مرمریت سبز آمازون

سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون

سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از شکیل‌ترین و پر‌کاربردترین انواع سنگ‌های ساختمانی بوده، که در طرح‌ و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی در بازار موجود است.

این سنگ در مقایسه با سنگ‌های تراورتن، مقاومت نسبی و وزن بیشتر و در مقابل سنگ‌های گرانیت، مقاومت و وزن پایین‌تری دارد. با توجه به آن‌که قابلیت و رنگ‌های بسیار متفاوتی دارد، در قسمت‌های متنوعی در داخل و خارج از ساختمان‌ها مورد استفاده واقع می‌شود.

انواع سنگ مرمریت

با توجه به آن‌که معادن سنگ‌های مرمریت، در مکان‌های مختلفی از دنیا وجود دارد، در کشور ایران نیز این معادن در شهرهای گوناگون پراکنده هستند. برخی از ویژگی‌های آن‌ها مانند طرح، رنگ و میزان استحکام در برابر فشار و سایش متفاوت بوده و هنگام خرید این نوع سنگ، باید به تمامی این موارد توجه داشت. البته مکانی که قرار است سنگ‌ مرمریت در آن‌جا مورد استفاده قرار گیرد، نیز باید با این سنگ متناسب باشد.

سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون یکی از سنگ‌های خاص و منحصربه‌فرد کشور می‌باشد که خاستگاه آن استان اصفهان و حومۀ شهر جندق از شهرستان خور و بیابانک است. این سنگ به دلیل استحکام بسیار بالا و سختی زیاد خاصیت شبه گرانیتی داشته که از این حیث سنگ مرمریت سبز آمازون با نام گرانیت آمازون یا گرانیت سبز سلطنتی نیز شناخته می‌شود. رنگ زمینۀ این سنگ سبز یشمی بوده و در سطح آن خطوط عنکبوتی روشن‌تر مشاهده می‌شود. سنگ مرمریت سبز آمازون با نام‌های سنگ سبز سلطنتی و الیزابت گرین نیز شناخته می‌شود.

فرآوری سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون به سه صورت صیقلی، هوند و چرمی امکان‌پذیر می‌باشد. به هنگام فرآوری سنـگ صـیـقـلـی، سطح سنــگ صاف و آینه‌ای بوده که عامل آن استفـاده از لقمـه‌های اسیدی در مرحله آخر تـولـیـد و آمـاده‌سازی سـنگ می‌باشد.

در فرآوری سنگ به‌صورت هوند، سطح سنگ صاف بوده اما خاصیت آینه‌ای و براق بودن سنگ به دلیل عدم استفاده از لقمه‌های اسیدی است، در فرآوری مشاهده نمی‌شود. در بسیاری از پروژه‌ها، طراحان و معماران از سنگ‌های هوند در فضاهایی همچون سرویس بهداشتی و حمام مستر به دلیل عدم لکه‌پذیری سنگ استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون

  • تراکم بسیار بالا و سختی زیاد
  • ساب‌پذیری مناسب
  • امکان فرآوری به‌صورت صیقلی، هوند و چرمی
  • مقاومت سایشی بالا
  • مقاومت فشاری بالا
  • جذب آب بسیار ناچیز
  • طرح خاص و منحصربه‌فرد
  • قابلیت بوک‌مچ و فورمچ
  • قیمت مناسب نسبت به رقبای وارداتی

ویژگی‌های مثبت یاد شده در کنار قیمت سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون سبب آن گردیده تا این سنگ به عنوان رقیب جدی برای سنگ‌های خارجی، یکی از گزینه‌های مناسب جهت استفاده در ساختمان‌های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد. امروزه استفاده از سنگ‌های رنگی در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر از گذشته گردیده است.

کاربردهای سنگ مرمریت

کاربرد اصلی سنگ‌های مرمریت، کف‌پوش و پلکان منازل مسکونی و ساختمان‌های اداری است، اما تنوع رنگی بسیار زیاد این نوع سنگ‌ها باعث شده است تا استفاده از آن‌ها در مکان‌های دیگری مانند پوشش دیوارها، سطح روی کابینت و کانتر آشپزخانه، آسانسور، روشویی و… نیز افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

مزایا و معایب سنگ مرمریت

از مهم‌ترین مزایای سنگ‌‌های مرمریت، می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، جلب توجه و زیبایی بسیار چشم‌گیر، تنوع بالا در طرح و رنگ و ساب‌پذیری بالای آن‌ها اشاره کرد. در مورد معایب آن‌ها نیز، مواردی مانند مقاومت پایین در برابر فشار، جذب بالای آب و آسیب‌پذیری در مقابل عوامل طبیعی و مواد اسیدی را می‌توان بر‌شمرد.

سنگ اسلب مرمریت

اسلب‌های مرمریت از مهم‌ترین سنگ‌های اسلب هستند که کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت ساختمان دارند.

از خصوصیات ویژۀ اسلب‌های مرمریت، می‌توان سهولت در برش آن در ابعاد متفاوت را نام برد. دلیل این ویژگی، می‌تواند خاصیت کربناته بودن مرمریت‌ باشد.

ساب‌پذیری، قابلیت صیقل خوردن بالای این اسلب‌ها و در نتیجه انعکاس بالای نور خورشید و همچنین تنوع رنگی بسیار زیاد، از ویژگی‌های دیگر اسلب‌های مرمریت است، که سبب گستردگی بالایی در استفاده از آن‌ها شده است. به طوری که در حال حاضر در تمامی قسمت‌های یک ساختمان، قابلیت استفاده از این گونه اسلب‌ها وجود دارد.

سنگ اسلب مرمریت آمازون به‌صورت بوک‌مچ

سنگ اسلب مرمریت آمازون به‌صورت بوک‌مچ
ظاهر خیره کننده و چشم‌نواز سنگ مرمریت آمازون به‌صورت اسلب سبب آن گردیده تا از این سنگ در بسیاری از پروژه‌های لوکس ساختمانی استفاده شود .

در عملیات بوک‌مچ (Book Matching) که خود شامل دو بخش دوتایی (بوک‌مچ) و چهارتایی (فورمچ) می‌باشد، برش و فرآوری سنگ به گونه‌ای انجام می‌شود که خطوط و رگه‌های طبیعی موجود در سنگ اسلب در امتداد یکدیگر یا در تقارن با یکدیگر قرار گیرند. یعنی همانند یک پروانه یا نقش و نگارهای یک قالی که در تقارن و امتداد یکدیگر قرار دارند، شال‌ها و رگه‌های سنگ نیز در کنار یکدیگر جفت می‌شوند.

سنگ مرمریت سبز آمازون به دلیل دارا بودن خطوط بسیار زیاد در سطح خود، در صورت برش با روش بوک مچینگ، قابلیت قرینه شدن بسیار خوبی داشته و امکان تشکیل قاب‌های بوک‌مچ و فورمچ را فراهم می‌کند. عمدتاً سنگ‌های اسلب که قابلیت بوک‌مچ و فورمچ دارند در کارخانجاتی فرآوری می‌شود که مجهز به دستگاه‌های با کیفیت و به‌روز باشند. 

موارد استفاده از سنگ اسـلـب آمـازون

امروزه استفاده از سنگ‌های رنگی در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر از گذشته گردیده است. سنگ مرمریت سبز آمازون در موارد بسیار زیاد و مختلفی همچون کابینت، آسانسور، فضای پشت تلویزیون، لابی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت، زیبایی منحصربه‌فرد سنگ آمازون نسبت به رقبای داخلی و خارجی، سبب آن گردیده است تا در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ استفاده گردد.

در متدهای جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق‌های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایزهای کوچک‌تر متداول می ‌اشد. استفاده از اسلب سنگ مرمریت سبز آمازون و سایزهای بزرگ ۱۰۰*۱۰۰ و بیشتر، زیبایی و یک‌دستی بی‌نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم‌نوازتر شدن طراحی می‌شود. موارد دیگر مصرف سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون عبارتند از:

  • فضای داخلی ساختمان
  • فضا و نمای خارجی ساختمان
  • سنگ‌فرش کف
  • مکان‌های عمومی و پرتردد
  • کارخانجات و مکان‌های بهداشتی و صنعتی
  • دیواره‌های داخلی و خارجی
  • پله و زیر پله
  • دیوارۀ پله و پاگردها
  • کابینت، کانترتاپ و جزیره آشپزخانه
  • سرویس‌های بهداشتی و حمام
  • دکوراتیو مراکز تجاری و فروشگاهی

موارد استفاده از سنگ اسلب روز به روز بیشتر شده و از ورق‌های بزرگ سنگ در ابعاد ماکزیمم بیشتر استفاده می‌شود. فرآوری سنگ به‌صورت اسلب با روش‌های قدیمی به‌صورت قله‌بری متفاوت بوده و به جای دستگاه تک یا سی تیغ از اره برای سنگ‌های نرم از جمله مرمریت‌ها و از مولتی‌وایر برای سنگ‌های سخت از جمله سنگ‌های گرانیت استفاده می‌شود. در روش قله‌بری تیغ برش به‌صورت دوار عملیات برش‌کاری بر روی سنگ انجام می‌شود اما در روش اسلب به‌صورت رفت و برگشتی سنگ ورقه ورقه می‌گردد.

همان‌طور که ابتدای مطلب گفته شد، استحکام و سختی سنگ مرمریت آمازون تا حدی زیاد بوده که نمی‌توان این سنگ را با دستگاه‌های مخصوص فرآوری سنگ‌های نرمی همچون مرمریت و تراورتن تولید کرد. لذا برای برش و فرآوری سنگ مرمریت سبز آمازون به‌صورت اسلب از دستگاه مولتی‌وایر استفاده می‌شود.

سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون  با دارا بودن ظاهر زیبا و چشم‌نواز به محض ورود به بازار کشور، جایگاه بسیار مناسبی از آن خود نموده است. همچنین به دلیل قیمت بسیار مناسب استقبال خوبی از این سنگ در بازار جهانی شده و سنگ مرمریت سبز آمازون سهم قابل توجهی در صادرات دارد.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمریت آمازون

عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمریت آمازون
این سنگ به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به‌صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می‌گردد.
  • اندازه و قواره کوپ سنگ
  • نوع و ماهیت سنگ
  • هزینه‌های استخراج و خرید کوپ
  • نوع برش و فرآوری
  • سورت یا درجه‌بندی سنگ
  • پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه‌های موجود در سطح سنگ
  • هزینه‌های حمل و نقل

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت اطلاع از قیمت فروش سنگ اسلب مرمریت سبز آمازون و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه صنایع سنگ آرتا تماس بگیرید.