اسلب بوک مچ و فورمچ, سنگ اسلب

سنگ اسلب ازنا در اصفهان

سنگ اسلب ازنا در اصفهان

اگر به دنبال سنگ اسلب ازنا در اصفهان هستید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید؛ چرا که ما اطلاعات جامع و مفیدی را درباره سنگ ازنا در این مطلب جمع آوری کرده ایم. سنگ چینی ازنا نوعی سنگ دولومیت آهکی است. این سنگ از شهرستانی به همین نام در استان لرستان که در 24 کیلومتری شهرستان دورود قرار دارد استخراج می شود و به صورت کاشی، پله، تخته سنگ و … فرآوری می شود. به طور کلی، این سنگ یکی از پرکاربرد ترین سنگ ها در بخش ساختمان می باشد.

طرح و نقش این سنگ بسیار زیبا، دارای زمینه سفید و خطوط نامنظم خاکستری و مشکی می باشد. این سنگ کریستالی است و بنابراین بسیار صیقلی و شفاف است که نور را به خوبی منعکس می کند. سنگ چینی ازنا که بسیار مرغوب است، به سنگ فوق چینی ازنا یا سنگ ارباب (استاد سنگ) نیز معروف است که دارای سطح یکنواخت، کمترین رگه و موج، بیش ترین شفافیت و کاملاً صیقلی است و به عنوان یکی از گران ترین سنگ های چینی سفید شناخته می شود. همان طور که اشاره شد، استخراج ازنا در استان لرستان و در 24 کیلومتری شهرستان دورود در شهر ازنا واقع شده است.

سنگ ازنا چیست؟

سنـگ مرمر کریستالین ازنا معروف ترین سنگ ایرانی است که در ابتدا توسط مرحوم ارباب قنبر رحیمی معروف به ارباب به بهره برداری رسید. سنگ مرمر کریستالی ازنا را با نام سنگ ارباب نیز می شناسند. زمینه سفید با خطوط خاکستری نامنظم و مورب سیاه در این سنگ نمایان است. جنس کریستالی این سنگ باعث شده است که ساب و براقیت بسیار خوبی داشته باشد. به طوری که نور بسیار خوبی را منعکس می کند و با وجود آنالیز بسیار برتر جزء برترین سنگ های کریستالی ایران و جهان محسوب می شود.

این سنگ بر اساس تراکم رنگ های خاکستری و سیاه طبقه بندی می شود. همچنین، با وجود پس زمینه درخشان و کریستالی شکل، برای محیط های کم نور بسیار مناسب است. سایر انواع سنگ مرمریت کریستالی ازنا نیز همین شفافیت و زیبایی را دارند. با این تفاوت که رنگ زمینه تیره تر و یا خطوط براق تر و شفافیت بالا از مهم ترین ویژگی های سنگ ازنا است. ساینده این سنگ در صورتی که مرغوب باشد شفافیت سنگ را دو چندان می کند. در کشور ما سنگ های کریستالین ماربل با نام سنگ چینی شناخته می شوند.

سنگ مرمر کریستالی ازنا اغلب به صورت دال تراشیده می شود مطابق با طرح های کتاب و چهار چوب کریستال که بسیار زیبا هستند. همچنین، اکثر معماران از طرح های کتاب کبریت و چهار کبریت ازنا برای کف سازی سنگ و دیوار لابی سالن ها و ساختمان های مجلل استفاده می کنند.

سنگ مرمریت کریستالی ازنا هم از نظر کیفی و هم از نظر قیمتی بسیار مناسب تر از سایر سنگ های مشابه خارجی و داخلی می باشد. اگر از طرح کتاب و یا کبریت این سنگ استفاده کنید، زیبایی طبیعت را به خانه خود خواهید بخشید.

سنگ پله و کفپوش سالن های مجلل نیز از دیگر کاربردهای سنگ مرمریت کریستالی است. به طور کلی سنگ اسلب چینی سفید ازنا نور و روشنایی بیش تری به محیط می دهد و در محیط های کم نور گزینه خوبی است. از دیگر ویژگی های ازنا می توان به مقاومت سایشی بالا، رنگ روشن، جذب آب کم و شفافیت زیاد اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت سنگ اسلب چینی ازنا

عوامل موثر بر قیمت سنگ اسلب ازنا
  1. شکل ظاهری سنگ: هر چه این سنگ سفیدتر و شفاف تر و خطوط کمتری داشته باشد قیمت بالاتری دارد و به عبارتی گران تر می شود. همچنین، هر چه درجه خلوص سنگ اسلب چینی ازنا در اصفهان بیش تر باشد گران قیمت تر می شود.
  • ضخامت و ابعاد: ضخامت این سنگ حدود 20 میلی متر است و امکان برش آن به ضخامت های حدود 16 و 19 میلی متر نیز وجود دارد. ضخامت بیش از 20 میلی متر اغلب برای صادرات استفاده می شود و گران تر است. ابعاد بزرگ تر این سنگ نسبتاً گران تر بوده و قیمت بالاتری نیز دارد.
  • فرآوری سنگ: کیفیت فرآوری سنگ نیز در قیمت آن تأثیر گذار است، به طوری که هر چه کیفیت اره و برش بالاتر باشد، قیمت بالاتری نیز دارد.

ویژگی های سنگ اسلب ازنا در اصفهان

به طور کلی سنگ اسلب ازنا در برابر سایش، خوردگی، حرارت ملایم مقاومت خوبی دارد و تخلخل آن بسیار کم بوده و سطح صافی دارد، همچنین، جذب آب آن نیز بسیار کم است. این سنگ در مقایسه با سنگ های مشابه خارجی از کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری برخوردار است.

کاربردهای سنگ اسلب چینی ازنا

کاربردهای سنگ اسلب ازنا

با توجه به ویژگی های سنگ چینی ازنا می توان از این سنگ در موارد زیر استفاده کرد:

  • سنگ فرش کف اتاق ها، سالن و پذیرایی
  • فضاهای داخلی ساختمان
  • فضای ورودی ساختمان های لوکس
  • لابی و سالن
  • هتل ها، مراکز خرید و فروشگاه های لوکس
  • پیشخوان مراکز عمومی
  • داخل آشپزخانه
  • کمد
  • حمام و توالت
  • فضای باز، محوطه سازی، پارکینگ، فضاسازی
  • پله ها و زیر پله ها، پله ها و دیوارهای راه پله
  • سنگ فرش فضای داخلی ساختمان
  • نمای بیرونی و اصلی
  • راه پله

از این سنگ می توان برای مصارف مختلفی استفاده کرد و برای آب و هوای معتدل نیز مناسب است. به علاوه، می توان برای نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده کرد.اما به دلیل چسبندگی کم باید از ملات بیش تر برای نگهداری آن استفاده کرد. همچنین، این سنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و مقاومت در برابر مواد اسیدی و شیمیایی و همچنین، مقاومت در برابر سایش برای آشپزخانه مناسب است.

بنابراین همان طور که اشاره شد، سنگ اسلب چینی ازنا در اصفهان مناسب برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان است اما به دلیل تخلخل بسیار کم و سطح صاف باید در زمان نصب از گیره استفاده کنیم تا نمای سنگ را از گیره های اسکوپی پشت سنگ جدا کنیم. علاوه بر این، این سنگ با توجه به رنگ مدرن و سفید منحصر به فرد در داخل ساختمان، به خصوص در طرح کبریت کتاب و قالب بندی، زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد.

بیش ترین کاربرد

به دلیل صافی و شفافیت این سنگ و انعکاس نور خوب و مقاومت نسبتاً خوب در برابر سایش و خمش، این سنگ برای فضای داخلی ساختمان ها بسیار مناسب است. همچنین، با توجه به شباهت این سنگ به مرمر سفید، از این سنگ در پروژه های کم هزینه به جای سنگ مرمر که سنگ گران قیمت تری است استفاده می شود. علاوه بر این موارد، این سنگ با رنگ منحصر به فرد مدرن و سفید در بوکمچ و طرح چهار کبریتی خود زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد. به همین دلیل بیش ترین کاربرد را در کف دارد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت تصاویر بیشتر و اطلاع از قیمت فروش سنگ اسلب چینی ازنا و یا بازدید از نمایشگاه اصفهان با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید.