پودر سنگ, پودر سنگ جوشقان

فروش پودر سنگ جوشقان اصفهان با قیمت کارخانه

فروش پودر سنگ جوشقان اصفهان با قیمت کارخانه

یکی از پر استفاده ترین و مشهور ترین پودر سنگ ها، پودرسنگ جوشقان می باشد. پودر سنگ جوشقان دارای عیار بسیار بالا و رنگ سفید منحصر بفرد بوده و حتی در بسیاری از مناطق به عنوان عامل سفید کننده مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمریت جوشقان از لحاظ نوع ساختار ملوکولی و بلور های تشکیل دهنده سنگ، ساختار آهکی داشته و تا حدودی شبیه به سنگ مرمر یا اونیکس می باشد. از بیشترین موارد فروش و مصرف پودر سنگ جوشقان در صنعت ساختمان سازی و بویژه در نما سازی ساختمان می باشد.

به دلیل آن که ترکیب ملات آن بسیار همگون و دارای رنگ سفید صدفی می باشد و پس از خشک شدن نیز دارای استحکام بسیار بالا است و ترک نمی خورد. از طرفی به دلیل افزایش مقاومت و استحکام سیمان سفید و دانه بندی یک دست و رنگ سفید خالص، پودر سنگ جوشقان را به یکی از بهترین عوامل ترکیب شونده با سیمان سفید تبدیل نموده است.

گروه کارخانجات آرتا با قرار داشتن در منطقه ی جوشقان قالی واقع در استان اصفهان با تولید پودرسنگ ، کربنات کلسیم، سنگ های دانه بندی شده و … با بهترین کیفیت و فروش مستقیم و بدون واسطه سال های بسیار زیادی است که در این عرصه فعال می باشد.

تولید پودرسنگ جوشقان و سنگ های دانه بندی شده در گروه کارخانجات آرتا
گروه کارخانجات آرتا با قرار داشتن در منطقه ی جوشقان قالی واقع در استان اصفهان با تولید پودرسنگ ، کربنات کلسیم، سنگ های دانه بندی شده و … با بهترین کیفیت و فروش مستقیم و بدون واسطه سال های بسیار زیادی است که در این عرصه فعال می باشد.

موارد فروش و استفاده از پودر سنگ سفید جوشقان :

یکی از اصلی ترین موارد فروش و استفاده و کاربرد پودر سنگ جوشقان در صنعت ساختمان می باشد که با ترکیب و ادغام با سایر مصالح ساختمانی نظیر سیمان، گچ، ملات و سیمان سفید و غیره، از ترک خوردن و پوک شدن سیمان پس از خشک شدن جلوگیری نمودخ و باعث استحکام سازه می گردد. موارد دیگر فروش و مصرف پودر سنگ جوشقان عبارتند از :

  • استفاده از پودر سنگ به عنوان ملات
  • عامل ترکیب شونده با سیمان جهت استحکام بیشتر
  • عامل سفید کاری و بندکشی سنگ و سرامیک و موزاییک
  • استفاده در صنایع مختلف همچون موزاییک سازی و بلوک زنی و بتن سازی
  • استفاده در نمای ساختمان و نماهای شسته
  • مجسمه سازی
  • سنگ فرش
  • تهیه چسب کاشی و سرامیک
  • ساخت سنگ های نانو
  • جایگزین کچ کاری در مناطق مرطوب و بارانی
  • و…

پودر سنگ یکی از موادی است نقش بسیار مهمی در ساخت و ساز و همچنین در تولید محصولات گوناگون دارد. به دلیل وجود خواص و ویژگی هایی در ساختار برخی از سنگ ها، از این رو از پودر یا آرد آنها به منظور رنگ دهی، استحکام بیشتر، افزایش حجم، آب بندی و دوام بخشی در موارد مختلف استفاده می شود. در کشور ما پودر سنگ های مختلفی با ویژگی های مخصوص خود موجود می باشد و تولید می شود. تولید آرد یا پودر سنگ به دو روش صورت می گیرد.

روش های تولید پودر سنگ :

روش های تولید پودر سنگ
  1. طبیعی
  2. صنعتی

در روش طبیعی بر اثر حرکت و اصطکاک و سایش لایه های سطح زمین، پودر مخصوصی به وجود می آید. عمدتا این نوع محصول بصورت طبیعی در کوهستان و معادن تولید شده و  پس از جمع آوری و سرند کردن آن، مورد استفاده قرار می گیرد. در طریقه صنعتی لاشه های سنگ پس از جمع آوری به کارخانه آورده شده و با استفاده از فک ها و اهرم های قدرتمند آنها را خرد کرده و تبدیل به پودر می کنند. در این روش از مکانیزم های مختلفی برای فرآوری و تولید پودر سنگ استفاده شده و در صورت استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته امکان دسته بندی پودر در مش های مختلف وجود دارد. عمدتا از مش های درشت تر در موارد ساختمانی و از مش های ریز تر در موارد صنعتی و پزشکب استفاده می شود.

پودر سنگ جوشقان از پودر سنگ هایی است که امروزه در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. موارد استفاده از این محصول بسیار گوناگون و متنوع می باشد. از متداول ترین آنها می توان به سفید کاری و استفاده در ساختمان سازی اشاره نمود. همچنین در استحکام بخشی به سیمان، ترکیب با ملات و دوغاب نیز استفاده می شود. یکی از بیشترین موارد کاربرد پودر سنگ در ساختمان سازی، ترکیب این محصول با سیمان سفید برای چسباندن سنگ، کاشی و سرامیک و بندکشی می باشد که در صورت ترکیب صحیح چسبی بسیار قوی به وجود می آید.


بیشتر بخوانید: پودر سنگ چیست و کاربردهای آن در پروژه‌های ساختمانی


قیمت فروش پودر سنگ سفید جوشقان :

قیمت پودرسنگ متاثر عوامل و پارامتر های مختلفی همچون میزان سفیدی و رنگ صدفی، یکسان بودن مِش پودر، نوع بسته بندی و … می باشد که طبیعتاً قیمت خرید پودر سنگ فله ای نسبت به کیسه ای کمتر می باشد. با توجه به نوسانات بازار و تغییر مداوم هزینه ها امکان اعلام قیمت قطعی پودرسنگ جوشقان و سنگ های دانه بندی شده وجود نداشته و عمدتاً استعلام قیمت بصورت تلفنی انجام می شود.

پودر سنگ چیست و چگونه تولید می شود ؟

پودر سنگ چیست و چگونه تولید می شود

آرد سنگ یا پودر سنگ یا به زبان لاتین Rock Flour ، به مواد ریز و کوبیده شده حاصل از ساییدن سنگ ها بر روی هم چه به صورت طبیعی چه به صورت مصنوعی یا صنعتی گفته می شود.

 در طبیعت بر اثر ساییدن لایه های مختلف و کانی های موجود در سطح زمین و تنش سنگ ها با هم، قسمتی از آن به صورت پودر و خاک در می آید. اما برای تولید صنعتی پودرسنگ از دستگاه ها و ابزار آلات مختلف و ماشین آلات مربوط به سنگ کوبی استفاده می شود که به وسیله ی فک های قدرتمند و با استفاده از نیروی مکانیکی اقدام به کوبش و خرد کردن سنگ ها می نماید و در درجات مختلف دسته بندی می کنند.


بیشتر بخوانید: خرید پودر سنگ جوشقان از کارخانه


ویژگی های پودر سنگ سفید جوشقان :

  • رنگ سفید خالص و منحصر بفرد
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر گرما و سرما
  • استحکام بالا
  • میزان کلسیم کربنات و آهک مطلوب
  • ترکیب شوندگی مناسب با سیمان و ملات
  • قیمت ارزان
  • و …

این نوع پودر سنگ یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در فضای بیرونی و محیط خارجی ساختمان می باشد. مقاومت بالای پودر سنگ جوشقان در برابر فشار زیاد، سرما و گرما، باران و یخبندان و … سبب آن گردیده تا همواره در محیط های خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

آنالیز ساختاری پودر سنگ سفید جوشقان :

SiO2Al2O3Fe2O3CaOMgOLO
۱٫۷۰٫۶۰٫۲۵۴٫۴۰٫۳۴۲/۵۵

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد از بیشترین موارد فروش و مصرف پودر سنگ جوشقان در صنعت ساختمان سازی و به ویژه در نمای ساختمان می باشد. به دلیل آن که ترکیب ملات آن بسیار همگون و دارای رنگ سفید صدفی بوده و پس از خشک شدن نیز دارای استحکام بسیار بالا است و ترک نمی خورد. از طرفی به دلیل افزایش مقاومت و استحکام سیمان سفید و دانه بندی یک دست و رنگ سفید خالص، پودر سنگ جوشقان را به یکی از بهترین عوامل ترکیب شونده با سیمان سفید تبدیل نموده است.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت لیست قیمت فروش پودر سنگ جوشقان و انواع سنگ های دانه بندی با کارشناسان فروش تماس حاصل نمایید: