چینی تیارا (بلولاین)

سنگ اسلب چینی بلولاین تیارا الیگودرز

سنگ اسلب چینی بلولاین تیارا الیگودرز

سنگ کریستال یا سنگ چینی از جمله سنگ‌های آهکی یا دولومیتی هستند که در اثر قرار گرفتن در شرایط فشار و دمای زیاد دچار تغییر در ساختار خود شده و دوباره متبلور می‌شوند. به همین جهت جزو سنگ‌های دگرگون دسته‌بندی می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که سنگ‌های چینی در دسته سنگ‌های مرمریت قرار می‌گیرند. سنگ‌های مرمریت با داشتن ترکیبات شیمیایی مختلف و میزان دگرگونی می‌توانند بسیار متفاوت باشند.

سنگ چینی الیگودرز یکی از مشهورترین و بهترین سنگ‌های کریستال یا چینی کشور می‌باشد. خاستگاه این سنگ استان لرستان و حومۀ شهرستان الیگودرز می‌باشد. سنگ چینی یا کریستال یکی از باکیفیت‌ترین سنگ‌های مورد استفاده در ساختمان‌سازی می‌باشد. در حال حاضر اسلب این سنگ در بسیاری از پروژه‌های لوکس استفاده می‌شود که باعث زیبایی و چشم‌نوازی بیشتر فضا می‌گردد. یکی از جدیدترین سورت‌های سنگ چینی الیگودرز، سنگ تیارا یا بلولاین می‌باشد. در این پست قصد داریم ضمن معرفی سنگ چینی تیارا یا بلولاین الیگودرز و سورت‌های مختلف آن، پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت سنگ اسلب چینی تیارا الیگودرز را نیز بررسی نماییم.

سنگ چینی الیگودرز که یکی از سنگ‌های قدیمی و با کیفیت کشور بوده که از نظر ظاهری و ساختاری سنگی بی‌رقیب محسوب می‌گردد. لذا با توجه به ویژگی‌های مناسب ساختاری و ظاهری دارای قیمت بالاتری نسبت به رقبای داخلی خود است. عمدتا سنگ چینی الیگودرز به‌صورت تایل و اسلب فرآوری و عرضه می‌شود که امروزه تولید اسلب این سنگ از نظر قیمت مقرون‌ به‌صرفه بوده و از نظر ساختاری نیز باعث افزایش استحکام، زیبایی و طول عمر بیشتر سنگ می‌شود.

ویژگی‌های سنگ اسلب چینی تیارا (بلولاین) الیگودرز

ویژگی‌های سنگ اسلب چینی تیارا الیگودرز
تولید، فرآوری و خرید سنگ چینی تیارا الیگودرز به‌صورت اسلب و تایل انجام می‌گردد که اخیرا از اسلب این سنگ در فضای داخلی ساختمان به‌خصوص ساختمان‌ها و پروژه‌های لوکس بیشتر استفاده می‌شود.
  • تراکم بسیار بالا
  • ساب‌پذیری مناسب
  • استحکام بالا
  • مقاومت سایشی مناسب
  • مقاومت فشاری بالا
  • جذب آب بسیار ناچیز که سبب استفاده از این سنگ در تمامی محیط‌های مجاور رطوبت می‌شود.
  • قیمت بسیار مناسب در برابر رقبای خارجی
  • امکان ایجاد قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ
  • رنگ و طرح منحصربه‌فرد

عمدتاً سنگ اسلب چینی تیارا یا بلولاین الیگودرز در کارخانجاتی فرآوری می‌شود که مجهز به دستگاه‌های با کیفیت و به‌روز باشند. این سنگ هم به‌صورت اسلب و هم به‌صورت تایل تولید و عرضه می‌شود. اما با توجه به قیمت نسبتا بالاتر سنگ اسلب چینی تیارا الیگودرز تولید آن با روش اسلب مقرون به‌صرفه‌تر بوده و از نظر فرآوری کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تایل دارد. همان‌طور که می‌دانید از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های سنگ چینی یا کریستال، جذب آب ناچیز و تراکم و ساب‌پذیری بسیار بالای آن می‌باشد.

همچنین قابلیت ایجاد ورق‌های بوک‌مچ و فورمچ که زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته و در بسیاری از پروژه‌های لوکس و مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر ویژگی‌های سنگ چینی بلولاین الیگودرز می‌باشد.

ساختار متراکم و سخت سنگ اسلب چینی تیارا بلولاین الیگودرز، باعث ساب‌پذیری بیشتر این سنگ می‌شود. همچنین این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی داشته و استحکام بالای آن باعث افزایش کاربرد و مناسب آن می‌گردد.

آنالیز ساختاری سنگ چینی تیارا

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
سنگ چینی تیارا۰/۱۰۲/۷۴۰/۲۰۹۱۰۳

سنگ اسلب چینی تیارا بلولاین الیگودرز دارای تم رنگی آبی بوده که عمدتا به‌صورت خطوط و شال‌های موج‌مانند در سطح سنگ مشاهده می‌شود. قیمت این سورت از سنگ اسلب چینی الیگودرز نسبتا مناسب بوده و در فضاسازی و طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ اسلب تیارا الیگودرز به‌صورت بوک‌مچ و فورمچ

سنگ اسلب تیارا الیگودرز به‌صورت بوک‌مچ و فورمچ

در عملیات بوک‌مچ (Book Matching) که خود شامل دو بخش دوتایی (بوک‌مچ) و چهارتایی (فورمچ) می‌باشد، برش و فرآوری سنگ به گونه‌ای انجام می‌شود که خطوط و رگه‌های طبیعی موجود در سنگ اسلب در امتداد یکدیگر یا در تقارن با یکدیگر قرار گیرند. یعنی همانند یک پروانه یا نقش و نگارهای یک قالی که در تقارن و امتداد یکدیگر قرار دارند، شال‌ها و رگه‌های سنگ نیز در کنار یکدیگر جفت می‌شوند.

سنگ اسلب چینی تیارا بلولاین الیگودرز به دلیل دارا بودن خطوط بسیار زیاد در سطح خود، در صورت برش با روش بوک مچینگ، قابلیت قرینه شدن بسیار خوبی داشته و امکان تشکیل قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ را فراهم می‌کند. عمدتاً سنگ‌های اسلب که قابلیت بوک‌مچ و فورمچ دارند در کارخانجاتی فرآوری می‌شود که مجهز به دستگاه‌های با کیفیت و به‌روز باشند.

موارد استفاده از انواع سنگ اسلب چینی الیگودرز

کیفیت، زیبایی منحصربه‌فرد و قیمت بسیار مناسب انواع سنگ چینی الیگودرز نسبت به رقبای خارجی، سبب آن گردیده است تا در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ استفاده گردد. در متدهای جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق‌های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایزهای کوچک‌تر متداول می‌باشد. استفاده از اسلب سنگ تیارا بلولاین الیگودرز و سایزهای بزرگ ۱۰۰*۱۰۰ و بیشتر، زیبایی و یک‌دستی بی‌نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم‌نوازتر شدن طراحی می‌شود.

  • فضای داخلی ساختمان
  • سنگ‌فرش کف هال، پذیرایی و اتاق‌ها
  • دیواره‌های داخلی ساختمان
  • حاشیه‌ها و کناره‌ها
  • هتل‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری لوکس
  • سنگ راه‌پله و زیر پله
  • پاگردها و دیواره‌های پله
  • لابی ورودی ساختمان
  • حاشیه‌ها و قاب آسانسور
  • کابینت و فضای آشپزخانه
  • حمام‌های لوکس و مستر
  • سرویس بهداشتی لوکس
  • پیشخوان و کانتر مراکز عمومی و فروشگاهی

برای فرآوری اسلب کوپ‌های صادراتی با ابعاد بزرگ (تک کوپ) مورد نیاز بوده و مراحل فرآوری باید به دقت انجام شده تا سنگ‌ها دچار شکستگی نشود. ابعاد ورق اسلب گاهاً به طول ۳ متر و عرض ۲ متر می‌رسد. اندازۀ ورق اسلب به قواره و ابعاد کوپ سنگ خریداری شده از معدن نیز بستگی دارد. علاوه بر بزرگ بود کوپ خام، سلامت و عدم وجود شکستگی در کوپ سبب استحصال و فرآوری سنگ‌های خوش قواره و بزرگ می‌گردد.

جهت مطالعه بیشتر در زمینه سنگ های بوک مچ و فورمچ ایـــنـــجـــا کلیک کنید.

برای مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت سنگ اسلب چینی تیارا بلولاین الیگودرز با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید: