سنگ مرمریت

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، یکی از زیباترین و پرطرفدارترين انواع سنگ‌های مرمریت است. در ابتدای مقاله بهتر است به این نکته اشاره کنیم که برخلاف باور بسیاری از مردم، سنگ مرمریت با سنگ مرمر، تفاوت دارد. سنگ مرمر، در دسته سنگ‌های آهکی جای گرفته و سنگ مرمریت، بر اثر دگرگونی آهکی اولیه ایجاد می‌شود. سنگ‌های مرمریت، از جمله سنگ‌های طبیعی بسیار متنوع و پرکاربرد در صنایع ساختمانی به حساب می‌آیند. معادن این سنگ در نقاط مختلف دنیا، از جمله کشور ایران وجود دارند که در شهرهای مختلف پراکنده شده‌اند. سنگ‌هایی که از این معادن استخراج می‌شوند، نام و ویژگی‌های متنوعی دارند. ما در این مقاله قصد داریم از میان تعداد بالای این نوع سنگ، مطالبی را در خصوص سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: بهترین سنگ برای ساختمان چیست؟


سنگ مرمریت

همان‌طور که بیان شد، سنگ مرمریت، از جمله سنگ‌های آهکی رسوبی است. کانی‌های اصلی تشکیل دهنده این سنگ عبارتند از: کربنات کلسیم، کلسیت، کریستال و دولومیت.

سنگ مرمریت در مقایسه با سایر سنگ‌های طبیعی، از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است. هر کدام از این رنگ‌ها نیز در اثر وجود کانی خاصی ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال، لیمونیت، سنگ را به رنگ زرد یا کرم در می‌آورد. وجود کربن باعث ایجاد طیف رنگی سفید تا مشکی شده و رنگ سبز این نوع سنگ متاثر از وجود کلریت یا سیلیکات است.

منظور از اسلب چیست؟

اسلب، که امروزه در کنار نام بسیاری از سنگ‌ها مانند سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، دیده می‌شود، نوعی سبک فرآوری و برش سنگ است. در سال‌های اخیر، فرآوری سنگ‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و روش‌های نوینی به آن اضافه شده است. اسلب، یکی از این روش‌ها است که محبوبیت بسیار زیادی در میان معماران و طراحان داخلی پیدا کرده است. در این نوع فرآوری، ابعاد سنگ، بزرگ در نظر گرفته شده و پس از آن وارد مرحله رگه‌گیری،  ساب و صیقل می‌شود. برش به سبک اسلب، بر روی بسیاری از سنگ‌های طبیعی قابل اجرا بوده و علاوه بر زیبایی، باعث استحکام بیشتر آن نیز می‌شود.

انواع سنگ مرمریت

همان‌گونه که قبلا نیز مورد اشاره قرار گرفت، کانی‌های تشکیل دهنده سنگ مرمریت متعدد هستند. همین امر، باعث تنوع رنگی بالا در این نوع سنگ می‌شود. سنگ مرمریت، از طیف رنگی روشن مانند کرم و زرد تا تیره مانند سبز، قرمز و مشکی را در خود جای می‌دهد. به علاوه، محل استخراج این سنگ نیز بر ویژگی‌های آن تاثیرگذار خواهد بود. از همین رو، طبقه‌بندی سنگ‌های مرمریت بر اساس رنگ و مکان در کنار هم و با یکی از آن‌ها، صورت می‌گیرد. علاوه بر آن‌که در بسیاری از موارد، نوع فرآوری سنگ نیز در کنار آن آورد مانند سنگ مرمریت مشکی، سنگ اسلب مرمریت کرم، سنگ مرمریت خوی و یا سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

مشخصات ظاهری

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، دارای ظاهری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است. پس زمینه این سنگ، به رنگ سبز بوده و رگه‌های متعددی به رنگ سبز روشن و سفید تا سبز تیره و مشکی نیز بر روی آن نمایان است. طرح و رنگ خاص و بی‌نظیر این سنگ مرمریت، باعث شده است تا در ردیف سنگ‌های صادراتی نیز قرار گیرد.

مشخصات غیرظاهری

۱)ساب‌پذیری بالا

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، قابلیت ساب و صیقل بسیار بالایی دارد. این ویژگی، باعث می‌شود تا سنگ، درخشندگی بسیار زیادی پیدا کرده و زیبایی آن دو چندان شود.

۲)جذب آب پایین

این سنگ، تخلخل کمی دارد. همین امر، باعث می‌شود تا میزان آب بسیار ناچیزی را جذب نماید.

۳)مقاومت سایشی بالا

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، مقاومت سایشی بسیار خوبی دارد. این ویژگی، باعث می‌شود تا استفاده از این نوع سنگ در فضاهای خارجی نیز امکان‌پذیر باشد.

۴)مقاومت فشاری بالا

اگرچه مقاومت فشاری سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون در حد سنگ گرانیت نیست، اما به طور کلی مقاومت نسبتا خوبی دارد.

کاربرد سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

کاربرد سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، طرح و رنگ کمیاب و بسیار لوکسی دارد. همین امر موجب محبوبیت بالای این سنگ در میان معماران و طراحان داخلی ساختمان در داخل و خارج از کشور شده است. کاربردهای سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون متنوع است. در ادامه، به مهم‌ترین موارد کاربرد آن اشاره می‌نماییم.


بیشتر بخوانید: سنگ مرمریت پرشین سیلک ابعاد ۸۰×۸۰


 پوشش کف

همان‌طور که بیان شد، سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، مقاومت بسیار خوبی دارد. در عین حال، ظاهر زیبای این سنگ نیز باعث می‌شود تا، استفاده از آن به عنوان کف‌پوش ساختمان، مناسب باشد. هر چند باید در نظر داشت که، در مکان‌های پر تردد مورد استفاده قرار نگیرد.

 سنگ پله

 این سنگ به عنوان سنگ پله، به ویژه در ساختمان‌های لوکس و مدرن، کاربرد فراوانی دارد.

دیواره آسانسور

 رنگ ویژه و سطح کاملا درخشان سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، باعث می‌شود تا از این سنگ به عنوان پوشش دیواره آسانسور، استفاده گردد.

ساخت تزئینات دکوراتیو

زیبایی و قابلیت خم شدگی این سنگ، برای ساخت تزئینات دکوراتیو کاملا کاربردی است.

صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه

طرح و رنگ بسیار زیبا و لوکس سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، در کنار استحکام و مقاومت مناسب آن، کاربرد این سنگ را به عنوان صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه توجیه‌پذیر می‌نماید. در صورتی که، رنگ کابینت و سایر اجزای آشپزخانه نیز مکمل رنگ سبز این سنگ باشد، می‌تواند نمای بسیار چشم‌گیری را ایجاد نماید.

معادن سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

معادن سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، از یکی از معادن واقع در شهرستان بیرجند، در استان خراسان جنوبی استخراج می‌شود. این سنگ، در دسته سنگ‌های محبوب صادراتی قرار گرفته، که به شکل تایل و اسلب فرآوری می‌گردد.

قیمت سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون

در تعیین قیمت سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، عوامل متعددی از جمله کیفیت فرآوری، میزان ضخامت و ابعاد آن تاثیرگذار خواهد بود.

جمع‌بندی و سخن پایانی

سنگ مرمریت، از جمله سنگ‌های ساختمانی پرکاربرد و دارای تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی است. در کشور ایران، ده‌ها نوع سنگ مرمریت وجود دارد که سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون نیز یکی از آن‌هاست. این سنگ، با ویژگی‌های ظاهری زیبا و کیفیت بالای خود، توانسته است جایگاه بسیار خوبی در میان معماران و طراحان داخلی ساختمان پیدا کند. به علاوه، سنگ اسلب مرمریت سبز لاگون، در ردیف سنگ‌های صادراتی قرار گرفته و توانسته است نظر بسیاری از خریداران خارجی را به خود جلب نماید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت فروش و مشاهده تصاویر بیشتر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.