سنگ گرانیت

قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان

قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان

از جمله چشمگیرترین و کاربردی‌ترین انواع پرداخت‌ها برای سنگ، فلیم کردن آن است که به‌طورکلی، فلیم یک فرآوری‌ای است که به‌وسیله نازل هوا بر روی سنگ برش ایجاد می‌نماید. هنگامی که شعله آتش درون نازل هوا دمایی برابر با ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد فراهم می‌کند، این امکان را ایجاد می‌کند که در صورت برخورد سریع شعله با گرانیت، یک لایه به شکل پوسته از سطح سنگ برداشته و لایه رویی سنگ را زبر و بافت‌دار نماید؛ برای اطلاع از قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید: سنگ گرانیت فلیم شده


سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان

فلیم کردن یکی از روش‌های پرداخت سنگ‌های طبیعی با کمک آتش است؛ همچنین فلیم (Flame) در زبان انگلیسی، آتش‌زدن ترجمه می‌شود که این کلمه به طور تخصصی در زمینه پرداخت سطح سنگ کاربرد دارد. فرآوری فلیم کردن سنگ که اصولاً بر روی سنگ گرانیت و به‌خصوص گرانیت مشکی صورت می‌گیرد، اضافه بر زیبایی منحصربه‌فردی که به سنگ گرانیت می‌بخشد، بسیار کاربردی نیز است. به‌صورت کلی، فلیم کردن سنگ (Flame) با کمک آتش انجام می‌شود که در این مقاله سعی می‌کنیم توضیحات کاملی دراین‌خصوص، همراه با عکس‌ها و قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان را به شما ارائه دهم.

از این محصول در مکان‌هایی که احتمال سرخوردن افراد زیاد است، استفاده می‌شود تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود؛ از همین رو، از سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان، در راه‌پله‌ها، سالن‌های ورودی، حیاط، محوطه‌های بیرونی، پیاده‌روها، فروشگاه‌ها، ورودی هتل‌های مجلل و سایر مناطقی که در معرض لغزندگی قرار می‌گیرند، استفاده‌های چشمگیری می‌شود.

فرایند ساخت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان

آتش‌خور کردن سنگ، یک عملیات سطحی است و این شیوه اصولاً برای ضدلغزش کردن سنگ‌های کف برای فضاهای بیرونی استفاده می‌شود؛ به‌علاوه، فرایند فلیم کردن به‌خوبی بر روی سنگ‌های گرانیت قابل پیاده‌سازی است، زیرا این سنگ از مواد معدنی با نرخ انبساط حرارتی متفاوت تشکیل شده که آن را برای این کار مناسب کرده است.

بعد از آن که سنگ‌ها را در قطعات بسیار بزرگ از دل کوه‌ها و معادن استخراج کردند، به کارخانه‌های سنگ‌بری انتقال می‌دهند و یا در معدن، با کمک دستگاه برش سنگ که دارای تیغه الماس است، به چندین اسلب صاف برش می‌دهند و در ادامه به کارخانه‌های مختلف برای انجام سایر فرایندها مانند فلیم کردن منتقل می‌کنند.

عملیات فلیم کردن لازم است بلافاصله پس از برش، بر روی سنگ انجام شود و به هر میزان که دمای سنگ پایین‌تر باشد، فرآوری فلیم کردن بهتر و باکیفیت‌تر صورت می‌گیرد. مناسب‌ترین زمان برای انجام این فرایند، هنگامی است که سنگ در وضعیت خیس قرار دارد، به‌خصوص زمانی که سنگ از قله بر، یا مراحل برش بیرون بیاید به‌این‌علت که درون سنگ نیز ممکن است آب نفوذ کرده باشد.

به علت دمای زیاد شعله در چنین فرآوری‌هایی، اگر خطای انسانی در سرعت فلیم کردن و فاصله شعله با سنگ صورت بگیرد، احتمال شکست، بست و پرت سنگ افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه، بسیار اهمیت دارد که این محصول را از چه شرکتی خریداری می‌کنید؛ واحد تولید و فرآوری گروه سنگ آرتا با در اختیار داشتن مجهزترین و پیشرفته‌ترین ابزار فرآوری و آماده‌سازی سنگ، باکیفیت‌ترین محصولات را به شما مشتریان عزیز عرضه می‌نماید. جهت دریافت قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

پیش از شروع فلیم کردن سنگ، لازم است یک فرد متخصص سنگ را از نظر سازگاری و واکنش با شعله حرارت بررسی کند؛ چرا که همه سنگ‌ها قابلیت فلیم شدن را ندارد. اصولاً سنگ‌های گرانیت و مرمر به‌خوبی آتش‌خور می‌شوند؛ در مقابل، اکثر ماسه‌سنگ‌ها و سنگ‌های آهکی را نمی‌توان با این روش پرداخت کرد.

برای اطلاع از قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت ما تماس حاصل فرمایید تا مشاوران آرتا سنگ، شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

خرید سنگ گرانیت فلیم شده باکیفیت در اصفهان

بعضی از تولیدکنندگان جهت افزایش سرعت کار، مقدار اکسیژن مصرفی را افزایش می‌دهند و به این صورت، رنگ شعله به آبی متمایل می‌شود که این امر ممکن است مقداری سرعت کار را افزایش دهد، ولی به علت وجود بیش از حد اکسیژن، نفوذ حرارت به سنگ راحت می‌شود که این روش، پرت سنگ را افزایش و مقاومت آن را کاهش می‌دهد. از همین رو، جهت افزایش سرعت کار بهتر است از نازلی در لنسر هوا برش استفاده شود که مساحت شعله را افزایش دهد و رنگ شعله هنگام فلیم به زردی گرایش پیدا کند تا سلامت و کیفیت سنگ تضمین شود.

از جمله موارد دیگری که موجب افزایش کیفیت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان می‌شود، تفاوت دمای سطح رویی با قسمت‌های زیرین سنگ است؛ به هر میزان که این اختلاف دما افزایش پیدا کند، فرایند فلیم بهتر انجام می‌شود. برای گرم‌شدن سطح رویی سنگ هنگام فلیم کردن، بهتر است در طول عملیات شعله آتش به‌صورت مایل بر روی سنگ تابانده شود تا شعله سطح بیش‌تری از سنگ را تحت پوشش قرار دهد و مسیر فلیم کاری به سمت گرما باشد. با رعایت این نکات ساده اما کلیدی می‌توان در طول عملیات فلیم سنگ گرانیت، بهترین نتیجه را گرفت؛ همچنین با این روش بعضی از سنگ‌های غیر گرانیت هم قابلیت فلیم شدن خواهند داشت.

برای اطلاع از قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان و خرید آن می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت ما تماس حاصل فرمایید تا مشاوران آرتا سنگ، شما را به طور کامل راهنمایی کنند. شرکت آرتا استون مفتخر است در امور مشاوره تخصصی در زمینه معرفی، بررسی و آنالیز تخصصی انواع سنگ‌ها و موارد استفاده آن‌ها در فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و ارائه نظرات متناسب باتوجه‌به سلیقه مشتریان را ارائه نماید.

قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان

سنگ‌های گرانیتی آتش‌سوز کاربردهای زیادی از جمله استفاده در پروژه‌های پیاده‌روسازی، محوطه‌سازی پارک‌ها و معابر شهری دارند؛ همچنین این محصولات به دلیل استحکام زیاد، طبیعی بودن، تنوع در رنگ و ماندگاری بی‌نظیر آن‌ها در مقایسه با کف‌پوش و جدول‌های بتونی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

آرتا سنگ ارائه‌دهنده سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان در رنگ‌های متنوع و با کیفیت استثنایی است؛ برای اطلاع از قیمت سنگ گرانیت فلیم شده اصفهان و خرید آن می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت ما تماس حاصل فرمایید تا مشاوران آرتا سنگ، شما را به طور کامل راهنمایی کنند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات سایت ما، از انواع مختلف سنگ‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف دیدن کنید و سفارش‌های خود را به‌سادگی به ثبت برسانید.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.