اسلب بوک مچ و فورمچ, سنگ اسلب

سنگ اسلب اصفهان

سنگ اسلب اصفهان

اسلب به سنگی با ابعاد نسبتاً بزرگ گفته می شود که اندازه هر ضلع آن معمولاً بیش از 120 سانتی متر است. ضخامت هر سنگ اسلب حدود 2 سانتی متر است و انواع سنگ ها اعم از سنگ مرمر، اونیکس، تراورتن و گرانیت را می توان به صورت اسلب تولید کرد. هزینه فرآوری سنگ اسلب حدود دو برابر تولید سنگ های معمولی و کاشی است؛ این عامل در کنار منشاء طبیعی و ظاهر منحصر به فرد این سنگ های بزرگ، آن ها را در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی گران تر می کند.

شرکت ما طیف گسترده ای از اسلب های سنگی در طرح ها و رنگ های مختلف را عرضه می کند. ما در تولید و ساخت انواع سنگ اسلب اصفهان، به طور خاص برای میزهای آشپزخانه، روکش های حمام، دیوارهای داخلی، شومینه و نمای بیرونی تخصص داریم. با سال ها تجربه در این صنعت، متخصصان ما می توانند به شما در انتخاب اسلب سنگی مناسب برای پروژه آینده خود کمک کنند.

سنگ اسلب

سنگ اسلب به دلیل تنوع زیاد در رنگ و طرح و همچنین نمایش سطح وسیعی از رگه های طبیعی سنگ، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است؛ به همین دلیل است که مهندسان، معماران و طراحان داخلی در دهه های اخیر از این نوع سنگ در طراحی های خود به وفور استفاده کرده اند. از سنگ اسلب اصفهان در موارد مختلفی از جمله کف و دیوار لابی ها، دکوراسیون داخلی خانه ها، سالن های کنفرانس و سایر مکان ها استفاده می شود. این سنگ ها برای لایت باکس و تزئین سرویس بهداشتی نیز کاربرد دارند. اسلب های اونیکس به دلیل عبور نور و شفافیت سنگ، جلوه خاصی دارند و برای چشمگیر شدن قسمت های مختلف ساختمان مناسب هستند.

اسلب هایی با ضخامت بیش از 2 سانتی متر برای تولید مصالح ساختمانی تزیینی استفاده می شود. سنگ اسلب باید با سیستم پرداخت عالی، ضخامت و شفافیت بالا برش داده شود؛ لازم به ذکر است که برش این سنگ ها باید بسیار دقیق و یکنواخت صورت گیرد.

مزایای سنگ اسلب

مزایای سنگ اسلب
  • تنوع بالا در طرح و رنگ: در این سنگ ها از رنگ مصنوعی استفاده نمی شود و سنگ های طبیعی با همان شکل و ظاهر، برش خورده و به بازار عرضه می شوند.
  • چسبندگی بالا: برای نصب این سنگ ها از آب و سیمان استفاده می شود و به دلیل چسبندگی زیاد، امکان نصب آن ها در ارتفاعات بالای ساختمان وجود دارد.
  • استحکام زیاد: این سنگ های طبیعی استحکام و دوام بسیار بالایی دارند و در برابر ضربه های احتمالی، شکستگی، خرد شدن و تغییرات دمای هوا، مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.
  • نگهداری آسان: به دلیل طبیعی بودن سنگ اسلب می توان از آن بدون نیاز به شرایط نگهداری خاص در فضا های مختلف استفاده کرد؛ همچنین تمیز کردن این سنگ های طبیعی آسان و کم هزینه است.
  • سازگاری با محیط زیست: سنگ اسلب فاقد هرگونه آلاینده مضر برای سلامتی انسان و محیط زیست است، بنابراین به عنوان یکی از مصالح ساختمانی ایمن شناخته می شود.

خواص ذکر شده، سنگ اسلب را به یکی از سنگ های صادراتی کشور تبدیل کرده است. با وجود این که بسیاری از مصالح ساختمانی بعد از گذشت چند سال زیبایی خود را از دست می دهند، سنگ اسلب طبیعی ظاهر زیبای خود را تا همیشه حفظ می کند.

مراحل تولید سنگ اسلب اصفهان

مراحل تولید سنگ اسلب اصفهان

برای تولید این محصول پس از استخراج بلوک های سنگ خام از معدن، آن ها را به کارخانه سنگبری منتقل می کنند تا به ورق هایی در ابعاد مختلف تبدیل شوند. معمولا برای تولید سنگ اسلب از سنگ های با کیفیت بالاتر استفاده می شود. به دلیل استفاده از سنگ های گران قیمت تر و هزینه فرآوری بالای آن نسبت به سایر مصالح از جمله کاشی، قیمت آن نیز بالاتر است. همچنین در سال های اخیر به دلیل افزایش صادرات و بهره وری بیش تر داخلی، تولید سنگ اسلب اصفهان افزایش یافته است.

کاربردهای مختلف سنگ اسلب اصفهان

در ادامه برخی از مهم ترین کاربردهای این محصولات را بیان می کنیم:

نصب سنگ اسلب بر روی دیوار

مکان اجرای این سنگ ها و انتخاب مناسب نوع سنگ بسیار مهم است؛ به عنوان مثال برای نصب سنگ مرمر روی دیوار باید در نظر داشته باشید که هدف شما از این اجرا عبور نور است.

نصب سنگ اسلب در کف ساختمان

یکی دیگر از کاربردهای سنگ اسلب اجرای آن در کف ساختمان است که محل مورد نظر باید کاملا صاف و یکدست باشد تا اسلب های استفاده شده نشکند و شاید سخت ترین قسمت کار همین مورد باشد. البته باید به چالش انتخاب سنگ مناسب برای کف ساختمان نیز اشاره کرد که لازم است کارایی ساختمان (به عنوان مثال اداری، هتل، رستوران و غیره) و بودجه خود را در نظر گرفت.

کاربرد سنگ اسلب در فضای داخلی ساختمان

امروزه استفاده از انواع سنگ در نمای داخلی و خارجی ساختمان بسیار متداول بوده و طرفداران زیادی دارد. سنگ ها از مصالح طبیعی و بادوام محسوب می شوند و استفاده از آن ها علاوه بر این که بر زیبایی خانه می افزاید، باعث دوام و استحکام فضای داخلی و خارجی ساختمان نیز می شود. سنگ اسلب نوعی سنگ طبیعی است که در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است و زیبایی منحصر به فردی دارد. یکی از رایج ترین و محبوب ترین کاربردهای سنگ اسلب در فضای داخلی ساختمان از جمله آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. امروزه بسیاری از مردم می خواهند در عین مدرن بودن، مصالحی هماهنگ با طبیعت داشته باشند.

کاربرد سنگ اسلب برای کفپوش

علاوه بر سرویس بهداشتی و آشپزخانه می توان از سنگ اسلب در کف ساختمان نیز استفاده کرد و به دلیل ابعاد بزرگ آن، در صورت استفاده در کف سالن و یا پذیرایی، متمایز از سایر سنگ ها خواهد بود.

سنگ اسلب اصفهان

سنگ طبیعی یکی از با کیفیت ترین و مجلل ترین مصالح موجود برای معماری و طراحی داخلی ساختمان ها است. شرکت ما مفتخر است که وسیع ترین مجموعه از سنگ های مرمر، مرمریت، تراونیکس، گرانیت، تراورتن و اسلب چینی را به شما ارائه دهد. ما به عنوان یکی از بزرگ ترین واردکننده های سنگ اسلب، می‌توانیم هر سنگی را که برای دکوراسیون داخلی یا نمای بیرونی ساختمان خود در نظر دارید، در اختیار شما قرار دهیم. پولیش عالی، ضخامت یکنواخت و دقیق و همچنین شفافیت بالا از ویژگی هایی است که محصولات ما را در زمره با کیفیت ترین و مرغوب ترین سنگ اسلب اصفهان قرار می دهد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.