتریان به آن‌ها علاقمند شدند و استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های بزرگ و لوکس رواج پیدا کرد. به علت سخت‌تر بودن فراوری سنگ به صورت اسلب، قیمت آن‌ها بالاتر از سایر سنگ‌ها در ابعاد دیگر بوده و استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های بزرگ و لوکس همچون هتل‌ها و پاساژها به صرفه است.

سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک

با توجه به مواردی که تا کنون بیان شد، دریافتیم که سنگ مرمریت دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ می‌باشد. سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک دارای رنگ زمینۀ قرمز تیره یا مشکی با خطوط سفید رنگ و روشن ظاهر بسیار زیبایی دارد که برای استفاده در قسمت‌های مختلف ساختمان مناسب خواهد بود. سنگ مرمریت از جمله سنگ‌های نرم محسوب می‌شود. به همین علت و برای افزایش مقاومت و استحکام آن، از مواردی همچون رزین اپوکسی، UV و یا توری استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی

با توجه به مواردی که تا کنون گفته شد، این سنگ دارای ویژگی‌های خاصی است که بسیار مشابه سایر سنگ‌های مرمریت می‌باشد.

  • زیبایی منحصربه‌فرد
  • دارای قابلیت ساب‌پذیری بالا
  • دارای دوام و استحکام مناسب
  • دارای مقاومت در برابر دمای بالا
  • دارای مقاومت در برابر خط و خش و ضربات فیزیکی
  • دارای مقاومت در برابر فشار
  • جذب آب پایین

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی

راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی باید اطلاعات مناسب و دقیق را در خصوص کاربردهای آن شامل شود. با توجه به ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک کاربردها و موارد استفاده از آن بسیار متنوع و گسترده است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • استفاده در پوشش فضای خارجی
  • مناسب جهت استفاده در پوشش دیوار و کف فضای داخلی
  • استفاده به‌عنوان سنگ کانتر و جزیره در آشپزخانه
  • استفاده در قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • استفاده در راه‌پله و زیرپله
  • استفاده برای ساخت نرده و مجسمه‌ها
  • استفاده در حاشیه و دیوارۀ آسانسور و شومینه
  • استفاده در ستون‌ها و سرستون‌ها
  • مناسب جهت پوشش داخلی حمام و سرویس بهداشتی

سنگ مرمریت رز مجستیک به صورت چرمی

سنگ مرمریت رز مجستیک به صورت چرمی

اگر با سنگ‌ها سروکار داشته باشید حتما واژۀ چرمی را که در خصوص برخی از سنگ‌ها به کار برده می‌شود، شنیده‌اید. اما منظور از لغت چرمی چیست؟

سنگ چرمی نوعی فراوری مخصوص است که بر روی سنگ‌ها انجام می‌شود. این فراوری به گونه‌ای است که در صورت تماس و لمس سنگ‌های با فراوری چرمی، می‌توان نوعی زبری و بالا پایینی همچون چرم را در آن حس کرد. به همین علت به آن فراوری چرمی گفته می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های خاصی روی سنگ ایجاد می‌شود.

قیمت خرید سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در مقاله‌ای با عنوان راهنمای خرید سنگ اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی، وجود داشته باشد، اطلاعات مناسب در زمینۀ قیمت خرید آن است. باید بدانید همان‌گونه که پیش‌تر نیز ذکر شد، سنگ‌ها در ابعاد اسلب قیمت بالاتری نسبت به سایر ابعاد دارند. در حالت کلی سنگ اسلب را به صورت ساب‌خورده و صیقلی فراوری می‌کنند اما در صورت نیاز و درخواست مشتری این سنگ را می‌توان به صورت چرمی نیز تولید کرد. استفاده از سنگ ‌اسلب مرمریت رز مجستیک چرمی می‌تواند جلوه‌ای زیبا و چشم‌نواز در مکان مورد استفاده ایجاد نماید. قیمت خرید این مدل سنگ با توجه به تجهیزات و لوازم تولید آن، ابعاد کوپ سنگ، مراحل انجام فراوری نهایی و هزینه‌های بسته‌بندی و ارسال آن می‌تواند دامنۀ تغییر زیادی داشته باشد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت محصولات با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: