مرمریت مشکی

فروش انواع سنگ اسلب مشکی طلایی

سنگ مرمریت مشکی طلایی

امروزه کاربرد سنگ اسلب مشکی طلایی در طراحی فضای داخلی ساختمان به نسبت گذشته بسیار گسترده شده است. غالباً سنگ هایی با زمینه ی مشکی و رگه های سفید و طلایی به صورت اسلب در فضا های گوناگونی همچون کابینت، لابی، پذیرایی و … مورد استفاده قرار می گیرند. عمدتا رگه های طلایی و سفید موجود در سطح این نوع سنگ ها قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ را دارد. سنگ های مشکی که به صورت اسلب فرآوری می گردند غالبا از گروه مرمریت، کریستال (چینی) و گرانیت هستند.

سنگ های مرمریت مشکی با رنگ زمینه ی مشکی یا خاکستری تیره دارای خطوط روشن یا دانه های سفید یا طلایی در سطح آن ها موجود می باشند. از مشهور ترین و پر کاربرد ترین این سنگ ها می توان به سنگ مرمریت مشکی گلدن بلک ، سنگ مرمریت ۳D بلک ، سنگ مرمریت گلدن مارشال، سنگ مرمریت پرزیدنت ، سنگ مرمریت گلدن گلکسی و سنگ مرمریت گلدن دراگون و … اشاره نمود.

انواع سنگ اسلب مشکی طلایی :

سنگ گلدن بلک
سنگ مرمریت گلدن بلک دارای زمینه ی مشکی بوده و در سطح آن خطوط بسیار زیبای سفید و طلایی مشاهده می شود. معدن استخراج این سنگ در استان های اصفهان، مرکزی و یزد واقع می باشد.

در حال حاضر سنگ مرمریت مشکی گلدن بلک به صورت اسلب و تایل تولید می شود. با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون بصرفه است. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته، عملیات ساب و اپوکسی و UV و … روی آن انجام می شود. در صورت مرغوب بودن پالیشر ها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ گلدن بلک چشم نوازی بیشتری خواهد داشت.

آنالیز ساختاری سنگ مرمریت گلدن بلک:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت گلدن بلک۰٫۶۲۲/۵۸۰/۷۸۱۲۶۰۳
سنگ مرمریت 3D Black
ساختار متراکم و سخت سنگ مرمریت ۳D Black ، باعث ساب پذیری بیشتر این سنگ می شود. همچنین این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی داشته و استحکام بالای آن باعث افزایش کاربرد و مناسب آن می گردد. خاستگاه سنگ مرمریت ۳D Black استان یزد می باشد .

سنگ مرمریت مشکی طلایی ۳D Black به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. استفاده از این سنگ در کنار سنگ های سفید و کرم و روشن تر ترکیب بسیار زیبا و چشم نوازی خلق نموده که شکوه و گرمای ویژه ای به فضا و ساختمان می بخشد.

آنالیز ساختاری سنگ مرمریت ۳D Black:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت گلدن بلک۰٫۴۰۲/۶۵۰/۷۸۱۳۰۰۳
سنگ مرمریت مارشال

سنگ مرمریت مارشال دارای سورت های مختلفی می باشد که با نام های بلک مارشال ( بلک اند وایت) و گلدن مارشال شناخته می شوند. در سورت بلک مارشال رگه های موجود در سطح سنگ اغلب سفید و روشن می باشند و میزان رگه های طلایی در آن کمتر می باشد. در سورت گلدن مارشال رگه های طلایی بیشتری در سطح سنگ مشاهده می شود.

آنالیز ساختاری سنگ اسلب مرمریت مشکی طلایی مارشال :

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت مارشال۰٫۶۲۲/۵۸۰/۷۸۱۲۶۰۳

سنگ مرمریت پرزیدنت دارای زمینه ی تیره با خطوط و موج های رنگی زیادی می باشد. سنگ پرزیدنت یکی از خاص ترین و لوکس ترین سنگ های مرمریت کشور می باشد که عمدتا به صورت اسلب فرآوری و عرضه می گردد. این سنگ مرمریت تا حدودی مایل به کریستال بوده و دارای استحکام و تراکم بسیار بالایی می باشد. جذب آب فوق العاده و ناچیز این سنگ سبب آن گردیده تا در بسیاری از فضاهایی که در مجاورت و تماس مستقیم با آب قرار دارند مورد استفاده قرار گیرد. این سنگ دارای ظاهر بسیار زیبا و جذاب می باشد و با توجه به اینکه به تازگی روانه ی بازار گردیده است، استقبال چشمگیری از آن صورت گرفته و سهم فروش نسبتا مناسبی را از آن خود کرده است.

قیمت مرمریت مشکی
ساختار متراکم و بسیار سخت سنگ مرمریت پرزیدنت ، سبب سلامت و طول عمر بیشتر این سنگ می شود. همچنین این سنگ جذب آب بسیار ناچیزی داشته و استحکام بالای آن باعث افزایش کاربرد و مناسب آن می گردد. خاستگاه سنگ مرمریت پرزیدنت استان خراسان جنوبی می باشد .

آنالیز ساختاری مخصوص سنگ پرزیدنت:

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
سنگ مرمریت پرزیدنت۰/۳۸۱/۶۷۵۱/۱۱۲۲۰۰۳/۳

با استناد به آنالیز ساختاری مخصوص سنگ مرمریت پرزیدنت، آمار ها حاکی از آن است که این سنگ دارای پارامتر های بسیار مناسبی از جمله جذب آب بسیار ناچیز، مقاومت فشاری بالا، تراکم و ساب پذیری بسیار عالی و استحکام فوق العاده می باشد. چنین مشخصه هایی سبب آن گردیده تا این سنگ در بسیاری از پروژه های ساختمانی لوکس مورد استفاده قرار گیرد.

  • سنگ مرمریت گلدن دراگون

سنگ مرمریت گلدن دراگون یکی از جدید ترین و زیبا ترین سنگ های وارداتی محسوب می شود. گلدن دراگون دارای زمینه ی مشکی با خطوط طلایی بسیار زیبا می باشد. عموما سنگ های وارداتی به صورت اسلب و کوپ وارد کشور می شوند. به دلیل ارزان بودن نیروی انسانی و هزینه تولید در کشور چین، اسلب های وارداتی اغلب در چین فرآوری می شوند و عرضه می گردند. البته در ایران هم نسبت به اکثر کشور ها هزینه تولید و فرآوری سنگ تا حدودی کمتر می باشد.

مرمریت گلدن دراگون
سنگ گلدن دراگون که در دسته ی سنگ های لوکس قرار دارد در موارد بسیار زیادی در پروژه های لوکس و مجلل مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ زیبا در کانون توجه بسیاری از طراحان و مهندسان معمار ساختمان قرار گرفته است.

آنالیز مخصوص سنگ مرمریت گلدن دراگون :

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
MIN۰/۰۳۱/۸۰petty۶۰۰۲/۲۰
MAX۱/۵۰۲/۸۰۲/۵۰۲۲۰۰۶
مرمریت گلدن دراگون ۰٫۸۸۲/۸۰۲/۴۵۱۱۰۰۳/۵
  • سنگ گرانیت گلدن دراگون برزیل :

سنگ گرانیت ماگما گلد برزیل با نام لاتین Magma Gold Granite یکی از زیباترین و با کیفیت ترین سنگ های زینتی مورد استفاده در صنعت ساختمان می باشد که شهرت جهانی دارد. این سنگ دارای ظاهر بسیار زیبا و منحصر بفرد می باشد که عمدتا به صورت اسلب در موارد مختلف و گسترده ای در فضای داخلی ساختمان استفاده می شود.

سنگ ماگما گلد برزیل
ظاهر خیره کننده و چشم نواز سنگ گرانیت ماگما گلد برزیل به صورت اسلب سبب آن گردیده تا از این سنگ در بسیاری از پروژه های لوکس ساختمانی استفاده شود .

سنگ گرانیت (Granite) یکی از اصلی ترین سنگ های تشکیل دهنده ی سطح زمین محسوب می شود. گرانیت از دانه های معدنی متوسط و نسبتاً بزرگی تشکیل شده است که استحکام بسیار بالایی دارد. عناصر اصلی تشکیل دهنده ی سنگ گرانیت، کوارتز و فلدسفات می باشد که باعث ایجاد رنگ های روشن در سطح سنگ می گردد. از عناصر دیگری که در ساختار سنگ موجود بوده و سبب ایجاد رنگ های تیره و مشکی در سنگ می گردند، می توان بیوتیت و هورنبلند را نام برد.

ویژگی های سنگ گرانیت ماگما گلد برزیل :

  • تراکم بسیار بالا
  • استحکام فوق العاده
  • ساب پذیری بسیار مناسب
  • سطح صیقلی و براق
  • مقاومت سایشی مناسب
  • مقاومت فشاری بسیار بالا
  • عدم جذب و نفوذ پذیری آب و رطوبت

با توجه به این که سنگ ماگما گلد و سایر سنگ های خارجی و وارداتی در کشور ما قیمت نسبتا بیشتری در مقایسه با سنگ داخلی دارند، در پروژه های لوکس ساختمانی از این سنگ به وفور استفاده می شود. قیمت این سنگ حتی از سایر سنگ های خارجی بیشتر بوده و ارزشی چند برابری نسبت به سایر سنگ های وارداتی و خارجی دارد.

موارد استفاده از انواع سنگ اسلب مشکی طلایی :

یکی از بزرگترین ویژگی ها و مزیت های سنگ های مشکی طلایی براق و صیقلی بودن سطح سنگ می باشد. در تولید اسلب این سنگ ها در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب ،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت. ویژگی های مثبت یاد شده در کنار قیمت بسیار مناسب سنگ های داخلی سبب آن گردیده تا این سنگ ها به عنوان رقیب جدی برای سنگ های خارجی، یکی از گزینه های مناسب جهت استفاده در ساختمان های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد. از مهم ترین و عمده ترین موارد استفاده از انواع سنگ های مشکی طلایی به صورت اسلب می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • فضای داخلی ساختمان
  • سنگ فرش کف هال، پذیرایی و اتاق ها
  • دیواره های داخلی ساختمان
  • حاشیه ها و کناره ها
  • هتل ها، فروشگاه ها و مراکز تجاری لوکس
  • سنگ راه پله و زیر پله
  • پاگردها و دیواره های پله
  • لابی ورودی ساختمان
  • حاشیه ها و قاب آسانسور
  • کابینت و فضای آشپزخانه
  • حمام های لوکس و مستر
  • سرویس بهداشتی لوکس
  • پیشخوان و کانتر مراکز عمومی
  • و …

در حال حاضر فرآوری سنگ های اسلب از کوپ های بزرگ و صادراتی انجام می گردد. قیمت این سنگ با توجه به نوسانات بازار دستخوش تغییراتی شده است. اما در روش فرآوری اسلب با توجه به نوع برش و کیفیت ساب قیمت ها بالا تر از روش تایل می باشد. با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون بصرفه است. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته، عملیات ساب و اپوکسی و UV و … روی آن انجام می شود. در صورت مرغوب بودن پالیشر ها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ چشم نوازی بیشتری خواهد داشت.

جهت مطالعه بیشتر و مشاهده تصاویر در تلگرام و اینستاگرام با ما همراه باشید.

جهت دریافت لیست قیمت محصولات، مشاهده تصاویر و یا بازدید از نمایشگاه با مدیریت فروش گروه بازرگانی سنگ آرتا تماس بگیرید: