مرمریت مشکی نجف آباد

سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف‌ آباد صادراتی

سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف‌ آباد صادراتی

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین سنگ‌های مرمریت مشکی کشور می‌باشد. این سنگ که دارای شهرت جهانی نیز می‌باشد با نام مرمریت مشکی پارس (Black Pars Marble) شناخته می‌شود. استخراج این سنگ در استان اصفهان و شهرستان نجف آباد انجام می‌شود و خرید کوپ این سنگ با اندازه‌ها و کیفیت‌های متنوع امکان‌پذیر می‌باشد. با توجه به رنگ مشکی پر رنگ و منحصربه‌فرد این سنگ و ویژگی‌های آن، سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از پرچمداران سنگ مرمریت مشکی در کشور قلمداد می‌شود. قیمت سنگ مرمریت نجف آباد بر اساس سورت و درجۀ سنگ و نوع برش آن مشخص و معین می‌گردد. هزینه‌های مربوط به برش با اره (اسلب) بسیار زیادتر از روش قله‌بری (تایل) می‌باشد. لذا کیفیت سنگ‌های فرآوری شده از روش اسلب نیز از روش تایل بالاتر است.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از شکیل‌ترین و پر‌کاربردترین انواع سنگ‌های ساختمانی بوده، که در طرح‌ و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی در بازار موجود است.

این سنگ در مقایسه با سنگ‌های تراورتن، مقاومت نسبی و وزن بیشتر و در مقابل سنگ‌های گرانیت، مقاومت و وزن پایین‌تری دارد. با توجه به آن‌که قابلیت و رنگ‌های بسیار متفاوتی دارد، در قسمت‌های متنوعی در داخل و خارج از ساختمان‌ها مورد استفاده واقع می‌شود.

انواع سنگ مرمریت

با توجه به آن‌که معادن سنگ‌های مرمریت، در مکان‌های مختلفی از دنیا وجود دارد، در کشور ایران نیز این معادن در شهرهای گوناگون پراکنده هستند. برخی از ویژگی‌های آن‌ها مانند طرح، رنگ و میزان استحکام در برابر فشار و سایش متفاوت بوده و هنگام خرید این نوع سنگ، باید به تمامی این موارد توجه داشت. البته مکانی که قرار است سنگ‌ مرمریت در آن‌جا مورد استفاده قرار گیرد، نیز باید با این سنگ متناسب باشد.

از نظر ساختاری سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد تا حدودی مستحکم بوده و مقاومت سایشی مناسب و جذب آب نسبتا بالای آن سبب آن گردیده تا این سنگ در دسته ی سنگ های زیبا اما از نظر کیفیت متوسط قرار گیرد.

عوامل موثر بر قیمت سنگ اسلب نجف آباد

  • اندازه و قواره کوپ سنگ
  • نوع و ماهیت سنگ
  • هزینه‌های استخراج و خرید کوپ
  • نوع برش و فرآوری
  • سورت یا درجه‌بندی سنگ
  • پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه‌های موجود در سطح سنگ
  • هزینه‌های حمل و نقل

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به‌صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می‌گردد. استفاده از این سنگ در کنار سنگ‌های سفید و روشن ترکیب بسیار زیبا و چشم‌نوازی خلق نموده که شکوه و جلوۀ خاصی به فضا و ساختمان می‌بخشد. در بسیاری از طراحی‌های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره‌های ساختمان در کنار سنگ‌های سفید، کرم و در حالت کلی سنگ‌های روشن باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می‌گردد.

آنالیز مخصوص سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت مشکی نجف آباد۰٫۸۳۲/۶۰۰/۷۸۱۲۴۵۳/۲۵

ویژگی‌های متناسب با قیمت سنگ اسلب مرمریت نجف آباد

  • تراکم بسیار مناسب
  • ساب‌پذیری عالی
  • سطح براق و صیقلی در صورت فرآوری مناسب با پالیشرهای مخصوص
  • مقاومت سایشی مناسب
  • مقاومت فشاری مناسب
  • جذب آب نسبتا بالا در مقایسه با سایر سنگ‌های هم‌رده و مشابه
  • رنگ مشکی منحصربه‌فرد
  • قابلیت بوک‌مچ و فورمچ
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به رقبا: سنگ نجف آباد یکی از ارزان‌ترین سنگ‌های مرمریت کشور می‌باشد که به دلیل پایین بودن قیمت در بسیاری از پروژه‌ها بودجه و هزینه از اهمیت بالاتری برخوردار است، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هاست.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد براق و صیقلی بودن سطح سنگ می‌باشد. در تولید اسلب این سنگ در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب، کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده‌ای را به همراه خواهد داشت.

سنگ مشکی نجف آباد
سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد یکی از پر استفاده‌ترین سنگ‌های تیره و مشکی در فضای داخلی ساختمان می‌باشد. به دلیل زیبایی و چشم‌نوازی ترکیب این سنگ با سنگ‌های روشن در فضا‌های مختلف همچون دیواره‌های شومینه، کابینت، لابی و … اسلب سنگ مشکی نجف آباد کاربرد بیشتری دارد.

موارد استفاده از سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد

موارد استفاده از سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد
گروه صنایع سنگ آرتا با عرضه اسلب با کیفیت سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد در سورت‌های مختلف صادراتی و داخلی با هدف تلاش مضاعف برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان سعی نموده با ارائه بهترین خدمات از جمله مشاوره منصفانه و عرضه بهترین محصول را به مشتریان خود ارائه می‌نماید. ضمن اینکه ضخامت برش این سنگ مطابق با استاندارد جهانی ۲ سانتی‌متر است.

امروزه استفاده از سنگ‌های تیره در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر از گذشته گردیده است. سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد در موارد بسیار زیاد و مختلفی همچون کابینت، آسانسور، فضای پشت تلویزیون، لابی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت، زیبایی منحصربه‌فرد سنگ نجف آباد نسبت به رقبای داخلی و خارجی، سبب آن گردیده است تا در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ استفاده گردد. در متدهای جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق‌های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایزهای کوچک‌تر متداول می‌باشد. استفاده از اسلب سنگ مرمریت مشکی نجف آباد و سایزهای بزرگ ۱۰۰*۱۰۰ و بیشتر، زیبایی و یک‌دستی بی‌نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم‌نوازتر شدن طراحی می‌شود. موارد دیگر مصرف سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد عبارتند از:

  • فضای داخلی ساختمان
  • سنگ‌فرش کف هال، پذیرایی و اتاق‌ها
  • دیواره‌های داخلی ساختمان
  • حاشیه‌ها و کناره‌ها
  • هتل‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری لوکس
  • سنگ راه‌پله و زیر پله
  • پاگردها و دیواره‌های پله
  • لابی ورودی ساختمان
  • حاشیه‌ها و قاب آسانسور
  • کابینت و فضای آشپزخانه
  • حمام‌های لوکس و مستر
  • سرویس بهداشتی لوکس
  • پیشخوان و کانتر مراکز عمومی

تولید سنگ مرمریت نجف آباد به‌صورت اسلب و تایل

در حال حاضر سنگ مرمریت مشکی نجف آباد به‌صورت اسلب و تایل تولید و عرضه می‌گردد. عموما از کوپ‌های صادراتی و بزرگ این سنگ برای برش به‌صورت اسلب استفاده می‌شود. قیمت این سنگ با توجه به نوسانات بازار دستخوش تغییراتی شده است. اما در روش فرآوری اسلب با توجه به نوع برش و کیفیت ساب قیمت‌ها بالاتر از روش تایل می‌باشد. با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه‌های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون به‌صرفه است. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، عملیات ساب، اپوکسی، UV و … روی آن انجام می‌شود. در صورت مرغوب بودن پالیشرها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ لاشتر چشم‌نوازی بیشتری خواهد داشت.

این سنگ به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به‌صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می‌گردد. استفاده از سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد در کنار سنگ‌های روشن‌تر ترکیب بسیار زیبا و چشم‌نوازی خلق نموده که شکوه و جلوۀ خاصی به فضا و ساختمان می‌بخشد. در بسیاری از طراحی‌های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره‌های ساختمان در کنار سنگ‌های سفید، کرم و در حالت کلی سنگ‌های روشن باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می‌گردد.

نکات منفی و نقاط ضعف سنگ مرمریت نجف آباد

سنگ مرمریت نجف آباد به دلیل دارا بودن خاصیت آهکی و بالا بودن این عنصر در ساختار سنگ، در برابر رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید و سرما و گرمای زیاد واکنش نشان داده دچار تغییرات می‌گردد. به همین دلیل استفاده از این سنگ در فضای بیرونی ساختمان و همچنین فضاهایی که در معرض رطوبت قرار دارند پیشنهاد نمی‌شود. به‌طور مثال این سنگ در برابر رطوبت دچار شوره‌زدگی شده و در سطح آن شوره‌های سفید رنگ مشاهده می‌شود. همچنین این سنگ در برابر نور خورشید سطح صیقلی خود را از دست داده و مات می‌شود. سنگ مرمریت نجف آباد در برابر سرما و گرمای زیاد واکنشی که از خود نشان می‌دهد به این صورت است که سوختگی‌های موجود در سطح سنگ از بین رفته و اصطلاحا سنگ خالی می‌شود.

به همین دلیل در فرآوری سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد، سنگ‌هایی که سوختگی زیادی دارند به‌صورت چرمی فرآوری شده و همین سوختگی‌های موجود در سطح سنگ با استفاده از پایشرهای مخصوص از بین رفته و سطح سنگ دچار پستی و بلندی می‌شود که این نوع فرآوری طرفداران خاص خود را داشته و تا حدودی از معایب سنگ مرمریت نجف آباد می‌کاهد.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

برای اطلاع دقیق از قیمت خرید سنگ اسلب مرمریت نجف آباد آن با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: