مرمریت پارادایس

قیمت خرید سنگ مرمریت کرم پارادایس

قیمت خرید سنگ مرمریت کرم پارادایس

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از شکیل‌ترین و پر‌کاربردترین انواع سنگ‌های ساختمانی بوده، که در طرح‌ و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی در بازار موجود است.

این سنگ در مقایسه با سنگ‌های تراورتن، مقاومت نسبی و وزن بیشتر و در مقابل سنگ‌های گرانیت، مقاومت و وزن پایین‌تری دارد. با توجه به آن‌که قابلیت و رنگ‌های بسیار متفاوتی دارد، در قسمت‌های متنوعی در داخل و خارج از ساختمان‌ها مورد استفاده واقع می‌شود.

انواع سنگ مرمریت

با توجه به آن‌که معادن سنگ‌های مرمریت، در مکان‌های مختلفی از دنیا وجود دارد، در کشور ایران نیز این معادن در شهرهای گوناگون پراکنده هستند. برخی از ویژگی‌های آن‌ها مانند طرح، رنگ و میزان استحکام در برابر فشار و سایش متفاوت بوده و هنگام خرید این نوع سنگ، باید به تمامی این موارد توجه داشت. البته مکانی که قرار است سنگ‌ مرمریت در آن‌جا مورد استفاده قرار گیرد، نیز باید با این سنگ متناسب باشد.

سنگ مرمریت همواره یکی از پر استفاده‌ترین سنگ‌ها در فضای داخلی ساختمان بوده و در بین سنگ‌های مرمریت، سنگ‌های مرمریت با تم رنگی کرم از محبوب‌ترین سنگ‌ها برای استفاده در فضای داخلی ساختمان می‌باشند. یکی از سنگ‌های اسلب مرمریت کرم که از نظر ظاهری مورد پسند طراحان و سازندگان بوده و مهم‌تر از آن دارای رنج قیمتی ارزان‌تر نسبت به سایر سنگ‌های کرم می‌باشد،سنگ مرمریت کرم پارادایس می‌باشد. به دلیل شباهت تم رنگی سنگ پارادایس به سنگ مرمریت دهبید، در بسیاری از موارد این سنگ را نیز با نام دهبید پارادایس می‌شناسند.

سنگ مرمریت کرم پارادایس یکی از سنگ‌های محبوب بازار بوده که نام دیگر این سنگ پارادایس بلخاری می‌باشد. معدن استخراج این سنگ واقع در استان اصفهان و حومۀ شهرستان سمیرم بوده که سالانه مقادیر قابل توجهی از این سنگ استخراج شده و به‌صورت تایل و اسلب در سایز‌های مختلف با قیمت نسبتا ارزان‌تر در مقایسه با سایر سنگ‌های مرمریت کرم علی‌الخصوص سنگ مرمریت دهبید فرآوری می‌گردد.

عمدتاً سنگ مرمریت کرم پارادایس در کارخانجاتی فرآوری می‌شود که مجهز به دستگاه‌های با کیفیت و به‌روز باشند. این سنگ هم به‌صورت اسلب و هم به‌صورت تایل تولید و عرضه می‌شود. اما تولید آن با روش اسلب مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر می‌باشد و از نظر فرآوری کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تایل دارد.

عوامل موثر بر قیمت خرید سنگ اسلب مرمریت کرم پارادایس

عوامل موثر بر قیمت خرید سنگ اسلب مرمریت کرم پارادایس
این سنگ به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به‌صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می‌گردد. استفاده از سنگ اسلب مرمریت پارادایس در کنار سنگ‌های تیره‌تر ترکیب بسیار زیبا و چشم‌نوازی خلق نموده که شکوه و جلوۀ خاصی به فضا و ساختمان می‌بخشد. در بسیاری از طراحی‌های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره‌های ساختمان در کنار سنگ‌های مکمل همچون مشکی، قهوه‌ای، سفید و … باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می‌گردد.
  • اندازه و قواره کوپ سنگ
  • نوع و ماهیت سنگ
  • هزینه‌های استخراج و خرید کوپ: به دلیل انحصار معدن سنگ مرمریت کرم پارادایس و عدم وجود بازار رقابتی قیمت کوپ خام و اسلب این سنگ همواره ارزان‌تر از سایر معادن می‌باشد.
  • نوع برش و فرآوری: با توجه به سیاست برش این سنگ به‌صورت تک محصولی در کارخانجات بزرگ و تولید این سنگ به‌صورت انبوه (حدودا ۱۵۰۰ مترمربع در روز) قیمت تمام شده سنگ اسلب مرمریت کرم پارادایس کم شده و سبب قیمت ارزان‌تر نسبت به سایر رقبای آن گردیده است.
  • سورت یا درجه‌بندی سنگ
  • پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه‌های موجود در سطح سنگ
  • هزینه‌های حمل و نقل

همان‌طور که گفته شد سنگ مرمریت پارادایس به‌صورت تایل و اسلب فرآوری و عرضه می‌گردد. ابعاد اسلب‌های فرآوری شده متفاوت بوده و با توجه به اندازۀ کوپ سنگ تعیین می‌گردد. ابعاد حدودی اسلب ۱۴۰ تا ۱۹۰ سانتی‌متر در عرض و ۲۲۰ تا ۲۹۰ سانتی‌متر در طول می‌باشد. در فرآوری تایل نیز سنگ‌ها در عرض‌های ۴۰ سانتی‌متر، ۶۰ سانتی‌متر و ۷۰ سانتی‌متر فرآوری می‌گردند. ضخامت برش در سورت‌های صادراتی ۲ سانتی‌متر دقیق بوده و ضخامت برای مصارف سفارشی ۳ سانتی‌متر می‌باشد.

آنالیز ساختاری سنگ مرمریت کرم پارادایس

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت پارادایس۰/۳۷۲/۹۰۰/۵۹۱۱۲۰۳/۱

علاوه بر قیمت مناسب سنگ اسلب مرمریت کرم پارادایس، یکی دیگر از بزرگترین ویژگی‌ها و مزیت‌های سنگ اسلب مرمریت پارادایس براق و صیقلی بودن سطح سنگ می‌باشد. در تولید این سنگ‌ها در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده‌ای را به همراه خواهد داشت. ویژگی‌های مثبت یاد شده در کنار قیمت ارزان و مناسب سنگ اسلب مرمریت کرم پارادایس نسبت به سایر سنگ‌های داخلی سبب آن گردیده تا این سنگ‌ها به عنوان رقیب جدی برای سنگ‌های خارجی و داخلی، یکی از گزینه‌های مناسب جهت استفاده در ساختمان‌های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد.

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت پارادایس

ویژگی‌های سنگ اسلب مرمریت پارادایس
  • استحکام بسیار بالا و مناسب
  • مقاومت فشاری نسبتا بالا
  • مقاومت سایشی خوب
  • تراکم بالا
  • ساب‌پذیری مناسب و سطح بسیار صیقلی
  • شفافیت بالا
  • قیمت بسیار ارزان‌تر نسبت به سایر سنگ‌های اسلب مرمریت کرم
  • جذب آب نسبتا متوسط

این سنگ در سورت‌ها و درجات کیفی مختلفی استخراج و به‌صورت اسلب و تایل فرآوری می‌شود که پارامترهای مشخصی برای تعیین درجۀ کیفی آن موجود می‌باشد. از نظر ظاهری هر چه میزان روشنی و شفافیت آن بیشتر باشد با کیفیت‌تر بوده و قیمت آن بالاتر است. همچنین هر چه رنگ زمینۀ سنگ بدون رگه و خط باشد سنگ ممتاز بوده و مرغوبیت آن بیشتر می‌باشد.

موارد استفاده از سنگ اسلب مرمریت کرم پارادایس

  • فضای داخلی ساختمان
  • سنگ‌فرش کف هال، پذیرایی و اتاق‌ها
  • دیواره‌های داخلی ساختمان
  • حاشیه‌ها و کناره‌ها
  • هتل‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری لوکس
  • سنگ راه‌پله و زیر پله
  • پاگردها و دیواره‌های پله
  • لابی ورودی ساختمان
  • حاشیه‌ها و قاب آسانسور
  • کابینت و فضای آشپزخانه
  • حمام‌های لوکس و مستر
  • سرویس بهداشتی لوکس
  • پیشخوان و کانتر مراکز عمومی

در بسیاری از موارد از سنگ مرمریت پارادایس به عنوان سنگ پروژه‌ای یاد می‌شود. این سنگ به دلیل حداقل بودن میزان اختلاف رنگی و طرح و همچنین قابلیت تامین در متراژهای بالا با نازل‌ترین قیمت در بسیاری از پروژه‌های بزرگ و کلان دولتی، تجاری، مسکونی و … استفاده می‌شود.

به دلیل اینکه سنگ اسلب مرمریت کرم پارادایس همانند سایر سنگ‌های مرمریت دارای خاصیت آهکی می‌باشد، استفاده از این سنگ در فضای خارجی ساختمان و مکان‌هایی که در معرض سرما و بارش باران و وزن سنگین (کف پارکینگ و …) توصیه نمی‌گردد. در صورت استفاده از این نوع سنگ در فضاهای نامبرده امکان تخریب و ترک خوردگی لایه‌های آهکی سنگ وجود دارد.

موارد استفاده سنگ اسلب روز به روز بیشتر شده و از ورق‌های بزرگ سنگ در ابعاد ماکزیمم بیشتر استفاده می‌شود. فرآوری سنگ به‌صورت اسلب با روش‌های قدیمی به‌صورت قله‌بری متفاوت بوده و به جای دستگاه تک یا سی تیغ از اره استفاده می‌شود. در روش قله‌بری تیغ برش به‌صورت دوار عملیات برش‌کاری بر روی سنگ انجام می‌شود اما در روش اسلب به‌صورت رفت و برگشتی سنگ ورقه ورقه می‌گردد.

در حال حاضر سنگ مرمریت کرم پارادایس اکثرا به‌صورت اسلب تولید می‌شود. با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه‌های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر می‌باشد. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، عملیات ساب، اپوکسی، UV و … روی آن انجام می‌شود. در صورت مرغوب بودن پالیشرها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ مرمریت کرم پارادایس چشم‌نوازی بیشتری خواهد داشت. فرآوری سنگ به‌صورت اسلب بر روی بسیاری از سنگ‌ها قابل اجرا بوده و در صورت اجرای صحیح مراحل برش، ساب و کالیبراسیون، می‌توان در فضاهای مختلفی از اسلب استفاده نمود. ضمن اینکه در روش فرآوری اسلب، استحکام سنگ نسبت به روش‌های قدیمی افزایش یافته و عمر سنگ بیشتر می‌شود.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت تصاویر بیشتر و اطلاع از قیمت خرید انواع سنگ مرمریت کرم پارادایس و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: